خانه آزمون زبان های خارجی بهترین منابع آزمون آیلتس

بهترین منابع آزمون آیلتس

معرفی بهترین منابع آزمون آیلتس
بهترین منابع آزمون آیلتس

آیلتس (IELTS) سرواژه ای از عبارت (International English Language Testing System) می باشد که به معنی سامانه بین المللی ارزیابی زبان انگلیسی است که آزمون آن یکی از معتبرترین آزمون های زبان انگلیسی موجود در سراسر جهان محسوب می شود. نمره بندی این آزمون از 0 تا 9 نمره در نظر گرفته شده است که معمولا کسب نمره 5 در این آزمون به معنای سطح متوسط و نمره 6 به بالا به معنای کسب امتیاز خوب می باشد.

این آزمون از چهار بخش Writing ،Reading ،Listening و Speaking تشکیل می شود که در هنگام نمرده دهی در هر بخش، به صورت جداگانه امتیاز 0 تا 9 اختصاص داده شده و سپس با معدل گیری از این چهار بخش، نمره نهایی اعلام می گردد. بسیاری از دانشگاه ها در کشورهای مختلف همچون کانادا، انگلستان، استرالیا، نیوزلند و آمریکا امتحان IELTS را به رسمیت می‌شناسند. همچنین جهت مهاجرت به کشورهای کانادا، استرالیا و نیوزلند، داشتن مدرک IELTS الزامی است.

در این مقاله می خواهیم به منابع و مرجع هایی که جهت کسب نمره بهتر در آزمون آیلتس به شما کمک می کنند، بپردازیم و تعدادی از آن ها را معرفی کنیم.

منابع آزمون آیلتس موجود در بازار به دو دسته جنرال یا آکادمیک و سطح متوسط (intermediate) یا پیشرفته (advanced) تقسیم بندی می شوند.

معرفی بهترین منابع آزمون آیلتس

ثبت نام آزمون آیلتس و شرکت در آن، به عنوان معیاری برای سنجش دانش و اطلاعات زبان انگلیسی داوطلبانی در نظر گرفته شده است که می خواهند به کشورهایی که زبان آن ها انگلیسی می باشد مهاجرت کنند و یا مشغول به تحصیل و یا کار شوند. آزمون آیلتس به عنوان رقیب و هم تراز آزمون TOEFL در نظر گرفته می شود و 29 سال است که این آزمون در کشور ایران نیز برگزار می گردد. لازم به ذکر است که هر دانشگاهی برای پذیرش متقاضی، یک سطح و امیتاز مشخص از نمره آزمون آیلتس را در نظر گرفته و اگر حداقل نمره آزمون توسط داوطلب کسب نشده باشد، امکان پذیرش وی وجود نخواهد داشت. بنابراین شناخت منابع مفید و مطلوب برای شرکت در این آزمون می تواند کمک بسزایی جهت دریافت نمره مناسب و عملکرد بهتر متقاضیان داشته باشد.

کتاب The official Cambridge Guide to IELTS

این کتاب جامع ترین و بهترین منبع آزمون آیلتس محسوب می شود و می توان گفت منبعی برای انتشار کتاب های دیگر است. این کتاب شامل پنج بخش شنیداری، گفتاری، خواندن، نوشتن و تمرین می باشد که اگر زمان کافی در اختیار داشته باشید، مطالعه آن به شدت پیشنهاد می شود، زیرا مباحث مربوطه برای هر دو دسته جنرال و آکادمیک در نظر گرفته شده است. همچنین می‌توانید از توضیحات مفید در مورد این که “چطور نمره بالاتری در امتحان آیلتس بگیرید” بهره ببرید.کتاب The official Cambridge Guide to IELTS

 

کتاب Cambridge IELTS 14 Academic Student’s Book with Answers

این کتاب به عنوان یک کتاب خود خوان در نظر گرفته شده است که مانند بسیاری از کتاب های آیلتس موجود در بازار به همراه CD آموزشی عرضه می شود. بنابراین شما می توانید بدون نیاز به استاد به مطالعه آن بپردازید. در این کتاب 4 آزمون تستی اصلی که در سطح جهان برگزار شده اند، به همراه پاسخ تشریحی کامل و توضیحاتی راجع به سیستم کلی نمره دهی ارائه شده است. توجه داشته باشید که این کتاب متناسب با سطح آکادمیک طراحی و عرضه شده است.

کتاب Cambridge IELTS 14 Academic Student’s Book with Answers

کتاب Cambridge English Vocabulary for IELTS

کتاب مذکور، به عنوان یک منبع بسیار مناسب جهت تقویت دایره لغات در زبان انگلیسی در نظر گرفته می شود و در دو سطح متوسط (intermediate) و پیشرفته (advanced) در بازار ارائه شده است که شما می توانید با توجه به سطح دانش زبان انگلیسی خود، یک از آن ها را انتخاب نمایید. همچنین بخشی از این کتاب به اشتباهات متداول شرکت کنندگان در آزمون آیلتس پرداخته است.

نکته: تهیه و مطالعه کتاب Cambridge English Vocabulary for IELTS در سطح intermediate برای کسب نمره 6 در آزمون آیلتس کافی می باشد.کتاب Cambridge English Vocabulary for IELTS

کتاب New insight into IELTS

این کتاب جزو بهترین و جذاب ترین کتاب های موجود در بازار برای آزمون آیلتس محسوب می شود و اگر وقت کافی جهت تمرکز و مطالعه آزمون آیلتس را ندارید، می توانید از این منبع استفاده نمایید. کتاب مذکور داریا 4 بخش کلی بوده که هر درس شامل سه بخش تحت عناوین بیان مسئله ای در باب آیلتس، آموزش تکنیک هایی برای مسائل بیان شده در قسمت اول و تمرین هایی در جهت آمادگی در دو بخش ذکر شده، می باشد. وجه تمایز این کتاب با بقیه کتاب ها، در نکات بسیار مفیدی است که در ستون‌های کناری کتاب به رنگ آبی به شما گوشزد می‌شوند.کتاب New insight into IELTS

کتاب Cambridge Objective

این کتاب در دو سطح متوسط (intermediate) و پیشرفته (advanced) در دسترس قرار دارد و شما می توانید مطابق با نمره ای که قصد دارید در آزمون آیلتس دریافت نمایید، یکی از این دو کتاب را تهیه و مطاله کنید.

جلد Cambridge Objective در سطح intermediate یا متوسط متناسب برای کسب نمره های زیر 6 می باشد و اگر تمایل به کسب نمره 7 و یا بالاتر از آن را دارید، جلد advanced یا پیشرفته را تهیه نمایید. کتاب Cambridge Objective IELTS شامل 20 درس می باشد که هر درس حول یک موضوع خاص نوشته شده که علاوه بر آن، به آموزش مهارت های 4 گانه آیلتس نیز می پردازد. ضمناً کتاب Cambridge Objective IELTS دارای بخش هایی در خصوص آموزش لغت و گرامر نیز می باشد. اگر دانش زبان شما در حد پایین یا ضعیف است، پیشنهاد می شود ابتدا سطح متوسط و سپس سطح پیشرفته این کتاب را مورد مطالعه قرار دهید.کتاب Cambridge Objective

کتاب IELTS Complete

این کتاب یکی از جدیدترین و بهترین کتاب های موجود در بازار برای آزمون آیلتس می باشد که مطابق با نمره ای که می خواهید در آزمون کسب نمایید، در سه جلد ارائه شده است.

  • جلد Complete IELTS Bands 4-5 که برای آن دسته از افرادی مناسب است که خواهان دریافت نمره آیلتس بین چهار تا پنج هستند و شامل 10 درس می باشد.
  • جلد Complete IELTS Bands 5-6/5 نیز برای متقاضیانی که قصد دارند در آزمون آیلتس نمره ای بین پنج تا شش و نیم دریافت کنند، طراحی شده و شامل 8 درس است.
  • جلد Complete IELTS Bands 6/5-7/5 برای دسته سوم از علاقه مندان تدوین شده است که هدف آن ها کسب نمره بین شش و نیم تا هفت و نیم می باشد. همچنین میاحث این کتاب در 8 فصل مختلف ارائه شده اند.

لازم به ذکر است که تمامی کتب مذکور به عنوان کامل ترین منابع موجود در بازار معرفی شده اند که هر 4 بخش گفتاری، شنیداری، نوشتاری، و خواندن زبان انگلیسی را نیز شامل می شوند. بنابراین برای مطالعه آن نیازمند به زمان کافی می باشید.

کتاب collin grammar for IELTS

مجموعه کتاب های collin یکی از معتبرترین منابع آمادگی تست آزمون آیلتس به شمار می روند که شما را با تکنیک های مختلف جهت افزایش نمره خود در مهارت های مورد نظر آشنا خواهند کرد. بدون شک یکی از بهترین کتاب های تدریس گرامر ضروری برای آمادگی آزمون آیلتس، کتاب collin grammar for IELTS می باشد، اما اگر می خواهید زبان انگلیسی را از سطح پایه بیاموزید، بهتر است کتاب English Grammar in Use را استفاده نمایید.

شما می توانید در صورت نیاز به راهنمایی های بیشتر در زمینه معرفی منابع مناسب برای آزمون آیلتس یا دریافت مشاوره تحصیلی خارج از کشور، با کارشناسان موسسه ایران مشاوره تماس بگیرید تا از راهنمایی های لازم بهره مند شوید.

امتحان IELTS در دو نوع Academic و General Training برگزار می‌شود. آزمون آکادمیک یا Academic مخصوص کسانی است که می‌خواهند در یک دانشگاه انگلیسی زبان ادامه تحصیل دهند. اما آزمون جنرال یا General Training مخصوص کسانی است که می‌خواهند به یک کشور انگلیسی زبان مانند کانادا، استرالیا و یا نیوزلند و… مهاجرت کنند. همان طور که گفته شد، در امتحان IELTS، مهارت های Writing ،Reading ،Listening و Speaking در چهار قسمت جداگانه سنجیده می‌شوند.

توجه داشته باشید که مسئولیت نوع آزمونی که می‌خواهید در آن شرکت نمائید بر عهده شماست و باید در هنگام ثبت نام آزمون IELTS و پس از آشنایی با شرایط آزمون آیلتس نوع امتحان مورد نظرتان را در فرم ثبت نام قید کنید.

 

سوالات متداول

1- چه منبعی برای تقویت مهارت تست زنی در آزمون آیلتس، مفید می باشد؟

کتاب Cambridge IELTS 14 Academic Student’s Book with Answers یکی از بهترین کتاب های موجود در بازار در زمینه آزمون های تستی آیلتس محسوب می شود.

2- آیا مطالعه این کتاب ها برای آزمون های آیلتس کافی و مناسب می باشند؟

کتاب های معرفی شده در مقاله فوق، به عنوان کتاب های برتر و معتبر موجود در بازار ذکر شده اند و شما می توانید مطابق با راهنمای ذکر شده آن ها را تهیه نمایید.

3- جهت تقویت دایره لغات زبان انگلیسی برای آزمون آیلتس، چه کتابی را پیشنهاد می دهید؟

کتاب های زیادی در زمینه تقویت دایره لغات زبان انگلیسی آیلتس موجود می باشد، و می توان به کتاب ambridge English Vocabulary for IELTS اشاره نمود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره