خانه مشاوره تحصیلی زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲

زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲

تاریخ دقیق برپایی آزمون نظام مهندسی 1402
زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی 1402

زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی  در دو نوبت و در بازه زمانی متفاوت از هم انجام می شود و داوطلبان متقاضی که در این آزمون ثبت نام نموده اند، می بایست با توجه به تاریخ های اعلام شده در جلسه امتحان حاضر شوند. از این رو لازم است تمامی متقاضیان ثبت نام آزمون نظام مهندسی اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی خویش نمایند زیرا در غیر این صورت از ورود آن ها به جلسه آزمون ممانعت به عمل می آید.

آزمون نظام مهندسی 1402، در 15، 28 و 29 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی 1402

آزمون نظام مهندسی معمولا دو بار در سال و زیر نظر وزارت راه و شهرسازی کشور برگزار می گردد. داوطلبان می بایست در موعد مقرر با توجه به رشته خود در جلسه امتحان حاضر شوند. زمان دقیق این آزمون ها برای هر نیمسال تحصیلی طی انتشار اطلاعیه ای اعلام می گردد.

زمان برگزاری آزمون در نیمسال اول

افراد متقاضی که توانسته اند فرایند ثبت نام آزمون نظام مهندسی خود را با موفقیت طی کنند، می بایست در زمان های اعلام شده نسبت به حضور به موقع سرجلسه امتحان اقدام نمایند. طبق اطلاعیه منتشر شده توسط معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرساز به نشانی inbr.ir، آزمون رشته معماری (طراحی) در تاریخ 15 اردیبهشت ماه 1402 و آزمون سایر رشته ها در تاریخ های 28 و 29 اردیبهشت ماه 1402 برگزار خواهد شد.

زمان برگزاری آزمون در نیمسال دوم

لازم به ذکر است زمان اجرای آزمون نظام مهندسی نیمسال دوم (دی ماه 1402) با عنوان های مختلف، در بازه های زمانی متفاوت بوده و داوطلبان باید نسبت به آن هوشیار باشند. در جدول زیر زمان برگزاری آن با تمامی جزئیات برای شما ارائه شده که البته هنوز تاریخ آن مشخص نشده است. با عضویت در کانال تلگرام ایران مشاوره می توانید در اسرع وقت از زمان برگزاری و جزئیات مربوطه آگاه شوید.

آزمون نظام مهندسی در این نیمه به منظور اعطای پروانه فعالیت این حرفه به متقاضیان داوطلب برگزار می شود. لذا داوطلبان بایستی در موعد مقرر با مراجعه به سایت ثبت نام نظام مهندسی به نشانی اینترنتی inbr.ir، جهت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی خود اقدام نمایند.

زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی 1402 “نیمسال دوم”
عنوان آزمونبازه زمانی آزمون تاریخ برگزاری آزمون
معماری (نظارت)(صبح)مشخص نیست.
عمران (نظارت)
نقشه برداری
شهرسازی
ترافیک
معماری (اجرا)(عصر)
عمران (اجرا)
تاسیسات مکانیکی (نظارت)
تاسیسات برقی (نظارت)
تاسیسات مکانیکی (اجرا)
تاسیسات برقی (اجرا)
عمران (محاسبات)(صبح)
تاسیسات مکانیکی (طراحی)
تاسیسات برقی (طراحی)

زمان و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی 1402

باید توجه داشته باشید که همراه داشتن کارت شناسایی معتبر (کارت ملی و یا شناسنامه) و کارت ورود به جلسه از الزامات حضور در آزمون  آزمون نظام مهندسی می باشد که در غیر این صورت، داوطلب مجاز به حضور در جلسه آزمون نخواهد بود.

زمان دریافت کارت

کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی چند روز قبل از برگزاری آن از طریق سایت رسمی وزارت راه و شهرسازی به نشانی inbr.ir منتشر می شود و متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت مذکور به صورت اینترنتی نسبت به دریافت کارت خود اقدام کنند. زمان دریافت کارت آزمون 1402 هنوز مشخص نیست اما به محض اعلام روز دقیق آن، متن مقاله بروز می شود.

نحوه دریافت کارت

به منظور دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی، داوطلبان می بایست در زمان مقرر وارد سایت رسمی آن شده و به ترتیب زیر عمل نمایند.

مرحله اول دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی طراحی معماری
مرحله اول دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی طراحی معماری

مرحله اول دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی طراحی معماری

  • در صفحه پیش رو، با توجه به آزمون مورد نظر، بر روی گزینه “کارت ورود به جلسه آزمون ورود به حرفه مهندسان اردیبهشت ماه 1402” کلیک نمایید.

مرحله دوم دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی طراحی معماری

  • اکنون می بایست به یکی از روش هایی که در ادامه به آن اشاره کرده ایم، اطلاعات مورد نظر را وارد کرده و به کارت خود دسترسی یابید.
  1. روش اول: شماره شناسنامه، شماره ملی و سال تولد
  2. روش دوم: نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه و سال تولد
  3. روش سوم: شماره پرونده و شماره داوطلبی
  4. روش چهارم: شماره داوطلبی، شماره شناسنامه و سال تولد

مرحله سوم دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی طراحی معماری

باجه های رفع نقص دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی 1402

گاها ممکن است برخی از داوطلبان پس از دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی متوجه شوند که اطلاعات مندرج روی کارت با مشخصات فردی آن ها مغایرت دارد. در چنین شرایطی افراد می بایست در موعد مقرر به آدرس باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی مراجعه کرده و اقدامات لازم را جهت رفع نواقص موجود به انجام برسانند.

پس از برگزاری آزمون و اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی 1402، پذیرفته شدگان باید در مهلت تعیین شده نسبت به اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی خود اقدام نمایند. به جهت دسترسی آسان به این آدرس ها می توانید لینک فوق را دانلود نمایید.

باجه های رفع نقص کارت آزمون نظام مهندسی 1402 (به زودی فعال می شود)

فارغ التحصیلان رشته های مهندسی برای دریافت شماره نظام مهندسی و پروانه اشتغال به کار می بایست در آزمون نظام مهندسی شرکت نمایند که این آزمون برای رشته های زیر برگزار می شود

  • تاسیسات برق
  • شهرسازی
  • تاسیسات مکانیکی و ساختمان
  • مهندسی معماری
  •  مهندسی عمران

سوالات این آزمون برای تمامی رشته ها به صورت چهار گزینه ای و تستی است که حدنصاب نمره قبولی در آزمون های ورود به حرفه مهندسان و کاردان های فنی ساختمان در تمامی رشته ها 50 درصد بوده و برای آزمون های تعیین صلاحیت حرفه ای معماران تجربی پایه سه 50 درصد، پایه دو 55 درصد و پایه یک 60 درصد می باشد.

 

سوالات متداول

1- آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ در چه تاریخی برگزار می گردد؟

آزمون رشته معماری (طراحی) در تاریخ 15 اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ و آزمون سایر رشته ها در تاریخ های 28 و 29 اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

2- جهت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ باید به چه سایتی مراجعه نمود؟

داوطلبان می بایست به این مظور به سامانه معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی به نشانی inbr.ir مراجعه نمایند.

3- آزمون نظام مهندسی چند بار در سال برگزار می شود؟

این آزمون معمولا دو بار در سال و زیر نظر وزارت راه و شهرسازی کشور برگزار می گردد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۸ نظر
  1. منصورپ

    سلام،پروانه اشتغال نظام کاردانی مهر۹۶گرفتم ،کارشناسی تیر۱۴۰۱میتونم واسه نظام نیمه دوم امسال شرکت کنم

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      سوابق کاردانی برای آزمون ورود به حرفه مهندسان به غیر از رشته های معماری(طراحی) و عمران (محاسبات)، در صورت هم رشته بودن با رشته آزمون، از تاریخ اخذ مدرک کاردانی تا زمان اخذ مدرک مهندسی به ازای هر ۵ سال کامل یک سال و حداکثر دو سال به سنوات مهندسی اضافه خواهد شد. (سنوات کمتر از ۵ سال به تناسب در نظر گرفته میشود).

  2. مهرداد

    سلام وقت بخیر
    من از ثبت نام جا موندم ایا بازم امسال داریم ازمون؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، با توجه به اینکه این آزمون هر ساله دوبار برگزار میشود به احتمال فراوان دوره بعدی آزمون در نیمه دوم سال خواهد بود.

  3. علیرضا

    سلام. به نظر شما دوره بعدی ازمون چه ماهی خواهد بود؟

    • ایران مشاوره

      با سلام ، متاسفانه اطلاعیه ای در این مورد منتشر نشده است.

  4. علیرضا

    سلام
    من از ثبت نام جا موندم ایا امکانش هست تو ماه اینده باز ثبت نام ازمون بیاد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، با توجه به اینکه این آزمون هر ساله دوبار برگزار میشود به احتمال فراوان دوره بعدی آزمون در نیمه دوم سال خواهد بود.

دریافت مشاوره