خانه پذیرش بدون کنکور زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۲

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۲

تاریخ ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۲

امروزه اکثر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور علاوه بر پذیرش داوطلبان به صورت با آزمون، تعدادی از رشته های خود را به صورت بدون کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی در هر نیمسال یعنی ورودی مهر و بهمن نیز ارائه می دهند.

 

بنابراین متقاضیانی که قصد دارند تحصیلات دانشگاهی داشته باشند اما تمایلی به شرکت در آزمون سراسری ندارند، می توانند به پذیرش بدون کنکور دانشگاه های سراسری به عنوان یک گزینه بیاندیشند. واجدین شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری می توانند با پیگیری اطلاعیه منتشر شده از طریق سایت سازمان سنجش از زمان پذیرش نیمسال اول و دوم این رشته ها اطلاع یابند.

 

✅ لینک مستقیم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1402

(با شروع فرآیند ثبت نام، لینک فوق فعال خواهد شد.)

لینک مستقیم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری بهمن ماه 1401

 

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۲ دوره دوم، از 3 الی 8 بهمن ماه می باشد.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1402

علاوه بر دانشگاه های آزاد، دانشگاه های سراسری نیز در دوره های روزانه، شبانه (نوبت دوم)، مجازی، پردیس خودگردان و همچنین دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی نیز در رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری و بر اساس سوابق تحصیلی در دو نیمسال تحصیلی مهر ماه و بهمن ماه 1402، دانشجو می پذیرند. سازمان سنجش آموزش کشور با در نظر گرفتن زمان معینی برای ثبت نام بدون کنکور سراسری اخبار مربوط به مراحل نام نویسی و پذیرش را به اطلاع آن ها می رساند.

ثبت نام نوبت مهر ماه

با توجه به آخرین اخبار منتشر شده در این مورد، نام نویسی بدون کنکور دانشگاه سراسری همزمان با شروع فرآیند انتخاب رشته بوده و داوطلبان می توانند از 31 مرداد الی 4 شهریور 1402 به ثبت نام بپردازند. ضمن اینکه داوطلبانی که کنکور را نام نویسی کرده بودند ولی به هر دلیل نتوانستند در جلسه حاضر شوند، نیاز به ثبت نام بدون کنکور سراسری نداشته و فقط می بایست هنگام انتخاب رشته، رشته های بدون آزمون و صرفا با سوابق تحصیلی را برگزینند. آن دسته از متقاضیان که به طور کل ثبت نام نکرده اند اما می خواهند در سال جاری شروع به تحصیل در دانشگاه ها کنند می بایست در زمان مذکور و از طریق sanjesh.org اقدام به نام نویسی کنند.

ثبت نام نوبت بهمن ماه

اگر به هر دلیل موفق به ثبت نام یا پذیرش در نیمسال اول تحصیلی نشده باشید، ثبت نام رشته های بدون کنکور بهمن ماه فرصت بسیار خوبی برای تحصیل در دانشگاه در رشته موردنظر به شمار می رود. طبق اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش داوطلبان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1402 می توانند از روز سه شنبه 3 بهمن الی یکشنبه 8 بهمن ماه 1402 نسبت به نام نویسی اقدام نمایند.

تمدید و مهلت مجدد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۲

از آن جایی که ممکن است عده ای از افراد علاقه مند به تحصیل در رشته های بدون آزمون از مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری مطلع نبود و یا به هر دلیل دیگری موفق به انتخاب رشته در موعد مقرر نشوند، می توانند شانس خود را در بازه های زمانی که تحت عنوان “تمدید” و مهلت مجدد” نام نویسی از سوی سازمان سنجش اعلام می گردد، مجددا امتحان کنند.

اطلاعیه های مرتبط با این دو فرآیند پس از اتمام بازه اولیه ثبت نام از طریق سازمان سنجش متتشر می گردند اما در حال حاضر اطلاعیه ای منتشر نشده است و نمی توان در خصوص این بازه تاریخ دقیق تعیین کرد اما با انتشار اخبار مربوطه، مقاله بروزرسانی می شود و در کانال تلگرام بدون آزمون نیز قرار خواهد گرفت.

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1402

نام نویسی بدون کنکور دانشگاه های سراسری به صورت اینترنتی انجام می شود. داوطلبانی که قصد دارند در پذیرش بدون کنکور بهمن ماه دانشگاه های سراسری شرکت کنند، لازم است در مدت زمان مقرر به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و طبق مراحل مندرج در ادامه مقاله، ثبت نام خود را به صورت اینترنتی انجام دهند.

مراحل زیر مربوط به دوره گذشته می باشد که با آغاز فرآید ثبت نام بروزرسانی خواهد شد.

  • ابتدا وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شوید و گزینه “سراسری” را انتخاب کنید.

مرحله یک ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور سراسری

  • بر روی لینک فعال “سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری – بهمن ماه سال 1402” کلیک نمایید.

مرحله دوم ثبت نام بدون کنکور سراسری ۱۴۰۱

  • پس از آن لازم است هزینه نام نویسی را پرداخت کنید. بدین منظور، از منوی سمت راست صفحه گزینه “خرید کارت اعتباری” را انتخاب کرده و با پرداخت هزینه سریال کارت اعتباری دریافت نمایید.

مرحله سوم ثبت نام بدون کنکور سراسری ۱۴۰۱

  • اکنون می بایست تیک مربوط به گزینه “سریال سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری بهمن ماه سال 1402” را فعال نموده و سپس کلید “تایید و ادامه” را بفشارید.

مرحله چهارم ثبت نام بدون کنکور سراسری ۱۴۰۱

  • اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود را در فیلدهای مربوطه وارد نموده و مجددا روی عبارت “تایید و ادامه” کلیک نمایید.

مرحله پنجم ثبت نام بدون کنکور سراسری ۱۴۰۱

  • در صورتی که صحت اطلاعات مندرج در صفحه پیش رو را تایید می کنید، تیک مربوطه به عبارت مورد به تایید محتویات صفحه را فعال نموده و کلید “ادامه روند پرداخت” را بفشارید.

مرحله ششم ثبت نام بدون کنکور سراسری ۱۴۰۱

  •  اطلاعات کارت بانکی خود را در کادرهای مربوطه ثبت نموده و روی عبارت “پرداخت” کلیک کنید.

مرحله هفتم ثبت نام بدون کنکور سراسری ۱۴۰۱

  • اکنون مجددا به صفحه سوم ثبت نام بازگردید و بر روی گزینه “ثبت نام جدید” کلیک نمایید.

مرحله نهم ثبت نام بدون کنکور سراسری 1401

  • اکنون لازم است سریال ثبت نام خریداری شده وارد نموده و پسبعد از فعال کردن عبارت مندرج در صفحه، کلید “تایید” را بفشارید.

مرحله هشتم ثبت نام بدون کنکور سراسری ۱۴۰۱

با مطالعه دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری متوجه خواهید شد که اکثر رشته های تحصیلی در حوزه های فنی و مهندسی، علوم انسانی، علوم تجربی، هنر و زبان های خارجی به صورت بدون کنکور ارائه می شوند. همین امر موجب شده تا اکثر داوطلبان با چنین سوالی مواجه شوند که آیا پزشکی بدون کنکور و یا پیراپزشکی بدون کنکور جزء رشته های ارائه شده در این دانشگاه ها هستند؟ می توانید بر روی لینک های مربوطه کلیک کرده و به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه بپردازید.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری بهمن ماه ۱۴۰۲ چه زمانی انجام می شود؟

فرآیند ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1402 از 3 الی 8 بهمن ماه برگزار می گردد.

2- از چه طریقی می توان نسبت به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری اقدام نمود؟

ثبت نام داوطلبان به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org انجام می گردد.

3- آیا امکان تمدید مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۲ وجود دراد؟

بله، معمولا با پایان یافتن بازه اولیه ثبت نام یک الی دو فرصت مجدد به داوطلبان جهت نام نویسی ارائه می شود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۴ نظر
  1. مه

    سلام
    ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری *مهر ماه* ۱۴۰۰ چه زمانی انجام میشه؟
    باید همزمان با ثبت نام برای کنکور انجام میشد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، در حال حاضر اطلاعیه ای در این زمینه منتشر نشده است؛ شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی، از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوید.

  2. لیلا

    سلام من در حال حاضر دانشجوی پیام نور هستم
    میتونم برای ورودی بهمن با سوابق سراسری شرکت کرده و بعداز تایید شدن قبولیم ،برم و از پیام نور انصراف بدم یا باید از قبلش انصراف بدم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، با توجه به شرایط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام پذیرش صرفا براساس سوابق تحصیلی در سال ۱۳۹۹، می توانید بدون انصراف در دانشگاه ثبت نام نماید و در صورت قبولی از دانشگاه قبلی انصراف دهید.

دریافت مشاوره