خانه پذیرش بدون کنکور ثبت نام رشته های بدون کنکور بهمن ماه ۱۴۰۲

ثبت نام رشته های بدون کنکور بهمن ماه ۱۴۰۲

زمان ثبت نام رشته های بدون کنکور بهمن ماه 1402
ثبت نام رشته های بدون کنکور بهمن ماه 1402

در چند سال اخیر به دلیل وجود ظرفیت 85 درصدی برای پذیرش دانشجو به صورت بدون کنکور در سراسر کشور، افراد می توانند با توجه به سوابق تحصیلی خود و بدون نیاز به شرکت در کنکور سراسری، در دانشگاه مورد نظر مشغول به تحصیل شوند. البته پذیرش متقاضیان واجد شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری و یا سایر دانشگاه ها، در زمان بندی مشخص و تنها در برخی از رشته هایی که واحد دانشگاهی به صورت بدون آزمون ارائه می دهد، صورت می گیرد.

 

✅ لینک مستقیم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری بهمن ماه 1402

(با شروع ثبت نام، لینک فوق فعال خواهد شد.)

لینک مستقیم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری بهمن ماه 1401

ثبت نام رشته های بدون آزمون بهمن ماه 1402 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می پذیرد.

زمان ثبت نام رشته های بدون کنکور بهمن ماه 1402

علاقه مندان به تحصیل در رشته های بدون کنکور می توانند در دو نوبت مهر و بهمن و بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) خود وارد دانشگاه های پذیرنده شوند که معمولا دوره پذیرش بهمن ماه تحت عنوان “تکمیل ظرفیت” در میان داوطلبان شناخته می شود. هنوز از سوی سازمان سنجش، زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری برای ورودی بهمن ماه سال 1402 تعیین نشده است. پیش بینی می شود که این فرآیند مطابق روند سال گذشته از اواخر آذر ماه قابل انجام باشد.

در خصوص تمدید مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری می توان گفت که سازمان سنجش آموزش کشور معمولا فرصت ثبت نام را برای آن دسته از داوطلبانی که موفق به انجام نام نویسی نشده اند را یک یا دوبار تمدید می کند.

نحوه ثبت نام در رشته های بدون کنکور بهمن ماه 1402

اولین نکته ای که داوطلبان رشته های بدون کنکو باید بدانند، این است که فرآیند نام نویسی و پذیرش در این رشته ها می تواند به صورت کاملا مستقل از ثبت نام در کنکور سراسری صورت پذیرد. در واقع تمامی متقاضیان واجد شرایط پس از آماده سازی مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری می توانند به صورت اینترنتی و مطابق با مراحل زیر اقدامات لازم جهت ورود با سوابق تحصیلی به دانشگاه های سراسری را انجام دهند.

مرحله یک ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور سراسری

  • لینک فعال “سامانه ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در مرحله پذیرش دانشجو صرفآ براساس سوابق تحصیلی سراسری – بهمن ماه سال 1402″ را انتخاب نمایید.

مرحله دوم ثبت نام بدون کنکور سراسری ۱۴۰۱

مرحله سوم ثبت نام بدون کنکور سراسری ۱۴۰۱

  • حال پس از فعال کردن عبارت “سریال ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در مرحله پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی سراسری – بهمن 1402 – هزینه پیامک اطلاع رسانی”، گزینه “تایید و ادامه” را بفشارید.

مرحله چهارم ثبت نام بدون کنکور سراسری ۱۴۰۱

  • نام و نام خانوادگی، شماره تلفن ثابت، شماره تلفن همراه و همچنین در صورت تمایل پست الکترونیک را در کادر های مربوطه درج کرده و بعد از انتخاب درگاه پرداخت بر روی عبارت “تایید و ادامه” کلیک کنید.

مرحله پنجم ثبت نام بدون کنکور سراسری ۱۴۰۱

  • کد پیگیری پرداخت صادر شده را یادداشت کرده و بعد فعال کردن تیک مربوط به مطالعه قوانین، گزینه “ادامه روند پرداخت” را بفشارید.

مرحله ششم ثبت نام بدون کنکور سراسری ۱۴۰۱

  • بعد از درج اطلاعات کارت بانکی در بخش های مشخص شده، کلمه“پرداخت”را تایید کنید.

مرحله هفتم ثبت نام بدون کنکور سراسری ۱۴۰۱

  • در صورت موفق بودن پرداخت، سریال ثبت نام برای شما نمایش داده خواهد شد. حال به صفحه نخست نام نویسی بازگردید و این بار گزینه “ثبت نام جدید” را انتخاب کنید.

مرحله نهم ثبت نام بدون کنکور سراسری 1401

  • برای شروع فرآیند نام نویسی، سریال ثبت نام و عبارت امنیتی را در کادرهای موجود در صفحه ثبت کنید و در آخر کلید “تایید” را بفشارید. 

مرحله هشتم ثبت نام بدون کنکور سراسری ۱۴۰۱

پس از تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام و انتخاب رشته، یک کد 16 رقمی به نشانه قطعی شدن نام نویسی اولیه برای شما از سوی سایت سازمان سنجش آموزش کشور صادر می شود که نگهداری از آن تا زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه سراسری ضروری است. در صورت قبولی نیز، متقاضی باید به صورت اینترنتی و یا حضوری (مطابق با اطلاعیه صادر شده از سوی دانشگاه محل پذیرش) جهت ثبت نام نهایی در واحد دانشگاهی موردنظر، اقدامات لازم را به انجام برساند.

اگر شما بخواهید شانس خود را برای تحصیل در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد بهمن ماه نیز امتحان کنید، کافیست در بازه تعیین شده وارد سامانه دانشگاه آزاد شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد فرآیند نام نویسی خود را آغاز کنید.

شرایط ثبت نام در رشته های بدون کنکور بهمن ماه 1402

تمامی داوطلبانی که قصد تبت نام در رشته های بدون کنکور تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و یا زبان را دارند، قبل از هر چیز باید دارای شرایط و ضوابط تعیین شده توسط سازمان سنجش باشند که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

شرایط عمومی

  • دشمن نبودن با نظام جمهوری اسلامی
  • اعتقاد داشتن به دین اسلام و یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی کشور
  • عدم عضویت در سازمان های غیرقانونی، فراماسونری و وابستگان آن ها
  • نداشتن اعتیاد به مواد مخدر
  • عدم برخورداری از فساد اخلاقی
  • نداشتن مشکل نظام وظیفه برای آقایان

شرایط اختصاصی

  • دارا بودن یکی از مدارک دیپلم نظام آموزشی جدید (نظری، فنی و حرفه ای، کار و دانش)، گواهینامه دوره پیش دانشگاهی، دیپلم دوره چهارساله متوسطه نظام قدیم، کاردانی و یا مدرک سطح یک حوزوی برای ثبت نام الزامی می باشد. (داوطلبان فرصت دارند حداکثر تا 31 شهریور 1401 یکی از مدارک نام برده را دریافت کنند.)
  • فارغ التحصیلان رشته های کاردانی مورد نیاز وزارت بهداشت موظفند تا تاریخ 30 بهمن 1402 تعهدات خدمت خود را به پایان رسانده باشند.
  • فارغ التحصیلان دوره کاردانی غیر پزشکی در صورتی که تعهدات قانونی خود را تا تاریخ 31 شهریور 1402 به انجام رسانده باشند، اجازه نام نویسی در این فرآیند را دارند.
  • دانشجویان محروم از تحصیل و یا دانشجویان کارشناسی که مدرک معادل کاردانی خود را دریافت کرده اند، در صورت تسویه حساب کامل اجازه انتخاب رشته در این مرحله را خواهند داشت.
  • ثبت نام بدون کنکور اتباع خارجی نیز دارای شرایط خاصی می باشد که از مهمترین آن ها می توان داشتن اقامت قانونی و انتخاب دانشگاه در محل های مجاز تردد را نام برد.

مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت نام در رشته های بدون کنکور بهمن ماه 1402

برای ثبت نام در رشته های بدون کنکور لازم است تا مدارک و اطلاعاتی را در سیستم بارگزاری و درج نمایید تا فرآیند مربوطه ادامه پیدا کند. توصیه می گردد، قبل از شروع مراحل نام نویسی موارد یاد شده را آماده کرده و سپس در مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری اقدامات بعدی را انجام دهید.

  • عکس اسکن شده دارای شرایط زیر:
  • عکس  تمام رخ جدید گرفته شده در سال 1401 به صورت 4*3 و یا 4*6
  • دارای فرمت jpg
  • اندازه عکس بین حداقل 300*200 و حداکثر 300*400 
  • تصویری مشخص و واضح بدون جای منگنه و هیچگونه مهر، نوشته و یا لکه
  • حجم فایل کمتر از 70 کیلوبایت
  • نبود حاشیه های اضافه در عکس
  • حدالامکان رنگی و با زمینه سفید
  • عکس خواهران دارای حجاب کامل
  • برای فارغ التحصیلان پیش دانشگاهی، دیپلمه ها و یا دانش آموزان سال آخر متوسطه تکمیل فرم شماره 1 و تایید آن توسط دبیرستان، هنرستان، مرکز پیش دانشگاهی و یا نواحی و مناطق وزارت آموزش و پرورش (به غیر از افرادی که دو سال آخر متوسطه را در شهر های تهران، اصفهان، تبریز، شمیرانات، شیراز و مشهد بوده اند.)
  • کد رشته تحصیلی و کد بخش قابل استخراج از دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 
  • مشخصات شناسنامه ای
  • کد پیگیری برای داوطلبان دارای سهمیه در پذیرش بدون کنکور سراسری
  • اطلاعات مدارک تحصیلی
  • موارد مربوط به شماره تماس و آدرس

دفترچه ثبت نام در رشته های بدون کنکور بهمن ماه 1402

داوطلبی که قصد تحصیل در رشته های بدون کنکور را دارد، در وهله اول باید بداند که کدام دانشگاه ها به صورت بدون کنکور، دانشجو می پذیرند؟ از جمله دانشگاه هایی که به پذیرش بدون آزمون در نیمسال دوم می پردازند، می توان دانشگاه های سراسری، آزاد و علمی کاربردی را نام برد که هر کدام در مقاطع مختلف، هر ساله رشته هایی را به صورت بدون کنکور ارائه می دهند.

متقاضیان نیز برای اطلاع دقیق از رشته ها و دانشگاه های ارائه دهنده می باییست دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته مربوط به هر یک را به دقت مورد مطالعه قرار دهند. لینک دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری در جدول ذیل موجود می باشد که شما می توانید با کلیک بر روی آن، نسخه پی دی اف دفترچه مربوطه را دریافت نمایید. دقت نمایید که در این دفترچه رشته های مربوط به دانشگاه های آزاد درج نشده است و متقاضیان ثبت نام در این رشته ها باید دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد را مطالعه کنند.

رشته های بدون کنکور بهمن ماه 1402

همانطور که مشخص است، مرحله انتخاب رشته و ثبت نام برای شرکت در رشته های بدون آزمون به صورت هم زمان صورت می پذیرد و متقاضیان باید با انتخاب حداکثر 100 کد رشته از میان رشته محل های موجود در دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری نام نویسی خود را تکمیل کنند. در ادامه لیست کاملی از رشته های بدون کنکور که به صورت روزانه، شبانه، پیام نور، غیر انتفاعی، پردیس و مجازی و در بهمن ماه در دفترچه مربوطه ارائه شده اند را مشاهده خواهید کرد.

رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری بهمن ماه 1402
آمارآمار و سنجش آموزشیآموزش زبان انگلیسی
ادبیات نمایشیادیان و عرفاناقتصاد
اقیانوس شناسیایران شناسیباستان شناسی
تاریختاریخ اسلامتاریخ تمدن ملل اسلامی
جغرافیاریاضیات و کاربردهازبان روسی
زبان و ادبیات انگلیسیزبان و ادبیات عربیزبان و ادبیات کردی
زبان و زبان شناسیزمین شناسیزیست شناسی جانوری
زیست شناسی دریازیست شناسی سلولی و مولکولیزیست شناسی گیاهی
شیمی کاربردیشیمی محضطراحی لباس
علم اطلاعات و دانش شناسیعلوم  قرآن و حدیثعلوم کامپیوتر
علوم مهندسیعلوم و مهندسی آبعلوم و مهندسی باغبانی
علوم و مهندسی جنگلعلوم و مهندسی خاکعلوم و مهندسی شیلات
علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)علوم و مهندسی محیط زیستعلوم ورزشی
فرشفلسفه و کلام اسامیفیزیک
فیزیک مهندسیکاردانی ارتباطات و فناوری اطلاعاتکاردانی امور زراعی و باغی تکنولوژی تولیدات زراعی
کاردانی بهداشت عمومیکاردانی تکنولوژی تولیدات گیاهیکاردانی تکنولوژی مرتع و آبخیزداری
کاردانی تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی و معطرکاردانی تولید و فرآوری خرماکاردانی حرفه ای گردشگری
کاردانی ماماییکاردانی معماریکاردانی هتلداری
مترجمی زبان انگلیسیمترجمی زبان عربیمدیریت صنعتی
مدیریت کسب و کارمرمت آثار تاریخیمهندسی اقتصاد کشاورزی
مهندسی انرژیمهندسی ایمنی و بازرسی فنیمهندسی برق
مهندسی ترویج و آموزش کشاورزی پایدارمهندسی تولید و ژنتیک گیاهیمهندسی حرفه ای کامپیوتر
مهندسی حرفه ای معماریمهندسی شیمیمهندسی صنایع
مهندسی صنایع چوب و فرآورده های سلولوزیمهندسی صنایع مبلمانمهندسی طبیعت
مهندسی عمرانمهندسی علوم دامیمهندسی فضای سبز
مهندسی کامپیوترمهندسی گیاه پزشکیمهندسی ماشین های صنایع غذایی
مهندسی معدنمهندسی مکانیزاسیون کشاورزیمهندسی مکانیک
مهندسی مکانیک بایوسیستم (کشاورزی)مهندسی مواد و متالوژیمهندسی نساجی
نوازندگی موسیقی ایرانیهتلداریهنر اسلامی

داوطلبان باید به این نکته توجه داشته باشند که پذیرش در 15 درصد رشته محل ها با ملاک کنکور سراسری انجام خواهد گرفت لذا افراد می توانند علاوه بر نام نویسی در رشته های بدون آزمون، با ثبت نام در کنکور سراسری شانس خود را جهت تحصیل در رشته های با آزمون نیز مورد سنجش قرار دهند.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه های علمی کاربردی برای بهمن ماه ۱۴۰۲ در چه بازه زمانی انجام می شود؟

داوطلبان احتمالا می توانند از اواخر آذر ماه ۱۴۰۲ جهت ثبت نام اقدام نمایند.

2- نحوه ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه های علمی کاربردی برای بهمن ماه به چه شکل می باشد؟

برای نام نویسی لازم است به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید.

3- شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه های علمی کاربردی برای بهمن ماه ۱۴۰۲ چیست؟

ضوابط نام نویسی در این فرآیند به دو بخش عمومی و اختصاصی تقسیم می شود که به طور کامل در مقاله ذکر شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۴۲۰ نظر
  1. حدیثه محمدی

    سلام وقت بخیر من دانشگاه دولتی قبول شدم انتخاب واحدم انجام دادم اما پشیمون شدم اگه کلاسارو شرکت نکنم حذف میشم یا حتما باید انصراف بزنم

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، اگر شما تمایلی به تحصیل در رشته ی مورد نظر را ندارید می توانید برای درخواست انصراف خود اقدام کنید.

  2. Asal

    سلام وقت بخیر من واحد مانده داشتم دانشگاه با تعهد ثبت نامم کرد ولی کارت دانشجویی ندادن مشکلی پیش نمیاد؟برای ثبت نام خوابگاه و رفتن سر کلاسا؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      در صورت تایید دانشگاه، مشکلی برای شما ایجاد نخواهد شد.

  3. سمیه

    سلام من سال قبل دانشگاه سراسری قبول شدم ثبت نام کردم ولی اصلا تا حالا انتخاب واحد نکردم و مدرک اصلی رو هم تحویل دانشگاه ندادم و کلا سر هیچ کلاسی نرفتم الانم دوباره دانشگاه سراسری قبول شدم الان برای ثبت نام باید از دانشگاه قبلی انصراف بدم؟؟! آیا بازم باید انصراف بدم در حالیکه مدرک اصلی رو تحویل ندادم

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      بله، در صورت ثبت نام نهایی شما در دانشگاه قبلی، نیاز است تا نسبت به شرایط خود اطلاع حاصل کرده و در صورت عدم انصراف، انصراف دهید.

  4. دریا

    سلام وققتون بخیر…من دانشگاه دولتی قبول شدم ولی سایت بستس با اینکه چند روزه جوابا اومدن الان باید چیکار کنم و تا کی وقت هست برا ثبت نام؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، شما می توانید تا تاریخ ۱۴ فروردین ماه ثبت نام اینترنتی و مراحل بارگذاری مدارک خود را در سایت گلستان انجام دهید.

نمایش دیدگاه های بیشتر
دریافت مشاوره