خانه سامانه و سایت ورود به سامانه نظارت آموزش و پرورش | nezarat.medu.ir

ورود به سامانه نظارت آموزش و پرورش | nezarat.medu.ir

امکانات سایت نظارت آموزش و پرورش

امروزه با رواج اینترنت در زندگی روزمره و استفاده بهینه از این فضا، به نظر می‌ رسد که بهترین راه جهت صرفه جویی در زمان و کاهش رفت و آمد، پیشبرد و به انجام رساندن امور مربوطه به این واسطه می باشد. به همین منظور اکثر ادارات، وزارتخانه ها و… جهت تسهیل در روند انجام برخی فعالیت های اداری خود، سایت به خصوصی در نظر می گیرند.

وزارت آموزش و پرورش یکی از این ارگان هاست که با اهداف مختلف سامانه های متفاوتی همچون سامانه ثبت شکایات آموزش و پرورش، سایت رتبه بندی معلمان و سامانه نظارت راه اندازی نموده است. سامانه نظارت آموزش و پرورش در سال 95 به منظور نظارت جامع بر امور دست اندر کاران و شاغلان زیر نظر این وزارتخانه (به خصوص مدارس) طراحی گردید تا عملکرد مدیران، کادر مدارس و عوامل اجرایی مورد ارزیابی قرار گیرند.

 لینک مستقیم ورود به سایت نظارت آموزش و پرورش

nezarat.medu.ir

سامانه نظارت آموزش و پرورش به نشانی nezarat.medu.ir به منظور ارائه خدمات به مدیران و کادر اداری مدرسه راه اندازی شده است.

معرفی سامانه نظارت آموزش و پرورش

آموزش و پرورش سامانه نظارت را به منظور افزایش سطح کیفی سیستم آموزشی و همچنین نظارت بر عملکرد اجرایی مدارس طراحی نموده است. مدیران مدارس موظفند با ورود به این سامانه گزارش عملکرد خود را به صورت کامل ثبت نمایند تا توسط بازرسان، کارشناسان و یا ارزیابان بررسی گردد. در نتیجه به دلیل انجام کارها به صورت اینترنتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری افزایش کیفیت و تسریع در امور بازرسی را شاهد هستیم.

علاوه بر این، بخش های مختلفی برای مراجعه کارشناسان، ارزیابان، بازرسان، مدیران مدارس و دانش آموزان تعبیه شده و مدیران مدرسه ها و افراد شاغل در شعب داخلی ادارات آموزش و پرورش می بایست به قسمت مربوط به خود مراجعه کنند. توجه داشته باشید که برای ورود به سایت نظارت آموزش و پرورش، دسترسی به اطلاعاتی نظیر نام کاربری و رمز عبور الزامی می باشد. لازم به ذکر است، برخی بخش های این سامانه هنوز تکمیل نشده اند، با این حال در ادامه قسمت های قابل استفاده و کامل سایت را معرفی کرده ایم.

معرفی سامانه نظارت آموزش و پرورش

بخش اول

این قسمت مخصوص ورود کاربران مختلف این سامانه در نظر گرفته شده است. در واقع هر فرد با توجه به سمت خود برای استفاده از امکانات سامانه باید یکی از گزینه های کارشناسان، ارزیابان، بازرسان، مدیران مدارس و دانش آموزان انتخاب کرده و پس از وارد نمودن اطلاعات کاربری به پنل اختصاصی تعریف شده دسترسی می یابد.

بخش دوم

در برخی موارد ممکن است، رمز عبور برای ورود به سامانه را فراموش کنید. در این حالت گزینه “فراموش کردن رمز” به شما کمک خواهد کرد به این صورت که با فشردن این گزینه و سپس وارد نمودن اطلاعات خواسته شده می توانید کلمه عبور خود را بازیابی نمایید.

امکانات سامانه نظارت آموزش و پرورش

امکانات و خدمات زیادی برای این سامانه در نظر گرفته شده است که به مرور زمان بتوان کلیه امور نظارتی بر مدارس را از طریق آن پیگیری نمود. همچنین امکان ثبت شکایات و رسیدگی به آن ها نیز از دیگر موارد در نظر گرفته شده در این سایت می باشد. سایر امکانات موجود در سامانه نظارت عبارتند از:

  • ثبت عملکرد مدارس در زمان برگزاری امتحانات نهایی
  • تکمیل فرم خود ارزیابی توسط کارکنان آموزش و پرورش
  • مشاهده بخشنامه ها و دستورالعمل های مربوطه
  • بررسی گزارشات توسط فراگیران
  • و…

نحوه ورود به سامانه نظارت آموزش و پرورش

همان طور که مشاهده کردید، تکمیل فرم های ارزیابی و حتی بررسی نظارت و پیگیری اجرای دستوالعمل های منتشر شده توسط وزارت آموزش و پرورش در این سامانه به صورت الکترونیکی قابل انجام است و از طریق این سایت در دسترس کاربران قرار می گیرد.

  • به سامانه نظارت آموزش و پرورش با نشانی اینترنتی nezarat.medu.ir مراجعه نموده و از میان پنج آیکون ابتدایی سایت سمت خود را انتخاب کنید.
    مرحله اول ورود به سامانه نظارت آموزش و پرورش
  • اطلاعات خواسته شده اعم از “نام کاربری” “رمزعبور” و “کد امنیتی” را وارد نموده و پس از آن، کلید “ورود به سامانه” را بفشارید.مرحله دوم ورود به سامانه نظارت آموزش و پروش

توجه داشته باشید که جهت بهره مندی از خدمات سامانه نظارت آموزش و پرورش، به نام کاربری و رمز عبور نیاز دارید. نام کاربری در سامانه نظارت، کد مدرسه و رمز عبور آن، شماره پرسنلی هر فرد می باشد که از طریق مدرسه یا اداره آموزش و پرورش منطقه خود می توانید آن را به دست آورید. همچنین می توانید کد پرسنلی را از طریق سامانه my.medu.ir یه دست آورید. پس از این مرحله وارد پنل کاربری خود خواهید شد که با استفاده از گزینه های تعبیه شده می توانید خدمات مورد نیاز را دریافت نمایید.

تکمیل فرم خود ارزیابی در سامانه نظارت آموزش و پرورش

همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، یکی از امکانات اصلی در سامانه نظارت آموزش و پرورش تکمیل فرم خود ارزیابی می باشد. مدیران گرامی می توانند مطابق با مراحل زیر فرم مربوطه را تکمیل نمایند.

  • ورود به سامانه نظارت آموزش و پرورش به نشانی nezarat.medu.ir و سپس کلیک بر آیکون “مدیران”
  • درج نام کاربری، رمز عبور و کد امنیتی و سپس فشردن کلید “ورود به سامانه”
  • انتخاب عبارت “تکمیل فرم های ارزیابی فعال” از منوی سمت راست صفحه
  • کلیک بر روی فرم مورد نظر از میان عبارات نمایش داده شده
  • تکمیل هر یک از بخش های موجود و ثبت آن ها

بازیابی رمز در سامانه نظارت آموزش و پرورش

اگر رمز عبور خود برای ورود به سامانه نظارت آموزش و پرورش را فراموش کردید، اصلا نگران نباشید؛ زیرا این سامانه امکان بازیابی رمز را برای تمامی کاربران خود فراهم آورده است.

  • وارد سامانه نظارت آموزش و پرورش به نشانی nezarat.medu.ir شده و آیکون “فراموش کردن رمز” را انتخاب نمایید.

مرحله اول بازیابی رمز در سامانه نظارت آموزش و پرورش

  • با توجه به سمت خود اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و سپس گزینه “ورود به سامانه” بفشارید.

فراگیران: اگر از کارشناسان، ارزیابان و یا بازرسان سامانه نظارت هستید، کافیست گزینه “فراگیران” را فعال کده و سپس کد ملی، کد پرسنلی، شماره موبایل و کد امنیتی را درج نمایید.

بازیابی رمز فراگیران در سامانه نظارت آموزش و پرورش

دانش آموز: در صورتی که در یکی از مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و یا متوسطه دوم در حال تحصیل هستید، می توانید از قسمت ابتدایی صفحه بخش “دانش آموز” را انتخاب کرده، کد دانش آموزی، کد مدرسه، شماره همراه و کد امنیتی وارد نموده و از میان گزینه های موجود مقطع و پایه تحصیلی خود را برگزینید.

  1. بازیابی رمز دانش آموز در سامانه نظارت آموزش و پرورش

مدارس: مدیران مدارس می توانند با فعالسازی قسمت “مدارس” و سپس درج کد مدرسه، کد ملی مدیر، کد پرسنلی مدیر، شماره موبایل و کد امنیتی نمایش داده شده رمز خود را بازیابی کنند.

بازیابی رمز مدیران در سامانه نظارت آموزش و پرورش

 

سوالات متداول

1- نشانی اینترنتی سامانه نظارت آموزش و پرورش چیست؟

با ورود به آدرس الکترونیکی nezarat.medu.ir می توانید از خدمات آن بهره مند شوید.

2- سامانه نظارت آموزش و پرورش به چه منظور راه اندازی شده است؟

این سامانه در سال 95 به منظور نظارت جامع بر امور اجرایی کادر مدارس و شاغلان زیر نظر وزارت آموزش و پرورش طراحی شد.

3- چه اطلاعاتی برای ورود به سامانه نظارت آموزش و پرورش مورد نیاز است؟

بدین منظور به نام کاربری و رمز عبور نیاز دارید که نام کاربری همان کد مدرسه و رمز عبور آن، شماره پرسنلی هر فرد می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره