خانه سامانه و سایت ورود به سایت بوستان دانشگاه فنی و حرفه ای | bustan.tvu.ac.ir

ورود به سایت بوستان دانشگاه فنی و حرفه ای | bustan.tvu.ac.ir

لینک مستقیم ورود به سایت بوستان دانشگاه فنی و حرفه ای

دانشگاه فنی و حرفه ای یکی از مراکز مهم آموزشی کشور می باشد که هر ساله دانش آموختگان زیادی در رشته های تحصیلی مختلف از این موسسه فارغ التحصیل می شوند. در راستای توسعه زیرساخت های آموزش الکترونیک و تسهیل انجام امور دانشجویان، دانشگاه فنی و حرفه ای سامانه بوستان را راه اندازی نموده است. این سامانه خدمات مختلفی از جمله انتخاب واحد، برگزاری کلاس های مجازی، ثبت نمرات دروس، انتقالی و میهمانی، پرداخت شهریه، ارزشیابی کیفی اساتید و… را به دانشجویان ارائه می دهد و دانشجویان می توانند علاوه بر سامانه سمیاد، از امکانات سامانه مذکور نیز استفاده نمایند. همه افرادی که در دانشگاه فنی و حرفه ای به تحصیل مشغول هستند، می توانند از طریق وارد کردن کد ملی و کلمه عبور خود در سایت بوستان به آدرس bustan.tvu.ac.ir از امکانات ارائه شده بهره مند گردند.

 

✅ لینک ورود مستقیم به سامانه بوستان دانشگاه فنی و حرفه ای

 

ورود به سامانه بوستان از طریق آدرس اینترنتی bustan.tvu.ac.ir و تنها برای دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای امکان پذیر است.

معرفی سایت بوستان دانشگاه فنی و حرفه ای

بعد از گسترش سیستم های پایه الکترونیکی، انجام کلیه امور می توانست در بستر آنلاین و بدون مراجعه حضوری به مکان مربوطه انجام بپذیرد. در همین راستا بود که اغلب مراکز آموزشی کشور از جمله دانشگاه فنی و حرفه ای، نسبت به آماده سازی زیر بنای لازم برای تاسیس سامانه های بر خط جهت انجام امور تحصیلی و مالی دانشجویان و اساتید اقدام کرده اند.

سامانه بوستان به عنوان یک سیستم نظام مند و کارا، انجام کلیه امور دانشجویی در ابعاد مختلف را از طریق اینترنت ممکن کرده است که نتیجه آن عدم اتلاف وقت و تسهیل امور آموزشی، پژوهشی و فرهنگی محصلان می باشد. یکی از امکانات و قسمت های مهم این سامانه در بخش زیر سیستم آموزشی آن تعبیه شده است که در بین کاربران این سامانه بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. از این بخش می توان به خدمات مهمی همچون انتخاب واحد، حذف و اضافه، مشاهده کارنامه تحصیلی، انجام امور مالی و… که در تصویر زیر مشاهده می نمایید، اشاره کرد.

معرفی سامانه بوستان دانشگاه فنی و حرفه ای

  1. صفحه نخست: در هر بخش از سایت بوستان که باشید، با فشردن این دکمه می توانید به صفحه اول بازگردید.
  2. صحت سنجی اطلاعات: برای این که صحت سنجی اطلاعات خود اعم از اطلاعات هویتی، دانشجویی، معدل و… را انجام دهید، باید به بخش مربوطه در گزینه “صحت سنجی اطلاعات” مراجعه نمایید.
  3. امور آموزش: تمامی امور آموزشی اعم از انتخاب واحد، مشاهده نمرات، حذف و اضافه و… با کلیک بر روی این کلید امکان پذیر است.
  4. امور مالی: دانشجویان می توانند تراز مالی خود را با مراجعه به بخش امور مالی مشاهده و کنترل کنند.
  5. تغییر رمز ورود: به منظور تغییر رمز عبور خود می توانید به این قسمت از سایت مراجعه کنید.
  6. تیکت پشتیبانی: یکی از قابلیت های خوب سامانه بوستان در ارتباط بودن کاربران با ادمین سایت است. به طور مثال در زمان انتخاب واحد و یا پرداخت شهریه اگر به مشکلی برخوردید، می توانید با انتخاب این قسمت مشکل خود را بیان کرده و آن را حل نمایید.

نکته 1: همچنین لازم به ذکر است، برخی از این امور در گذشته در سامانه ناد انجام می گرفت که به دلیل عدم رضایت مخاطبان و همچنین ارتقاء سامانه و خدمات، اکنون امکانات آن به سامانه بوستان انتقال یافته است این سامانه جایگزین سامانه ناد گردیده است.

نکته 2: در همین صفحه ابتدایی سایت، قسمتی با نام “بولتن بورد داخلی دانشگاه” مشاهده می شود که اخبار و اطلاعیه ها را به نمایش می گذارد.

خدمات سایت بوستان دانشگاه فنی و حرفه ای

از ویژگی های مهم سامانه بوستان، متناسب بودن آن با انواع سیستم های موبایلی، تبلتی و رایانه های خانگی می باشد و خدمات متفاوتی از قبیل زیر سیستم آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی را پشتیبانی می کند. در ادامه، امکانات هر یک از این زیر سیستم ها به تفصیل برای دانشجویان بیان شده است.

خدمات سایت بوستان دانشگاه فنی و حرفه ای

امکانات زیر سیستم آموزشی

در صفحه نخست سامانه بوستان دانشگاه فنی و حرفه ای آیکون های مختلفی اعم از صحت سنجی اطلاعات، امور آموزشی و امور مالی مشاهده می شود که هر کدام خدمات مختلفی را به دانشجویان ارائه می دهند.

صحت سنجی اطلاعات

  • صحت سنجی اطلاعات هویتی
  • صحت سنجی اطلاعات دانشجویی
  • صحت سنجی معدل
  • صحت سنجی تراز مالی
  • صحت سنجی نمرات

نکته: برای انجام فرآیندصحت سنجی نیاز به یک بازه دو تا سه روزه است چرا که این فرآیند جزو فرآیندهای زمانبر در سایت بوستان است و قبل از انتخاب واحد حتما باید انجام گردد.

امور آموزشی

  • مجوز های انتخاب واحد
  • ارزشیابی کیفی و توصیفی اساتید
  • ثبت و مشاهده نمرات
  • حذف و اضافه
  • مشاهده کارنامه تحصیلی
  • درخواست اعتراض به نمره

امور مالی

  • تراز مالی دانشجو

امکانات زیر سیستم فرهنگی

  • وب سرویس برای کارتابل فرهنگی
  • ایجاد بانک اطلاعات ورزشی
  • مرکز مشاوره و سلامت

امکانات زیر سیستم دانشجویی

  • وب سرویس آنلاین به سامانه مورد نیاز
  • دسترسی آنلاین به مشخصان دانشجویی
  • تطبیق برنامه هفتگی دروس
  • انتخاب دانشجوی ممتاز
  • رزرو خوابگاه
  • خدمات کمیسیون موارد خاص
  • نرم افزار تغذیه (اتوماسیون تغذیه)
  • ایجاد زیر سامانه همای رحمت

امکانات زیر سیستم پژوهشی

  • مشاهده مقالات چاپ و پذیرفته شده در مجلات
  • گزارش های علمی و مستند از طرح های پژوهشی
  • اعتبار سنجی از جانب مراجع علمی برای تصویب طرح
  • گزارش های پژوهشی و تحقیقاتی
  • اطلاعات پژوهشی و تحقیقاتی اساتید

نحوه ورود به سایت بوستان دانشگاه فنی و حرفه ای

برای ورود به سامانه بوستان دانشگاه فنی و حرفه ای باید آدرس اینترنتی bustan.tvu.ac.ir را در مرورگر خود وارد کرده تا صفحه نخست سایت نمایان شود. در ابتدای کار اگر اولین بار است که به سایت وارد می شوید، باید رمز عبور خود را تغییر داده و مجددا به پورتال شخصیتان مراجعه نمایید.

  • پس از ورود به سامانه بوستان دانشگاه فنی و حرفه ای به نشانی bustan.tvu.ac.ir، کد ملی، کلمه عبور و عبارت امنیتی را در کادر های مدنظر درج نمایید و سپس بر روی گزینه “ورود” کلیک کنید.

نکته: کلمه عبور برای اولین ورود، تاریخ تولد 10 رقمی شماست. (به طور مثال 1376/07/27)

مرحله یک ورود به سامانه بوستان دانشگاه فنی و حرفه ای

  • در صورتی که اولین ورود شما به سامانه باشد، باید رمز عبور خود را تغییر داده و دکمه “ثبت” را بفشارید. (توجه کنید که کلمه عبور فعلی همان تاریخ تولد شماست.)

مرحله دو ورود به سامانه بوستان دانشگاه فنی و حرفه ای

  • پس از تغییر رمز عبور باید به صفحه ابتدایی (مرحله یک) بازگشته و این بار کد ملی و کلمه عبور جدید را وارد نمایید تا به پورتال شخصی خود هدایت شوید.

مرحله سه ورود به سامانه بوستان دانشگاه فنی و حرفه ای

اکنون صفحه نخست سامانه پیش روی شماست که با استفاده از خدمات متنوع آن می توانید امور آموزشی و مالی خود را به راحتی انجام دهید.

نکته۱: در ابتدای ورود به سامانه، ضروری است بخش “صحت سنجی اطلاعات” را تکمیل کرده و در صورت صحیح بودن مشخصات، تیک گزینه “تایید” را فعال نماید. لازم به ذکر است که مسئول درج اطلاعات صحیح در سامانه، شخص دانشجو می باشد لذا بایستی در وارد کردن این مشخصات، دقت کافی را داشته باشید.

نکته۲: در صورتی در هر یک از بخش های سامانه به مشکل برخورد کردید، برای اطلاع آن به مسئول مربوطه، عبارت “تیکت پشتیبانی” را از کادر سمت بالایی صفحه انتخاب کنید. سپس نوع مشکل را درج نموده و با کلیک بر روی گزینه “ثبت”، آن را به اطلاع واحد پشتیبانی و ادمین سایت برسانید.

مراحل صحت سنجی اطلاعات در سایت بوستان دانشگاه فنی و حرفه ای

به دلیل این که کلیه اطلاعات تحصیلی و مشخصات فردی دانشجویان از سامانه ناد به سایت بوستان منتقل شده است، محصلان بایستی در صفحه نخست ورود به این سامانه، تطبیق اطلاعات موجود را با مشخصات خود انجام دهند. در واقع این فرآیند تحت عنوان صحت سنجی نامیده می شود.

طبق اطلاعیه سازمان فنی و حرفه ای کشور، تکمیل تمام موارد این بخش برای دانشجویان الزامی است زیرا انجام درست این امر برای دسترسی به مجوز انتخاب واحد ضروری می باشد. برای بهره مندی از امکانات فراوان سامانه بوستان افراد ملزم هستند در ابتدا با طی کردن مراحل زیر دسترسی خود را برای این سامانه ممکن کنند.

  1. پس از ورود به سامانه بوستان دانشگاه فنی و حرفه ای به آدرس bustan.tvu.ac.ir، کد ملی و کلمه عبور خود را درج نمایید و سپس کلید “ورود” را لمس نمایید.
  2. بر روی دکمه “صحت سنجی اطلاعات” کلیک نموده و پس از مطالعه دستورالعمل، اطلاعات هویتی، دانشجویی، معدل، نمرات و تراز مالی خود را اصلاح و ثبت کنید.

صحت سنجی اطلاعات در سامانه بوستان دانشگاه فنی و حرفه ای

نکته 1: در صورتی که اطلاعات درج شده مورد تایید شماست، گزینه “تایید” را فعال نمایید. در غیر این صورت باید در کادر مشخص شده اطلاعات درست را وارد کنید.

نکته 2: یکی از الزامات استفاده از سامانه بوستان دانشگاه فنی و حرفه ای، صحت سنجی اطلاعات است. در صورتی که این امر توسط دانشجو انجام نشود، امکان انتخاب واحد را نخواهد داشت.

نحوه انتخاب واحد در سایت بوستان دانشگاه فنی و حرفه ای

یکی از امکانات بسیار کاربردی سامانه بوستان، انتخاب و ترمیم واحد (حذف و اضافه) است. دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای می توانند در زمان مقرر با ورود به این سایت نسبت به انجام انتخاب واحد اقدامات لازم را به انجام برسانند که در ادامه مراحل آن را توضیح داده ایم. همچنین برای اطلاع از قوانین انتخاب واحد می توانید بر روی لینک قوانین پیش نیاز و هم نیاز در انتخاب واحد کلیک کنید. همانند مرحله اول به سامانه بوستان دانشگاه فنی و حرفه ای به آدرس bustan.tvu.ac.ir وارد شده و پس از درج کد ملی و کلمه عبور خود دکمه “ورود” را بفشارید.

  • در سمت راست صفحه با لمس امور آموزش منوی کشویی باز می شود که باید گزینه “انتخاب واحد” را انتخاب نمایید.

مرحله اول انتخاب واحد در سایت بوستان دانشگاه فنی و حرفه ای

  • صفحه ای باز می شود که نشان دهنده وضعیت مجاز بودن شما برای انتخاب است. اگر تمام تیک های جدول فعال بود، می توانید انتخاب واحد خود را آغاز کنید. در غیر اینصورت باید از قسمت “تیکت و پشتیبانی برخط” درخواست خود را مبنی بر مجاز کردن شما برای انتخاب را ثبت نمایید. در صورتی که مجاز به انتخاب واحد باشید، باید عبارت “برای شروع انتخاب واحد کلیک کنید” را برگزینید.

مرحله دوم انتخاب واحد در سایت بوستان دانشگاه فنی و حرفه ای

  • بر روی کلید “تایید می کنم” کلیک کرده و سپس گزینه “مرحله بعد” را انتخاب کنید.

مرحله سوم انتخاب واحد در سایت بوستان دانشگاه فنی و حرفه ای

  • وضعیت خود را انتخاب نموده و دکمه “مرحله بعد” را بفشارید.

مرحله چهارم انتخاب واحد در سایت بوستان دانشگاه فنی و حرفه ای

  • لیست دروسی که هنوز آن ها را نگذرانده اید، برای شما نمایان می شود. اگر درسی را اخذ و پاس کرده اید ولی مربع جلوی آن فاقد تیک است، آن را فعال نمایید. در صورتی که تمام اطلاعات این صفحه صحیح است، بدون هیچ تغییری عبارت “مرحله بعد” را برگزینید.

مرحله پنجم انتخاب واحد در سایت بوستان دانشگاه فنی و حرفه ای

  • در این بخش دروسی که قصد اخذ آن را دارید، انتخاب نموده و سپس بر روی عبارت “مرحله بعد” کلیک نمایید.

مرحله ششم انتخاب واحد در سایت بوستان دانشگاه فنی و حرفه ای

  • با استفاده از فلش کنار دروس، گروه درسی مورد نظر خود را با توجه به زمان برگزاری آن ها انتخاب کرده و دکمه “مرحله بعد” را بفشارید.

مرحله هفتم انتخاب واحد در سایت بوستان دانشگاه فنی و حرفه ای

  • در صورتی که دروس اخذ شده مورد تایید شماست، با لمس “مرحله بعد” آن ها را به ثبت نهایی برسانید.

مرحله هشتم انتخاب واحد در سایت بوستان دانشگاه فنی و حرفه ای

  • زمانی که عبارت “انتخاب واحد شما با موفقیت انجام شد.” را مشاهده کردید، یعنی فرآیند انتخاب واحد با موفقیت به ثبت رسیده است.

مرحله نهم انتخاب واحد در سایت بوستان دانشگاه فنی و حرفه ای

نحوه حذف و اضافه

  • برای انجام تغییرات حذف و اضافه در ابتدا وارد سایت بوستان دانشگاه فنی و حرفه ای به نشانی bustan.tvu.ac.ir شوید و پس از درج اطلاعات دانشجویی خود وارد حساب کاربری خود شوید.
  • پس از وارد به حساب کاربری خود بر روی گزینه “امور آموزشی” کلیک کنید.
  • در این مرحله می بایست بر روی گزینه “انتخاب واحد” کلیک کرده و جدول زمانی انتخاب واحد را مشاهده کنید.
  • چنانچه در موعد مقرر وارد قسمت انتخاب واحد شده باشید می بایست بر روی گزینه ” برای شروع انتخاب واحد کلیک کنید” کلیک نمایید.
  • در صورت مجاز بودن بایستی گزینه “شروع انتخاب واحد” را انتخاب کنید.
  •  در این قسمت پس از مطالعات مندرجات، تیک مربوط به وضعیت خود فعال نمایید و گزینه ” مرحله بعد” را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد می بایست اقدامات لازم را جهت اخذ دروس مورد نظر خود انجام دهید.
  • پس از انجام مراحل مذکور و اخد واحدهای خود باید گروه های تعیین شده برای هر واحد را نیز مشخص نمایید و فرآیند انتخاب واحد خود را نهایی کنید.
  • دانشجویان توجه داشته باشید که در انتها حتما باید کد دیجیتال از طرف سامانه بوستان برای شما صادر شود.

نحوه پرداخت شهریه در سایت بوستان دانشگاه فنی و حرفه ای

دانشجویان به منظور پرداخت شهریه می توانند به سایت بوستان مراجعه کرده و تسویه صورت حساب مالی خود را به انجام برسانند. لازم به ذکر است که روند پرداخت شهریه برای تمامی دانش آموختگان دانشگاه های فنی و حرفه ای در سراسر کشور از این طریق امکان پذیر است. به جهت انجام این فرآیند، می توانید طبق دستورالعمل ذیل عمل نمایید.

  • ابتدا به سایت bustan.tvu.ac.ir مراجعه کرده و با درج اطلاعات خواسته شده در کادرهای مربوطه وارد این سامانه گردید.

مرحله اول پرداخت شهریه از سایت بوستان

  • سپس، در منوی سمت راست صفحه گزینه “امور مالی” را انتخاب کنید.

مرحله دوم پرداخت شهریه از سایت بوستان

  • درادامه، بر روی گزینه “تراز مالی دانشجو” کلیک نمایید. مرحله سوم پرداخت شهریه از سایت بوستان
  • پس از مشاهده مقدار شهریه قابل پرداخت،  بر روی عبارت “پرداخت الکترونیک شهریه” ضربه بزنید.

مرحله پنجم پرداخت شهریه از سایت بوستان

  • در انتها، با کلیک بر روی گزینه “پرداخت” هزینه را از طریق درگاه عضو شتاب و کارت دارای رمز پویای فعال تسویه نمایید.مرحله ششم پرداخت شهریه از سایت بوستان

دانشجویان دوره روزانه ملزم به پرداخت شهریه نیستند و تحصیل برایشان رایگان است؛ مگر اینکه تحصیلات خود را در زمان تعیین شده به پایان نرسانند. در این صورت باید برای واحدهای باقی مانده شان شهریه پرداخت کنند.

یکی دیگر از مواردی که دانشجویان دوره روزانه ملزم به پرداخت شهریه هستند، هزینه ترم تابستان است. در سایر موارد اعم از خوابگاه و تغذیه، هزینه ها با نرخ دانشجویی حساب خواهد شد.

دریافت کارنامه تحصیلی در سایت بوستان دانشگاه فنی و حرفه ای

یکی دیگر از امکانات مهمی که توسط سایت بوستان برای دانشجویان فنی و حرفه ای ارائه می شود، مشاهده و دریافت کارنامه در هر نیمسال تحصیلی می باشد و دانشجویان پس از پایان امتحانات هر ترم با مراجعه به این سامانه نمرات خود را مشاهده می نمایند.

  • مراجعه به سایت bustan.tvu.ac.ir و ورود به سایت با درج اطلاعات خواسته شده (کدملی، کلمه عبور و کد امنیتی)مرحله اول پرداخت شهریه از سایت بوستان
  • انتخاب گزینه “امور آموزش” در ستون سمت راست صفحهمرحله دوم نحوه دریافت کارنامه از سایت بوستان
  • انتخاب گزینه “کارنامه تحصیلی”مرحله سوم نحوه دریافت کارنامه از سایت بوستان
  • وارد کردن اطلاعات فردی و تحصیلی دانشجو و مشاهده نتایج

بازیابی کلمه عبور سایت بوستان دانشگاه فنی و حرفه ای

بسیاری از افراد ممکن است، در هنگام ورود به سامانه بوستان دانشگاه فنی و حرفه ای کلمه عبور خود را فراموش کنند که البته نباید نگران این موضوع باشند. زیرا حل کردن این مشکل نیز به صورت اینترنتی امکان پذیر است که در ادامه، مراحل آن را شرح داده ایم.

  • در صفحه اول سامانه بوستان دانشگاه فنی و حرفه ای به آدرس bustan.tvu.ac.ir بر روی گزینه “کلمه عبور خود را فراموش کرده ام” کلیک نمایید.

مرحله یک بازیابی کلمه عبور سامانه بوستان دانشگاه فنی و حرفه ای

  • کد ملی، شماره موبایل و کد امنیتی را ثبت کرده و گزینه “دریافت کلمه عبور” را انتخاب نمایید. حال باید منتظر باشید تا رمز عبور به شماره تلفن همراه شما پیامک شود.

مرحله دو بازیابی کلمه عبور سامانه بوستان دانشگاه فنی و حرفه ای

بعد از این که کد را دریافت کردید، باید به صفحه اول بازگردید و مجددا اطلاعات را وارد نمایید. همانند مرحله 2 در قسمت ورود به سامانه، صفحه ای برای تغییر رمز عبور پیش فرض نمایش داده می شود که برای انجام این کار می بایست بعد از وارد کردن رمز عبور جدید، گزینه “ثبت” را بفشارید. اکنون رمز عبور شما تغییر کرده که برای ورود به سامانه باید مجددا خارج شده و دوباره با رمز عبور جدید وارد شوید.

پیش ثبت نام دانشگاه فنی و حرفه ای در سایت بوستان

داطلبانی که جزء پذیرفته شدگان کنکور کاردانی فنی و حرفه ای هستند، برای پیش ثبت نام این دانشگاه باید به سایت بوستان مراجعه کنند که در ادامه مطلب، مراحل آن تشریح شده اند.

  • ورود به سایت بوستان به آدرس bustan.tvu.ac.ir و انتخاب گزینه “پیش ثبت نام ورودی 1402”

مرحله اول پیش ثبت نام دانشگاه فنی و حرفه ای در سامانه بوستان

  • درج شمار پرونده یا شماره داوطلبی به همراه شماره شناسنامه و سال تولد در کادرهای مشخص شده و فشردن دکمه “ورود”

مرحله دوم پیش ثبت نام دانشگاه فنی و حرفه ای در سامانه بوستان

  • بعد از این که به سایت وارد شدید باید تمامی مراحل ذکر شده در متن فوق شامل تغییر رمز عبور و انجام مراحل صحت سنجی اطلاعات هویتی و تحصیلی را انجام دهید.

نحوه ارسال تیکت در سامانه بوستان دانشگاه فنی و حرفه ای

دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای برای ثبت درخواست های خود از جمله نقل و انتقالات کارآموزی، انجام امور فارغ التحصیلی و… در این دانشگاه ها می بایست تیکت درخواست مورد نظر را در سامانه بوستان به ثبت برسانند. تیکت یکی از قابلیت های مهم سایت بوستان است که کاربران را به ادمین و پشتیبانی سایت متصل می کند. لازم است بدانید جواب درخواست ها از همین بخش برای دانشجویان ارسال می شود.

  • در ابتدا با استفاده از مرورگر خود وارد سامان بوستان دانشگاه فنی و حرفه ای به نشانه اینترنتی bustan.tvu.ac.ir شوید.
  • پس از ورود به صفحه کاربری خود در سامانه بوستان بر روی گزینه ” تیکت و پشتیبانی بر خط” کلیک نمایید و گزینه “تیکت” را انتخاب نمایید.
  • در این قسمت بر روی گزینه “افزودن” کلیک کنید.
  • در این مرحله برای شما یک صفحه جدید باز می شود که می توانید در آن عنوان تیکت، نوع تیکت و اولویت تیکت را انتخاب نمایید.
  • در این قسمت می بایست متن تیکت خود را در کادر مشخص شده قرار دهید و سپس بر روی گزینه “ثبت” کلیک نمایید.
  • با اتمام مراحل فوق، تیکت شما در سامانه بوستان ثبت می شود و شما می توانید برای اطلاع از جواب تیکت خود به همین قسمت مراجعه نمایید.

5 مشکل رایج کاربران در خصوص سایت بوستان دانشگاه فنی و حرفه ای

ممکن است در هنگام کار با سایت بوستان ابهاماتی مشابه مواردی که در زیر نگارش شده است برای شما به وجود آید لذا با توجه به این که پشتیبانی سایت مورد نظر معمولا پاسخگوی این موارد نیست، توصیه می شود سوالات و پاسخ های مربوطه را به دقت مطالعه نموده تا در این زمینه دچار سردرگمی نشوید.

1- رفرش سایت در هنگام تکمیل فرم

با توجه به این که گاهی اوقات سایت با اختلالاتی مواجه می شود، ممکن است با رفرش ناگهانی حین تکمیل فرم مواجه شوید. در این حالت، می توانید کمی صبر کنید و مدتی بعد دوباره وارد سایت شوید.

2- ارور نام کاربری و رمز عبور اشتباه

برای ورود به سامانه بوستان گاهی محدودیت هایی برای کاربران در نظر گرفته می شود که جهت رفع آن می بایست در ساعات دیگر برای انجام این امر اقدام نموده و یا مجددا رمز عبور خود را تغییر دهید.

3- عدم ارسال کد برای تغییر شماره کاربری

در صورتی که هیچ کدی برای شما ارسال نشد، ممکن است ایراد از سایت باشد که در این صورت می توانید در زمان دیگری برای انجام این فرآیند اقدام کنید. همچنین در صورت عدم رفع آن حتما قسمت صحت سنجی سامانه را تکمیل کنید و یا به واحد مورد نظر مراجعه نموده و شماره تماس خود را تغییر دهید.

4- رمز عبور و نام کاربری داوطلبان جدید الورود

اگر جزو ورودی های جدید دانشگاه فنی و حرفه ای هستید به جای کلمه عبور خود تاریخ تولد 10 کاراکتری خود را وارد نمایید. (مثال 1375/10/24)

5- نحوه گرفتن انتقالی

برای گرفتن انتقالی ابتدا بایستی به سایت بوستان مراجعه نموده و مجوز مربوطه را دریافت نمایید که در صورت عدم دسترسی به این فرم در حساب کاربری خود لازم است به بخش آموزش دانشگاه محل تحصیل مراجعه نمایید.

 

سوالات متداول

1- ورود به سامانه بوستان دانشگاه فنی و حرفه ای چگونه صورت می پذیرد؟

دسترسی به امکانات این سامانه از طریق نشانی اینترنتی bustan.tvu.ac.ir ممکن می شود.

2- سامانه بوستان دانشگاه فنی و حرفه ای دارای چه امکاناتی می باشد؟

این سامانه امکاناتی نظیر انتخاب واحد، برگزاری کلاس های مجازی، ثبت نمرات دروس، انتقالی و میهمانی، پرداخت شهریه، ارزشیابی کیفی اساتید را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

3- در صورت فراموشی رمز عبور ورود به سامانه بوستان دانشگاه فنی و حرفه ای، چگونه می توان از خدمات سایت بهره مند شد؟

اگر دانشجویی رمز عبور خود را فراموش نماید، می تواند با طی کردن مراحل ذکر شده در متن مقاله، نسبت به بازیابی آن اقدام کند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲۶ نظر
  1. زهراجعفری

    سلام وقت بخیر من فارغ تحصیل سال۹۷هستم برای نظام مهندسی نیاز به ریز نمرات دارم و گفتن از طرق این سامانه میتونم ریزنمراتم را بگیرم ولی متاسفانه نمیتونم وارد بشم لطفا راهنمایی کنید ممنون

    • ایران مشاوره

      با سلام، در صورت مشکل در ورود به سامانه ی دانشگاهی خود می توانید با کارشناس رشته ی خود در دانشگاه تماس حاصل فرمائید.

  2. فواد

    سلام بخشید سایت کی باز میشه بنده پیش ثبت نام ورودی بهمن ۱۴۰۲میخوام انجام بدم تلفن ثابت هم ندارم واسه تماس

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، شما می توانید این مشکل را از طریق تماس با پشتیبانی سایت یا دانشگاه محل تحصیل قبولی پیگیری کنید.

  3. آلاحیدری

    سلام وقت بخیر کی سایت باز میشه برای تکمیل ظرفیت بهمن برای کسانی که نرسیدن مهر ثبت نام بکنند؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      معمولا دی ماه اطلاع رسانی می شود. شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرم ایران مشاوزه از آخرین اخبار و اطلاعیه های مختلف مطلع شوید.

  4. زهرا

    سلام و خسته نباشید
    من دانشگاه روزانه نیمسال اول قبول شدم دبیرستان بزرگسالان بودم مهارت هامو قبول شدم ولی مدرک مهارتهام از طرف سازمان فنی حرفه ای نیومده که ببرم مدرسه تحویل بدم تا دیپلمم صادر بشه، با اینکه یه بچه کوچیک دارم معدلم ۱۹/۵ هستش کلی زحمت کشیدم اما چون هنوز دیپلمم صادر نشده نتونستم دانشگاه ثبت کنم واقعا دارم ازشدت ناراحتی دارم اذیت میشم به مدرسه گفتم اما اونا گفتن حتی اگه مدارک سازمان فنی حرفه ای اماده بشه و ببرم احتمالا دیپلمم دی ماه صادر میشه دانشگاه هم گفته چون کنکورم قبولی نیمسال اوله و مدرک دیپلم ندارم کنکور امسالم سوخت میشه اولش به خاطر اینکه بهمن میرم دانشگاه و سه ماه وقتم هدر میره ناراحت بودم ولی الان متوجه شدم یکسال دیگه باز باید منتظر بمونم واقعا عذاب آوره خواهش میکنم راه حلی به من بدید من بتونم دانشگاه ثبت نام کنم نمیتونم یکسال دیگه صبر کنم من واقعا خیلی زحمت کشیدم هم کار کردم هم بچه داری هم مراقبت از مادرم و هم خانه داری و هم درسمو خوندم با کلی امید برنامه ریزی کرده بودم این انصاف نیس فقط بخاطر اینکه مهارت هام دیر جوابش میرسه یکسال عقب بمونم
    ۰۹۰۱۴۶۷۴۵۵۸
    لطفا جواب منو بدید چیکار کنم

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، شما میتوانید با مراجعه حضوری به سازمان فنی حرفه ای این روند را تسریع کرده و با داشتن یک نامه از طرف مدرسه یا آموزش پرورش بدون داشتن اصل مدرک دیپلم در دانشگاه ثبت نام کنید.
      در صورتی که موفق نشدید شما میتوانید با همین نتیجه کنکور در بهمن ماه و مهر ماه سال آینده نیز انتخاب رشته کنید و نیازی به کنکور مجدد نخواهید داشت.

  5. مبین

    باسلام قسمت پیگیری نظام وظیفه دقیقا کدوم گزینه سایت سخا رو باید بزنم چون من کارت معافیت دارم جدیدالورود هستم

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، بابت این مورد بهتر است به پلیس ۱۰+ مراجعه کنید.

  6. بهاره

    سلام من خبر نداشتم پیش ثبت نام تا شنبه بیشتر وقت نداره من نتونستم پیش ثبت نام انجام بدیم الان باید چیکار کنم لطف کمکم کنید.

    • ایران مشاوره

      با سلام، میتوانید مستقیما با دانشگاه خود ارتباط برقرار کنید.

  7. فرید

    سلام
    ببخشید برای پیش ثبت نام میزتم سه روزه میگه ضمن تبریک قبولی به پذیرفته شدگان گرامی
    اسامی پذیرفته شدگان مقاطع
    کاردانی پیوسته و کارشناسی پیوسته
    هنوز به این دانشگاه اعلام نشده است
    ساعاتی دیگر به همین سایت مراجعه فرمایید
    دقیق سه روزه همینو میگه و گفته تا امروز باید پیش ثبت نام بشم

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      به احتمال زیاد سایت دارای ترافیک و مشکل می باشد. ساعاتی اقدام به پیش ثبت نام کنید که ترافیک سایتی کمتر است.

  8. صدرا

    سلام خسته نباشید
    من دانشگاه مورد نظرم قبول شدم اطلاعیه داده تا ۱۴ مهر ۰۲ به سایت بوستان مراجعه کنم واسه پیش ثبت نام ولی نوشته نتایج اعلام نشده به دانشکده و فقط مخصوص این دانشگاه نیست
    از طرفی دانشگاه پیام داده حتما انجام بدین۱۵ مهر شروع کلاسه میشه راهنمایی کنید

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      برای رفع این مشکل پیشنهاد می شود با آموزش دانشکده پذیرفته شده تماس حاصل فرمایید.

  9. Mania

    سلام
    نمیتونم پیش ثبت نام کنم میزنه اطلاعات وارد شده نامعتبر است
    چرا
    کاملا درست وارد میکنم ک

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، شما می توانید برای پیگیری این موضوع با بخش پشتیبانی سامانه تماس بگیرید.

  10. ح

    باسلام ، نمی تونم وارد سایت بوستان بشم ،پیام میده نام کاربری شما غیر فعال است دلیل چیه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، احتمالا اطلاعات شما منقضی شده است. این مورد را از دانشگاه پیگیری کنید.

  11. نسترن

    سلام وقتتون بخیر داداشم ورودی بهمن هستش
    اما متاسفانه قسمت انتخاب واحد هیچ درسی درج نشده
    و فقط نوشته عدم انتخاب واحد دلیلش چی می تونه باشه ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، برای رفع اشکال صفحه ی تحصیلیتان میتوانید به کارشناس آموزشی رشته خود مراجعه نمائید.

  12. Reza

    سلام وقت ورودی بهمن ماه برای امسال  هستم متاسفانه در سایت بوستان در این دانشگاه برایم بالا نمیاید و سایت بوستان دانشگاه قبلی برایم بالا میاید با اینکه پیش ثبت نام هم انجام دادم مشکل انتخاب واحد دارم اینطور میشود باید چه کسی درست کند؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، از آن جا که بخش پشتیبانی سامانه ی بوستان معمولاً پاسخ گو نیست، شما در اسرع وقت، در ساعات اولیه ی اداری به صورت حضوری این مشکل را با دانشگاه خود مطرح کنید.

  13. زینب

    سلام وقتتون بخیر فرم هتی پایش فرهنگی بوستان پر میکنم ثبت میکنم ازسامانه میندازه بیرون دایلش چه میتونه باشخ لطفا جواب بدین دوسه روز بعد سامانه بسته میشه

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، سامانه ذکر شده در حال حاضر دچار اختلال شده است؛ می توانید با واحد دانشگاهی خود تماس بگیرید.

دریافت مشاوره