خانه دکتری مدارک ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

مدارک ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

مدارک ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

ثبت نام آزمون دکتری سراسری به طور معمول در اوایل آذر ماه انجام می شود و متقاضیان تحصیل در هر یک از گروه های آزمایشی، می توانند در این آزمون شرکت کنند. داوطلبان جهت ثبت نام در هر آزمونی ملزم به ارائه یک سری مدارک می باشند تا برخورداری آن ها از شرایط نام نویسی به اثبات رسانده شود. بر همین اساس علاقه مندان شرکت در آزمون دکتری نیز می بایست با مطالعه دفترچه ثبت نام آزمون دکتری و اطلاع از لیست مدارک مورد نیاز، اقدامات لازم در این زمینه را در اسرع وقت انجام دهند. اما چگونه باید این مدارک را ارائه نمود؟

در صورت ارسال عکس فرد دیگری به جای داوطلب اصلی در هنگام ثبت نام آزمون دکتری، با وی به عنوان فرد متخلف برخورد می گردد.

مدارک ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

جهت انجام ثبت نام اینترنتی لازم است از قبل مدارک لازم و اطلاعات خواسته شده را آماده نموده و آن ها را در فرم ثبت نام آزمون دکتری درج نمایید. مرحله بارگذاری مدارک و عکس داوطلب از چنان اهمیتی برخوردار است که در صورت بروز هر گونه خطا، متقاضی در سایر مراحل ثبت نام و شرکت در آزمون نیز دچار مشکل می گردد.

کارت اعتباری ثبت نام

برای ثبت نام آزمون دکتری باید هزینه آن را پرداخت نموده و کارت اعتباری مربوطه را خریداری کنید. بدین طریق که قبل از تکمیل فرم ثبت نام، از طریق منوی تعبیه شده در سایت بر روی گزینه “خرید کارت” کلیک کرده و مبلغ مورد نظر را توسط کارت های بانکی عضو شبکه شتاب پرداخت نمایید. پس از خرید کارت اعتباری یک شماره سریال 12 رقمی برای شما صادر خواهد شد که لازم است آن را یادداشت نموده و جهت انجام ادامه فرآیند مورد استفاده قرار دهید.

یک قطعه عکس داوطلب

اولین قدم برای تکمیل فرم نام نویسی، اسکن عکس داوطلب با مشخصات زیر است.

ویژگی های عکس داوطلب
سایز مورد قبول برای عکس 4×3 یا 4×6 می باشد.
عکس داوطلب باید در سال جاری تهیه شده باشد و در صورت استفاده از عکس های سال گذشته، در هنگام برگزاری آزمون یا در زمان ثبت نام حضوری ممکن است با مشکل مواجه شوید.
فرمت عکس اسکن شده باید jpg باشد.
حداقل اندازه عکس باید 300×200 و حداکثر اندازه باید 400×300 باشد
عکس باید کاملا واضح، بدون حاشیه، بدون مهر و اثر منگنه و بدون تاخوردگی باشد.
عکس باید کاملا واضح، بدون حاشیه، بدون مهر و اثر منگنه و بدون تاخوردگی باشد.

کد پیگیری سهمیه ایثارگری

متقاضیانی که دارای کارت ایثارگری می باشند، جهت فعال نمودن سهمیه خود در آزمون دکتری باید به سازمان های مربوطه مراجعه نمایند و کدپیگیری 12 رقمی مربوطه را جهت درج در فرم ثبت نام دریافت کنند. لازم به ذکر است آن دسته از داوطلبانی که از سهمیه ایثارگری خود در آزمون دکتری سال 1401 استفاده کرده اند، جهت ثبت نام آزمون دکتری سال 1403 باید کد پیگیری جدید دریافت کنند چرا که با استفاده از کد پیگیری سال قبل، سهمیه آن ها فعال نخواهد شد.

کد پیگیری مربوط به اتباع غیرایرانی

اتباع غیر ایرانی متقاضی ثبت نام آزمون دکتری می بایست جهت تائید ثبت نام خود، کدپیگیری 13 رقمی مربوط به اتباع غیرایرانی را دریافت نموده و در فرم تقاضانامه اینترنتی درج کنند. علاوه بر آن باید تیک مربوط به گزینه “اتباع غیرایرانی” را نیز فعال نمایند.

تایید وضعیت داوطلبان دارای معلولیت

شرکت کنندگانی که دارای معلولیت از ناحیه چشم و گوش (کم بینایی، کم شنوایی، نابینایی، ناشنوایی) و همچنین داوطلبان دارای معلولیت جسمی حرکتی می باشند، باید نوع معولیت خود را در فرم ثبت نام مشخص نمایند و منتظر بررسی و تایید آن توسط سازمان بهزیستی کشور باشند. اگر این دسته از داوطلبان پرونده ای در سازمان بهزیستی ندارند، لازم است که هر چه سریع تر اقدام کنند. در غیر این صورت از خدمات و امکانات چه در زمان برگزاری آزمون دکتری و چه پس از آن، بهره مند نخواهند شد.

کد وضعیت نظام وظیفه

متقاضیان آقا نباید از لحاظ وضعیت نظام وظیفه مشکلی جهت ثبت نام داشته باشند و کد تاییدیه مربوطه را در فرم ثبت نام درج کنند.

اصل فرم تکمیل شده معدل

داوطلبانی که دانشجوی سال آخر مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری عمومی هستند و تا تاریخ 31 شهریور 1402 فارغ التحصیل می شوند، لازم است فرم مربوط به معدل را که در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری سراسری ۱۴۰۳ قرار داده شده است، تکمیل نمایند و جهت تایید آن به دانشگاه فارغ التحصیلی خود مراجعه کنند. اما دانش آموختگان نیازی به تکمیل این فرم ندارند و می بایست معدل کل آخرین مدرک تحصیلی خود را در فرم ثبت نام درج نمایند.

مدارک فردی و تحصیلی

علاوه بر مدارکی که ذکر شد، داوطلبان جهت تکمیل فرم ثبت نام نیازمند اطلاعات دیگری مانند کد ملی و محل صدور شناسنامه، کد رشته تحصیلی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، معدل کل دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد و … می باشند.

 

همان طور که اشاره شد، یکی از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام اینترنتی داوطلبان، شماره سریال کارت اعتباری خریداری شده می باشد که به منظور تهیه این سریال لازم است که نسبت به پرداخت هزینه ثبت نام آزمون دکتری 1403 از طریق سایت ثبت نام آزمون دکتری اقدام صورت گیرد. در صورتی که مایل به کسب اطلاعات در خصوص میزان این هزینه و نحوه پرداخت آن هستید، می توانید بر روی لینک مربوطه کلیک نماییید.

 

 

سوالات متداول

1- چه زمانی می بایست مدارک ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۳ را ارائه نمود؟

این مدارک را می توان در زمان ثبت نام اینترنتی ارسال نمود.

2- عکس داوطلب به هنگام ثبت نام آزمون دکتری سراسری باید در کدام سامانه بارگذاری شود؟

این عکس در فرمت تعیین شده از طریق سایت ثبت نام آزمون دکتری به نشانی sanjesh.org بارگذاری می گردد.

3- جهت ثبت نام در آزمون دکتری چه مدارکی مورد نیاز می باشد؟

متقاضیان ثبت نام در آزمون دکتری می بایست عکس خود را در سامانه ثبت نام بارگذاری کرده و به ثبت اطلاعات مربوط به سایر مدارک خود در فرم نام نویسی اقدام کنند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دکتری پیج دکتری