خانه دکتری فرم ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

فرم ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

فرم ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

داوطلبان پیش از انجام ثبت نام آزمون دکتری  باید دفترچه مربوط به این آزمون را از سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org دانلود کرده و به دقت مطالعه کنند و سپس با توجه به اطلاعات مندرج در دفترچه، اقدام به نام نویسی در این آزمون نمایند. یکی از بخش های مهم دفترچه ثبت نام آزمون دکتری سراسری، فرم پیش نویس ثبت نام این آزمون است که داوطلبان باید ابتدا از این فرم پرینت گرفته و آن را با اطلاعات خواسته شده تکمیل نمایند و سپس در مهلت ثبت نام آزمون دکتری سراسری، اطلاعات صحیح این فرم را در سامانه ثبت نام وارد کنند. در واقع این کار احتمال اشتباه در ثبت اطلاعات داوطلب در سایت را به حداقل ممکن می رساند.

فرم پیش نویس ثبت نام آزمون دکتری در انتهای دفترچه راهنمای ثبت نام این آزمون قرار دارد.

بررسی کلی و کاربرد فرم ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

فرم ثبت نام آزمون دکتری جهت ثبت مشخصات فردی، تحصیلی، شغلی و محل سکونت داوطلب می باشد و در یک صفحه تدوین شده که درست در انتهای دفترچه ثبت نام آزمون دکتری قرار گرفته است. این فرم دارای 45 بند مختلف بوده و به عنوان پیش نویس طراحی شده است تا متقاضیان پس از پرینت گرفتن، ابتدا اطلاعات ثبت نامی خود را داخل این فرم به شکل کامل و صحیح بنویسند و سپس آن ها را در فرم ثبت نام اینترنتی موجود در سایت سازمان سنجش  وارد نمایند.

 

از آن جا که فرآیند ورود اطلاعات در سایت ثبت نام بسیار حساس بوده و نیازمند دقت بالایی است، فرم پیش نویس جهت سهولت در انجام فرآیند ثبت نام، کاهش مدت زمان تکمیل آن و همچنین به حداقل رساندن حتمال خطا و اشتباه در درج اطلاعات طراحی شده است. دوراقع با پر کردن این فرم پیش از ورود به سیستم نام نویسی، احتمالا داوطلبان نیاز به ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون دکتری نخواهند داشت.

نمونه فرم ثبت نام آزمون دکتری 1403

برای دسترسی به این فرم و مطالعه اطلاعات آزمون از جمله شرایط و مدارک ثبت نام آزمون دکتری باید ابتدا دفترچه راهنمای آن را دانلود نمایید. هر سال در روزهای نزدیک به آغاز بازه ثبت نام آزمون دکتری، دفترچه این آزمون از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر می شود تا داوطلبان با استفاده از لینک دانلود، دفترچه را دریافت نمایند.

در ادامه مراحل دانلود دفترچه مذکور از سایت سازمان سنجش را مشاهده می کنید.

  • مراجعه به سایت سامان سنجش آموزش کشور به آدرس sanjesh.org
  • انتخاب گزینه “دکترای تخصصی” از منوی رنگی سمت راست صفحه
  • کلیک بر روی عبارت “راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی مقطع دکتری PH.D (نیمه متمرکز) سال ۱۴۰۳”
  • ذخیره فایل pdf دفترچه آزمون دکتری

همچنین می توانید با استفاده از لینک موجود در جدول زیر این فایل را دانلود کرده و از فرم پیش نویس که در صفحه آخر آن قرار گرفته است، پرینت تهیه نمایید.

نحوه تکمیل بندهای مختلف فرم ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

همان طور که پیش تر در بخش معرفی اشاره کردیم، فرم ثبت نام آزمون دکتری دارای 45 بند حاوی اطلاعات فردی، تحصیلی، شغلی و محل سکونت متقاضی می باشد که پر کردن پیش نویس پرینت شده آن کمک می کند که داوطلب کمترین اشتباه را در هنگام نام نویسی اینترنتی داشته باشد.

مشخصات فردی

بندهای 1 تا 9 فرم پیش نویس مربوط به اطلاعات فردی داوطلب هستند که به ترتیب شامل نام خانوادگی، نام، نام پدر، جنسیت، شماره شناسنامه، سری و سریال شناسنامه، تاریخ تولد، کد ملی و دین می باشند.

سهمیه های داوطلبان

کلیه شرکت کنندگان آزمون دکتری دارای یک سهمیه هستند که نوع آن برای هر فرد متفاوت است. با توجه به میزان تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری سراسری، افراد دارای سهمیه غالبا از آن استفاده می کنند. این سهمیه ها شامل آزاد، سهمیه خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و… می باشند و داوطلبان باید در بند 10 فرم پیش نویس ثبت نام سهمیه مربوط به خود را مشخص کنند.

 

متقاضیان دارای سهمیه رزمندگان باید طول مدت حضور داوطلبانه در جبهه را به ماه در بند 11 درج کنند. همچنین افراد دارای هر کدام از سهمیه های ذکر شده، باید کد پیگیری 12 رقمی کارت ایثارگری را در بند 12 فرم پیش نویس وارد کنند.

سهمیه های داوطلبان

اطلاعات محل تولد متقاضیان، وضعیت خدمت سربازی و مشخصات اتباع خارجی

کلیه متقاضیان باید در بندهای 13 و 14 محل تولد و محل صدور شناسنامه خود را درج نمایند. همچنین داوطلبان آقا برای مشخص نمودن وضعیت خدمت سربازی خود باید در بند 15 فرم ثبت نام آزمون دکتری با توجه به جدول نظام وظیفه، کد نظام وظیفه مربوطه را وارد کنند. چنان چه داوطلبان از اتباع خارجی باشند باید در بند 16 کشور متبوع خود را از بین کشورهای افغانستان، پاکستان، ترکیه، عراق، لبنان، هند یا سایر کشور ها انتخاب کرده و کد پیگیری 12 رقمی، شماره گذرنامه و شماره کارت اقامت اتباع خارجی را در کادرهای مشخص شده وارد کنند.

اطلاعات محل تولد متقاضیان، وضعیت خدمت سربازی و مشخصات اتباع خارجی

نوع معلولیت داوطلب

داوطلبان دارای معلولیت باید در بند 17 نوع معلولیت خود را از بین گزینه های موجود انتخاب کنند.

نوع معلولیت داوطلب

بخش مربوط به داوطلبان چپ دست

شرکت کنندگانی که در بند 18 گزینه “چپ دست هستم” را انتخاب نمایند، در روز آزمون برای آن ها صندلی مخصوص داوطلبان چپ دست قرار داده می شود.

بخش مربوط به داوطلبان چپ دست

وضعیت تحصیل داوطلب

در بند 19 متقاضیان باید مشخص کنند که از نظر تحصیلی در چه موقعیتی قرار دارند یعنی در حال تحصیل در یکی از مقاطع کارشناسی ارشد، دکتری عمومی و دکترای تخصصی بوده یا فارغ التحصیل یکی از مقاطع کارشناسی ارشد یا دکتری عمومی هستند.

وضعیت تحصیل داوطلب

گروه امتحانی و زبان خارجی مجموعه امتحانی

هر یک از رشته های موجود در دفترچه آزمون دکتری در یکی از گروه‌ های امتحانی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، دامپزشکی و زبان قرار می گیرد که افراد شرکت کننده باید در بند 20 اعلام کنند که رشته امتحانی آن ها جزء کدام گروه امتحانی می باشد. سپس باید کد و نام رشته امتحانی خود را در دفترچه آزمون یافته و در بند 21 وارد کنند.

بعلاوه متقاضیان لازم است که در بند 22 زبان خارجی مجموعه امتحانی خود را از بین زبان های انگلیسی، فرانسه، آلمانی، روسی و عربی برگزینند.

گروه امتحانی و زبان خارجی مجموعه امتحانی

سوابق تحصیلی متقاضی

داوطلبان موظف اند کد رشته تحصیلی، کد موسسه، تاریخ دقیق اخذ مدرک و معدل مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد یا دکتری عمومی خود را به ترتیب در بندهای 23 تا 26، 27 تا 30 و 31 تا 34 فرم پیش نویس ثبت نام درج نمایند.

سوابق تحصیلی متقاضی

سهمیه مربیان

شرکت کنندگانی که به عنوان مربی رسمی یا رسمی آزمایشی در دانشگاه ها و موسسات آموزشی دولتی و غیر دولتی مشغول به کار هستند می توانند با علامت زدن بند 35 و وارد کردن نام دانشگاه یا موسسه در بند 36، از سهمیه مربیان در این آزمون استفاده نمایند.

سهمیه مربیان

وضعیت اشتغال

داوطلبان شاغل در مراکز دولتی و غیردولتی و سایر مشاغل باید نوع اشتغال خود را در بند 37 از بین گزینه های دولتی-رسمی، دولتی-پیمانی، دولتی – قراردادی، غیردولتی، آزاد، نظامی و سایر انتخاب نموده و در بند 38 محل اشتغال به کار خود را نیز درج کنند.

وضعیت اشتغال

قبولی و انصراف در دوره های قبلی

متقاضیان باید در صورت قبولی در دوره های روزانه قبلی و عدم ثبت نام یا ثبت نام و انصراف از دوره، گزینه مناسب را در بند 39 انتخاب نمایند.

قبولی و انصراف در دوره های قبلی 

حوزه امتحانی، محل سکونت و اطلاعات تماس داوطلب

افراد داوطلب آزمون دکتری می بایست در بند 40 فرم پیش نویس کد و نام شهرستان محل سکونت خود که در دفترچه موجود است، در بند 41 آدرس دقیق محل سکونت خود و در بندهای 42 تا 45 به ترتیب کدپستی، تلفن ثابت، تلفن همراه و آدرس پست الکترونیکی خود را جای دهند.

حوزه امتحانی، محل سکونت و اطلاعات تماس داوطلب

تایید اطلاعات درج شده

پس از کامل کردن تمامی بندهای فرم ثبت نام، متقاضیان باید گزینه “اینجانب ضمن مطالعه کلیه شرایط و ضوابط این دفترچه راهنما، با آگاهی کامل فرم تقاضانامه ثبت نام آزمون دکتری 1403 را تکمیل و تمام اطلاعات درج شده را تأیید می نمایم.” را نیز انتخاب نمایند تا پر کردن فرم به اتمام برسد.

سپس داوطلبان باید کلیه موارد نوشته شده یا انتخاب شده در فرم پیش نویس را عینا به فرم اینترنتی ثبت نام آزمون دکتری انتقال دهند تا بتوانند نام نویسی خود را بدون هیچ اشتباهی انجام دهند.

تایید اطلاعات درج شده

نکات مهم پیرامون فرم ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

  • شرکت کنندگان حتما توجه کنند که در فرم باید ابتدا نام خانوادگی و سپس نام خود را وارد کنند.
  • اگر داوطلبی هیچ کدام از سهمیه های ذکر شده را نداشته باشد سهمیه او آزاد بوده و باید گزینه آزاد را انتخاب نماید.
  • متقاضیان دارای معلولیت برای این که یکی از انواع معلولیت را برگزینند، باید در سازمان بهزیستی دارای پرونده باشند و اگر تا کنون پرونده تشکیل نداده اند می بایست قبل از تکمیل فرم ثبت نام آزمون دکتری این کار را انجام دهند.
  • وارد کردن شماره تلفن همراه و پست الکترونیکی به صورت دقیق کمک می کند که در مراحل بعدی تا انتهای اعلام نتایج قطعی آزمون دکتری، اطلاع رسانی به داوطلبان به سهولت انجام گیرد. همچنین شماره تلفن همراه داوطلب قابل تغییر نمی باشد و در صورت اشتباه بودن شماره و عدم دریافت پیامک از سوی سازمان سنجش عواقب آن متوجه شخص داوطلب می باشد.
  • افراد در نظر داشته باشند که در بندهای مربوط به کد ملی و شماره شناسنامه و سریال شناسنامه نیازی به نوشتن خط تیره و ممیز و… نمی باشد.
  • داوطلبان در وارد کردن معدل مقاطع قبلی دقت کنند که به صورت دقیق و صحیح انجام شود، چرا که در صورت اشتباه وارد کردن این موارد حتی در صورت پذیرش، قبولی آن ها لغو خواهد شد. 
  • متقاضیان در زمان انتخاب محل حوزه امتحانی حتما به این نکته توجه کنند که امکان تغییر حوزه امتحانی پس از پایان مهلت ثبت نام وجود ندارد.

 

سوالات متداول

1- نحوه دانلود فرم پیش نویس ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ چگونه است؟

این فرم در انتهای دفترچه ثبت نام آزمون قرار دارد که دریافت آن از طریق سایت سازمان سنجش و همچنین لینک موجود در این مقاله امکان پذیر می باشد.

2- فرم پیش نویس ثبت نام آزمون دکتری چه کاربردی دارد؟

اطلاعات این فرم پیش نویس پس از تکمیل، در فرم ثبت نام اینترنتی وارد می شود که باعث می شود میزان خطا در ورود اطلاعات به حداقل برسد.

3- فرم پیش نویس ثبت نام آزمون دکتری دارای چه بخش هایی است؟

این فرم 45 بند دارد و شامل اطلاعات فردی، تحصیلی، شغلی و محل سکونت داوطلب می باشد که این موارد در متن مقاله به طور کامل بررسی شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دکتری پیج دکتری