خانه دکتری ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

ویرایش و مهلت مجدد ثبت نام آزمون دکتری 1403

متقاضیانی که در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده اند یا دانشجوی سال آخر هستند، می توانند در آزمون دکتری که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود، شرکت کنند. حال گاها ممکن است آن ها در ثبت اطلاعات و یا بارگذاری عکس خود در فرم ثبت نام آزمون دکتری سراسری، علی رغم توصیه هایی که به شرکت کنندگان می شود تا این فرآیند را در نهایت دقت به انجام برسانند، دچار اشتباه شوند و نیازمند یک فرصت جهت اصلاح اشکالات موجود باشند. از این رو سازمان سنجش مهلت های مجددی را در چند نوبت در اختیار داوطلبان قرار داده تا اطلاعات ثبت نامی خود را در سایت sanjesh.org ویرایش نمایند.

 

✅ لینک مستقیم ثبت نام آزمون دکتری سراسری 1403

زمان ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳، 17 الی 23 آبان ماه و همزمان با ثبت نام آن از طریق sanjesh.org می باشد.

زمان ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

علاقه مندان به شرکت در آزمون دکتری تخصصی می توانند در موعد مقرر با مراجعه به سایت سازمان سنجش روند نام نویسی خود را طی نمایند. در صورتی که داوطلبان در هنگام تکمیل فرم ثبت نام، اطلاعات خود را اشتباه وارد کنند و یا ارسال عکس خود را به درستی انجام ندهند، در قبال مشکلاتی که در سایر مراحل برای آن ها پیش خواهد آمد مسئول می باشند. به همین جهت سازمان سنجش امکانی را فراهم می نماید تا شرکت کنندگان بتوانند مجددا به حساب کاربری خود در سایت این سازمان وارد شده و اصلاحات لازم را اعمال کنند.

ویرایش اطلاعات در زمان ثبت نام

افراد در زمان ثبت نام آزمون دکتری با مطالعه دقیق دفترچه ثبت نام آزمون دکتری سراسری می توانند از بروز اشتباه در تکمیل فرم اطالاعات وارد شده جلوگیری کنند. با این حال امکان بروز خطا وجود خواهد داشت، بنابراین داوطلبان در این بازه زمانی می توانند جهت ویرایش تمامی اطلاعات ثبت شده خود در سایت سازمان سنجش اقدام نمایند.

ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون دکتری سراسری 1403
نوبتمهلت ویرایش
زمان ثبت نام آزمون دکتری سراسری17 الی 23 آبان ماه 1402 

ویرایش اطلاعات در تمدید مهلت و مهلت مجدد

ممکن است دسته ای از داوطلبان به دلایلی از جمله عدم آگاهی از زمان ثبت نام آزمون دکتری 1402 موفق به انجام ثبت نام نشده باشند. از همین رو سازمان سنجش به تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری می پردازد تا هم افراد جا مانده فرصت نام نویسی داشته باشند و هم کسانی که قصد ویرایش اطلاعات خود را دارند، موفق به این امر شوند. همچنین معمولا مهلت مجدد ثبت نام آزمون دکتری نیز برای نام نویسی آزمون دکتری درنظر گرفته می شود که داوطلبان بتوانند نسبت به ثبت نام و یا ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.

ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون دکتری سراسری ۱۴۰۳
نوبتمهلت ویرایش
تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتریمشخص نشده است.
مهلت مجدد ثبت نام آزمون دکتریتاکنون مشخص نشده است.

ویرایش اطلاعات در زمان دریافت کارت ورود به جلسه

متقاضیان یک بار دیگر فرصت خواهند داشت تا فرم خود را هنگام دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری ویرایش نمایند.

ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون دکتری سراسری 1403
نوبتمهلت ویرایش
کارت ورود به جلسه آزمون دکتری1 الی 3 اسفند ماه 1402

نکته: پس از دریافت این کارت چنانچه مغایرتی در هریک از مندرجات روی آن با مشخصات فرد مشاهده گردد که خود داوطلب امکان اصلاح آن را نداشته باشد، می بایست از طریق مراجعه به باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه آزمون دکتری مشکل موجود را حل نماید. توجه داشته باشید که هر فرد حداکثر 5 بار می تواند در فرم خود تغییر ایجاد نماید.

ویرایش اطلاعات در زمان انتخاب رشته

یکی از زمان هایی که می توان بعضی از موارد را به صورت اینترنتی ویرایش نمود در زمان انتخاب رشته آزمون دکتری می باشد. این آخرین فرصت جهت اصلاح اطلاعات وارد شده در فرم ثبت نام خواهد بود. داوطلبان توجه داشته باشند که این بار فقط می توانند برخی از اطلاعات مهم ثبت نام از جمله معدل را اصلاح نمایند و امکان ویرایش برای سایر اطلاعات ثبت نامی وجود نخواهد داشت.

ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون دکتری سراسری ۱۴۰۳
نوبتمهلت ویرایش
زمان انتخاب رشته آزمون دکترینیمه اول اردیبهشت ماه 1403

نحوه ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون دکتری 1402

همان طور که اشاره کردیم، مجری برگزاری آزمون دکتری سازمان سنجش بوده و تمامی امور مربوط به ثبت نام این آزمون از طریق سایت این سازمان صورت می گیرد. بنابراین شرکت کنندگان جهت اعمال تغییر در فرم ثبت نام خود می بایست مجددا به صفحه کاربری شخصی در سایت ثبت نام آزمون دکتری مراجعه کرده و مطابق راهنمای زیر اطلاعات خود را ویرایش نمایند.

نحوه ویرایش در زمان و تمدید مهلت ثبت نام

افرادی که خواهان ویرایش اطلاعات خود در بازه زمانی ثبت نام و تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری هستند می بایست مطابق مراحل زیر اقدام کنند.

  • به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نموده و از منوی موجود در سمت راست صفحه بخش “دکتری تخصصی” را انتخاب کنید.

مرحله اول ثبت نام آزمون دکتری

  • پس از انتقال به صفحه ویژه دکتری، بر روی لینک فعال “ثبت نام آزمون نیمه متمرکز ورودی دکتری (PH.D) سال 1403” کلیک نمایید.

مرحله دوم ثبت نام آزمون دکتری

  • در این بخش می بایست از منوی سمت راست گزینه “ویرایش اطلاعات” را برگزینید.

  • صفحه ای مشابه تصویر زیر در مقابل شما گشوده خواهد شد که لازم است در کادرهای مشخص شده، شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام خود را وارد کرده و پس از درج عبارت امنیتی بر روی گزینه “ورود به سیستم” کلیک نمایید.

ممکن است بعضی از داوطلبان شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام خود را فراموش کرده و یا گم کرده باشند. این دسته از افراد در صورتی که با نحوه ثبت و ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش آشنا باشند، می توانند از طریق سیستم پاسخگویی این سازمان به بازیابی اطلاعات خود بپردازند.

نحوه ویرایش در زمان دریافت کارت ورود به جلسه

آخرین یک فرصت دیگر جهت ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون دکتری 1402 در هنگام دریافت کارت ورود به آزمون وجود دارد که داوطلبان بایستی طبق روند زیر اقدام نمایند.

  • با ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org از فهرست سمت راست صفحه گزینه “دکترای تخصصی” را برگزینید.مرحله اول ثبت نام آزمون دکتری
  • سپس بر روی لینک فعال “کارت شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری PH.D (نیمه متمرکز) سال 1403” کلیک نمایید.کارت ورود به جلسه دکتری
  • توجه داشته باشید که به چهار صورت مطابق با شکل زیر می توانید اطلاعات خود را در کادرهای مربوطه وارد و پس از درج کد امنیتی مشخص شده از پایین صفحه، گزینه “جستجو” را انتخاب کنید.کارت ورود به جلسه دکتری
  • در صفحه قابل مشاهده زیر علاوه بر چاپ کارت شرکت در آزمون، می توانید با انتخاب گزینه “ویرایش اطلاعات” در پایین صفحه وارد بخش ویرایش اطلاعات کارت آزمون خود شوید.مرحله چهارم ویرایش اطلاعات ثبت نامی آزمون دکتری زمان دریافت کارت آزمون
  • همانطور که مشاهده می فرمایید اطلاعات قابل ویرایش در دسترس شما خواهد بود و در پایان پس از اصلاح اطلاعات ثبت نامی خود و درج عبارت امنیتی در پایین صفحه بر روی گزینه “ثبت اطلاعات” کلیک کرده تا اصلاحات انجام شده توسط شما در سامانه ذخیره گردد. پس از آن می توانید کارت ورود به جلسه آزمون خود را چاپ نمایید.مرحله پنجم ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون دکتری زمان دریافت کارت آزمون

نحوه ویرایش در زمان انتخاب رشته

در زمان انتخاب رشته دکتری علاوه بر این که متقاضیان می توانند موارد مربوط به انتخاب رشته را ویرایش کنند می توانند از طریق مراحل زیر معدل کارشناسی ارشد و زمان فارغ التحصیلی را نیز اصلاح کنند.

  • مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org و انتخاب گزینه “دکترای تخصصی” از منو سمت راست صفحه

مرحله اول انتخاب رشته دکتری

  • ورود به صفحه “انتخاب رشته های تحصیلی آزمون ورودی دکترای تخصصی (نیمه متمرکز) Ph.D سال 1403”

مرحله دوم انتخاب رشته دکتری

  • کلیک بر روی گزینه “ویرایش اطلاعات انتخاب رشته” بعد از مطالعه نکات مطرح شده در این صفحه

در زمان انتخاب رشته علاوه بر ویرایش اطلاعات مربوط به انتخاب رشته، تنها می توانید معدل کارشناسی ارشد و زمان فارغ التحصیلی را اصلاح نمایید.

موارد مجاز هنگام ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون دکتری 1403

طبق ضوابط و قوانین سازمان سنجش، داوطلبان جهت ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود در زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری 1402، تنها برخی موارد را مجاز به اصلاح و ویرایش می باشند اگر چه در مهلت اولیه ثبت نام امکان ویرایش تمامی اطلاعات برای داوطلبان مقدور بوده است. اطلاعات قابل ویرایش شامل موارد موجود در جدول زیر می باشد.

موارد مجاز هنگام ویرایش اطلاعات آزمون دکتری ۱۴۰۳
زمان ویرایشموارد مجاز ویرایش
زمان ثبت نام آزمون دکتری سراسریتمامی اطلاعات ثبت نامی
تمدید مهلت و مهلت مجدد ثبت نام آزمون دکتری
تمامی اطلاعات ثبت نامی
زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکترینام و نام خانوادگی/ کد ملی/ کد موسسه فارغ التحصیلی کارشناسی/ سال تولد/  شماره شناسنامه/ معدل مقطع کارشناسی ارشد/ تاریخ فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد/ کد موسسه فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد/ هیأت علمی/ معدل مقطع کارشناسی/ تاریخ فارغ التحصیلی کارشناسی/ کد و عنوان موسسه محل خدمت
زمان انتخاب رشته آزمون دکتریمعدل کارشناسی ارشد و زمان فارغ التحصیلی

نکته شماره 1: چهار مورد مربوط به اطلاعات هویتی داوطلبان با عناوین جنسیت، نوع معلولیت، زبان خارجی و عکس در زمان دریافت کارت آزمون دکتری قابل ویرایش نمی باشند و چنانچه مغایرتی در هر یک از اطلاعات مذکور دیده شد بایستی به آدرس باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه آزمون دکتری مراجعه نمود.

نکته شماره 2: چنانچه ایراد در عکس (نبود عکس، عکس اشتباه، عدم وضوح عکس) وجود داشت داوطلبان هنگام مراجعه با باجه های رفع نقص کارت حتما دو قطعه عکس 4*3 همراه با مدارک شناسایی نزد خود داشته باشند.

نکات قابل توجه هنگام ویرایش اطلاعات ثبت نامی آزمون دکتری 1403

  • برای ویرایش اطلاعات ثبت نامی آزمون دکتری 1403 نیازی به پرداخت هزینه مجدد جهت خرید کارت مربوط به هزینه ثبت نام آزمون دکتری نمی باشد.
  • معدل کارشناسی ارشد به درستی وارد شود که در صورت مغایرت معدل وارد شده در سامانه با اصل مدرک ارشد، مشکلی برای داوطلبان پیش نیاید.
  • داوطلبان ترم آخر که هنگام ثبت نام اولیه میانگین نمرات کارشناسی ارشد خود را وارد نموده اند، بایستی معدل قطعی و نهایی خود را در هنگام دریافت کارت آزمون به درستی وارد نمایند.
  • داوطلبان در صورت هرگونه اشتباه و مغایرت اطلاعات هویتی خود در کارت آزمون اگر قابل ویرایش نبود با حضور به موقع در باجه های رفع نقص کارت اقدام به تصحیح آن کنند.
  • در صورت پایان یافتن زمان دریافت کارت ورود به جلسه اگر داوطلبان متوجه اشتباهی در اطلاعات کارت آزمون خود شدند، تنها راه موجود ارسال درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش خواهد بود تا نسبت به اصلاح کارت ورود به جلسه اقدام نمایند.

سوالات متداول

1- داوطلبان چه زمانی می توانند نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت نامی آزمون دکتری ۱۴۰۳ خود اقدام نمایند؟

می توان در زمان ثبت نام و تمدید مهلت،دریافت کارت ورود به جلسه و زمان انتخاب رشته اقدام به ویرایش نمود.

2- نحوه ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ در زمان و تمدید مهلت ثبت نام به چه صورت است؟

داوطلبان می بایست به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نموده و اصلاحات مورد نیاز را انجام دهند.

3- جهت ورود به صفحه کاربری در سایت سازمان سنجش و ویرایش فرم ثبت نام آزمون دکتری به چه اطلاعاتی نیاز داریم؟

شرکت کنندگان به شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نامی خود نیاز دارند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۴ نظر
  1. فاطمه فردوسی

    با عرض سلام .ببخشید امکانش هست تاریخ ویرایش فرم ثبت نام کنکور دکترا درسال ۹۹ چه زمانی هست ؟چون شماره هایی که فرمودید هرچه سعی میکنم درخواست مشاوره داشته باشم مرتبا اشغال است .باتشک فراوان اگر همین جا جواب مرا یا شما ویا یکی از دوستان خوبم به من بگوید.

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، شما می توانید در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی عضو شوید. به محض انتشار اطلاعیه مربوط به امکان ویرایش اطلاعات آزمون سراسری دکتری، اطلاع رسانی خواهد شد.

  2. سمانه

    سلام من وارد صفحم شدم ولی قابل ویرایش نیست… ممکن همچین چیزی و چرا

    • ایران مشاوره

      سلام
      مطابق با اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور ، شما می توانید تا تاریخ ۱۳۹۹/۰۲/۱۴ ، ویرایش منحصرا حوزه امتحانی آزمون نیمه متمرکز ورودی دوره دکتری سال ۱۳۹۹ را انجام دهید .

مشاوره دکتری پیج دکتری