خانه مشاوره تحصیلی مدارک ثبت نام آزمون قضاوت 1401

مدارک ثبت نام آزمون قضاوت 1401

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون قضاوت 1401
مدارک ثبت نام آزمون قضاوت 1401

قوه قضائیه از دو طریق جذب عمومی و جذب اختصاصی، اقدام به گزینش و انتخاب نیرو برای منصب پر اهمیت قضاوت می نماید. جذب عمومی از طریق ثبت نام آزمون قضاوت انجام می شود و برای دو گروه داوطلبان حوزوی و داوطلبان دانشگاهی به طور متفاوت نسبت به یکدیگر برگزار می گردد.

آزمون قضاوت نیز مانند سایر آزمون ها دارای شرایط ویژه ای برای شرکت کنندگان خود می باشد، این امتحان به منظور انتخاب فردی شایسته جهت تصدی منصب قضا برگزار می شود. افرادی که واجد شرایط ثبت نام آزمون قضاوت 1401 می باشند می توانند با در دست داشتن مدارک لازم نسبت به نام نویسی خود اقدام کنند.

متقاضیان ثبت نام و شرکت در آزمون قضاوت سال 1401 برای تکمیل نمودن فرآیند نام نویسی به صورت اینترنتی نیاز به مدارک و اطلاعات مندرج در دفترچه را دارند.

مدارک لازم برای روز مصاحبه جذب اختصاصی آزمون قضاوت 1401

قوه قضائیه علاوه بر برگزاری آزمون و جذب عمومی برای تصدی منصب قضا، راه دیگری هم با عنوان جذب اختصاصی برای برخی از داوطلبان واجد شرایط پذیرش جذب اختصاصی آزمون قضاوت قرار داده است. در جذب اختصاصی داوطلبان حوزوی و دانشگاهی نیازی به شرکت در آزمون ندارند و می بایست پس از ثبت نام، در مصاحبه در نظر گرفته شده شرکت نمایند. برای شرکت در این مصاحبه لازم است تا داوطلبان مدارکی را جهت تشکیل پرونده در روز مصاحبه به همراه داشته باشند که در ادامه به بیان آن ها می پردازیم.

  • اصل و کپی کارت ملی
  • اصل شناسنامه و کپی تمامی صفحات آن
  • مدارک تحصیلی (سطح 2 یا کارشناسی و بالاتر)
  • گواهی اشتغال به تحصیل برای داوطلبان در حال تحصیل در مقطع دکتری
  • گواهی های لازم از کانون وکلا دادگستری یا مرکز امور مشاوران و وکلا قوه قضائیه برای وکیلان و نفرات برتر آزمون های وکالت

توجه داشته باشید همه مدارک باید در سایز A4 تهیه شوند. در صورت نقص مدارک نیز داوطلبان اجازه شرکت در مصاحبه را نخواهند داشت.

مدارک لازم برای ثبت نام جذب عمومی آزمون قضاوت 1401

علی رغم این که آزمون قضاوت (جذب عمومی) برای داوطلبان دانشگاهی به صورت متفاوت با داوطلبان حوزوی برگزار می شود (برای داوطلبان دانشگاهی به دو صورت تستی و تشریحی و برای داطلبان حوزوی به صورت تشریحی)، اما روند ثبت نام مانند زمان و مهلت ثبت نام، سایت نام نویسی و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام هر دو گروه داوطلبان یکسان می باشد.

ثبت نام آزمون قضاوت هر ساله یک بار از سوی سازمان سنجش در بازه زمانی نیمه دوم سال انجام می شود که اگر جزو متقاضیان نام نویسی در آزمون قضاوت هستید لازم است ابتدا، مدارک مورد نیاز را آماده کرده و سپس در سایت ثبت نام به نشانی sanjesh.org بارگذاری نمایید. فرآیند ثبت نام کاملا به صورتی اینترنتی و با پرداخت هزینه انجام می شود. در ادامه مدارک لازم برای ثبت نام را بیان می کنیم.

  • دریافت تقاضانامه اینترنتی و تکمیل آن. داوطلبان لازم است با مراجعه به سایت پایگاه اطلاع رسانی معاونت منابع انسانی قوه قضائیه به نشانی  qazahrm.ir نسبت به دریافت و تکمیل این تقاضانامه (فرم ثبت نام) اقدام نمایند.
  • ثبت نام در این آزمون مستلزم پرداخت هزینه می باشد، بنابراین به همراه داشتن کارت بانکی در هنگام ثبت نام ضروری است. (پرداخت هزینه ثبت نام به صورت اینترنتی و با کارت های بانکی عضو شبکه شتاب که دارای رمز دوم می باشند انجام می گیرد. توجه داشته باشید پس از پرداخت وجه کد رهگیری ثبت نام را دریافت و آن را تا پایان فرآیند آزمون نزد خود نگه دارید.)
  • آخرین مورد از مدارک ثبت نام فایل عکس پرسنلی اسکن شده می باشد. فایل عکس باید ویژگی هایی داشته باشد که در ادامه بیان خواهیم کرد.

مشخصات فایل عکس در ثبت نام آزمون قضاوت

ارسال عکس داوطلب در ثبت نام بسیار دارای اهمیت می باشد و هر گونه اشتباه و خطا در ارسال آن می تواند برای متقاضی دردسر ساز باشد. بنابراین توجه شما را به نکاتی در مورد ویژگی های عکس ارسالی در ثبت نام آزمون قضاوت جلب می کنیم.

  • عکس می بایست سه در چهار و تمام رخ بوده و در سال جاری تهیه شده باشد.
  •  فرمت عکس اسکن شده فقط می بایست jpg باشد.
  • اندازه عکس می بایست حداقل 300 * 200 و حداکثر 400 * 300 پیکسل باشد.
  • تصویر داوطلب باید واضح و مشخص، بدون اثر مهر و هرگونه لکه ای باشد.
  • حجم فایل ذخیره شده نباید از 70 کیلوبایت بیشتر باشد.
  • فایل عکس نباید دارای حاشیه های زائد باشد.
  • بهتر است عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد.
  • عکس بانوان می بایست با حجاب بوده و صورت آن ها کامل مشخص باشد.

توجه داشته باشید در صورت ارسال عکس نامعتبر و یا ارسال اشتباه عکس، ثبت نام داوطلب باطل شده و وی به عنوان متخلف شناخته می شود و مطابق مقررات با او برخورد خواهد شد. همچنین حق شرکت در آزمون از داوطلب سلب می شود. بنابراین افرادی که ثبت نام آن ها توسط دیگران انجام می شود لازم است تا پس از پایان ثبت نام حداقل یک بار عکس و اطلاعات وارد شده را چک کنند تا به مشکل بر نخورند.

داوطلبان واجد شرایط ثبت نام آزمون قضاوت پس از آماده کردن مدارک لازم، می توانند نسبت به ثبت نام آزمون قضاوت اقدام کنند. در صورتی که قصد نام نویسی در این آزمون را دارید برای آگاهی از منابع آزمون قضاوت و همچنین زمان برگزاری آزمون قضاوت می توانید روی لینک های مربوطه کلیک نمایید.

سوالات متداول

1- جهت ثبت نام آزمون قضاوت ۱۴۰۱ به چه مدارکی نیاز داریم؟

متقاضیان به مدارکی مانند عکس، مدارک شناسایی، تحصیلی و ... نیاز دارند که تمامی جزئیات مربوط به آن در مقاله ذکر شده است.

2- از چه طریقی می توان شماره سریال لازم برای ثبت نام آزمون قضاوت را تهیه کرد ؟

داوطلبان می توانند با پرداخت هزینه ثبت نام، کارت اعتباری و سریال نام نویسی این آزمون را تهیه نمایند.

3- چگونه می توان مدارک مورد نیاز ثبت نام آزمون قضاوت را بارگزاری کرد؟

داوطلبان می توانند در زمان ثبت نام آزمون قضاوت به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و با طی کردن مراحل تعیین شده و تکمیل فرم اینترنتی نام نویسی، فرآیند ثبت نام خود را تکمیل نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره