خانه دانشگاه غیرانتفاعی مدارک لازم برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲

مدارک لازم برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲

مدارک مورد نیاز ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی
مدارک لازم برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1402

دانشگاه غیرانتفاعی در دو بازه زمانی مهر ماه و بهمن ماه نسبت به پذیرش دانشجویان، صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آن ها اقدام می نماید. متقاضیانی که واجد شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری می باشند، می بایست پس از مطالعه دفترچه راهنمای مربوطه که از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود، نسبت به تکمیل مدارک خود جهت نام نویسی اقدام نمانید.

چراکه به منظور ثبت نام داوطلبان در دوره های پذیرش بدون آزمون دانشگاه غیرانتفاعی، اطلاعات و مدارکی نیاز است که بایستی در موعد مقرر برای تایید صلاحیت و راستی آزمایی ثبت نام به واحد دانشگاهی ارائه گردد. در ادامه مقاله قصد داریم توضیحاتی در خصوص لیست مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در این فرآیند را شرح دهیم.

ارائه تائیدیه تحصیلی توسط دانشجو جهت ثبت نام در دانشگاه غیر انتفاعی موردنظر الزامی است.

مدارک لازم برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1402

علاقه مندانی که قصد ثبت نام بدون آزمون در دانشگاه غیر انتفاعی را دارند، پس از مطالعه دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری و اطلاع از تمامی شرایط و ضوابط پذیرش، بایستی مدارک مورد نیاز را آماده نمایند و در بازه زمانی مشخص نسبت به نام نویسی خود در سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی اقدام کنند.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام اینترنتی

در مرحله ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی می بایست تمامی مدارکی که در ادامه متن ارائه داده ایم در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org بارگذاری نمایید.

  • تکمیل فرم تقاضانامه ثبت نام که در انتهای دفترچه راهنمای نام نویسی درج شده است. جهت تکمیل این فرم، اطلاعاتی همچون اطلاعات فردی، شناسنامه ای و سوابق تحصیلی داوطلب مورد نیاز می باشد.
  • داوطلبان می بایست تمامی کدهای مورد نظر از لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی انتخابی را در فرم انتخاب رشته بر اساس اولویت بندی مورد نظر وارد نمایند.

فرم انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

  • فایل عکس اسکن شده متقاضی نیز می بایست مطابق با مشخصات زیر در سامانه بارگذاری شود.
  • یک قطعه عکس پرسنلی تمام رخ 4*3 یا 4*6 با زمینه سفید که در سال جاری گرفته شده باشد.
  • عکس اسکن شده باید با ابعاد حداکثر 400*300 و حداقل 300*200، حجم کمتر از 70 کیلوبایت و فرمت jpg بارگذاری شود.
  • تصویر داوطلب می بایست بدون لکه، فاقد مهر و منگنه بوده و حاشیه های زاید عکس نیز حذف گردد.

تذکر: اسکن عکس از روی کارت شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و…) پذیرفته نیست و در صورت ارسال عکس غیر معتبر و مغایر با مشخصاتی که در متن فوق ذکر شد، ثبت نام و انتخاب رشته داوطلب لغو شده و وی در گزینش نهایی شرکت داده نمی شود.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام حضوری

داوطلبان پذیرفته شده در مرحله اینترنتی رشته های بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی جهت ثبت نام حضوری و نهایی کردن فرآیند پذیرش خود می بایست در موعد مقرر به دانشگاه محل قبولی مراجعه کرده و تمامی مدارک لازم را به دانشگاه ارائه دهند. توجه داشته باشید که معمولا پذیرش ورودی بهمن ماه به صورت حضوری انجام می شود که در این شرایط نیز ارائه مدارک زیر به دانشگاه مورد نظر الزامی است.

  • متقاضیان می بایست فرم گواهی مربوط به عنوان رشته تحصیلی دو سال آخر دبیرستان و سال اخذ مدرک پیش دانشگاهی برای فارغ التحصیلان نظام آموزشی ترمی – واحدی یا سالی – واحدی و 3 سال آخر دوره متوسطه دیپلمه های سنوات نظام قدیم و جدید را تکمیل نموده و پس از تایید ادارات آموزش و پرورش مربوطه، این مدارک را به دانشگاه تحویل دهند.

افرادی که در بخش های مرکزی شهرستان های اصفهان، تبریز، تهران، شمیرانات، شیراز و مشهد مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک یکی از دو سال آخر دبیرستان خود را اخذ نموده اند، نیازی به تهیه این فرم ندارند.

تمامی دیپلمه های نظام جدید، نظام قدیم متوسطه سنوات قبل، فنی و حرفه ای یا کاردانش و فارغ التحصیلان دوره پیش دانشگاهی موظف اند فرم مذکور را پر کنند و برای مهر و تایید آن به مراجعی که در ادامه ذکر می شود، مراجعه نمایند.

مراجع تایید گواهی داوطلبان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1402
نوع گواهیمکان مراجعه
فارغ التحصیلان سنوات قبلدبیرستان و یا هنرستان محل فارغ التحصیلی
فارغ التحصیلانی که شهر محل سکونت با اخذ دیپلم آن ها متفاوت استاداره آموزش و پرورش محل سکونت
دیپلمه های سنوات قبل فارغ التحصیل مناطق جنگی کشوردبیرستان یا هنرستان محل تحصیل و در صورت عدم وجود مدارک در آن ها، به ادارات آموزش و پرورش آن منطقه
گواهی تمامی دانش آموزان و فارغ التحصیلان دوره پیش دانشگاهی نظام آموزشی سالی – واحدی یا ترمی – واحدیرئیس موسسه محل تحصیل دوره پیش دانشگاهی
فارغ التحصیلانی که مدارس آن ها منحل شده و دیپلمه های متفرقه سنوات قبلاداره آموزش و پرورش آن منطقه
  • دانشجویان انصرافی می بایست فرم انصراف قطعی خود تکمیل نموده و سپس آن را به دانشگاه مورد نظر ارائه نمایند.
  • آقایان بایستی مدرک وضعیت نظام وظیفه خود را به دانشگاه محل پذیرفته شده تحویل دهند.
  • 6 قطعه عکس 4×3 پرسنلی تمام رخ با زمینه سفید داوطلب که در سال جاری تهیه شده است، بایستی ارائه گردد.
  • ارائه اصل شناسنامه و کارت ملی و دو برگ کپی از آن ها ضروری می باشد.
  • در صورت دارا بودن سهمیه ایثارگری لازم است مدارک مربوط به آن تحویل داده شود.
  • ارائه اصل و یا کپی گواهی دیپلم نظام قدیم، جدید و مدرک پیش دانشگاهی که به تایید دبیرستان یا سازمان آموزش پرورش محل تحصیل داوطلب رسیده باشد، لازم است.
  • داوطلب باید تائیدیه تحصیلی خود را تهیه کند و آن را همراه با باقی مدارک در هنگام ثبت نام حضوری به دانشگاهی که در آن پذیرفته شده است، تسلیم نماید.

تمامی شرایط و ضوابطی که برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی نیاز است، با ذکر جزئیات در دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری شرح شده است که از طریق سایت سازمان سنجش در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هر یک از موارد فوق می توانید روی لینک مرتبط با آن کلیک کنید.

 

سوالات متداول

1- برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ چه مدارکی نیاز است؟

این مدارک شامل اطلاعات فردی، شناسنامه ای، سوابق تحصیلی و... می باشد که جزئیات آن در متن این مقاله ارائه شده است.

2- عکس پرسنلی داوطلبان جهت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

تصویر داوطلب می بایست تمام رخ، با زمینه سفید، بدون لکه، با ابعاد 400*300 و حجم کمتر از 70 کیلوبایت بارگذاری شود.

3- آیا برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ نیاز به بارگذاری مدارک مورد نیاز در سایت می باشد؟

در صورتی که ثبت نام داوطلبان اینترنتی باشد، صرفا بارگذاری عکس پرسنلی مورد نیاز است و سایر مدارک هنگام تکمیل فرآیند پذیرش می بایست به صورت حضوری به دانشگاه مورد نظر ارائه گردد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره