خانه پذیرش بدون کنکور ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲

زمان نام نویسی بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

دانشگاه غیرانتفاعی یکی از دانشگاه های معتبر کشور است که هر ساله به دو صورت با آزمون و بدون آزمون (صرفا بر اساس سوابق تحصیلی) در مقاطع کاردانی و کارشناسی برای بیش از 85 درصد از رشته محل ها اقدام به جذب دانشجو می نماید.

برخورداری از کلیه شرایط مندرج در دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی از الزامات پذیرش داوطلبان می باشد. لذا متقاضیان می توانند با مطالعه دفترچه مذکور و کسب اطلاعات کافی از زمان و نحوه ثبت نام، شهریه قابل پرداخت و… در بازه زمانی مقرر اقدام به نام نویسی نمایند.

 

✅لینک مستقیم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی 1402

 

ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعب در رشته های بدون کنکور در بازه زمانی 31 مرداد الی 4 شهریور ماه 1402 از طریق sanjesh.org انجام می شود.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی ۱۴۰۲

دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه غیرانتفاعی ثبت نام در رشته های بدون کنکور را در هر دو نیمسال ارائه داده اند. لذا چه کسانی که در کنکور ثبت نام کرده اند و چه افرادی که در آزمون مذکور نام نویسی نکرده اند می توانند در زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی اقدام به ثبت نام در این دانشگاه نمایند.

زمان ثبت نام نیمسال اول

باتوجه به توضیحات ارائه شده، افرادی که در کنکور ثبت نام کرده اند ولی می خواهند در دانشگاه غیر انتفاعی ادامه تحصیل دهند می توانند احتمالا در مرداد ماه 1402 اقدام به ثبت نام و انتخاب رشته نمایند. همچنین متقاضیانی که در کنکور 1402 جاری نام نویسی نکرده اند طبق علاقه مندی خود می بایست رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی را بازه ای جداگانه و احتمالا مرداد ماه انتخاب کنند.

لازم به ذکر است ممکن است سازمان سنجش فرصتی را جهت تمدید مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی برای داوطلبانی که در کنکور شرکت نکرده اند در نظر بگیرد، تا افرادی که از انجام این فرآیند جا مانده بودند، اقدامات لازم را به انجام برسانند.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی مهر ماه 1402
تاریخ آغاز مهلت ثبت نامتاریخ اتمام مهلت ثبت نامتمدید مهلت
(کسانی که در کنکور ثبت نام کرده اند)

31 مرداد

 

4 شهریور 

تعیین نشده است
(کسانی که در کنکور ثبت نام نکرده اند)

31 مرداد

 

4 شهریور

تعیین نشده است

زمان ثبت نام نیمسال دوم

همانطور که می دانید ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بهمن ماه، نیز قابل اجرا می باشد که در این صورت متقاضیان می توانند در بازه زمانی مقرری که برای ثبت نام در نظر گرفته می شود نسبت به نام نویسی خود اقدام نمایند. با توجه به اینکه تا به الان اطلاعیه ای در این رابطه منتشر نشده است انتظار می رود که مطابق با فرآیند گذشته در بازه زمانی آذر ماه برگزار شود. داوطلبان می توانند با عضویت در کانال تلگرام بدون آزمون ایران مشاوره اخبار بروز را پیگیری نمایند.

راهنمای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲

نام نویسی و انتخاب رشته بدون کنکور مهر ماه این دانشگاه در سال گذشته برای داوطلبانی که در کنکور ثبت نام کرده بودند و سایر متقاضیان در دو بازه زمانی جداگانه و با دو شیوه متفاوت انجام شد. لذا پیش بینی می شود این روند برای نام نویسی 1402 نیز انجام شود.

لازم به ذکر است که راهنمای زیر برای ثبت نام در نیمسال اول جهت نام نویسی داوطلبانی که در آزمون سراسری شرکت نکرده اند، ارائه شده است اما این فرآیند برای هر دو نیمسال به روش اول صورت می گیرد.

 

  • انتخاب لینک فعال “ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در مرحله پذیرش دانشجو صرفا براساس سوابق تحصیلی سراسری – مهر ماه سال 1402”

  • لینک فعال “ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در مرحله پذیرش دانشجو صرفا براساس سوابق تحصیلی سراسری – مهر ماه سال 1402” را مجدد بفشارید.

  • کلیک بر روی عبارت “خرید کارت” در سمت راست

  • گزینه “ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری – مرداد 1402 (مخصوص داوطلبانی که در آزمون سراسری 1402 ثبت نام نکرده اند)” را انتخای نمایید.

 

  • اطلاعات خواسته شده را وارد کنید و تایید و ادامه را بزنید.

  • در این مرحله می بایست تیک “ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط شماره پیگیری پرداخت را یادداشت نموده ام” را فعال کنید و کلید “ادامه روند و پرداخت” را بفشارید.
مرحله هفتم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری
مرحله هفتم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری
  • اطلاعات کارت خود را در فیلدهای مربوطه درحج نمایید و روی گزینه پرداخت بزنید تا هزینه ی ثبت نام تکمیل شود.

  • بازگشت به صفحه نخست ثبت نام و کلیک نمودن بر روی “ثبت نام جدید”

  • در این مرحله وارد کردن سریال ثبت نام و عبارت امنیتی و در آخر فشردن کلید ” تایید “

پنجمین مرحله ثبت نام بدون ککور دانشگاه غیر انتفاعی

پس از طی نمودن مراحل فوق، سامانه ثبت نام شماره پرونده 7 رقمی و کد رهگیری 16 رقمی را در اختیار شما قرار می دهد که به منزله تکمیل فرآیند ثبت نام می باشد. نکته ای که باید در نظر داشته باشید، تهیه و نگهداری پرینت از فرم تقاضانامه ثبت نام تا پایان مراحل پذیرش در دانشگاه می باشد.

لازم به ذکر است داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت کرده اند نیز می بایست در مهلت مقرر به سایت سازمان سنجش مراجعه نموده و با کلیک بر روی گزینه “انتخاب رشته کنکور سراسری 1402” و طی کردن مراحل ذکر شده فرآیند ثبت کد رشته های خود را به انجام برسانند، با این تفاوت که دیگر نیاز به پرداخت هزینه و خرید کارت اعتباری نخواهند داشت.

  • پس از ورود به سایت و کلیلک بر روی گزینه سراسری اینجا باید سامانه انتخاب رشته با آزمون کنکور سراسری را انتخاب نمایید.

  • سپس مجدد بر روی لینک فعال سامانه انتخاب رشته های با آزمون کنکور سراسری سال 1402 کلیک کیند.

  • پس از پر کردن یکی از جدول ها وارد سامانه شده و به انتخاب رشته بپردازید.

 

شرایط لازم جهت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1402

شرایط لازم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی مستلزم دارا بودن کلیه شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری می باشد که ما در این قسمت به آن اشاره نموده ایم.

شرایط عمومی

  • اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • عدم سابقه عضویت در سازمان های غیر قانونی، فراماسونری و وابستگان آن ها
  • نداشتن اعتیاد به مواد مخدر
  • عدم مخالف و دشمنی نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم برخورداری از فساد اخلاقی

شرایط اختصاصی

  • دارا بودن مدرک دیپلم نظام آموزشی جدید و یا گواهینامه پیش دانشگاهی دوره چهار ساله متوسطه نظام قدیم یا داشتن مدرک کاردانی (فوق دیپلم) (این مدارک می بایست حداکثر تا آخرین روز ثبت نام اخذ شوند.)
  • آن دسته از داوطلبانی که در دوره روزانه دانشگاه های سراسری سال ۱۴۰۱ به صورت با آزمون یا بدون آزمون پذیرفته شده اند، نیازی به انصراف قطعی تا تاریخ مقرر ندارند.
  • دانشجویان دوره روزانه (ورودی سال 98 و قبل از آن) برای حضور در این مرحله از پذیرش، باید تا تاریخ تعیین شده نسبت به انصراف قطعی خود از تحصیل اقدام نمایند.
  • دانشجویان نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی و پردیس خودگردان یا دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بین المللی، دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیردولتی – غیرانتفاعی که از معافیت تحصیلی استفاده نمی کنند، مجاز به نام نویسی در این مرحله از ثبت نام می باشند. لازم به ذکر است این دسته از داوطلبان می بایست در صورت پذیرش، از رشته قبلی خود انصراف قطعی داده و گواهی آن را به موسسه آموزش عالی مربوطه تحویل دهند.
  • هر یک از دانشجویان دوره های غیر روزانه که در دوره معافیت تحصیلی به سر می برند، جهت ثبت نام و انتخاب رشته در این مرحله (مهر ماه) می بایست واجد شرایط مربوطه مطابق با مقررات نظام وظیفه عمومی باشند.

مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲

داوطلبانی که در کنکور ثبت نام نکرده اند، می بایست بعد از پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری و دریافت کد پیگیری پرداخت، نسبت به بارگذاری یک قطعه عکس 4 * 3 و تکمیل فرم تقاضانامه ثبت نام اقدام نمایند. این مدارک به شرح زیر می باشند.

  • اطلاعات فردی
  • اطلاعات شناسنامه ای
  • سوابق تحصیلی
  • یک قطعه عکس 3 * 4

توجه کنید که عکس پرسنلی شما می بایست دارای ویژگی های زیر باشد.

ویژگی عکس پرسنلی جهت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی 1402
عکس 4*3 یا 4*6 داوطلب مربوط به سال جاری
دارای فرمت JPG
عکس رنگی و دارای پس زمینه سفید
دارای حجم حداکثر 70 کیلوبایت
نداشتن حاشیه زائد و واضح و مشخص بودن
فاقد اثر مهر، منگنه و یا هر گونه لکه
داشتن اندازه حداقل 300 * 200 پیکسل و حداکثر 400 * 300 پیکسل

دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲

چنانچه تمایل دارید از رشته های ارائه شده در دانشگاه های غیرانتفاعی که پذیرش آن ها بر اساس سوابق تحصیلی می باشد مطلع گردید، مطالعه دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی کمک شایانی در این موضوع به شما خواهد کرد.

دفترچه ثبت نام در رشته های با کنکور

دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری 1403 – نوبت اردیبهشت ماه (به محض انتشار فعال می گردد)

دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری 1403 – نوبت تیر ماه (به محض انتشار فعال می گردد)

دفترچه ثبت نام در رشته های بدون کنکور

این دفترچه برای داوطلبانی که در کنکور ثبت نام کرده بودند و داوطلبانی که ثبت نام نکرده بودند به طور جداگانه منتشر شد و دفترچه نیمسال اول به شرح زیر و در باکس های دانلود زیر قابل دسترس می باشد:

دفترچه ثبت نام داوطلبانی که کنکور ثبت نام کرده اند

دفترچه کنکور داوطلبانی که کنکور ثبت نام نکرده اند

دفترچه نیمسال دوم

با توجه به آن که هنوز هیچ تاریخ مشخصی برای منتشر شدن دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بهمن ماه 1402 مشخص نیست اما برای اطلاع شما عزیزان نسبت به مطالب مندرج در دفترچه مربوطه، دفترچه سال گذشته برای شما در ادامه قرار داده شده است.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی بهمن 1402 (به زودی فعال می شود.)

نتایج بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی مدتی پس از انجام فرآیند ثبت نام و انتخاب رشته از طریق سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی اعلام می گردد. داوطلبانی که پذیرفته شده باشند، جهت انجام امور نام نویسی در رشته محل قبولی می بایست به درگاه الکترونیکی آن مراجعه نمایند.

چنانچه قصد دارید اطلاعات بیشتری در خصوص جزئیات ثبت نام از جمله شهریه دانشگاه غیرانتفاعی به دست آورید، می توانید بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی مهر ماه ۱۴۰۲ چه زمانی انجام می شود؟

با توجه به اطلاعیه منتشر شده توسط سازمان سنجش این زمان برای افرادی که در کنکور ثبت نام کرده یا نکرده اند 31 مرداد الی 4 شهریور ماه می باشد.

2- از چه طریقی می توان نسبت به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ اقدام کرد؟

این فرآیند به صورت اینترنتی از طریق سایت sanjesh.org انجام می شود.

3- شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی مهر ماه ۱۴۰۲ چیست؟

از شرایط عمومی و اختصاصی برخوردار است که در خلال مقاله یه طور کامل توضیح داده شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر
  1. سعید

    سلام دخترم دیپلم فنی حرفه ای دارد.آیارشته گرافیک دردانشگاه غیرانتفاعی وجوددارد.ضمناساکن کرج هستیم

    • ایران مشاوره

      با سلام، بله، رشته گرافیگ در بسیاری از دانشگاه های غیر انتفاعی ارائه میشود.

دریافت مشاوره