خانه کارشناسی ارشد مدارک ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

مدارک ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

مدارک ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

از سال 96 تاکنون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد با یکدیگر ادغام شده است و متقاضیان هر دو دانشگاه (سراسری و آزاد) تنها در یک آزمون که توسط سازمان سنجش برگزار می شود شرکت خواهند کرد. داوطلبانی می توانند در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری و آزاد شرکت نمایند که در زمان مقرر به سایت سنجش مراجعه کرده و واجد شرایط موجود در دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد باشند.

 

پس از شروع زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری می بایست مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در این آزمون را همراه خود داشته باشید و جهت تکمیل فرم ثبت نام به صورت اینترنتی اقدام نمایید.

داوطلبان به جهت ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1403 می بایست عکس پرسنلی خود مطابق با مندرجات دفترچه ثبت نام در سایت سازمان سنجش بارگذاری نمایند.

مدارک ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1403

از آن جایی که ثبت نام و بارگذاری مدارک کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد با یکدیگر ادغام شده است و دیگر نیاز نیست داوطلبان فرآیند ثبت نام به صورت مجزا برای هر یک انجام بدهند. لازم به ذکر است نام نویسی به صورت اینترنتی صورت می پذیرد و متقاضیان می بایست پس از خرید کارت اعتباری و تکمیل فرم ، اقدامات لازم را برای بارگذاری عکس پرنسلی خود در سایت ثبت نام که سازمان سنجش می باشد انجام دهند. مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ به شرح موارد مندرج در ادامه مقاله می باشد :

1. اسکن عکس داوطلب

مطابق با دفترچه منتشر شده از سوی سازمان سنجش برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، عکس پرنسلی داوطلبین می بایست مطابق با شرایط مندرج در جدول به صورت فایل در سایت آپلود شود :

ویژگی های عکس داوطلبین در ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1403
حجم عکس کمتر از 70 کیلوبایت
فرمت عکس اسکن شده jpg
سایز عکس در اندازه  4*3 یا 4*6
اسکن عکس از روی مدارک قابل قبول نمی باشد.
اندازه عکس حداقل 300 *200 و حداکثر 400*300 پیکسل
عکس داوطلب می بایست تمام رخ، جدید، رنگی و زمینه سفید باشد.
عکس مورد نظر باید بدون اثر مهر، منگنه و هر گونه لکه بوده و واضح و مشخص باشد.

2. سریال ثبت نام

پیش از انجام ثبت نام، داوطلبان باید کارت اعتباری آزمون کارشناسی ارشد را خریداری نمایند. پرداخت هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد و خرید کارت، به صورت اینترنتی و توسط کارت بانکی عضو شبکه شتاب در سایت سازمان سنجش انجام می شود. با پرداخت هزینه، سامانه یک کد 12 رقمی با عنوان “سریال ثبت نام” در اختیار داوطلبان قرار می دهد که داشتن این کد برای انجام ثبت نام ضروری می باشد.

3. سریال علاقمندی

داوطلبانی که علاقه دارند تا در رشته های ارائه شده دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی شرکت کنند باید کارت اعتباری مربوط به آن را پیش از انجام ثبت نام خریداری کنند و شماره سریال 10 رقمی با عنوان “سریال علاقمندی” از سامانه دریافت نمایند. لازم به ذکر است پرداخت هزینه به روش های دیگر معتبر نیست و قابل قبول نمی باشد.

تذکر1 : داوطلبان می توانند علاوه بر کد رشته اصلی در یک رشته محل دیگر با عنوان “رشته شناور” شرکت نمایند که در این صورت می بایست یک کارت اعتباری دیگر برای رشته دوم خریداری کرده و مجددا کد سریال ثبت نام دریافت نمایند. لیست رشته های شناور در دفترچه راهنمای ثبت نام وجود دارد و شامل 63 کد رشته امتحانی مختلف می باشد.

تذکر2: داوطلبان توجه داشته باشند تمامی اطلاعات مربوط به سریال های ثبت نام و علاقه مندی، شماره پرونده و کد رهگیری 16 رقمی که در پایان ثبت نام از سامانه دریافت کرده اند را حتما تا اتمام کلیه مراحل آزمون و حداقل تا یکسال نزد خود حفظ نمایند.

تذکر 3: داوطلبانی که کم بینا یا نابینا، کم شنوا یا ناشنوا و یا معلول جسمی حرکتی هستند باید در فرم ثبت نام، بخش مربوط به وضعیت خود را علامت بزنند. وضعیت معلولیت این داوطلبان از سازمان بهزیستی کشور استعلام خواهد شد لذا داوطلبانی که هنوز در سازمان بهزیستی تشکیل پرونده نداده اند لازم است نسبت به انجام آن اقدام نمایند.

4. اطلاعات هویتی و تحصیلی

متقاضیان برای ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد نیازمند تکمیل نمودن فرمی به عنوان تقاضانامه ثبت نام می باشند که صحت اطلاعات درج شده در آن، از اهمیت بالایی برخوار می باشد. از همین رو پیشنهاد می شود، قبل از شروع فرآیند نام نویسی تمامی مدارک هویتی وتحصیلی خود را در دسترس داشته باشد تا در انجام آن دچار مشکل یا خطا نشوید.

5. کد پیگیری مربوط به سهمیه

داوطلبان یکه دارای سهمیه ایثارگران و رزمندگام هستند می بایست با مراجعه به سایت ایثار به نشانی اینترنتی isaar.ir کد پیگیری 12 رقمی خود را از سهمیه های مذکور دریافت نمایند. متقاضیان کنکور کارشناسی ارشد توجه داشته باشند که کد دریافتی هر ساله تغییر می کند و داوطلبانی که در سال گذشته روند نام نویسی خود را انجام داده باشند، می بایست برای کنکور سال تحصیلی جدید، اقدام به دریافت کد دیگری نمایند.

6. فرم مربوط به معدل

  • آن دسته از متقاضیانی که هم دارای مدرک کارشناسی پیوته و هم ناپیوسته می باشند، اما فاقد مدرک کاردانی هستند، می بایست فقط معدل مدرک کارشناسی پیوسته خود را در فرم تقاضانامه خود وارد نمایند.
  • دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی ارشد که حداکثر تا تاریخ 31 شهریور ماه ۱۴۰۳ فارغ تحصیل شده اند، می بایست فرم مربوط به معدل که در انتها  دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد درج شده است را تکمیل نموده و به تایید موسسه آموزش عالی محل فارغ تحیلی خود برسانند.
  • داوطلبانی که دارای مدرک کارشناسی ناپیوسته هستند و یا دانشجوی این مقطع می باشند، می بایست معدل مدرک کاردانی خود را در فرم ثبت نام وارد نمایند.

7.تشکیل پرونده در سازمان بهزیستی

آن دسته از داوطلبانی که مبتلا به یکی از معلولیت بینایی، شنوایی، جسمی حرکتی، آسیب گفتار و زبان، تکامل رشد، اعصاب و روان می باشند می بایست نوع معلولیت خود را در فرم ثبت نام انتخاب نمایند و منتظر بمانند تا سازمان بهزیستی کل کشور، وضعیتشان را بررسی کند. در صورت تایید مندرجات در این خصوص، داوطلبین می توانند با مطابق با جدول سهمیه در دفترچه ثبت نام از امکانات و تسهیلات لازم برخودار شوند. لازم به ذکر است افرادی که در سازمان سنجش تشکل پرونده نداده اند، می باست هر چه سریع تر نسبت به انجام امر اقدام نمایند.

8. کد پیگیری اتباع غیر ایرانی

این کد مخصوص داوطلبان غیر ایرانی مقیم کشور می باشد که چنانچه علاقه به شرکت در کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را دارند می بایست اقدامات لازم را برای دریافت آن از مراجع زی ربط مخصو.ص به خود انجام دهند. کد پیگیری اتباع غیر ایرانی به عنوان یکی از مدارک اصلی ثبت نام تلقی می شود که می بایست در کادر مخصوص تنظیم شده در فرم ثبت نام جای گذاری شود.

کد های مورد نیاز برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که متقاضیان می بایست تمامی کادر های مشخص شده را با استفاده از اطلاعات هویتی تکمیل نمایند. داوطلبین برای پر نمودن بخشی از قسمت های فرم ثبت نام، نیازمند در دست داشتن کد هایی می باشند که بعضی از این کد ها در دفترچه ثبت نام کنور کارشناسی ارشد درج شده است. اما به طور کلی عناوین کد های مور نیاز برای نام نویسی در این رقایت به شرح موارد زیر است:

  • کد ایثارگری
  • کد بخش محل تولد
  • کد وضعیت نظام وظیفه
  • کد رشته امتحانی اصلی
  • کد رشته امتحانی شناور
  • کد محل صدور شناسنامه
  • کد موسسه محل اخذ مدرک
  • کد پیگیری مربوط به سهمیه ها
  • کد استان و کد بخش محل اقامت
  • کد نظام وظیفه برای داوطلبین آقا
  • کد رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی

زمان و نحوه بارگذاری مدارک ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1403

متقاضیان برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد می بایست اقدام به جمع آوری اطلاعات و آماده کردن مدارک مورد نیاز نمایند تا در هنگام ثبت نام از هرگونه خطا و اشتباه جلوگیری کنند. لازم به ذکر است که تنها مدرکی که در هنگام نام می بایست در سامانه بارگذرای کنید یک قطعه عکس پرنسلی می باشد که در ادامه مقاله زمان و نحوه آن توضیح داده شده است.

زمان بارگذاری مدارک

فرآیند بارگذاری مدارک برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد هم زمان با روند نام نویسی آن در سایت سازمان سنجش انجام می شود. متقاضیان می توانند در تمامی زمان های ثبت نام و تمدید آن ها اقدامات لازم را جهت بارگذاری مدارک خود در سایت سازمان سنجش انجام دهند که زمانبندی اعلام شده مطابق با جدول مندرج در ادامه مقاله می باشد :

زمان بارگذاری مدارک ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1403
عنوان تاریخ
ثبت نام اولیه7 الی 13 آبان ماه 1402
تمدید ثبت نام اولیهتا 17 آبان ماه ۱۴۰۲
مهلت مجددهنوز اعلام نشده است

نحوه بارگذاری مدارک

داوطلبین پس از آماده کردن مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ می توانند اقدامات لازم جهت نام نویسی خود انجام داده و در مرحله آخر عکس پرنسلی خود مطابق با قوانین مندرج در دفترچه ثبت نام که در همین مقاله نیز گفته شده است، بارگذاری نمایید. علاوه بر موارد ذکر شده شرکت کنندگان باید شناسنامه، کارت ملی و مدارک تحصیلی مقطع کاردانی یا کارشناسی خود را در موقع ثبت نام در دسترس داشته باشند تا اطلاعات خواسته شده مربوط به آن ها را تکمیل نمایند. نحوه ثبت نام و آپلود عکس مطابق با مراحل زیر می باشد:

  • با استفاده از مرورگر خود وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شده و گزینه “کارشناسی ارشد” را از منو راست صفحه انتخاب کنید.

مرحله اول ثبت نام ارشد

  • در این مرحله، بر روی عبارت “سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1403” کلیک نمایید.

مرحله دوم ثبت نام ارشد

  • بر روی لینک “ثبت نام و شرکت در آزمون مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳” کلیک کنید.مرحله سوم ثبت نام ارشد
  • سپس با فشردن عبارت “خرید سریال ثبت نام” نسبت به پرداخت هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد اقدام کنید و شماره سریال 12 رقمی خریداری شده را یادداشت کنید.

مرحله چهارم ثبت نام ارشد

  • گزینه “سریال ثبت نام کارشناسی ارشد 1403” را انتخاب کنید.

مرحله پنجم ثبت نام ارشد

  • اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و دکمه “تایید و ادامه” را بفشارید.

مرحله ششم ثبت نام ارشد

  • اطلاعات کارت بانکی را وارد کرده و عبارت “ادامه روند پرداخت” را برگزینید.

مرحله هفتم ثبت نام ارشد

  • گزینه “پرداخت” را انتخاب کنید.

مرحله هشتم ثبت نام ارشد

  • به صفحه اول بازگشته و کلید “ثبت نام جدید” را بفشارید.مرحله نهم ثبت نام ارشد
  • سریال ثبت نام و تلفن همراه خود را وارد کرده و در نهایت گزینه “ورود به سیستم” را کنید.

مرحله دهم ثبت نام ارشد

  • از قسمت “choose file” تصویر مورد نظر خود را انتخاب و دکمه “ارسال عکس” را بفشارید سپس کلید “تایید و ادامه گام بعدی ثبت نام” را لمس کنید.

مرحله دهم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403

  • اطلاعات هویتی، تحصیلی و… را در فرم ثبت نام وارد نمایید.

مرحله یازدهم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403

لازم به ذکر است که داوطلبین می بایست پس از طی نمودن مراحل ثبت نام، کد رهگیری خود را در جایی یادداشت کرده و تا زمان اعلام نتایج نهایی ارشد نزد خود نگه دارید.

نکات مهم در خصوص مدارک ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

برای ثبت نام کنکور ارشد باید به نکات زیر توجه نمایید.

  • دانشجویانی که حداکثر تا تاریخ 31 شهریور ماه ۱۴۰۳ فارغ التحصیل می شوند و دانشجوی سال آخر محسوب می شوند باید میانگین نمرات خود را تا تاریخ 30 بهمن ماه 1402 در مرحله دریافت کارت شرکت در آزمون در قسمت ویرایش اطلاعات ثبت نام کارشناسی ارشد درج نمایند.
  • اگر در فرآیند نام نویسی عکس ارسال شده غیر معتبر و یا اطلاعات درج شده اشتباه باشد، حق شرکت در آزمون از داوطلب سلب می شود.
  • متقاضیان می توانند در هر یک از فرصت های اعلام شده برای ثبت نام نسبت به ویرایش اطلاعات اقدام نمایند. همچنین لازم به ذکر است در صورت برطرف نشدن مشکل می بایست با مراجعه حضوری به باجه های رفع نقص نسبت به برطرف نمودن آن تدبیرات لازمه را انجام دهید.

 

سوالات متداول

1- برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ نیاز به داشتن چه مدارکی داریم؟

علاوه بر اسکن عکس پرسنلی داوطلب، دسترسی به مدارک دیگر نیز برای تکمیل فرم ثبت نام آزمون ارشد ضروری است.

2- ارائه مدارک ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به چه صورت می باشد؟

این فرآیند تنها به صورت اینترنتی و از طریق سایت sanjesh.org انجام می پذیرد.

3- عکس پرسنلی داوطلب کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

عکس باید ویژگی های دارای حجم حداکثر 70 کیلوبایت، اندازه 4*3 یا 4*6 و... باشد که جزئیات آن به طور کامل در مقاله ذکر شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد