خانه کارشناسی ارشد مدارک ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

مدارک ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

مدارک مورد نیاز ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402
مدارک ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402

فرایند ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام  می شود، لذا داوطلبانی که واجد شرایط ثبت نام کنکور ارشد 1402 می باشند، می توانند در زمان تعیین شده توسط اطلاعیه های این سازمان و با در دست داشتن مدارک و اطلاعات لازم جهت تکمیل نام نویسی اینترنتی و پر کردن فرم تقاضانامه، به سامانه مورد نظر مراجعه نمایند. هرساله لیست مدارک جهت ثبت نام این آزمون در دفترچه ثبت نام کنکور ارشد سراسری 1402 ذکر می گردد که یکی از این مدارک، آپلود عکس داوطلب می باشد. متقاضیان پس از درج سریال 12 رقمی ثبت نام، وارد مرحله بارگیری عکس شده تا طبق توضیحات مندرج در دفترچه مذکور، نسبت به انجام و تایید این مرحله اقدام کنند.

شرح دقیق مدارک لازم جهت نام نویسی اینترنتی آزمون ارشد را می توان از طریق مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور ارشد به دست آورد.

مدارک ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402

مدارک لازم جهت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد در دوره های روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و آزاد، به صورت مشترک می باشد. ارسال چنین مدارکی جهت انجام فرآیند نام نویسی، فقط از طریق سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد به نشانی sanjesh.org امکان پذیر می باشد. در ادامه به مراحل بارگیری مدارک  ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری 1402 می پردازیم.

شناسنامه و کارت ملی

بند 5 و 6 نیز مختص به درج اطلاعات شناسنامه ای داوطلب در فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد است. از این رو می بایست شماره شناسنامه و کارت ملی خود را در اختیار داشته باشید.

تهیه کارت اعتباری ثبت نام

اولین مرحله ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سراسری 1402 سریال 12 رقمی به داوطلب نشان داده خواهد شد که می بایست از آن جهت تکمیل فرم تقاضانامه و پیمودن ادامه روند استفاده نماید. لازم به ذکر است که متقاضیان علاقه مند به ثبت نام در یکی از رشته های شناور، دانشگاه های غیر انتفاعی و پیام نور باید برای هر کدام از این موارد کارت اعتباری جداگانه ای، به علاوه کارت اعتباری دریافت شده برای مجموعه امتحانی اصلی، خریداری نمایند. هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، منحصرا به صورت اینترنتی و از طریق کارت های بانکی عضو شبکه شتاب که دارای رمز دوم پویا و CVV2 می باشند، قابل پرداخت است.

سریال علاقه مندی ثبت نام

روند انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1402 دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی، نیازمند فعال نمودن تیک گزینه علاقه مندی در فرم ثبت نام می باشد. به علاوه، هزینه نام نویسی این دانشگاه ها را نیز باید از طریق خرید کارت های اعتباری جداگانه ای پرداخت نمود و پس از دریافت سریال 10 رقمی علاقه مندی، آن را در فرم ثبت نام وارد کرد.

اسکن عکس داوطلب

در یکی از مراحل مهم نام نویسی، می بایست نسبت به آپلود فایل عکس پرسنلی خود در سامانه اقدام نمایید. فایل تصویری که شما در اختیار دارید، باید کلیه مشخصه های درج شده در سایت را دارا باشد. در صورت عدم تطابق فایل بارگیری شده با قوانین سامانه، پروسه ثبت نام شما دچار اختلال می گردد. عکسی که قرار است توسط داوطلب در سامانه ثبت نام بارگذاری شود باید دارای ویژگی های زیر باشد:

ویژگی های عکس داوطلب هنگام بارگذاری مدارک ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402
سایز عکس باید 4*3 یا 4*6 و همچنین تمام رخ باشد.
عکس باید مربوط به سال جاری داوطلب باشد
فرمت قابل قبول برای آپلود عکس، jpg می باشد.
حداکثر اندازه عکس باید 400 × 300 پیکسل و حداقل اندازه نیز 300 × 200 پیکسل باشد.
تصویر بارگذاری شده باید کاملا واضح و بدون اثر مهر، لکه، منگنه و فاقد تاخوردگی باشد.
حجم تایید شده برای ارسال عکس، تا حداکثر 70 کیلوبایت می باشد.
در صورت امکان، عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد.
عکس داوطلبان خانم باید کاملا با حجاب باشد. (مشخص بودن گردی صورت در این افراد الزامی است.)

تشکیل پرونده داوطلبان معلول

شرکت کنندگانی که دارای معلولیت از ناحیه چشم به صورت کم بینایی و نابینایی یا معلولیت از ناحیه گوش به صورت کم شنوایی و ناشنوایی هستند و همچنین داوطلبان معلول جسمی و حرکتی، باید نوع معلولیت خود را در فرم ثبت نام انتخاب نمایند و منتظر بررسی وضعیتشان در سازمان بهزیستی کل کشور بمانند. چنانچه وضعیت آن ها مورد تایید قرار بگیرد، از امکانات و تسهیلات لازم برخوردار خواهند شد. بدیهی است آن دسته از داوطلبانی که در سازمان بهزیستی تشکیل پرونده نداده اند، می بایست هرچه سریع تر در این راستا اقدامات لازم را به انجام رسانند.

کد های مورد نیاز

در صورتی که داوطلبان خواهان شرکت در این آزمون هستند می بایست یک سری کد همچون کد پیگیری 12 رقمی سهمیه های کنکور ارشد، کد پیگیری اتباع ایرانی، کد نظام وظیفه و … را در اختیار داشته باشند. در ادامه مطلب، به تمامی کد های مورد نیاز اشاره شده است.

فرم مربوط به معدل

دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی که حداکثر تا تاریخ 31 شهریورماه 1402 فارغ التحصیل خواهند شد، لازم است تا فرم مربوط به معدل را تکمیل نمایند و آن را به مهر و تائید دانشگاه محل فارغ التحصیلی خود برسانند.

نکته: در صورت نیاز به کسب اطلاعات در خصوص میزان تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد، بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

اطلاعات هویتی و تحصیلی

در دسترس بودن این اطلاعات به خصوص در حین پر کردن فرم تقاضانامه ثبت نام، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به همین علت توصیه می گردد که در زمان انجام نام نویسی کنکور ارشد، شناسنامه و کارت ملی خود را در اختیار داشته باشید و نسبت به مهم ترین و اساسی ترین مشخصات تحصیلی خود (تاریخ اخذ مدرک، آخرین معدل مکتسبه، کد مجموعه امتحانی اول و شناور و…) نیز مطلع باشید تا با مشکل خاصی مواجه نگردید.

کد های مورد نیاز برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402

برای ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد متقضیان می بایست در یکی از مراحل نام نویسی اقدامات لازم را برای تکمیل فرم انجام دهند. از همین رو در دست داشتن کد های مورد نیاز پیش از ورود به سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، می تواند احتمال اشتباه و خطا را تا حد امکان پایین آورد. لازم به ذکر است بعضی از این کد ها در دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد درج شده. به طور کلی عناوین کد های مورد نیاز برای نام نویسی در این آزمون سرنوشت ساز به شرح جدول زیر است :

کد های مورد نیاز برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402
کد ایثارگری
کد بخش محل تولد
کد رشته امتحانی اصلی
کد رشته امتحانی شناور
کد محل صدور شناسنامه
کد موسسه محل اخذ مدرک
کد پیگیری مربوط به سهمیه ها
کد استان و کد بخش محل اقامت
کد نظام وظیفه برای داوطلبین آقا
کد رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی

زمان و نحوه بارگذاری مدارک ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402

از بین مدارکی که قرار است هنگام ثبت نام کنکور ارشد در سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد بارگذاری شود، عکس داوطلب می باشد . حال سوال این جاست که زمان و نحوه آپلود این عکس به چه صورت می باشد؟ آیا این عکس دارای ویژگی های خاص است؟

زمان بارگذاری عکس

داوطلبانی که تمایل به ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری 1402 دارند می توانند در بازه های زمانی زیر، اقدام به بارگذاری عکس خود در سایت مذکور نمایند.

زمان بارگذاری مدارک ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری 1402
 زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری 16 آذر ماه الی23 آذر ماه 1401
 تمدید مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشدتاکنون مشخص نشده است.
 مهلت مجدد ثبت نام کنکور کارشناسی ارشدتاکنون مشخص نشده است.

آپلود عکس به این دلیل حائز اهمیت است که در زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد، عدم وجود عکس یا مغایرت آن با تصویر شخص داوطلب مشکل ساز خواهد شد. متقاضیان توجه داشته باشید که با توجه به مشخص نبودن زمان تمدید مهلت و مهلت مجدد برای ارسال مدارک خود، می توانید با عضویت در کانال کانال تلگرام کارشناسی ارشد از آخرین اخبار منتشر شده در این زمینه اطلاعات لازم را کسب نمایید.

نحوه بارگذاری عکس

متقاضیان می بایست پس از جمع آوری مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد، فرآیند نام نویسی و بارگذرای عکس خود را مطابق با راهنمای مندرج در ادامه مقاله انجام دهند:

  • از طریق مرورگر خود وارد سایت سازمان سنجش به نشانی  sanjesh.org و از منوی سمت راست بر روی گزینه “کارشناسی ارشد” کلیک نمایید.

مرحله اول ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402

  • در این قسمت بر روی لینک فعال “سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1402” کلی نمایید.

مرحله دوم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402

  • پس از وارد شدن به صفحه مربوط به ثبت نام آزمون از منوی سمت راست صفحه گزینه “خرید سریال ثبت نام” را انتخاب کنید و اقدامات لازم را برای پرداخت هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد و دریافت شماره سریال 12 رقمی انجام دهید.

مرحله سوم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402

  • داوطلبین پس از خرید سریال ثبت نام به فحه اول بازگشته و با انتخاب گزینه “ثبت نام جدید” فرآیند نام نویسی خود را انجام دهید.

مرحله هشتم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402

  • در این قسمت شماره سریال خریداری شده را به همراه شماره تلفن همراه خود در کادر های مربوطه درج نمایید و بر روی گزینه “ورود به سیستم” کلیک کنید.

مرحله نهم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402

  • در این مرحله می بایست اقدامات لازم برای آپلود عکس پرنسلی خود را انجام دهید و توجه داشته باشید که عکس مورد نظر می بایست مطابق با شرایط مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور ارشد سراسری 1402 بارگذاری شود.

بارگذاری عکس در ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

بارگزاری مدارک در ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

5 نکته مهم درخصوص مدارک ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402

  1. ابتدا اقدام به تهیه مدارک ثبت نام کنکور ارشد نمایید و سپس به تکمیل فرم ثبت نام کنکور ارشد 1402 بپردازید.
  2. عکس مورد نظر می بایست مطابق با شرایط مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور ارشد سراسری 1402  ارسال شود.
  3. اگر خطا و اشتباهی در درج مشخصات متقاضی در سامانه پدید آید و یا عکس اسکن شده آپلود نشود، امکان ویرایش اطلاعات ثبت نام کارشناسی ارشد در مهلت قانونی نام نویسی، تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد و مهلت مجدد این فرآیند وجود دارد. همچنین شما می توانید با مراجعه به باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد، نسبت به رفع مشکلات پیش آمده اقدام نمایید.
  4. اسکن عکس از روی کارت های شناسایی قابل پذیرش نمی باشد.
  5. در صورت ارسال عکس غیر معتبر، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب می گردد.

 

سوالات متداول

1- ارسال عکس و اطلاعات مربوط به نام نویسی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ از چه طریقی انجام می شود؟

این فرآیند به صورت اینترنتی بوده و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می پذیرد.

2- فایل عکسی که جهت ثبت نام کنکور ارشد در سامانه بارگذاری می شود، باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

فایل عکس می بایست در قالب jpg و با اندازه 4*3 یا 4*6 باشد که جهت اطلاع از تمامی ویژگی ها می توانید به متن مقاله مراجعه نمایید.

3- آیا امکان ویرایش عکس غیر استانداردی که جهت نام نویسی کنکور ارشد در سامانه بارگذاری شده است، وجود دارد؟

بله، افرادی که به هر دلیلی دچار بروز اشتباه در درج اطلاعات خود در سایت سنجش شده اند، می توانند در مهلت قانونی، تمدید مهلت و مهلت مجدد ثبت نام، نسبت به ویرایش مشخصات خود اقدام نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۰ نظر
  1. حسین حسینعلی

    آیا با مدرک کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی میشه برای کارشناسی ارشد ثبت نام کرد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود بله، هیچ منعی برای این کار نخواهید داشت.

  2. مرتضوی

    امسال تابستان آخرین واحدها را گذراندم ولی برای گرفتن مدرک هیچگونه اقدامی انجام ندادم برای ثبت نام کارشناسی ارشد مشکلی ندارم؟مثلا برای تاریخ اخذ مدرک و یا اعلام معدل نهایی؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، مطابق با سنوات گذشته، برای ثبت نام کارشناسی ارشد، شما می توانید تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ مدرک کارشناسی خود را بگیرید و به محض انتشار اطلاعیه ی ویرایش، می توانید معدل خود را ویرایش کنید.

  3. امیر

    سلام من ۳۱ تیر فارغ التحصیل شدم و برای ارشد امسال از نظر نظام وظیفه باید کار خاصی انجام دهم ؟ ۸ ترمه تموم کردم و ورودی ۹۷ بودم و متولد ۷۸ هستم

    • ایران مشاوره

      با سلام، مطابق با قوانین نظام وظیفه، آقایان بین هر مقطع تحصیلی یک ساله فرجه ی استراحت دارند و نیاز به اقدام خاصی نیست.

  4. مریم

    سلام من بهمن سال پیش درسم تموم شده و یک ماه پیش کارای فارغ التحصیلی ام رو انجام دادم. اما مدرکم هنوز نیومده. من چطور میتونم ثبت نام کنم برای کنکور ارشد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، در صورتی که شما فارغ التحصیل شده باشید، محدودیتی جهت ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد ندارید.

  5. محمد زليكاني

    سلام وقتتون بخیر ، من بهمن ماه امسال فارغ التحصیل میشم، طبیعتا معدل ترم آخرم مشخص نشده هنوز ، برای وارد کردن معدل، میتونم معدل ترم زوج ( ترم قبلی) رو وارد کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، بله، شما میتوانید آخرین معدل خود را وارد نمایید و در زمان ویرایش اطلاعات معدل دقیق مقطع کارشناسی را ثبت کنید.

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد