خانه استخدام بانک ها مصاحبه آزمون استخدامی بانک مسکن

مصاحبه آزمون استخدامی بانک مسکن

مصاحبه استخدام بانک مسکن 99
مصاحبه آزمون استخدامی بانک مسکن 99

اشتغال در اکثر بانک های کشور مانند فعالیت در همه مشاغلی که از طریق برگزاری آزمون استخدامی اقدام به جذب نیرو می کنند، مشروط به کسب نمره قبولی آزمون کتبی توسط داوطلب و پس از آن شرکت در مصاحبه حضوری می باشد. بر این اساس بانک مسکن، پس از اعلام نتایج آزمون کتبی، نسبت به بررسی رزومه های ارسال شده توسط داوطلبان اقدام می نماید و در صورت تایید اولیه مشخصات و مدارک متقاضیان، از آن ها جهت انجام مصاحبه حضوری دعوت به عمل می آورد.

آزمون کتبی به معنی پذیرش قطعی داوطلب نمی باشد، بلکه استخدام قطعی، مشروط به کسب موفقیت در مصاحبه و تایید سلامت روانی و جسمانی شخص انجام می گیرد.

زمان و مکان مصاحبه آزمون استخدامی بانک مسکن

پس از اعلام نتایج آزمون، در صورتی که داوطلبان حدنصاب نمره قبولی را کسب نموده باشند، وارد مرحله آزمون شفاهی می شوند. این آزمون در قالب مصاحبه حضوری برگزار می گردد. اخبار مربوط به زمان، مکان و شرایط انجام مصاحبه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور و یا مستقیما توسط بانک مسکن به اطلاع متقاضیان خواهد رسید. این بانک آخرین بار از طریق برگزاری آزمون استخدامی در تاریخ 3 شهریور 96 به طور همزمان با دستگاه های اجرایی به جذب نیروی مورد نیاز خود پرداخت و سه ماه بعد از داوطلبان جهت شرکت در مصاحبه حضوری دعوت به عمل آورد. چنانچه این بانک در سال جاری اقدام به برگزاری آزمون استخدامی نماید، نشانی محل مصاحبه و زمان برگزاری مصاحبه یا به صورت تلفنی یا الکترونیکی و از طریق سایت استخدام بانک مسکن یا سایت سازمان سنجش مشخص خواهد شد.

با توجه به این که زمان استخدام این بانک و تاریخ مصاحبه آن در سال 99 تا به حال مشخص نشده است، شما می توانید در کانال تلگرام آزمون های استخدامی ایران مشاوره عضو شوید تا به محض دریافت اولین خبرها در این زمینه، شما را از آن مطلع سازیم.

مراحل مصاحبه آزمون استخدامی بانک مسکن

برگزاری مصاحبه با هدف آشنایی و ایجاد ارتباط با داوطلبان صورت می گیرد که در نتیجه آن، افرادی که دارای صلاحیت و تخصص های مورد نیاز برای انجام شغل مورد تقاضا می باشند برگزیده خواهند شد. عاملی که برگزاری مصاحبه را ارزشمند می سازد، سطح دانش، اطلاعات مهارت شرکت کنندگان است. در این نشست، پرسش هایی در زمینه های شغلی، تحصیلی و توانایی های افراد مطرح می شود که پاسخ صحیح به این پرسش ها در نهایت منجر به انتخاب برترین افراد در حوزه های مورد نظر می شود. آزمون شفاهی شغلی طی مراحل زیر برگزار می گردد:

برسی اصل مدارک مورد نیاز پذیرفته شدگان

پس از اعلام نتایج قبل از این که از پذیرفته شدگان جهت انجام مصاحبه دعوت به عمل آورده شود، لازم است صحت مدارک و اطلاعاتی که آن ها در هنگام ثبت نام اینترنتی ارسال کرده اند، مورد بررسی قرار گیرد. البته ممکن است در بعضی از استان ها در روز برگزاری مصاحبه، تحویل مدارک انجام شود و یا قبل از حضور در جلسه مصاحبه، مدارک مورد نیاز از متقاضیان دریافت شود. پس از بررسی مدارک، در صورت مورد تایید واقع شدن، امکان انجام سایر مراحل مصاحبه برای داوطلب وجود خواهد داشت.

مصاحبه عقیدتی و سیاسی (گزینش)

در مرحله گزینش، پرسش هایی در زمینه احکام و سیاست مطرح می گردد. بنابراین لازم است داوطلب نسبت به تحقیق و مطالعه در این خصوص اقدام نماید و درصد آگاهی مناسبی نسبت به این مسائل کسب کند.

مصاحبه علمی و تخصصی

این بخش معمولا با سوالاتی در ارتباط با مشخصات فردی و اطلاعات خانوادگی مثل تعداد افراد خانواده، شغل هر یک از اعضا و… شروع می شود و با پرسش های تخصصی در حوزه اقتصاد، بانکداری و… ادامه می یابد. رشته تحصیلی شما نیز می تواند یکی از عناوین سوالات تخصصی باشد. هدف از انجام این مرحله از مصاحبه این است که سطح دانش داوطلبان در حوزه اطلاعات بانکی و مالی سنجیده شود. بنابراین توصیه می گردد متقاضیان پیش از مراجعه برای مصاحبه، دانسته های خود در این مباحث را مورد محک قرار دهند.

مصاحبه روانشناسی

هدف از این مرحله مصاحبه پی بردن به خلقیات، توانایی های شخص و انگیزه او از انتخاب شغل مورد نظر می باشد. شخص مصاحبه کننده قصد دارد مجموعه واکنش هایی که داوطلب در هنگام مواجه با شرایط مختلف و برخورد با چالش های احتمالی ممکن است از خود نشان دهد را شناسایی کند.

تست ورزش (آمادگی جسمانی)

انجام این مرحله از مصاحبه، ویژه گزینش سمت نگهبان بانک می باشد و شامل تعدادی از آیتم ها بوده و حد نصاب آن ها به شرح زیر می باشد.

1-تست دو 540 متر با مدت زمان در نظر گرفته شده کمتر از دو دقیقه
2- دو 4*9 متر (کمتر از 9 ثانیه)

3- پرش جفت پا (بالای 230)
4-شنا شکم (تعداد بالای 40)
5-بارفیکس خوابیده (بیش از 30 مرتبه)
6- انعطاف به جلو و دو 45 متر

لازم به ذکر است که روند گزینش همیار حفاظت در دوره ها و شعب مختلف بانک مسکن ممکن است تا حدودی متفاوت از مراحل گفته شده باشد اما به طور معمول همین تست ها را شامل می شود.

انجام معاینات و آزمایشات پزشکی

این بخش معمولا در انتهای مراحل مصاحبه، در شرایطی که حدودا یک ماه از انجام مصاحبه سیاسی و عقیدتی گذشته باشد، انجام می گیرد. مراحل و مدارک مربوط به این بخش شامل موارد زیر می باشد.

  • دریافت فرم هایی از جمله فرم های روانشناسی، ارتوپدی، چشم پزشکی، تست اعتیاد، آزمایش خون، آزمایش سل و… از کارگزینی و تکمیل آن ها
  • مراجعه به پزشکان و انجام معاینات و آزمایشات مربوطه
  • ارائه فرم‌های پزشکی به پزشک معتمد بانک و امضای آن ها توسط وی

توجه داشته باشید که ترتیب مراحل گفته شده در اکثر موارد به همین صورت می باشد. پس از پایان یافتن فرآیند مصاحبه، لازم است بررسی هایی در رابطه با وضعیت نظام وظیفه، مدرک تحصیلی، گواهی عدم سوء پیشینه و گواهی عدم اعتیاد انجام گیرد که در صورت تایید تمامی آن ها، پذیرفته شدگان نهایی ملزم به تعهد محضری در دفترخانه اسناد رسمی می گردند. این دسته از داوطلبان می توانند با گذراندن دوره های آموزشی مربوط به شغل، فعالیت خود را در این بانک آغاز نمایند.

در صورتی که داوطلبان بنا به هر دلیلی موفق به قبولی در مصاحبه آزمون استخدامی بانک مسکن نشدند،امکان امتحان کردن شانس خود در استخدام سایر بانک های کشور برای آن ها وجود دارد. بنابراین توصیه می شود پیگیر اخبار مربوط به جذب نیروی بانک های کشور باشند.

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره بانک ها پیج استخدام بانک