خانه دکتری نحوه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

نحوه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

نحوه ثبت نام آزمون دکتری 1403

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد می توانند پس از فارغ التحصیلی و اخذ مدرک خود، در صورت تمایل برای گذراندن دوره دکتری اقدام نمایند. برای این منظور دانش آموختگان دانشگاه سراسری و آزاد می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش در زمان اعلام شده، به ثبت نام خود در آزمون دکتری بپردازند. این آزمون در دو مرحله کتبی و شفاهی صورت می گیرد که داوطلبین پس از شرکت در آزمون کتبی و کسب نمره لازم می توانند از طریق سایت سازمان سنجش برای آزمون شفاهی (مصاحبه) نیز اقدام نموده و پس از پذیرش در آن نیز مشغول به تحصیل در مقطع دکتری شوند.

 

✅ لینک مستقیم ثبت نام آزمون دکتری سراسری 1403

 

ثبت نام آزمون دکتری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی Sanjesh.org انجام می شود.

نحوه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

داوطلبین ثبت نام آزمون دکتری که شرایط شرکت در این آزمون را دارند، برای نام نویسی باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و با در دست داشتن مدارک مورد نیاز مطابق با روند زیر اقدام نمایند.

  • در ابتدا آدرس سایت ثبت نام آزمون دکتری به نشانی Sanjesh.org را در مرورگر سیستم خود وارد کرده و دکمه اینتر را فشار دهید. پس از وارد شدن در صفحه اصلی سایت، از منوی سمت راست بر روی لینک “دکترای تخصصی” کلیک نمایید.

مرحله اول ثبت نام آزمون دکتری

  • پس از آن وارد صفحه ای خواهید شد که باید بر روی لینک “ثبت نام آزمون نیمه متمرکز ورودی دوره دکتری (PHD) سال 1403” کلیک نمایید.

مرحله دوم ثبت نام آزمون دکتری

  • مجددا ثبت نام در “آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (PHD) سال 1403” کلیک کنید.

مرحله سوم ثبت نام آزمون دکتری

  • سپس وارد صفحه جدیدی خواهید شد که از منو سمت راست می توانید بر روی لینک “خرید کارت” کلید نمایید و هزینه شرکت در آزمون را پرداخت کنید.

مرحله چهارم ثبت نام آزمون دکتری

  • در صفحه جدید سریال ثبت نام آزمون دکتری 1403 را انتخاب کرده و سپس بر روی “تایید و ادامه” کلیک کنید.

مرحله پنجم ثبت نام آزمون دکتری

  • سپس در صفحه جدید مشخصات خود را وارد کرده، درگاه بانکی مد نظر خود را انتخاب کنید و سپس بر روی “تایید و ادامه” کلیک نمایید.

مرحله ششم ثبت نام آزمون دکتری

  • پس از آن، مشخصات وارد شده به نمایش گذاشته می شود و پس از چک کردن و تایید باید بر روی “ادامه روند پرداخت” کلیک نمایید.

مرحله هفتم ثبت نام آزمون دکتری

  • سپس درگاه بانکی برای شما باز شده و باید مشخصات کارت بانکی خود را وارد کرده و با در دست داشتن رمز دوم، خرید خود را کامل نموده و بر روی “پرداخت” کلیک کنید.

مرحله هشم ثبت نام آزمون دکتری

  • مجدد به صفحه اطلاعات آزمون رفته و بر روی “تایید و ادامه ـ گام بعدی” کلیک کنید.

مرحله نهم ثبت نام آزمون دکتری

  • سپس سریالی که در زمان پرداخت دریافت نموده اید را در محل مورد نظر وارد کرده و اطلاعات خواسته شده را نوشته و  “تایید” را بفشارید.

مرحله دهم ثبت نام آزمون دکتری

  • در مراحل بعد تصویر و اطلاعات خواسته شده را در بخش های مربوطه وارد نمایید و ثبت نام خود را تکمیل کنید.

مرحله دهم ثبت نام آزمون دکتری

نحوه تکمیل فرم ثبت نام

برای آشنایی بیشتر شما با چگونگی پر کردن فرم ثبت نام آزمون دکتری، فرمی در انتهای دفترچه آزمون دکتری 1403 قرار گرفته است که شما با پر کردن آن می توانید در زمان ثبت نام، با تسلط و سرعت بیشتری اطلاعات خواسته شده را در بخش های مربوطه وارد نمایید. در ادامه قسمت های مختلف این فرم توضیح داده خواهد شد.

  • شماره ۱ الی ۹ به اطلاعات شخصی و شناسنامه ای شما مربوط می شود که شامل نام، نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، دین و موارد دیگر بوده که در عکس زیر به طور کامل مشخص شده است.

  • سپس از بند ۱۰ الی ۱۲ مربوط به اطلاعات سهمیه می شود که در صورت داشتن سهمیه باید آن را پر نمایید.

  • از شماره ۱۴ تا ۱۸ مربوط به اطلاعات محل تولد، محل صدور شناسنامه و تابعیت شما می شود. همچنین وضعیت نظام وظیفه و معلولیت نیز در این قسمت قرار گرفته است که در صورت نیاز باید آن را تکمیل نمایید.

  • بند ۱۹ الی۳۴ نیز وضعیت تحصیلی، گروه امتحانی و مدارک کسب شده و تاریخ اخذ آن ها را شامل می شود که باید با دقت تکمیل گردد.

  • شماره ۳۵ الی ۳۹ نیز در ارتباط با نحوه اشتغال و قبولی شما در سال گذشته در همین آزمون است.

  • و در نهایت بند ۴۰ تا ۴۵ نیز مربوط به محل زندگی و حوزه امتحانی شما می شود که باید به دقت تکمیل شود. پس از پر کردن تمامی موارد گفته شده، در انتها تیک مربوطه را فعال و گزینه تایید را فشرده و ثبت نام خود را تکمیل نمایید.

شرایط ثبت نام آزمون دکتری 1403

برای ثبت نام در این آزمون شرایطی وجود دارد که تنها کسانی که دارای آن شرایط باشند، می توانند برای نام نوبسی و شرکت در آزمون اقدام نمایند. داوطلبین می توانند برای آگاهی از این موارد به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و دفترچه ثبت نام آزمون دکتری را مطالعه نمایند. به طور کلی شرایط ثبت نام به دو دسته شرایط عمومی که برای همه یکسان بوده و شرایط اختصاصی تقسیم بندی می شود که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

شرایط عمومی

شرایط عمومی، شرایطی است که تمام داوطلبینی که قصد شرکت در آزمون دکتری 1402 را دارند، باید از آن برخوردار باشند. این شرایط در جدول زیر عنوان شده است.

شرایط عمومی ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان عنوان شده در قانون اساسی
ملزم بودن به احکام دیانت اسلام
عدم دشمنی با نظام جمهوری اسلامی
عدم سابقه در ساواک، فراماسونری و امثال آن ها
عدم فساد اخلاقی

شرایط اختصاصی

علاوه بر شرایط عمومی، شرایط اختصاصی برای شرکت در آزمون دکتری وجود داشته که در دفترچه راهنمای آزمون نیز قید شده است.

شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون دکتری 1403

داشتن مدرک دکتری عمومی و یا کارشناسی ارشد و یا تحصیل در ترم پایانی آن ها
کسانی که در سال گذشته در این دوره پذیرفته شده اند، امکان ثبت نام نخواهند داشت.
عدم ممنوعیت طرح خدمت برای دانشجویان دکتری پزشکی
موافقت محل کار برای کارکنان تمام وقت نهادهای دولتی
تجانس رشته انتخابی با مقطع قبلی
طلابی که در حوزه علمیه قم و خراسان دوره سطح ۳ را گذرانده اند، می توانند در صورت قبولی، در یکی از رشته های علوم انسانی، به صورت مشروط مشغول به تحصیل شوند.
قبولی های دوره های غیر روزانه مقطع دکتری سال ۱۴۰۱ می توانند بدون انصراف از تحصیل، در آزمون دکتری 1402 شرکت کنند.
داوطلبینی که در حال گذراندن ترم آخر مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی هستند باید علاوه بر معدل دوره کارشناسی، میانگین نمرات واحدهای پاس شده را نیز قید نمایند.

شایان ذکر است که جهت اطلاع از تبصره ها و جزئیات مربوطه می توانید به لینک شرایط ثبت نام آزمون دکتری مراجعه نمایید.

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون دکتری 1403

داوطلبین شرکت در آزمون دکتری، در صورت داشتن شرایط مذکور باید با در دست داشتن مدارک ثبت نام آزمون دکتری در زمان مقرر اقدام به ثبت نام نمایند. این افراد می توانند لیست مدارک مورد نیاز در دفترچه راهنمای آن قید شده و به شرح زیر می باشد.

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

اطلاعات شناسنامه ای
کد پستی
عکس
شماره تلفن ثابت 
شماره تلفن همراه
آدرس محل سکونت
کارت اعتباری ثبت نام آزمون دکتری 
مدارک و کد سهمیه
کد وضعیت نظام وظیفه
 مدارک داوطلبان معلول
تکمیل فرم معدل

برخی از مواردی که در جدول بالا آمده است، نیاز به توضیح خواهد داشت که در ادامه توضیح مختصری برای اطلاع هر چه بیشتر متقاضیان شرکت در آزمون دکتری داده خواهد شد.

اطلاعات شناسنامه ای

این اطلاعات شامل مواردی چون نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد و مشخصات شناسایی پدر خواهد بود که همگی در شناسنامه منقاضی ذکر شده است.

کارت اعتباری ثبت نام آزمون دکتری

متقاضیان برای ثبت نام در آزمون دکتری باید هزینه ای را پرداخت نمایند که این امر را می توانند از طریق همان سایت سازمان سنجش به انجام برسانند و پس از پرداخت هزینه، کد ۱۲ رقمی به متقاضی داده خواهد که برای ثبت نام نهایی مورد نیاز خواهد بود.

مدارک سهمیه

داوطلبینی که دارای سهمیه هستند، مانند سهمیه خانواده ایثارگران، رزمندگان و… می توانند با استفاده از کد پیگیری مربوطه از سهمیه خود در آزمون دکتری استفاده نمایند. برای اطلاع از میزان تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری و چگونگی اعمال آن می توانید به لینک فوق مراجعه نمایید.

 مدارک داوطلبان معلول

داوطلبینی که دارای معمولیت هستند برای استفاده از امکانات مخصوص این افراد باید در سازمان بهزیستی پرونده داشته باشند و اطلاعات آن ها از پیش در آن ارگان به ثبت رسیده باشد.

تکمیل فرم معدل

داوطلبین آزمون دکتری که در حال حاضر دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای هستند، باید فرم معدل را برای ارائه تکمیل نمایند.

زمان ثبت نام آزمون دکتری 1403

یکی از مهم ترین مسائلی که داوطلبین شرکت در آزمون دکتری باید آن را مد نظر قرار دهند، مهلت ثبت نام آزمون دکتری سراسری و آزاد است، زیرا که اگر در بازه مشخص شده به هر دلیلی موفق به ثبت نام نشوند، نمی توانند در کنکور آن سال شرکت کرده و یک سال عقب خواهند افتاد. فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد که قصد دارند در آزمون دکتری 1403 شرکت نمایند، طبق زمان اعلام شده از سازمان سنجش کشور باید در تاریخ 17 الی 23 آبان ماه 1402 با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sajnesh.org و پر کردن فرم های لازم، ثبت نام خود را تکمیل نمایند.

 

یکی از اتفاقات رایجی که هر ساله در زمان ثبت نام ممکن است پیش بیاید این است که برخی از داوطلبین در زمان مقرر شده موفق به ثبت نام نمی شوند. به همین منظور سازمان سنجش هر ساله چند روزی را پس از دوره اصلی ثبت نام برای این افراد در نظر گرفته است که این افراد می توانند در آن مهلت اقدام به نام نویسی نمایند. در آخر توجه داشته باشید که افراد در مهلت مجدد ثبت نام آزمون دکتری قادر خواهند بود تا نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون دکتری نیز اقدام کنند.

 

سوالات متداول

1- نحوه ثبت نام در آزمون کنکور دکتری ۱۴۰۳ چگونه است؟

داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجشبه آدرس sanjesh.org و تکمیل فرم تقاضانامه، اقدام به نام نویسی نمایند.

2- شرایط ثبت نام در آزمون دکتری چیست؟

این شرایط به دو دسته عمومی و اختصاصی دسته بندی شده که جزئیات آن در این مقاله ذکر شده است.

3- مدارک لازم برای ثبت نام در آزمون دکتری چیست؟

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ شامل مدارک شناسنامه ای، تحصیلی، نظام وظیفه، سهمیه و محل سکونت داوطلب می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دکتری پیج دکتری