خانه مشاوره تحصیلی کارنامه نهایی کنکور کاردانی به کارشناسی 1401

کارنامه نهایی کنکور کاردانی به کارشناسی 1401

مشاهده کارنامه نهایی کاردانی به کارشناسی 1401
کارنامه نهایی کاردانی به کارشناسی 1401

نتایج قبولی داوطلبانی که در زمان مقرر به ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 1401 پرداخته و در آزمون شرکت نمایند، از سایت سازمان سنجش آموزش کشور اطلاع رسانی می شود. معمولا یک کارنامه نهایی برای هر داوطلب صادر می گردد تا امتیاز مکتسبه وی را در سایر انتخاب ها، نشان دهد. این کارنامه تنها به منظور مشاهده وضعیت داوطلب در انتخاب های بعد از کد رشته قبولی اش می باشد و درصورت تمایل به تغییر اولویت، سازمان سنجش هیچ تعهدی نداشته و باید از طریق دانشگاه مبدا و مقصد، پیگیری های لازم انجام شود.

انتظار می رود کارنامه نهایی آزمون کاردانی به کارشناسی 1401 در اواخر شهریور ماه منتشر گردد.

زمان انتشار کارنامه نهایی آزمون کاردانی به کارشناسی 1401

همان طور که گفته شد، کارنامه نهایی آزمون کارشناسی ناپیوسته، چند روز پس از اعلام نتایج کاردانی به کارشناسی 1401 از سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور، منتشر می شود. کارنامه نهایی کاردانی به کارشناسی دوره گذشته، اواخر شهریور ماه منتشر شد و پیش بینی می شود در سال جاری نیز در همین بازه زمانی در دسترس داوطلبان قرار گیرد. همچنین با توجه به مشخص نبودن تاریخ دقیق این فرآیند، جهت اطلاع از زمان دقیق انتشار کارنامه نهایی یا نتایج آزمون، می توانید در کانال تلگرام کنکور ایران مشاوره عضو شده تا در اسرع وقت از اخبار مربوطه مطلع شوید.

کارنامه نهایی داوطلب، شامل اطلاعات فردی و تحصیلی داوطلب بوده و در ادامه آن ها، اطلاعاتی مربوط به قبولی وی به چشم می خورد که در ادامه مطلب به صورت جزئی تر به توضیح آن خواهیم پرداخت.

نحوه دریافت کارنامه نهایی آزمون کاردانی به کارشناسی 1401

همان طور که گفته شد کارنامه نهایی آزمون کارشناسی ناپیوسته، به صورت اینترنتی و از طریق سایت ثبت نام کاردانی به کارشناسی قابل دریافت می باشد. اما نحوه مشاهده و دریافت کارنامه نهایی کارشناسی ناپیوسته به چه صورت است؟ در ادامه به صورت گام به گام و تصویری، نحوه دسترسی به کارنامه نهایی این آزمون تشریح خواهد شد.

  • وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org شده و از منوی سمت راست، گزینه “کاردانی به کارشناسی” را انتخاب نمایید.

نحوه مشاهده کارنامه نهایی کاردانی به کارشناسی 1401

  • از بین لینک های فعال موجود در صفحه باز شده، بر روی لینک “کارنامه پذیرش کاردانی به کارشناسی سال 1401” کلیک نمایید.

نحوه مشاهده کارنامه نهایی کاردانی به کارشناسی 1401

  • در صفحه ای که برای شما نمایان می شود، می توانید با استفاده از شماره پرونده یا شماره داوطلبی خود وارد سامانه شوید. پس از درج اطلاعات خواسته شده با کلیک بر روی دکمه “جستجو” کارنامه خود را مشاهده خواهید کرد.

کارنامه نهایی کاردانی به کارشناسی 1401

توضیح مندرجات کارنامه نهایی آزمون کاردانی به کارشناسی 1401

ممکن است برخی از بخش های کارنامه نهایی آزمون کاردانی به کارشناسی نامفهوم بوده و برای داوطلبان ابهام به وجود آورد. از این رو در ادامه به تشریح تمام جزییات کارنامه مذکور پرداخته خواهد شد.

کارنامه نهایی کنکور کاردانی به کارشناسی

مطابق تصویر فوق، کارنامه نهایی شامل سه قسمت (الف، ب و ج) می باشد که هر کدام حاوی گروهی از اطلاعات است.

قسمت (الف)

این قسمت در تصویر فوق با شماره (1) نشان داده شده که دارای 3 جدول مجزا می باشد که در جدول اول، اطلاعاتی از قبیل شماره پرونده، شماره داوطلبی، نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، سال تولد، دین و زبان خارجی امتحانی به چشم می خورد. در پایین این جدول نیز اطلاعاتی مربوط به رشته تحصیلی و امتحانی داوطلب، به همراه عکس پرسنلی او را مشاهده می کنیم. همچنین جدول سوم نیز، شامل ستون هایی با عناوین زیر می باشد.

  • سهمیه
  • سال و ماه اخذ مدرک
  • وضعیت اشتغال
  • استان اشتغال
  • استان بومی

تا این قسمت کارنامه، مربوط به اطلاعاتی می باشد که داوطلب هنگام حین انجام فرآیند ثبت نام وارد نموده است. اما یک کادر دیگر در ادامه آن ها و قبل از قسمت بعدی مشاهده می شود ،که بیانگر رشته قبولی داوطلب و سهمیه ای می باشد که برای قبولی استفاده شده است.

قسمت (ب)

در تصویر فوق قسمت (ب) با شما (2) نشان داده و حاوی اطلاعات دروس، درصد ها و تراز داوطلب می باشد. این بخش شامل دو جدول بوده که جدول سمت راست شامل عناوین دروس و نمره خام  (که به صورت درصدی نشان داده می شود) و جدول سمت چپ هم بیانگر تراز داوطلب در گرایش های مختلف می باشد.

قسمت (ج)

این قسمت نیز با عدد 3 در تصویر فوق علامت گذاری شده و حاوی اطلاعاتی پیرامون وضعیت داوطلب در کد رشته های انتخابی بوده که پس از عنوان رشته قبولی وی درج خواهد شد. این اطلاعات به صورت زیر می باشند.

  • ترتیب علاقه: این ستون، کد رشته هایی که داوطلب هنگام انتخاب رشته ثبت کرده را به همان ترتیب نشان می دهد.
  • کد رشته انتخابی: همان طور که مشخص است، رشته های انتخابی داوطلب می باشند.
  • رتبه داوطلب: این ستون، رتبه داوطلب را در هر یک از انتخاب هایش بیان می کند.
  • آخرین رتبه قبولی: این قسمت، رتبه آخرین فردی که در هر کد رشته انتخابی مورد قبول واقع شده است را مشخص می نماید.
  • نتیجه: ستون آخر که به عنوان نتیجه در نظر گرفته شده است، می تواند حاوی چندین مقدار باشد. در تصویر فوق، شاهد علامت * در سطر اول، که نشان دهنده کد رشته قبولی داوطلب است، می باشیم. این ستون همچنین می تواند حاوی اعداد از 1 تا 8 نیز باشد که هر کدام بیانگر یک وضعیت مشخصی به شرح زیر می باشد:
  1.  نشان دهنده این است که داوطلب شرایط ذکر شده در دفترچه ثبت نام کاردانی به کارشناسی و اطلاعیه های مربوط به این آزمون را ندارد.
  2.  به معنی عدم کسب حداقل نمره علمی لازم در سهمیه مورد نظر بوده و رتبه ای که درج شده است، همان رتبه در سهمیه آزاد می باشد.
  3. بیانگر قرار داشتن نام داوطلب، در میان معرفی شدگان چند برابر ظرفیت مراحل مصاحبه می باشد.
  4.  نشان می دهد که داوطلب حداقل نمره قبولی را کسب کرده و هیچ داوطلب دیگری در این کد رشته، پذیرفته نشده است.
  5.  یعنی داوطلب، حدنصاب نمره علمی لازم در کد رشته مربوطه را دارا نمی باشد.
  6.  نشان دهنده عدم تایید در مصاحبه فنی یا تخصصی است.
  7.  به منزله غیبت داوطلب در مصاحبه می باشد.
  8. به معنی معرفی داوطلب به مصاحبه بوده و این که هماهنگی های لازم از طریق دانشگاه یا موسسه مربوطه برای برگزاری جلسه مصاحبه انجام می شود.

 

سوالات متداول

1- کارنامه نهایی کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱ چه زمانی منتشر می شود؟

هنوز زمان دقیق این فرآیند مشخص نیست اما پیش بینی می شود که در اواخر شهریور ماه ۱۴۰۱ این کارنامه در اختیار داوطلبان قرار گیرد.

2- کارنامه نهایی کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱ از طریق چه سایتی منتشر خواهد شد؟

کارنامه مذکور از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت.

3- کارنامه نهایی کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱ شامل چه مواردی می باشد؟

این کارنامه شامل مواردی همچون اطلاعات ثبت نام، اطلاعات تحصیلی داوطلب و همچنین جزئیات انتخاب رشته افراد بوده که جزئیات آن در متن مقاله ذکر شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۴ نظر
  1. جواد

    سلام . آیا در کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱ امکان استفاده از کارنامه سبز امکانپذیر است به رشته های پایینتر به علت اشتباه در انتخاب رشته بهمن ماه ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود خیر، قانون استفاده از کارنامه سبز لغو شده است.

  2. محمدی

    سلام و عرض خسته نباشید. کارنامه نهایی کارشناسی ناپیوسته ناقص برام گذاشتن. نصفه کد رشته‌ها نیست چه کنم؟ یعنی کارنامه نهایی همینه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، برای قبولین صرفا تا کد رشته محل قبولی داوطلب کارنامه نهایی صادر شده است.

دریافت مشاوره