خانه اخبار تحصیلی آمار مجازین کنکور ۱۴۰۲ اعلام شد

آمار مجازین کنکور ۱۴۰۲ اعلام شد

آمار مجازی کنکور ۱۴۰۲ اعلام شد

بعد از انتشار اعلام نتایج نهایی کنکور در گروه های آزمایشی مختلف، به صورت اتوماتیک تعداد کسانی که مجاز به انتخاب رشته در سال ۱۴۰۲ شده اند، مشخص می شود.

تعداد کنکوری های مجاز به انتخاب رشته کنکور 1402

با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش که چند روز قبل هم منتشر شده بود، فرآیند انتخاب رشته کنکور برای تمام داوطلبان سال 1402 در بازه زمانی 31 مرداد تا 4 شهریور ماه خواهد بود که مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور نیز به این موضوع اشاره کرد.

یکی از مهمترین موضوعاتی که در گفته های ایشان مورد توجه قرار گرفت، تعداد کل داوطلبانی بود که مجاز به انتخاب رشته بودند. به گفته ایشان، تعداد کل داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، یک میلیون و 60 هزار نفر می باشند. این افراد از گروه های آزمایشی مختلف و برای تحصیل در دوره های گوناگون روزانه، شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس های بین المللی و دانشگاه فرهنگیان هستند.

بخشی از سخنان مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش در خصوص قوانین و ضوابط انتخاب رشته ۱۴۰۲ بود که مهمترین این موارد عبارتند از:

  • نحوه نمره کل سازی برای پذیرش در رشته محل‌های با آزمون
  • وضعیت پذیرش با آزمون در گروه‌های آزمایشی مختلف
  • شیوه‌ها و روش های پذیرش دانشجو
  • سهمیه‌بندی و بومی گزینی در آزمون سراسری
  • اشاره به اشتباهات رایج داوطلبان در انتخاب رشته سال گذشته که در ویژه نامه انتخاب رشته منتشر شده است.

با توجه به اطلاعیه های منتشر شده و سخنان مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش، فرآیند انتخاب رشته برای داوطلبانی که مجاز شده اند از 31 مرداد ماه 1402 و با فعال شدن سامانه انتخاب رشته مجازی آغاز و تا 4 شهریور ماه نیز ادامه خواهد داشت.

تاکید ایشان بر این بود که انتخاب رشته هر داوطلب باید با توجه به شرایط کارنامه علمی، علاقه و توانایی او انجام شود. در آخر هم به ویژه نامه پیک سنجش اشاره کردند که در آن نمونه ای از کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۲ منتشر شده و به بررسی تمام جزئیات کارنامه نیز پرداخته شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره