خانه اخبار تحصیلی کنکور آمار نهایی پذیرفته شدگان نهایی کنکور ۱۴۰۲

آمار نهایی پذیرفته شدگان نهایی کنکور ۱۴۰۲

آمار نهایی پذیرفته شدگان کنکور ۱۴۰۲

نتایج نهایی کنکور سراسری 1402 در تاریخ 14 مهر ماه ۱۴۰۲ با تمام جزئیات روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته شد.

آمار نهایی پذیرفته شدگان کنکور 1402

نتایج نهایی کنکور سراسری 1402 با دو هفته تاخیر و در تاریخ 14 مهر ماه ۱۴۰۲ اعلام شدند تا پذیرفته شدگان بتوانند مراحل ثبت نام خود را به سرعت آغاز و سال تحصیلی را شروع کنند. آزمون سراسری سال 1402 دارای دو تغییر جدی اعمال قطعی سوابق تحصیلی با سهم 40 درصد و برگزاری آن در دو نوبت دی و تیر ماه بود که حاشیه های بسیار زیادی را نیز به همراه داشت.

آمار و ارقام اعلام شده آزمون سراسری ۱۴۰۲ از طرف رئیس سازمان سنجش کشور بعد از اعلام نتایج نهایی به صورت زیر می باشد.

  • طبق آخرین اطلاعیه های منتشر شده و همچنین سخنان رئیس سازمان سنجش کشور در نشست مطبوعاتی، تعداد کل پذیرفته شدگان آزمون سراسری در سال 1402، 482 هزار و 599 نفر بوده که از این تعداد، 61 درصد آنها را بانوان و 39 درصد باقی مانده را نیز آقایان تشکیل داده اند.
  • مجموع کل پذیرفته شدگان در دانشگاه های دولتی، پیام نور و آزاد از طریق آزمون و صرفا سوابق تحصیلی نیز 825 هزار نفر اعلام شده که 482 هزار نفر آنها در دانشگاه های دولتی، پیام نور و غیر انتفاعی و 342 هزار نفر هم در دانشگاه های آزاد اسلامی هستند.
  • تعداد شرکت کنندگان در نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ که در دی ماه 1401 برگزار شد، به صورت کلی 978 هزار نفر بوده ولی مجموع کل شرکت کنندگان در تیر ماه 1402 یا نوبت دوم کنکور، یک میلیون و 110 هزار نفر اعلام شده است.
  • از مجموع کل داوطلبان کنکور سراسری در گروه های آزمایشی مختلف، 42 درصد در گروه تجربی، 31 درصد گروه انسانی، 12 درصد ریاضی، 8 درصد زبان های خرجی و 5 درصد نیز گروه هنر بوده اند.
  • از یک میلیون و 70 هزار نفری که در اعلام نتایج اولیه اعلام شده اند، 600 هزار نفر آنها اقدام به انتخاب رشته کرده اند.
  • از میان کل پذیرفته شدگان نهایی این آزمون، 20 درصد آنها از گروه تجربی، 24 درصد گروه انسانی، 26 درصد گروه ریاضی، 3 درصد زبان خارجی و نیم درصد هم گروه هنر می باشند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور