خانه اخبار تحصیلی آزمون استخدامی دبیری ۱۴۰۲ به روایت آمار و ارقام

آزمون استخدامی دبیری ۱۴۰۲ به روایت آمار و ارقام

آزمون استخدامی دبیری ۱۴۰۲ به روایت آمار و ارقام

آزمون استخدامی دبیری سال 1402 علی رغم تعطیلی های سراسری چهارشنبه و پنج شنبه در کشور، صبح امروز پنج شنبه مورخ 12 مرداد ماه برگزار شد.

آمار و ارقام آزمون استخدامی دبیری و هنرآموزی در سال ۱۴۰۲

در  آزمون دبیری آموزش و پرورش که در روز 12 مرداد ماه 1402 برگزار گردید، 325 هزار و ۶۹۸ نفر شرکت کننده حضور داشت که از میان این تعداد افراد، کسانی که موفق به کسب نمده حدنصاب شوند یه صورت سه برابر ظرفیت به مصاحبه حضوری دعوت خواهند شد. به این ترتیب در نهایت تعداد افرادی که جذب رشته شغلی دبیری و هنرآموزی در آموزش و پرورش خواهند شد تنها ۲۲ هزار و ۱۸۴ نفر می باشد.

می توان گفت در آمار به دست آمده از آزمون روز 12 مرداد ماه 1402، کمترین تعدات شرکت کننده از استان سمنان و بیشترین میزان حضور در آزمون مربوط به استان خراسان رضوی بوده است و افرادی که برای آزمون دبیری شرکت کردند ۲۷۴ هزار و ۲۶۵ نفر و افرادی که برای هنرآموزی شرکت کرده در حدود ۵۱ هزار و ۴۳۳ نفر بوده اند.

لازم به ذکر است 12 رشته برای عنوان شغلی دبیری و 17 رشته برای عنوان شغلی هنرآموزی در نظر گرفته شده است که از این بین ۱۸ هزار و ۸۸۷ نفر برای دبیری و ۳3۹۷ نفر برای هنرآموزی جذب آموزش و پرورش خواهند شد. همچنین در آمار به دست آمده از شرکت کنندگان آزمون دبیری امروز، حدود 70% را زنان و تقریبا 30% را مردان تشکیل داده بودند.

به این طریق مرحله اول از مراحل آزمون استخدامی آموزش و پرورش یعنی آزمون کتبی در دو بخش عمومی و تخصصی برای عنوان شغلی دبیری و هنرآموزی برگزار گردید و برای مشخص شدن وضعیت قبولی و یا عدم قبولی، افراد می بایست در انتظار اعلام نتایج آزمون خود باشند.

اقدامات لازم پس از آزمون استخدامی دبیری و هنرآموزی سال ۱۴۰۲

طبق اطلاعیه ای که توسط مسئولان منتشر شده است، نتایج آزمون استخدامی دبیری و هنرآموزی که در صبح روز 12 مرداد برگزار گردید، تا نیمه اول شهریور ماه 1402 اعلام می شود. پس از اعلام نتایج آزمون استخدامی کتبی دبیری، افرادی که موفق به کسب نمره حدنصاب شده باشند به صورت چند برابر ظرفیت به مرحله مصاحبه آزمون استخدامی دبیری آموزش و پرورش معرفی خواهند شد.

پیش بینی می شود که نتایج نهایی آزمون استخدامی دبیری آموزش و پرورش اواخر شهریور ماه سال جاری اعلام گردد. لازم به ذکر است استخدام رسمی در آموزش و پرورش مشروط به گذراندن یک دوره یکساله مهارت آموزی می باشد که شما می توانید با ورود به لینک  دوره مهارت آموزی آزمون استخدامی آموزش و پرورش اطلاعات بیشتری در این باره کسب نمایید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره