خانه سایر مطالب مصاحبه آزمون استخدامی دبیری آموزش و پرورش ۱۴۰۳

مصاحبه آزمون استخدامی دبیری آموزش و پرورش ۱۴۰۳

مصاحبه آزمون استخدامی دبیری آموزش و پرورش ۱۴۰۳

علاقه مندان به شغل خطیر معلمی، لاجرم متحمل رویارویی با مراحل متعدد در مسیر مدید گزینش و پذیرش خواهند بود. یقیناً کسب آگاهی پیرامون این مراحل، مسیر را هموارتر خواهد ساخت.

پس از شرکت در آزمون کتبی و کسب حدنصاب نمره، نوبت به مرحله مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش می رسد. در این مرحله اسامی داوطلبانی که موفق به کسب حد نصاب نمره لازم در آزمون کتبی شده اند، به صورت سه برابر ظرفیت اعلام می گردد. به این معنی که صرف دعوت شدن به این مرحله به منزله قبولی نهایی متقاضیان نیست و آن ها می بایست موفق به کسب امتیازات لازم طی مراحل گزینش شوند. لذا نظر به اهمیت این مرحله، به منظور آمادگی هرچه بیشتر داوطلبان، به جزئیات این مبحث خواهیم پرداخت.

در فرایند استخدامی آموزش و پرورش 400 امتیاز به آزمون کتبی و 600 امتیاز به فرایند مصاحبه اختصاص داده شده است.

چه کسانی به مصاحبه آزمون استخدامی دبیری آموزش و پرورش 1403 دعوت می شوند؟

پس از برگزاری آزمون کتبی، نمرات داوطلبان به تفکیک حیطه های عمومی، اختصاصی و تخصصی محاسبه خواهد شد. براین اساس کسب حداقل پنجاه درصد (50 %) میانگین نمره مکتسبه سه نفر اول با ارزش وزنی چهل درصد (40 %) برای حیطه عمومی و شصت درصد (60 %) برای حیطه های اختصاصی و تخصصی در هر شغل- شهرستان محاسبه و مبنای سایر مراحل معرفی داوطلبان قرار می گیرد.

پس از انتشار نتایج اولیه از سوی سازمان سنجش، تمام داوطلبان پذیرفته شده در این مرحله برای شرکت در مصاحبه دعوت خواهند شد. در واقع داوطلبانی که موفق به کسب حد نصاب نمره شوند به میزان سه برابر ظرفیت پذیرش هر رشته برای شرکت در مصاحبه فراخوانده می شوند. بنابراین تمام پذیرفته شدگان آزمون کتبی برای شرکت در مصاحبه مجاز هستند. این افراد می بایست با تکمیل فرم اطلاعات فردی ضمن آگاهی از زمان مصاحبه، خود را برای حضور در آن آماده کنند.

تغییرات مهم مصاحبه آزمون استخدامی دبیری آموزش و پرورش ۱۴۰۳

آزمون آموزش و پرورش 1403 با تغییرات گسترده در منابع و بخش گزینش و مصاحبه همراه بود. اساسی ترین بخش تغییرات مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش شامل پنج محور زیر است:

عدالت‌محوری

در مرحله مصاحبه ویژگی ها و استعدادهای فردی هر متقاضی توسط کانون ارزیابی مورد بررسی قرار می گیرد. هر کانون ارزیابی متشکل از یک گروه سه نفره از سر ارزیابان آموزش دیده توسط سازمان اداری و استخدامی است.

با در نظر گرفتن این نکته که بررسی ویژگی‌های فردی هر داوطلب توسط سه تیم دونفره انجام می پذیرد، امکان هرگونه تقلب و تبعیض در مرحله مصاحبه به صفر می رسد.

ضریب تاثیر

نمره نهایی هر داوطلب متشکل از دو مرحله مصاحبه و آزمون کتبی است. در این مرحله آزمون کتبی 40 درصد و مرحله مصاحبه 60 درصد از کل امتیاز نهایی را به خود اختصاص می دهد.

شفافیت

در دفترچه ثبت آزمون استخدامی آموزش و پرورش، جدولی در نظر گرفته شده است که تمامی منابع و حوزه سوالات گزینش در روز مصاحبه مفصلاً در آن درج شده است. اعلام شفاف و کامل منابع و جدول ارزیابی (جدول ۲ در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون) موجب شده که داوطلبان حتی پیش از آزمون کتبی از محوریت موضوعات و روند مصاحبه مطلع بوده و ابهامی در این مورد نداشته باشند.

ارزیابان

ارزیابی تکمیلی توسط ارزیابان حرفه‌ای آموزش دیده توسط اساتید مجرب انجام می پذیرد. همین امر موجب شده تا افراد شایسته تر و دارای صلاحیت، برای شغل دبیری در ارجعیت قرار گیرند.

حداقل امتیاز

از مجموع نمره آزمون استخدامی آموزش و پرورش (کتبی) و ارزیابی تکمیلی (مصاحبه)، کسب حداقل 95امتیاز از شایستگی های حیطه عمومی، حداقل  70 امتیاز از شایستگی حیطه اختصاصی و 40 امتیاز از شایستگی حیطه تخصصی مقرر شده، الزامی است.

زمان برگزاری مصاحبه آزمون استخدامی دبیری آموزش و پرورش 1403

برخلاف سایر مراحل آزمون استخدامی آموزش و پرورش که از سایت سازمان سنجش انجام می پذیرد، مرحله مصاحبه از سوی آموزش و پرورش برگزار می گردد. با توجه به تعداد بالای متقاضیان و گستردگی رشته های شغلی معمولاً مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش هر استان به صورت مجزا انجام می شود.

پس از اعلام نتایج اولیه، آموزش و پرورش هر استان با انتشار اطلاعیه ای زمان مصاحبه آزمون را اعلام می کند. زمان شروع و برگزاری جلسه مصاحبه استخدام دبیری ۱۴۰۳ تا به این لحظه اعلام نشده است. لیکن با توجه به روند برگزاری آزمون و مصاحبه در سال های اخیر، انتظار می رود مصاحبه استخدامی آموزش و پرورش در اواسط خردادماه انجام شود. با عضویت در کانال تلگرام آزمون های استخدامی ایران مشاوره به محض انتشار اخبار مربوط، آگاه خواهید شد.

محل برگزاری مصاحبه آزمون استخدامی دبیری آموزش و پرورش ۱۴۰۳

آموزش و پرورش هر استان همزمان با انتشار اطلاعیه مصاحبه خود، علاوه بر زمان بندی اعلام نتایج، محل مصاحبه را نیز اعلام می کند. بنابراین تعیین محل مصاحبه و اعلام آن به شرکت کنندگان، بر عهده آموزش و پرورش استان انتخابی می باشد. در جدول زیر آدرس سایت اداره کل آموزش و پرورش استان ها 1403 به تفکیک هر استان ذکر شده است.

محل برگزاری جلسات مصاحبه در هر یک از استان ها متفاوت می باشد. متقاضیان موظف اند پس از مشاهده حوزه برگزاری مصاحبه خود، در ساعت و روز مقرر به محل اعلام شده مراجعه نمایند. عدم شرکت در مصاحبه به معنای انصراف متقاضیان و حذف آن ها از دیگر مراحل گزینش می باشد.

آدرس سایت اداره کل آموزش و پرورش استان ها ۱۴۰۳
نام استانلینک مستقیم ورود به درگاه آموزش و پرورش استان ها
آذربایجان شرقیea.medu.gov.ir
آذربایجان غربیwa.medu.gov.ir
اردبیلarta.medu.gov.ir
اصفهانisf.medu.gov.ir
البرزalborz.medu.gov.ir
ایلامilam.medu.gov.ir
بوشهرbushehr.medu.gov.ir
شهر تهرانtehran.medu.gov.ir
شهرستان های استان تهرانteo.medu.gov.ir
چهارمحال و بختیاریchb.medu.gov.ir
خراسان جنوبیskh.medu.gov.ir
خراسان رضویrazavi.medu.gov.ir
خراسان شمالیkhn.medu.gov.ir
خوزستانkhouz.medu.gov.ir
زنجانzanjan.medu.gov.ir
سمنانsemnan.medu.gov.ir
سیستان و بلوچستانsb.medu.gov.ir
فارسfars.medu.gov.ir
قزوینcaspian.medu.gov.ir
قمqom.medu.gov.ir
کردستانkurd.medu.gov.ir
کرمانkerman.medu.gov.ir
کرمانشاهkermanshah.medu.gov.ir
کهگیلویه و بویراحمدkb.medu.gov.ir
گلستانgolestan.medu.gov.ir
گیلانguilan.medu.gov.ir
لرستانlorestan.medu.gov.ir
مازندرانmazand.medu.gov.ir
مرکزیmarkazi.medu.gov.ir
هرمزگانhormozgan.medu.gov.ir
همدانhamedan.medu.gov.ir
یزدyazd.medu.gov.ir

مراحل مصاحبه‌ آزمون استخدامی دبیری آموزش و پرورش 1403

افراد بر اساس نمره مکتسبه در آزمون کتبی و با در نظر گرفتن سهمیه های قانونی، به تعداد سه برابر ظرفیت در هر شغل- محل به منظور طی مراحل مربوط، معرفی خواهند شد. به طور کلی گزینش در مرحله مصاحبه، دارای سه مرحله شامل بررسی مدارک، معاینات پزشکی و آزمون شفاهی است.

بررسی و تایید مدارک

داوطلبان پذیرفته شده در آزمون می بایست در زمان مقرر با مراجعه به سامانه my.medu.ir نسبت به تکمیل فرم اطلاعات فردی و بارگذاری مدارک مورد نیاز گزینش اقدام نمایند. جهت ورود به سامانه مذکور، داشتن شماره همراه با مالکیت شخص داوطلب الزامی است. پس از بررسی اسناد و مدارک خود اظهاری داوطلب در زمان ثبت نام، این امکان وجود دارد که داوطلبی صلاحیت شرکت در مصاحبه مربوط را نداشته و حذف گردد.

معاینات پزشکی

ضمن اینکه برخورداری از دانش و اطلاعات کافی برای پذیرش در آموزش و پرورش ضرورت دارد، برخورداری از سلامت کامل برای انجام وظیفه محوله نیز اهمیت دارد. مرحله معاینات پزشکی معمولا معاینات مرتبط با چشم پزشکی، شنوایی سنجی، دندانپزشکی، قد و وزن را شامل می شود. در صورتی که پس از برررسی های لازم، متقاضیان از نظر سلامت در وضعیت مناسبی قرار داشته باشند، می توانند وارد دیگر مراحل شوند.

آزمون شفاهی

شغل معلمی از جایگاه رفیعی برخوردار است و با توجه به تاثیر آن در رشته افکار صحیح در جامعه، فرآیند پذیرش متقاضیان در این شغل، حساسیت های زیادی به دنبال دارد. در همین راستا متقاضیانی که اسناد و مدارک خود اظهاری و ویژگی های جسمانی و روانی آنان، بررسی و مورد تأیید قرار گرفته، بایستی از طریق مراکز ارزیابی آموزش و پرورش از نظر معیارهای اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی نیز مورد سنجش قرار گیرند.

در مصاحبه حضوری، متقاضیان باید به سوالات شفاهی در حیطه های خودشناسی، عقیدتی، سیاسی اجتماعی، اختصاصی و تخصصی پاسخ دهند. در بخش سوالات مصاحبه آزمون دبیری آموزش و پرورش با جزئیات بیش تری به این مطلب خواهیم پرداخت.

  • مشخصات فردی داوطلب (سن، محل سکونت، وضعیت تاهل و …)
  • معرفی هر یک از اعضای خانواده و توضیح پیرامون شغل هر یک
  • پرسش هایی از احکام، مذهبی و اعتقادی
  • پرسش هایی از مسائل سیاسی روز ایران و جهان
  • پرسش هایی از رشته تحصیلی و عنوان شغل انتخابی
  • و …

در نظر داشته باشید که از مهم ترین مواردی که در روند پذیرش شما در مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش تاثیرگذار می باشد، نوع ظاهر، طرز برخورد، شیوه صحبت و حالات رفتاری شماست.

مدارک لازم جهت شرکت در مصاحبه آزمون استخدامی دبیری آموزش و پرورش ۱۴۰۳

همانطور که پیش تر اشاره شد وزارت آموزش و پرورش هر استان، اطلاعیه مرتبط با زمان و نحوه ارائه مدارک را از طریق سایت رسمی خود در هر استان، منتشر می کند. مدارک لازم برای مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش به شرح زیر می باشد:

  • چند قطعه عکس پرسنلی ۴*۳
  • اصل شناسنامه + کپی از تمامی صفحات آن
  • اصل کارت ملی + کپی از پشت و روی ان
  • تکمیل فرم پیوست آمادگی برای بررسی اسناد و مدارک خوداظهاری و ارزیابی تکمیلی
  • اصل و تصویر مدارک تحصیلی (گواهینامه موقت یا دانشنامه)
  • اصل و کپی مدارک و مستندات مربوط به تایید مندرجات فرم استشهاد محل سکونت (برای داوطلبان بومی متقاضی از محل مربوط به احراز سابقه ده ساله سکونت)
  • اصل و کپی مدارک مربوط به استفاده از سهمیه 5 درصد ایثارگران برای مشمولین استفاده از سهمیه مذکور
  • اصل وکپی کارت پایان خدمت و معافیت دائم برای آقایان
  • ارائه کد رهگیری مربوط به تاییدیه ارسال الکترونیکی فرم اطلاعات فردی

مدارک امتیاز آور قابل ارائه در ارزیابی تکمیلی آزمون استخدامی آموزش و پرورش (مرحله مصاحبه) به شرح زیر می باشد:

  • مدرک کسب مقام در مسابقات و رویدادها و جشنواره های معتبر استانی، ملی و جهانی
  • سوابق فعالیت های تحصیلی، آموزشی، فرهنگی، جهادی، تدریس و فناوری های نوین
  • گواهی های معتبر مهارت ها و مرتبه های علمی، ادبی ،فرهنگی، هنری، ورزشی، تربیتی، آموزشی و فناوری
  • تقدیرنامه های مرتبط در سطوح مدیریت میانی و عالی
  • پژوهش های مرتبط با بهبود عملکرد معلم، تالیف و تدوین مقالات معتبر

دعوت به مصاحبه از پذیرفته شدگان در آزمون کتبی مشروط به مورد تایید قرار گرفتن مدارک آن ها می باشد.

سوالات مصاحبه آزمون استخدامی دبیری آموزش و پرورش 1403

متقاضیانی که بتوانند در فیلترهای تعیین شده برای استخدام معلم، بالاترین امتیاز را کسب کنند، به عنوان پذیرفته شده نهایی اعلام می شوند. حساس ترین این فیلترها در پرسش و پاسخ های آزمون شفاهی رونمایی خواهد شد. به منظور آمادگی هرچه بیشتر داوطلبان، در ادامه مقاله به پرتکرارترین و مهم ترین سوالات گزینش آموزش و پرورش پرداخته شده است.

سوالات خودشناسی

سوالات خودشناسی، سلامت روان فرد را مورد بررسی قرار می دهند. چراکه برای ورود به شغل معلمی، برخورداری از وضعیت روحی و روانی مناسب بسیار حائز اهمیت است. در ادامه به برخی از سوالاتی که در این زمینه مطرح می شود، پرداخته شده است:

  • توضیحی در مورد خود و خانواده تان ارائه دهید؟
  • شما در هنگام خشم و عصبانیت چگونه رفتار می کنید و آیا قادر به کنترل خود هستید؟
  • انگیزه شما از انتخاب شغل معلمی چیست؟
  • در زمینه انتخاب دوست، چه ملاک هایی را مدنظر قرار می دهید؟
  • و …

سوالات عقیدتی

سوالات عقیدتی عنوان بیشترین سوالات مصاحبه را به خود اختصاص می دهند و در حقیقت مهم ترین بخش از مصاحبه به شمار می رود. این سوالات با هدف سنجش اعتقادات و دین افراد طراحی شده اند. شایان ذکر است که متناسب بودن پاسخ ها با چارچوب ها و قوانین کشور، ضرورت دارد. از مهم ترین سوالات عقیدتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نحوه خواندن نماز جمعه چگونه است؟
  • در مورد ارکان نماز توضیح دهید.
  • انواع غسل های واجب را نام ببرید.
  • تسبیحات اربعه چگونه است؟
  • تولی و تبری به چه معنی می باشد؟
  • و …

سوالات سیاسی و اجتماعی

فعالیت در حوزه های آموزشی مستلزم آگاهی همه جانبه از اتفاقات و وقایع مهم کشور و دنیاست. رایج ترین این سوالات عبارت اند از:

  • رهبر چگونه انتخاب می شود؟
  • در چه تاریخ هایی باید راهپیمایی برگزار شود؟
  • آخرین اخبار روز ایران را از چه طریقی مشاهده می کنید؟
  • شورای نگهبان چه وظایفی دارند؟
  • انقلاب اسلامی چه اهدافی را دنبال می کند؟
  • در مورد قانون اساسی توضیح بدهید.
  • آخرین انتخابات چه زمانی برگزار شده است؟
  • و …

سوالات اختصاصی

سولات اختصاصی مهارت های تدریس و انگیزه داوطلب از فعالیت در حرفه معلمی را مورد کنکاش قرار می دهند. سوالاتی پیرامون کسب مقام در مسابقات، رویدادها و جشنواره ها و همین طور سوابق فعالیت های داوطلب در انواع زمینه های تحصیلی، آموزشی، فرهنگی، جهادی، تربیتی و فناوری های نوین مطرح می شوند. نمونه ای از این سوالات عبارت اند از:

  • یک معلم خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
  • میزان آشنایی شما با تکنولوژی و نرم افزارهای آموزشی در چه حد است؟
  • دنیا از دیدگاه شما به چه صورت است؟
  • معلمی چه مزیت ها و چه مشکلاتی دارد؟
  • تقدیرنامه یا گواهی نامه معتبری یرای ارائه دارید؟
  • چه خلاقیتی در خود می بینید که مناسب شغل معلمی باشد؟

سوالات تخصصی

سوالات تخصصی تسلط بر برنامه درسی و تربیتی مورد نیاز دوره متوسطه را مورد ارزیابی قرار می دهند. توانایی نوآوری و ابتکار آموزشی، توانایی طراحی محتوای آموزشی و اجرای عملی تدریس در این مرحله سنجیده می شوند.

این سوالات بسته به رشته تحصیلی هر داوطلب متفاوت است. به طور معمول از بین نفرات مصاحبه کننده یکی از آن ها متخصص در رشته مورد درخواست داوطلب می باشد. وظیفه این فرد طرح پرسش های تخصصی و ارائه یک موضوع مرتبط جهت تدریس می باشد.

بسته مصاحبه استخدامی آموزش و پرورش

منابع مصاحبه آزمون استخدامی دبیری آموزش و پرورش ۱۴۰۳

نظر به اینکه آمادگی کامل در مرحله مصاحبه حضوری بسیار حائز اهمیت است، به منظور کسب آمادگی هرچه بیشتر مطالعه منابع زیر پیشنهاد می شود:

  • ویژگی های یک معلم خوب (آیت الله مظاهری)
  • وصیت نامه حضرت امام خمینی (ره)
  • مسئله حجاب (شهید مطهری)
  • اخلاق اسلامی (شهید دستغیب)
  • ولایت فقیه (امام خمینی (ره)
  • راز نماز (آقای قرائتی)
  • قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • اصول عقاید

امتیازات مصاحبه استخدامی دبیری آموزش و پرورش 1403

امتیازات کل مربوط به آزمون استخدامی 1000 امتیاز بوده که در دو بخش آزمون کتبی و مصاحبه تقسیم می شود و و نمرات مربوط به هریک از این دو بخش از سه حیطه عمومی، تخصصی و اختصاصی ارزیابی می شود.

تقسیم بندی امتیاز کل آزمون

تقسیم بندی نمره کل آزمون به شرح زیر می باشد:

  • امتیازات مربوط به بخش آزمون کتبی: 400 امتیاز
  • امتیازات مربوط به مصاحبه (ارزیابی تکمیلی): 600 امتیاز

همچنین توجه داشته باشید در صورتی که امتیاز مکتسبه دو داوطلب یکسان باشد، ارزیابی و مقایسه افراد بر اساس نمره آزمون کتبی خواهد بود.

تقسیم بندی امتیازات مصاحبه

مصاحبه کنندگان برای هر متقاضی شامل یک گروه سه نفره بوده و مراحل و امتیازات مربوط به آن به شرح زیر می باشد:

حداکثر امتیازات مصاحبه استخدامی دبیری ۱۴۰۳
حیطه عمومیحیطه تخصصیحیطه اختصاصی
200 امتیاز160 امتیاز240 امتیاز

شایان دکر است که جدول فوق بیانگر کل امتیازات هر یک از موضوعات مصاحبه از امتیاز کل مصاحبه است.

موارد مورد ارزیابی حیطه های مختلف در مصاحبه

در آزمون کتبی و در مصاحبه، شایستگی های متقاضی در سه حیطه عمومی، تخصصی و اختصاصی ارزیابی می شود که عناوین مورد نظر برای ارزشیابی درمصاحبه به شرح زیر می باشد:

موارد مورد ارزیابی در حیطه عمومی مصاحبه دبیری ۱۴۰۳
شایستگی هامحتوی ارزیابینمره در مصاحبه
باور و التزام عملی به ارزش های اسلامی، ملی و انقلابی و روحیه جهادیمعارف و اندیشه اسلامی

تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی

توانایی قرائت قران و درک معنی آن

200 امتیاز
رعایت اداب و اخلاق اسلامی و آراستگی پوشش و ظاهرشاخص رعایت آداب و اخلاق اسلامی، شئونات اجتماعی، حضور فعال در مراسم و مناسک مذهبی و آراستگی پوشش و ظاهر، متعهد بودن به جلوه های مطلوب اخلاقی همچون صداقت، صبوری، گذشت، محبت و عطوفت
مهارت های ارتباطی، سازگاری و انعطاف پذیریسنجش و ارزیابی تکمیلی
تفکر تحلیلی و حل مسئله، خلاقیت، نوآوری و تحول خواهیسنجش و ارزیابی تکمیلی
تعهد و تعلق سازمانی، مسئولیت پذیریسنجش و ارزیابی تکمیلی
موارد مورد ارزیابی در حیطه اختصاصی مصاحبه استخدامی دبیری 1403
شایستگی هامحتوی ارزیابینمره در مصاحبه
مهارت های تدریس اثربخششناخت تفاوت های فردی، شیوه های تدریس و خلق موقعیت های بدیع و خلاقانه و مدیریت کلاس240 امتیاز
تربیت چند ساحتیمهارت های تربیتی در ساحت های اعتقادی، عبادی و اخلاقیی؛ اقتصادی و حرفه ای؛ علمی و فناوری، اجتماعی و سیاسی؛ زیستی و بدنی؛ زیبایی شناختی و هنری
انگیزه حرفه معلمیاشتیاق، علاقه و انگیزه به حرفه معلمی و برخورداری از نگرش غنی نبت به تعلیم و تربیت و کار کردن با دانش اموزان
کاربست فناوری های نوین آموزشیآشنایی با تکنولوژی و نرم افزارهای آموزشی
کسب مقام در مسابقات و رویدادها و جشنواره های معتبر استانی، ملی و جهانیکسب مقام در مسابقات و رویدادهای معتبرعلمی، ادبی، فرهنگی، هنری، ورزشی، تربیتی، آموزشی و فناوری
سوابق فعالیت های تحصیلی، آموزشی، فرهنگی، جهادی، تربیتی و فناوری های نوینمستندسازی تجربیات و سوابق تدریس و فعالیت در مراکز آموزش عالی، گروه های جهادی، مدارس، مهدهای کودک، مراکز فرهنگی، تربیتی و تحقیقاتی با ارائه مدارک معتبر از مراجع ذیربط و بیمه
سوابق فعالیت های تحصیلی، آموزشی، فرهنگی، جهادی، تربیتی و فناوری های نوینگواهی معتبر مهارت ها و مرتبه های علمی، ادبی، فرهنگی، هنری، ورزشی، تربیتی، آموزشی و فناوری
سوابق فعالیت های تحصیلی، آموزشی، فرهنگی، جهادی، تربیتی و فناوری های نوینتقدیرنامه های مرتبط در سطح (امتیاز بر اساس سطوح کسب تقدیرنامه)
موارد مورد ارزیابی در حیطه تخصصی مصاحبه استخدامی دبیری ۱۴۰۳
شایستگی هامحتوی ارزیابینمره در مصاحبه
تسلط بر برنامه درسی و تربیتی مورد نیاز دوره متوسطهتوانایی نوآوری و ابتکار آموزشی و بازی وار سازی مفاهیم آموزشی160 امتیاز
تسلط بر برنامه درسی و تربیتی مورد نیاز دوره متوسطهتوانایی سناریو نویسی و طراحی و تولید محتوای آموزشی مطابق با عنوان شغل
تسلط بر برنامه درسی و تربیتی مورد نیاز دوره متوسطهاجرای عملی تدریس مطابق با عنوان شغل/آزمون عملی کارگاهی در شایستگی فنی برای مشاغل هنرآموز

مرحله بعد از مصاحبه‌ آزمون استخدامی دبیری آموزش و پرورش 1403

داوطلبان پس از شرکت در مرحله مصاحبه، در صورت پذیرش، در دوره مهارت آموزی آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت خواهند کرد. پس از اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی دبیری، محل برگزاری این دوره یک ساله مشخص خواهد شد.

پذیرفته شدگان می بایست در محل اعلام شده نام نویسی خود را انجام دهند و سپس در دوره های پودمانی مهارت آموزی تحت نظر دانشگاه فرهنگیان، شرکت کنند. پس از اتمام دوره مهارت آموزی، از سوی دانشگاه برگزار کننده، آزمونی جامع تحت عنوان آزمون اصلح دانشگاه فرهنگیان برگزار می شود که موفقیت در این آزمون برای استخدام در آموزش و پرورش ضروری است.

 

سوالات متداول

1- زمان مصاحبه آزمون اسخدامی دبیری آموزش و پرورش ۱۴۰۳ در چه تاریخی خواهد بود؟

تا کنون زمان دقیقی مشخص نشده اما بنا بر پیش بینی ها مصاحبه اواسط خردادماه برگزار خواهد شد.

2- مصاحبه آزمون اسخدامی دبیری آموزش و پرورش ۱۴۰۳ طی چه مراحلی انجام می شود؟

پس از قبولی و ارسال مدارک مصاحبه در دو مرحله معاینه پزشکی و پرسش و پاسخ انجام خواهد شد.

3- چند درصد از امتیاز گزینش به مصاحبه آزمون استخدامی دبیری آموزش و پرورش ۱۴۰۳ اختصاص داده شده است؟

60 درصد از امتیازات به مصاحبه و 40 درصد به آزمون کتبی اختصاص یافته است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره