خانه استخدام بانک ها استخدام بانک کشاورزی ۱۴۰۲

استخدام بانک کشاورزی ۱۴۰۲

زمان و نحوه استخدام بانک کشاورزی 1402
استخدام بانک کشاورزی ۱۴۰۲

همواره آزمون های استخدامی متعددی در کشور برگزار می شوند که شرایط اشتغال افراد را در دستگاه های دولتی و خصوصی فراهم می آورند. یکی از این ارگان ها بانک ها می باشند. استخدام بانک های دولتی و خصوصی را می توان به دو نوع تقسیم کرد. نوع اول به بانک هایی اختصاص دارد که به طور مستقل آزمون استخدامی را به صورت کتبی برگزار می کنند و سپس با تشکیل جلسات مصاحبه از میان پذیرفته شدگانی که چند برابر ظرفیت پذیرش هستند تعدادی را انتخاب و استخدام می نمایند.

نوع دوم را بانک هایی تشکیل می دهند که آزمون کتبی برگزار نمی کنند. علاقه مندان به استخدام در این بانک ها یک فرم استخدامی را به صورت اینترنتی تکمیل و ارسال می نمایند. در صورتی که فرم ارسالی از سوی بانک مورد نظر تایید گردد داوطلب به مصاحبه دعوت می شود. بانک کشاورزی یکی از بانک هایی است که تحت نظارت دولت فعالیت می کند و مانند سایر بانک های دولتی افراد بسیاری علاقه مند به اشتغال در آن می باشند.

زمان ثبت نام در فرآیند استخدام بانک کشاورزی در سال جاری هنوز مشخص نمی باشد.


زمان استخدام بانک کشاورزی 1402

همان طور که اشاره شد، بانک ها یا برای استخدام نیروهای انسانی جدید یک آزمون کتبی برگزار می کند که گاهی این آزمون ورودی ممکن است با آزمون دستگاه های فراگیر مشترک باشد و یا به بررسی رزومه داوطلبان پرداخته و کارکنان خود را از این طریق انتخاب می نمایند. بانک کشاورزی از آن دسته از بانک هایی است که معمولا از طریق آزمون استخدامی به جذب نیرو می پردازد.

آخرین دوره ای که این بانک اعلام نیاز به نیروی انسانی کرده بود به سال 92 بر می گردد که در آن دوره، متقاضیان از روز 7 الی 16 اردیبهشت مهلت داشتند تا نام نویسی خود را به انجام برسانند. از آن جایی که زمان استخدام بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲ هنوز اعلام نشده و در خصوص شیوه پذیرش نیرو توسط این بانک اطلاعی در دست نیست، پیشنهاد می کنیم در کانال تلگرام آزمون های استخدامی ایران مشاوره عضویت داشته باشید و جدیدترین اخبار در این زمینه را دریافت کنید.

راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی بانک کشاورزی 1402

استخدام بانک کشاورزی چه از طریق آزمون استخدامی و چه از طریق بررسی رزومه داوطلبان صورت گیرد، فرآیند ثبت نام آن به صورت اینترنتی از طریق سایت این بانک به نشانی bki.ir انجام می شود. به طور کلی نام نویسی در این فرآیند شامل مراحل زیر می باشد.

    1. مراجعه به سایت اختصاصی بانک کشاورزی به نشانی bki.ir
    2. مطالعه ضوابط، اطلاعیه ها و دستورالعمل ثبت نام
    3. تکمیل فرم اینترنتی به وسیله اطلاعات خواسته شده
    4. پرداخت هزینه تعیین شده
    5. بارگذاری مدارک لازم
    6. دریافت کد رهگیری ثبت نام

رشته های مورد نیاز آزمون استخدامی بانک کشاورزی ۱۴۰۲

در سالی که بانک کشاورزی اقدام به جذب نیرو می کند با توجه به رده های شغلی مورد نیاز و رشته های مرتبط اطلاعیه ای منتشر خواهد کرد. طبق روال سال های گذشته امکان تغییر رشته های درخواستی در هر دوره وجود داشته و یکسان نبوده است. لذا با توجه به آخرین خبر دوره استخدامی، رشته های مورد نیاز این بانک حسابداری، حقوق، زبان انگلیسی، مهندسی کشاورزی و آمار بوده است. همچنین لازم به ذکر است که در صورت انتشار اخبار مرتبط در این خصوص مقاله بروز خواهد شد.

شرایط ثبت نام آزمون استخدامی بانک کشاورزی 1402

برای شرکت در پذیرش تمامی ارگان ها می بایست از شرایط در نظر گرفته شده برای متقاضیان برخوردار بود. داوطلبان این بانک نیز می بایست دارای شرایط استخدام در بانک کشاورزی که در دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم بندی می شوند، باشند. ضوابط اعلام شده از سوی بانک مذکور در آخرین دوره به صورت زیر بوده است. در صورت ایجاد تغییر در هر یک از شرایط ثبت نام در سال ۱۴۰۲ این بخش بروزرسانی خواهد شد.

شرایط عمومی

      • داوطلبان باید تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران را داشته و به قانون اساسی آن نیز پای بند باشند.
      • متقاضیانی که قصد شرکت در آزمون استخدامی بانک کشاورزی را دارند باید به دین اسلام و یا یکی از دین های شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اعتقاد داشته باشند.
      • نداشتن سابقه محکومیت به فساد اخلاقی و هرگونه سوء پیشینه کیفری که حقوق اجتماعی داوطلب را از او سلب می کند الزامی است.
      • علاقه مندان به ثبت نام در آزمون استخدامی بانک کشاورزی نباید به مواد مخدر دخانیات و روان گردان ها اعتیاد داشته باشند.
      • داشتن کارت پایان خدمت دوره وظیفه عمومی و یا برگ معافیت دائم قانونی برای داوطلبان آقا به نحوی که تاریخ مندرج بر روی آن قبل از زمان برگزاری آزمون استخدامی بانک کشاورزی باشد الزامی است.
      • داوطلبانی که در حال تحصیل در دانشگاه ها و مراکز آموزشی مختلف هستند نمی توانند در آزمون استخدامی بانک کشاورزی ثبت نام کنند.
      • نداشتن شغلی رسمی یا پیمانی و همچنین متعهد نبودن به انجام کار در سازمان های دیگر موسسه های دولتی و نهادهای انقلابی برای داوطلبان جهت ثبت نام در آزمون استخدامی بانک کشاورزی لازم است.
      • علاقه مندان به ثبت نام در این آزمون باید از سلامت و توانایی کامل جسمی و روانی برای شغل مورد نظر برخوردار باشند؛ به نحوی که صحت سلامتی آن ها از سوی مراجع پزشکی معتمد بانک نیز تایید شود.

شرایط اختصاصی

      • محل دریافت مدرک تحصیلی داوطلب با شهرستان مورد نظر او یکسان باشد. (حداقل 5 سال از دوره تحصیلی داوطلب در مقاطع ابتدایی راهنمایی یا دبیرستان به صورت پیوسته در شهرستان مورد نظر سپری شده باشد.)
      • حداقل معدل مورد نیاز برای شرکت در آزمون استخدامی بانک کشاورزی 13 می باشد.
      • داوطلبانی که در آزمون استخدامی بانک کشاورزی شرکت می کنند باید دارای مدرک لیسانس رشته های مشخصی باشند.
      • تنها مدارک فارع التحصیلی قابل قبول هستند که از سوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری تایید شوند.
      • بازه سنی مجاز به شرکت در آزمون استخدامی بانک کشاورزی بین 20 تا 30 سال تمام است؛ اما هر یک از موارد زیر می تواند موجب افزایش حداکثر شرایط سنی داوطلبان شود.

شرایط ویژه ایثارگران

      • مدت زمان حضور داوطلبانه در جبهه های جنگ، استراحت پزشکی و بستری شدن به علت مجروحیت
      • داوطلبان ایثارگر و خانواده های آن ها نیز بر اساس قوانین و مقررات مصوب می توانند از امتیازهای ویژه خود بهره مند شوند.
      • برای فرزندان شهدا جانبازان بالای 25 درصد و آزادگانی که بیش از 1 سال سابقه اسارت دارند شرط معدل در نظر گرفته نمی شود.
      • میزان سابقه اسارت و حضور در جبهه برای افرادی که توسط دشمن و یا گروه های ضد انقلاب اسیر شده اند.
      • برای اعضای خانواده (همسر فرزندان پدر مادر خواهر و برادر) شهدا آزادگان افراد مفقودالاثر و جانبازان از کار افتاده که نمی توانند کاری انجام دهند به اندازه 5 سال بر حداکثر شرایط سنی آن ها اضافه می شود.
      • فرزندان و همسران کارمندان دولت که منتقل به شهر دیگری شده اند با ارائه گواهی معتبر بومی به حساب می آیند.
      • در صورتی که شهرستان محل تولد افراد شاغل نیروهای مسلح و یا محل سکونت فعلی بازنشستگان نیروهای مسلح با شهرستان مورد نظر همسران و فرزندان آن ها برای استخدام بانک کشاورزی یکسان باشد.

مدارک ثبت نام آزمون استخدامی بانک کشاورزی 1402

یکی از ملزومات شرکت در هر آزمونی داشتن مدارک مرتبط و مورد نیاز آن می باشد، زیرا در صورت نداشتن حتی یکی از موارد، ثبت نام باطل محسوب می گردد. از جمله مدارک مورد نیاز نام نویسی در بانک کشاورزی، در این بخش از مقاله آورده شده است لذا لازم به ذکر است مدارک ذکر شده برای آخرین دوره برگزاری آزمون استخدام بانک کشاورزی بوده و در صورت انتشار اطلاعیه ای در این خصوص مقاله بروز خواهد شد.

مدارک مورد نیاز ثبت نام آزمون استخدامی بانک کشاورزی
یک قطعه عکس 4*3 اسکن شده با زمینه سفیدارائه تصویر کارت ملی داوطلب
ارائه تصاویر اسکن شده از صفحات شناسنامهارائه مدرک تحصیلی داوطلب و یا گواهی فراغت از تحصیل
کارت پایان خدمت یا معافیت دائم

مواد آزمون استخدامی بانک کشاورزی ۱۴۰۲

به طور کلی سوالات آزمون های استخدامی بانک ها و ارگان های دیگر به دو گروه تقسیم می شوند؛ سوالات عمومی و سوالات تخصصی. سوالات عمومی برای تمامی داوطلبان یکسان است اما سوالات تخصصی متناسب با رشته های تحصیلی که مجاز به شرکت در آزمون استخدامی می باشند طرح می شود.  منابع آزمون استخدامی بانک کشاورزی در آخرین اطلاعیه به شرح زیر بوده است و پیش بینی می شود در دوره های بعدی تغییر چشمگیری در مواد امتحانی این آزمون مشاهده نشود.

مواد آزمون استخدامی بانک کشاورزی
مواد امتحانی عمومی
زبان انگلیسی عمومیفناوری اطلاعاتریاضی و آمار مقدماتی
زبان و ادبیات فارسیمعارف اسلامیاطلاعات سیاسی و اجتماعی و مبانی قانونی
توضیحات: داوطلبانی که جزء اقلیت های دینی هستند معاف از پاسخ به سوالات معارف اسلامی می باشند و امتیاز این بخش بین سایر مواد آزمون تقسیم می گردد.
مواد امتحانی تخصصی
برای رشته های تحصیلی رایانه و IT آمار و ریاضی کاربردی، زبان انگلیسی، حقوق کشاورزی، حسابداری و حسابرسی: سوالات تخصصی رشته تحصیلی
برای رشته‌ های علوم بانکی و بانکداری مدیریت و تمامی گرایش‌ های آن و علوم اقتصادی: سوالات تخصصی میان رشته ای

پس از اعلام نتایج اولیه استخدام داوطلبان، از واجدین شرایط برای شرکت در مصاحبه آزمون استخدامی بانک کشاورزی دعوت به عمل می آید. در طی این مرحله شرکت کنندگان می بایست به سوالات مصاحبه کنندگان در حوزه های عقیدتی سیاسی، تخصصی و شغلی، روانشناسی و… پاسخ داده و همچنین معاینات پزشکی و آزمایشات لازم را پشت سر بگذارند. پس از اعلام نتایج استخدام بانک کشاورزی  پذیرفته شدگان نهایی باید در دوره آموزشی که توسط بانک برگزار می شود شرکت نموده و پس از آن می توانند فعالیت خود را آغاز نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر، می توانید به هر یک از لینک های فوق مراجعه نمایید.


سوالات متداول

1- استخدام بانک کشاورزی ۱۴۰۲ چه زمانی صورت می گیرد؟

اکنون اطلاعیه ای مبنی بر جذب نیروی این بانک وجود ندارد. به محض دریافت اطلاعات جدید، شما را از طریق کانال آزمون های استخدامی ایران مشاوره مطلع می کنیم.

2- برای ثبت نام در استخدام بانک کشاورزی ۱۴۰۲ از چه طریقی باید اقدام نمود؟

نام نویسی در پذیرش این بانک به صورت اینترنتی از طریق سایت اختصاصی بانک به نشانی bki.ir انجام می گیرد.

3- آیا برای شرکت در استخدام بانک کشاورزی ۱۴۰۲ شرط سنی وجود دارد؟

با توجه به آخرین دوره، شرط سنی شرکت در پذیرش این بانک بین 20 تا 30 سال تمام بوده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره بانک ها پیج استخدام بانک