خانه آزمون استخدامی مصاحبه آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ۱۴۰۲

مصاحبه آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ۱۴۰۲

مصاحبه آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی
مصاحبه آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی به منظور پذیرش علاقه مندان به اشتغال در دستگاه ها و ارگان هایی همچون وزارت کشور، سازمان هواپیمایی، دادگستری، هواشناسی و… برگزار می گردد. واجدین شرایط ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی که در آزمون کتبی شرکت کرده و موفق به کسب نمره حدنصاب آن شده اند، باید خود را برای حضور در جلسه مصاحبه آماده کنند.

پس از اعلام نتایج آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی 1402 اسامی کسانی که مدارک آن ها مورد تایید واقع شده و به مصاحبه دعوت شده اند، از طریق سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به آدرس hrtc.ir منتشر می شود. همچنین این سایت با انتشار اطلاعیه ای، از زمان مراجعه به سامانه اینترنتی هر یک از دستگاه های مربوطه و آدرس آن ها خبر می دهد. داوطلبان باید در تاریخ مقرر با بررسی سایت ارگان مورد نظر خود، از زمان و مکان مصاحبه، مدارک مورد نیاز و جزئیات پیرامون آن آگاهی یابند.

شرکت کنندگان آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی، جهت اطلاع از جزئیات برگزاری مصاحبه می بایست به پایگاه الکترونیکی هر یک از ارگان ها مراجعه نمایند.

مصاحبه آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی 1402

مصاحبه یکی از مراحل تعیین کننده و تاثیر گذار در پذیرش و یا عدم پذیرش افراد در آزمون استخدامی می باشد که شرکت کنندگان در این مرحله می بایست از موارد پر اهمیتی همچون زمان، مکان و مدارک مصاحبه اطلاع داشته باشند. اما بهتر است در ابتدا به این موضوع بپردازیم که اساسا چه کسانی به این مصاحبه دعوت خواهند شد؟

داوطلبانی که در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی شرکت کرده و نمره قبولی کسب کرده باشند، باید در زمان مقرر اقدامات لازم را برای حضور در جلسه مصاحبه به انجام برسانند. بعد از این که نتایج آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی منتشر شود، مدارک داوطلبان پذیرفته شده در مرحله اول مورد بررسی قرار می گیرد و متعاقبا نتیجه آن اعلام می گردد.

داوطلبان برای طی کردن مسیر مصاحبه می بایست به نکات زیر توجه داشته باشند:

  • لازم به ذکر است که مصاحبه تمامی دستگاه های اجرایی در یک روز و در یک مکان انجام نمی گیرد.
  • عدم مراجعه داوطلب در بازه زمانی اعلام شده توسط دستگاه های اجرایی به منزله انصراف داوطلب از سایر مراحل استخدام تلقی می شود.
  • به دلیل اینکه داوطلبان به صورت چند برابر ظرفیت به مصاحبه دعوت می شود پس از شرکت کردن در مراحل مذکور، از بین متقاضیان کسانی که واجد شرایط باشند به مراحل بعدی راه پیدا می کنند.

حدنصاب لازم برای دعوت به مصاحبه آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی 1402

با توجه به دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی 1402، حداقل نمره لازم جهت دعوت به مصاحبه، بر اساس عملکرد 3 نفر برتر هر جایگاه شغلی در هر شهرستان تعیین می شود. بر اساس قانون تعیین شده، داوطلبان می بایست لااقل 50 درصد نمره میانگین نمره سه نفر ممتاز آزمون را کسب کرده باشند. البته توجه داشته باشید که دروس عمومی با میانگین وزنی 40 درصد، و دروس تخصصی و اختصاصی با میانگین وزنی 60 درصد محاسبه می شوند.

لازم به ذکر است که کسب حدنصاب ذکر شده، لزوما به معنی دعوت به مصاحبه نمی باشد و همواره اولویت با افرادی است که نتیجه آزمون بهتری داشته اند. همچنین تعداد افراد دعوت شده به مصاحبه، چندین برابر ظرفیت استخدامی می باشد و بنابراین بسیاری از متقاضیان نیز در مرحله مصاحبه حذف خواهند شد.

نکته: داوطلبانی که موفق به اخذ نمره ذکر شده نشوند، از باقی مراحل آزمون حذف می شوند و صرفا می توانند کارنامه کتبی خود را از طریق سایت hrtc.ir مشاهده نمایند.

زمان مصاحبه آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی 1402

همان طور که گفته شد، زمان مصاحبه این آزمون معمولا بعد از اعلام نتایج آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی صورت می پذیرد. افراد پذیرفته شده پس از اطمینان از تایید بررسی مدارک خود، موظف هستند در تاریخ مقرر به آدرس اینترنتی دستگاه مورد نظر مراجعه نمایند تا از زمان مصاحبه آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی و جزئیات مربوط به آن آگاهی یابند. بنابراین با توجه به تعدد ارگان های شرکت کننده در این آزمون استخدامی، نمی توان یک تاریخ واحد برای زمان مصاحبه سال 1402 در نظر گرفت اما در صورت انتشار اطلاعات بیشتر، اخبار آن از طریق متن مقاله و کانال تلگرام آزمون های استخدامی ایران مشاوره در اختیار شما قرار می گیرد.

مکان مصاحبه آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی 1402

متقاضیان بعد از اینکه به سایت دستگاه اجرایی مورد نظر خود مراجعه نمودند، می توانند طبق برنامه زمانی اعلام شده در محل برگزاری مصاحبه حضور یابند. همان طور که گفته شد، محل برگزاری از طریق سامانه اینترنتی ارگان پذیرنده به اطلاع دعوت شدگان می رسد که در ادامه مطلب آدرس آن ها ذکر شده است.

آدرس درگاه های اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی 1402
دستگاه اجرایی آدرس سایت 

 وزارت راه و شهرسازی

mrud.ir

پست بانک

postbank.ir

شرکت ارتباطات زیرساخت

tic.ir

گمرک جمهوری اسلامی ایران

irica.ir

سازمان امور مالیاتی کشور

tax.gov.ir

سازمان پزشکی قانونی کشور

lmo.ir

سازمان تبلیغات اسلامی

nehzat.ir

سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی

areeo.ac.ir

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

ssaa.ir

سازمان شیلات ایران

fisheries.ir

سازمان ملی استاندارد

inso.gov.ir

سازمان ملی بهره وری ایران

npo.gov.ir

سازمان نقشه برداری کشور

ncc.gov.ir

پژوهشکده علوم زمین

gsi.ir

داوطلبان آزمون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سیستان و بلوچستان می بایست برای اطلاع از زمان و مکان مصاحبه برای اداره های موجود، با کلیک بر روی لینک های مندرج در جدول زیر از زمان و مکان مصاحبه اطلاع یابند.

آدرس درگاه های اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی استان سیستان و بلوچسان 1402
دستگاه اجراییآدرس سایت
اداره کل بازرسی استان سیستان و بلوچستان irna.ir
اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستانchabaharport.pmo.ir
اداره کل بهزیستی استان سیستان و بلوچستان behzisti.ir‏/service‏/province‏/sb
اداره کل پزشکی قانونی استان سیستان و بلوچستان sb.lmo.ir
اداره کل ثبت اسناد و املاک استان سیستان و بلوچستان sb.ssaa.ir
اداره کل زندان های استان سیستان و بلوچستان prisons.ir
اداره کل شیلات استان سیستان و بلوچستان shilat-sistan.ir
اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستانzahedan.inso.gov.ir
اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سیستان و بلوچستان sistanbaluchestan.frw.ir
استانداری سیستان و بلوچستان sbportal.ir
شرکت سهامی برق منطقه ای استان سیستان و بلوچستان sbrec.co.ir

مدارک مصاحبه آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی 1402

مدارک مورد نیازی که در روز مصاحبه آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی باید به همراه داشته باشید، توسط سایت آن دستگاه اطلاع رسانی می شود که در ادامه کلیات آن ها را ذکر کرده ایم.

  • مدارک مربوط به آخرین مقطع تحصیلی
  • مدارک شناسایی اعم از شناسنامه و کارت ملی
  • گواهی نامه های مربوط به مهارت های خود از جمله رشته ورزشی، روخوانی قرآن، I.C.D.L و…
  • کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم نظام وظیفه ویژه آقایان
  • مدراک مربوط به سهمیه
  • و…

مراحل مصاحبه آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی 1402

در روند پذیرش آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی از افراد دارای نمره حدنصاب آزمون که مدارکشان مورد تایید واقع شده است، به تعداد 3 الی 5 برابر ظرفیت دعوت به مصاحبه صورت می گیرد. نهایتا داوطلبان واجد شرایطی که امتیازات تمامی مراحل این فرآیند را با موفقیت کسب نمایند، به طور قطعی پذیرفته می شوند. مصاحبه این آزمون متشکل از 4 مرحله می باشد که در ادامه مقاله، توضیحات هر کدام را به طور مفصل بیان کرده ایم.

مصاحبه عقیدتی و مذهبی

سوالات این بخش شامل اطلاعات سیاسی، مذهبی و عقیدتی فرد شرکت کننده است. از جمله موارد مورد پرسش می توان به توانایی روخوانی و درک مفاهیم قرآنی، شناخت احکام دینی، سنجش میزان فعالیت های سیاسی داوطلب، ارزیابی شناخت فرد از مسئولین سیاسی کشور، شرکت یا عدم شرکت در راهپیمایی ها و نماز جماعت اشاره کرد.

مصاحبه شخصی و روانشناسی

فرد مصاحبه کننده ممکن است از شما سوالاتی درباره تحصیلات، وضعیت خانوادگی، شغل پدر و مادر، تعداد خواهران و برادران و … بپرسد. علاوه بر آن با مطرح نمودن پرسش های روانشناسی، تلاش می کند تا وضعیت روانی متقاضی را بسنجد. در این بخش معمولا از داوطلب درباره توانایی کنترل خشم، نقاط ضعف و قوت شخصیتی، داشتن اعتماد به نفس، و همچنین هدف و انگیزه وی از انتخاب جایگاه شغلی مربوطه سوال می شود.

مصاحبه تخصصی

همانطور که از نام این قسمت بر می آید، داوطلب از جنبه علمی و تخصصی مورد ارزیابی و پرسش قرار می گیرد. البته بر اساس جایگاه شغلی، سوالات تخصصی طیف متفاوتی دارند و ممکن است صرفا شفاهی باشند و یا تست عملی هم گرفته شود.

ارزیابی سلامتی و پزشکی

این امکان وجود دارد که در برخی جایگاه های شغلی، فرد متقاضی از لحاظ سلامتی و جسمانی نیز مورد بررسی قرار گیرد. سلامتی جسمانی شرکت کنندگان و توانایی انجام کار مورد نظر توسط آن ها در طی این معاینات و آزمایشات پزشکی و همچنین تست های ورزشی مشخص خواهد شد.

سوالات مصاحبه آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی 1402

پذیرفته شدگان در هر یک از رشته های آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی سال 1402 می بایست در تمامی مراحل مصاحبه عمومی و اختصاصی شرکت کرده و حدنصاب لازم را کسب نمایند. در هر یک از بخش های مصاحبه که با عنوان آزمون شفاهی نیز از آن یاد می شود، سوالاتی مطرح می گردد که سر فصل های آن ها را در موارد زیر خلاصه کرده ایم.

سوالات مصاحبه عمومی

  • قرآن در چند سال نازل شد؟
  • نماز، با چه کلماتی آغاز و با چه کلماتی به پایان می رسد؟
  • قبر اشخاص مهم مذهبی (ذکر نام آن شخصیت) در کجاست؟
  • اسم چند پیامبر در قرآن آمده است؟
  • لقب هر یک از امامان چیست؟
  • هدف از واقعه کربلا چه بود؟
  • شکیات در نماز کدامند؟ (احکام مربوط به آن ها)
  • راه های شناخت مرجع تقلید کدامند؟
  • واجبات، مستحبات و مکروهات چه چیزهایی را شامل می شود؟
  • تاریخ یک واقعه مهم سیاسی مثلا ملی شدن نفت چه روزی است؟
  • و…

سوالات مصاحبه اختصاصی

هدف از این مصاحبه محک زدن سطح علمی شرکت کنندگان در زمینه مربوط به رشته تحصیلی و عنوان شغلی انتخابی آن ها است. بنابراین افراد باید بر روی مبانی کلی و ابتدایی رشته تحصیلی خود تسلط کافی داشته باشند.

  • موضوعات و تعاریف سازمان ها اعم از مدیریت، بخش حسابداری و…
  • کاربرد رشته تحصیلی فرد در شغل محل انتخابی
  • طرح سوالاتی از مباحث I.C.D.L و یا زبان انگلیسی
  • و…

نکات مهم مصاحبه آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی 1402

انتخاب داوطلبان جهت انجام مصاحبه بر اساس نمره اکتسابی آنان در آزمون کتبی و سهمیه های آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی در هر شغل محل صورت می گیرد. خاطر نشان می شود، کسانی که در روز برگزاری مصاحبه در مکان مورد نظر حضور پیدا نکنند و یا مدارک آن ها ناقص باشد، از ادامه روند پذیرش حذف خواهند شد. در ادامه نکات مهمی در رابطه با مصاحبه آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی شرح داده ایم.

  • واجدین شرایطی که مدارکشان توسط ارگان مربوطه مورد بررسی و تایید واقع شده، حق شرکت در مصاحبه را دارند.
  • پذیرفته شدگان به تعداد 3 الی 5 برابر ظرفیت با توجه به جنسیت و به ترتیب نمرات فضلی به مصاحبه دعوت می شوند.
  • در صورتی که مرحله مصاحبه انجام نشود، معرفی افراد طبق مجموع نمره فضلی آن ها در آزمون کتبی با وزن 60 درصد برای حیطه تخصصی و 40 درصد برای عمومی، به تعداد یک برابر ظرفیت پذیرش صورت می پذیرد.
  • چنانچه تعداد داوطلبان دارای حدنصاب لازم کمتر از تعداد قابل قبول باشد، تمامی کسانی که حدنصاب اعلام شده را دارا می باشند، برای مصاحبه معرفی خواهند شد.

نکته 1: اگر شرایط برای انجام مصاحبه حضوری فراهم نباشد، جلسات آن به صورت مجازی برگزار می شود.

نکته 2: افرادی که مجموع نمرات آنان در آزمون و مصاحبه مساوی شود، داوطلبی پذیرفته می شود که از نمره بالاتری در آزمون کتبی برخوردار است.

نکته 3: فهرست دستگاه هایی که نسبت به برگزاری مصاحبه بر اساس 5 برابر ظرفیت موجود در هرشغل محل جنسیت” اقدام می کنند، در دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی 1402 قرار دارد که در ادامه مطلب آن ها را ذکر کرده ایم. البته دستگاه هایی که نام آن ها در جدول زیر قرار ندارد، از متقاضیان جهت انجام مصاحبه به تعداد 3 برابر ظرفیت دعوت به عمل می آورند.

فهرست دستگاه های اجرایی برگزار کننده مصاحبه به تعداد 5 برابر ظرفیت در آزمون 1402
ردیفنام دستگاه
1سازمان تبلیغات اسلامی
2سازمان ملی بهره وری ایران

لازم به ذکر است که گزینش افراد طبق نمره کل نهایی آن ها با وزن 70 درصد برای آزمون کتبی و 30 درصد امتیاز مصاحبه و همچنین با در نظر گرفتن سهمیه های آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی به میزان یک برابر ظرفیت پذیرش، انجام می گردد. البته “سازمان امور مالیاتی کشور” نمره نهایی را بر اساس 40 درصد آزمون کتبی و 60 درصد ارزیابی تکمیلی و همچنین “سازمان ملی بهره وری ایران” نمره نهایی را 50 درصد آزمون کتبی و 50 درصد ارزیابی تکمیلی اعلام کرده اند.

مراحل پس از مصاحبه آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی 1402

مدتی پس از اجرای مراحل مصاحبه، هر سازمان وظیفه دارد تا نتایج نهایی آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی را از طریق سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به آدرس hrtc.ir منتشر نماید. توجه داشته باشید که پذیرفته شدگان حداکثر به مدت یک ماه فرصت دارند جهت تکمیل فرآیند استخدام خود، به ارگان مربوطه مراجعه نمایند. لازم به ذکر است درصورتی که داوطلبان در مهلت یاد شده به سازمان محل قبولی مراجعه نکنند، قبولی ایشان باطل می شود.

 

سوالات متداول

1- در چه تاریخی مصاحبه آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ۱۴۰۲ برگزار می گردد؟

هنوز زمان دقیق برگزاری مصاحبه آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ۱۴۰۲ مشخص نیست.

2- مصاحبه آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ۱۴۰۲ شامل چند مرحله است؟

در روند مصاحبه این آزمون، شرکت کنندگان می بایست از مراحل مصاحبه شفاهی، معاینات پزشکی و تحقیقات محلی عبور نمایند.

3- سوالاتی که در جلسه مصاحبه آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ۱۴۰۲ مطرح می گردند، از چه مباحثی می باشند؟

موضوع سوالات پیرامون مباحث عقیدتی سیاسی، احکام، تاریخ و مسائل روز دنیا و همچنین سوالاتی از رشته تحصیلی فرد خواهد بود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر
  1. Fati

    سلام وقتتون بخیر زمان مصاحبه دستگاه اجرایی برای امور مالیاتی چه تاریخی است چطوری بفهمیم

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، در حال حاضر زمان مصاحبه ی سازمان امور مالیاتی کشور اعلام نشده است.

مشاوره استخدامی پیج استخدامی