خانه اخبار تحصیلی کنکور اشتباه داوطلبان کنکور درباره تراز آزمون سراسری

اشتباه داوطلبان کنکور درباره تراز آزمون سراسری

اشتباه داوطلبان کنکور درباره تراز آزمون سراسری

طبق اطلاعیه های منتشر شده تراز آزمون سراسری فقط تا 2 سال آینده معتبر است اما داوطلبان باید توجه داشته باشند که این موضوع شامل امتحانات نهایی نمی شود.

اشتباه داوطلبان درباره تراز کنکور سراسری

امسال آزمون سراسری به شیوه ای جدید برگزار شد و داوطلبان در کنکور 1402 در دو نوبت و با اعمال قوانین جدید شرکت کردند. با این حال هنوز مصوبه جدید برای اکثر داوطلبان ناشناخته است و بهتر است که به اخبار و جزییات قوانین آزمون سراسری توجه داشته باشند. به گفته رییس سازمان سنجش تراز کنکور فقط تا 2 سال اعتبار دارد. این به این معنی است که داوطلب کنکور سراسری با ترازی که یک بار ثبت می کند، می تواند دو بار انتخاب رشته کند.

در واقع فرد می تواند در هر دو نوبت در کنکور 1402 و نیز هر دو نوبت کنکور 1403 شرکت کند و نمره ای او از این چهار نوبت کنکور تا 2 سال اعتبار دارد. با این وجود داوطلبان باید به این نکته مهم دقت داشته باشند که این اعتبار فقط برای تراز کنکور است و تراز امتحانات نهایی هر سال تغییر می کند. آزمون سراسری سال 1403 طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، قرار است که در دو نوبت برگزار شود. نوبت اول در روزهای پنجشنبه و جمعه 6 و 7 اردیبهشت ماه 1403 و نوبت دوم در روزهای پنجشنبه و جمعه 7 و 8 تیرماه 1403 برگزار خواهد شد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور