خانه مدارس اعلام نتایج آزمون المپیاد جغرافیا 1401 – ۱۴۰۲

اعلام نتایج آزمون المپیاد جغرافیا 1401 – ۱۴۰۲

نتایج آزمون المپیاد جغرافیا 1401 - 1402
اعلام نتایج آزمون المپیاد جغرافیا 1401 – 1402

آزمون المپیاد جغرافیا برای اولین بار در سال تحصیلی 97 – 98 در سراسر کشور، بین دانش آموزانی با معدل بالای 17 در درس زبان انگلیسی از رشته انسانی برگزار شد. به گفته “مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان”، 4 و نیم درصد از دانش آموزان پایه دهم و یازدهم و حدود 84 هزار نفر در این آزمون المپیاد شرکت داشتند. المپیاد جغرافیا طی 4 مرحله برگزار می شود. پیش بینی می شود در دوره پیش رو، داوطلبان اوایل بهمن ماه 99 مرحله اول آزمون را گذرانده و تا زمان مقرر در انتظار نتیجه آن بمانند. در ادامه به زمان اعلام نتایج، نحوه اطلاع از آن و ظرفیت برگزیدگان هر مرحله پرداخته شده است.

مشاهده اعلام نتایج تنها به صورت اینترنتی ممکن است و از لازمه های آن کد ملی و رمز همگام، برای ورود به صفحه کاربری داوطلب می باشد.

زمان اعلام نتایج آزمون المپیاد جغرافیا 99 – 1400

اعلام نتایج آزمون المپیادهای علمی دانش آموزی کمی پس از تاریخ برگزاری هر مرحله از آزمون اعلام خواهد شد. با توجه به دفترچه ثبت نام المپیاد دانش آموزی، زمان اعلام نتیجه هر مرحله به صورت زیر می باشد.

زمانبندی نتایج آزمون ها و دوره های آموزشی المپیاد جغرافیا 99 – 1400
مرحله/دورهاعلام نتایج
مرحله اولاردیبهشت ماه 1400
مرحله دومتیر ماه 1400
مرحله سوم (دوره آموزشی تابستان)شهریور ماه 1400
مرحله چهارم (دوره جهانی)اطلاع رسانی خواهد شد.

همان طور که در جدول مشخص است، نتیجه آزمون اولین مرحله المپیاد دانش آموزی رشته جغرافیا در روز چهارشنبه 2 اردیبهشت ماه 1400 اعلام شد. داوطلبان می توانند برای اطلاع از زمان دقیق اعلام نتایج در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی عضو شوند.

نحوه مشاهده نتایج آزمون المپیاد جغرافیا 99 – 1400

سامانه اعلام نتایج آزمون المپیاد جغرافیا همان سایت ثبت نام المپیاد دانش آموزی است و تمام فرآیندهای مربوط به آزمون در این سامانه انجام می پذیرد. برای مشاهده نتایج می توانید مطابق زیر عمل نمایید.

  • ابتدا وارد سامانه ثبت نام المپیاد دانش آموزی به نشانی oly.medu.ir شوید.
  • پنل مربوط به خود را از قسمت راست صفحه انتخاب نمایید.
  • فیلدهای کد ملی و رمز همگام را پر کنید. رمز همگام رمزی است که هنگام ثبت نام آزمون المپیاد جغرافیا از مدرسه خود دریافت می کنید.
  • وارد صفحه کاربری شده و از قسمت مربوطه، کارنامه المپیاد خود را مشاهده نمایید.

ظرفیت برگزیدگان هر مرحله از آزمون المپیاد جغرافیا 99 – 1400

با پشت سر گذاشتن هر مرحله این المپیاد توسط داوطلبان، افرادی که حدنصاب امتیاز لازم را کسب نموده باشند به باقی مراحل صعود می نمایند. بدیهی است که میزان ظرفیت هر کدام از مراحل از پیش تعیین شده است و به صورت زیر می باشد.

مرحله اول: در مرحله اول دوره قبل حدود 450 نفر انتخاب شده و به مرحله دوم راه پیدا کرده اند. به طور میانگین بین 500 تا 1000 نفر می توانند از این مرحله با موفقیت عبور کنند.

مرحله دوم: از بین تمامی برگزیدگان مرحله اول که به این مرحله راه پیدا کنند به طور متوسط 50 نفر انتخاب و مجاز به شرکت در دوره آموزشی تابستان می شوند. اما از میان برگزیدگان، 4 نفر اول انتخاب و به منظور شرکت در المپیاد جهانی، در مرداد ماه، تحت یک دوره آموزشی فشرده تیم ملی قرار می گیرند.

مرحله سوم: دوره آموزشی تابستان بین تمام برگزیدگان مرحله دوم برگزار می‌ شود. در آزمون المپیاد جغرافیا برای 8 نفر برتر جوایز و امتیازات در نظر گرفته می شود اما از نحوه توزیع جوایز بین برگزیدگان هنوز اطلاعی در دست نیست. در این زمینه یک اطلاعیه جدا توسط “مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان” صادر خواهد شد.

با توجه به این که در همه المپیادها و در همه مراحل، فرصت اعتراض به نتایج آزمون المپیاد دانش آموزی برای تمام داوطلبان فراهم است. در المپیاد جغرافیا هم این امکان برای همگان وجود دارد اما در بازه ای که از سوی “مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان” تعیین می شود. معمولا این بازه با زمان اعلام نتایج یکسان است. به این شکل که داوطلب پس از اعلام نتیجه وارد صفحه کاربری خود شده و کارنامه را دریافت و بررسی می نماید. سپس می تواند نسبت به هر قسمتی که خلاف انتظارش بوده، درخواست تجدید نظر داشته باشد. در نهایت اعتراضات شرکت کنندگان مورد بررسی قرار می گیرد و پس از یک بازه یک تا دو هفته ای نتیجه این درخواست ها اعلام می شود.

 

سوالات متداول

1- تاریخ اعلام نتایج مرحله اول آزمون المپیاد جغرافیا 99 - 1400 به چه صورت است؟

این نتایج در 1 اردیبهشت ماه 1400 منتشر می گردد.

2- نتایج آزمون المپیاد جغرافیا 99 - 1400 از چه طریقی اعلام می شود؟

نتایج از طریق سایت ثبت نام المپیاد جغرافیا به نشانی oly.medu.ir به داوطلبان اعلام می گردد.

3- زمان مشاهده نتیجه اعتراض به نتایج آزمون المپیاد جغرافیا 99 - 1400 به چه صورت است؟

حدود 1 تا 2 هفته پس از اعلام نتیجه آزمون و ثبت اعتراض می توانید نتایج آن را دریافت نمایید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس