خانه آزمون زبان های خارجی اعلام نتایج آزمون تولیمو

اعلام نتایج آزمون تولیمو

کارنامه آزمون تولیمو
اعلام نتایج آزمون تولیمو
آزمون تولیمو یکی از آزمون‌ های استاندارد تعیین سطح دانش زبان انگلیسی در ایران است که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می ‌شود. ثبت نام آزمون TOLIMO داوطلبان دارای شرایط آزمون تولیمو، از طریق سایت مربوطه انجام می شود. تعداد کثیری از متقاضیان این آزمون را داوطلبان مقطع دکتری تشکیل می‌دهند؛ چرا که داشتن یک مدرک زبان انگلیسی (تولیمو، تافل، MCHE و…) برای قبولی در آزمون دکتری لازم است. مدرک زبان تولیمو همچنین برای کسانی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشورهای دیگر را دارند به‌ عنوان یک مدرک زبان معتبر قابل استفاده می باشد. آزمون مذکور چندین بار در سال برگزار می شود و زمان و مکان دقیق هر دوره نیز توسط سازمان مجری و طی فرآیند ثبت نام اعلام می گردد.

اعلام نتایج آزمون تولیمو، 8 الی 12 روز پس از برگزاری آزمون در سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

زمان اعلام نتایج آزمون تولیمو 99

نتایج آزمون TOLIMO معمولا بین 8 تا 12 روز، پس از هر دوره آزمون آماده شده و در قالب یک کارنامه که شامل امتیازات داوطلب در هر بخش از آزمون و نیز نمره کل است، از طریق سازمان مجری سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر می شود. پس از اتمام فرآیند تصحیح و بررسی های لازم، کارنامه تمام داوطلبان به صورت یک جا منتشر می شود و امکان اعلام نتیجه فردی و به صورت ضروری وجود ندارد.

همچنین هم زمان با اعلام نتایج از طریق سامانه، یک نسخه از کارنامه به اداره پست تحویل داده می شود تا به نشانی اعلام شده در پروفایل داوطلب ارسال شود. نشانی داوطلب حدودا 15 روزقبل از آزمون از پروفایل ثبت نامی استخراج می شود؛ بدیهی است که مسئولیت وارد کردن هر گونه نشانی ناصحیح به عهده خود داوطلب خواهد بود.

نحوه اعلام نتایج آزمون تولیمو 99

به محض اعلام نتایج آزمون، کارنامه ها از طریق همان سایت ثبت نام آزمون تولیمو یعنی سازمان سنجش در اختیار قرار می گیرند. جهت دریافت کارنامه خود باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه نموده و به یکی از دو روش زیر اقدام فرمایید.

روش اول

  • پس از ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org، از منوی سمت راست صفحه روی گزینه “TOLIMO” کلیک کنید.
  • در این مرحله وارد بخش “کارنامه آزمون” شوید.
  • شماره دوره یا تاریخ آزمون خود را انتخاب نمایید.
  • شماره پرونده که در پروفایل ثبت نامی به شما داده شده است را وارد کنید.
  • نهایتا با وارد کردن شماره شناسنامه و عبارت امنیتی داده شده در کادرهای مربوطه، به کارنامه خود دست خواهید یافت.

روش دوم

  • وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شده و از منوی موجود در سمت راست صفحه، روی گزینه “TOLIMO” کلیک کنید.
  • در این صفحه وارد بخش کارنامه آزمون شوید.
  • شماره یکتای کارنامه خود که در پروفایل ثبت نامی به شما داده شده است، را در بخش مربوطه وارد نمایید.
  • در نهایت با وارد کردن عبارت امنیتی مندرج در صفحه پیش رو، به کارنامه خود دست پیدا خواهید کرد.

نمره هر قسمت از آزمون تولیمو در مقیاس معمول محاسبه می شود و 10 برابر میانگین این نمرات به عنوان نمره کل منظور خواهد شد. دامنه نمره کل از 310 تا 677 می باشد که در این حالت، رتبه بندی نمرات به شرح زیر خواهد بود.

  • نمره کل بالاتر از 600، عالی
  • نمره کل بین ۵۲۰ تا ۵۹۹، خوب
  • نمره کل بین ۴۸۰ تا ۵۱۹، متوسط
  • نمره کمتر از ۴۷۹، ضعیف

بخش نوشتاری (writing) نمره جداگانه دارد و نمره آن بین ۱ الی ۶ می باشد و به طور جداگانه نیز در کارنامه درج می شود. توجه داشته باشید که نمایش عدد صفر در فیلد های نمره کل و نمره writing نیز به منزله غایب بودن داوطلب می باشد. از آن جایی که آزمون تولیمو یک آزمون تعیین سطح و غیر رقابتی است، پاسخ دهی به سوالات نمره منفی ندارد. مدت اعتبار کارنامه تا 2 سال بعد از روز آزمون می باشد و به هیچ وجه قابل تمدید نمی باشد. لازم به ذکر است که اگر در آزمون های آتی ثبت نام کرده باشید، پس از کسب نمره قبولی و رضایت بخش، امکان انصراف از شرکت در آزمون ثبت نام شده و باز پرداخت مبلغ ثبت نام وجود نخواهد داشت.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره