خانه مدارس اعلام نتایج آزمون المپیاد نجوم و اخترفیزیک 99 – 1400

اعلام نتایج آزمون المپیاد نجوم و اخترفیزیک 99 – 1400

زمان اعلام نتایج آزمون المپیاد نجوم و اخترفیزیک 99 - 1400
اعلام نتایج آزمون المپیاد نجوم و اخترفیزیک 99 – 1400

المپیاد نجوم و اختر فیزیک یکی از آزمون های مجموعه المپیادهای دانش آموزی می باشد که در میان علاقه مندان به رقابت های علمی جایگاه به خصوصی یافته است. آزمون این رشته هر ساله در سراسر جهان برگزار می شود و شامل 3 مرحله کشوری و یک دوره آزمون انتخاب اعضای تیم ملی برای اعزام به المپیاد جهانی می باشد. نتایج مراحل مختلف جداگانه و قبل از شروع مرحله بعد اعلام می گردد و شرکت کنندگان جهت مشاهده نتایج باید از طریق سایت ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی اقدام نمایند.

دانش آموزانی که نسبت به نتایج آزمون هر یک از مراحل المپیاد نجوم و اخترفیزیک خود معترض می باشند، می توانند در همان بازه زمانی اعتراض خود را به صورت اینترنتی ثبت کنند.

زمان اعلام نتایج آزمون المپیاد نجوم و اخترفیزیک 99 – 1400

نتایج تمامی آزمون های المپیاد به صورت اینترنتی، از سامانه المپیادهای علمی دانش آموزی” و به صورت هم زمان اعلام می شود. زمان اعلام نتیجه هر مرحله، در دفترچه ثبت نام المپیاد دانش آموزی همان دوره تعیین می گردد. تاریخ اعلام نتایج آزمون المپیاد نجوم و اخترفیزیک با توجه به دوره های قبل به شرح زیر می باشد.

مرحله اول: اعلام نتایج این مرحله در روز 1 اردیبهشت ماه 1400 صورت گرفت.

مرحله دوم: داوطلبان جهت مشاهده نتایج مرحله دوم آزمون المپیاد می توانند در تیر ماه 1400 به صفحه کاربری خود در سامانه مراجعه نمایند.

دوره آموزشی تابستان: نتیجه این دوره در شهریور ماه 1400 اعلام می گردد.

دوره آموزشی طلای کشور: این دوره به منظور انتخاب تیم المپیاد جهانی کشور بین برندگان مدال طلای این المپیاد، در پاییز و زمستان برگزار می شود. در نهایت اعضای انتخابی تیم در ماه آخر زمستان تعیین می شوند.

با توجه به این که تاریخ های اعلام شده به صورت حدودی و فرضی می باشد، پیشنهاد می کنیم در کانال تلگرام مدارس ایران مشاوره عضویت داشته باشید و از تاریخ دقیق اعلام اسامی پذیرفته شدگان سایر مراحل این آزمون باخبر شوید.

راهنمای دسترسی به کارنامه آزمون المپیاد نجوم و اخترفیزیک 99 – 1400

همان طور که می دانید نتایج آزمون المپیاد دانش آموزی به صورت اینترنتی در صفحه کاربران در سامانه المپیادهای علمی دانش آموزی “ قابل مشاهده است. برای دسترسی به کارنامه مطابق زیر می توانید عمل کنید.

  • وارد سایت ثبت نام المپیاد دانش آموزی شوید.
  • از کادری که در سمت راست سایت وجود دارد، پنل مربوطه را انتخاب نمایید.
  • قسمت های کد ملی و رمز همگام را تکمیل کنید. (رمز همگام هنگام ثبت نام المپیاد، از مدرسه قابل دریافت است. )
  • در این مرحله وارد صفحه کاربری خود می شوید. می توانید از قسمت مربوطه، نتیجه آزمون المپیاد را مشاهده نمایید.

اعتراض به نتایج آزمون المپیاد نجوم و اختر فیزیک 99 – 1400

در اکثر نقاط جهان و در اکثر آزمون ها، امکان اعتراض برای داوطلبان آن فراهم است. در المپیادهایی که در کشور ما برگزار می شوند نیز این امکان برای شرکت کنندگان فراهم شده است. گرچه که احتمال اشتباه در تصحیح آزمون های المپیاد به سبب حساسیتی که وجود دارد، نزدیک به صفر است اما داوطلبان می توانند پس از اعلام نتیجه، نسبت به هر قسمت از کارنامه المپیادی خود که برخلاف انتظارشان بوده، اعتراض داشته باشند.

برای اعتراض به نتیجه آزمون، داوطلبان باید به “سامانه المپیادهای علمی دانش آموزی” مراجعه کرده و وارد صفحه کاربری خود شوند. پس از ورود به صفحه باید اقدام به دریافت و تکمیل فرم درخواست رسیدگی مجدد به نتیجه آزمون نموده و در انتظار نتیجه آن بمانند. نتیجه درخواست اعتراضات معمولا یک تا دو هفته پس از اعلام نتایج آزمون منتشر می شود.

همان طور که گفته شد تمام مراحل آزمون المپیاد اعم از ثبت نام المپیاد دانش آموزی، کارت ورود به جلسه آزمون المپیاد دانش آموزی، اعتراض به نتایج آزمون المپیاد دانش آموزی و همچنین اعلام نتایج آزمون المپیادهای علمی دانش آموزی به صورت اینترنتی امکان پذیر است. از این رو برای کسب اطلاعات بیشتر در هر یک از زمینه های ذکر شده، می توانید بر روی لینک مربوط به آن کلیک کرده و ابهامات خود را برطرف سازید.

 

سوالات متداول

1- نتایج مرحله اول آزمون المپیاد اخترفیزیک چه زمانی اعلام می گردد؟

نتایج این مرحله در 1 اردیبهشت ماه 1400 اعلام می گردد.

2- از چه طریقی می توان نسبت به مشاهده نتایج آزمون المپیاد اخترفیزیک اقدام نمود؟

کارنامه داوطلبانی که در این رقابت علمی شرکت می کنند بر روی سامانه ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزشی به نشانی oly.medu.ir منتشر می گردد.

3- دانش آموزانی که در آزمون دوره آموزشی تابستانی المپیادهای دانش آموزی شرکت کرده اند، چه زمانی می توانند نتایج خود را دریافت کنند؟

نتایج این دوره در شهریور ماه 1400 اعلام می گردد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس