خانه استخدام ارتش اعلام نتایج اولیه آزمون دانشگاه افسری ارتش ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

اعلام نتایج اولیه آزمون دانشگاه افسری ارتش ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

تاریخ اعلام نتیجه اولیه امتحان دانشگاه افسری ارتش 1402 – 1403
اعلام نتایج اولیه آزمون دانشگاه افسری ارتش ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

از قدیمی‌ ترین مراکز آموزش عالی در سطح کشور، دانشگاه های افسری هستند که هر ساله با برگزاری آزمونی جامع، افراد واجد شرایط ثبت نام دانشگاه افسری ارتش می توانند در آن شرکت نمایند. دانشگاه‌ های افسری امام علی (ع)، خاتم الانبیاء (ص)، هوایی شهید ستاری، علوم دریایی امام خمینی (ره) و فارابی از جمله واحدهای آموزشی مهم در این زمینه می باشند. شرکت کنندگان که در مرحله کتبی این آزمون حضور داشته اند، پس از اتمام آن می بایست اخبار مربوط به اعلام نتایج آزمون دانشگاه افسری ارتش را پیگیری کنند.

در ابتدا نتایج اولیه و کارنامه علمی افراد منتشر می شود و در سایت آجا برای آن ها قابل مشاهده خواهد بود تا با مراجعه به این سامانه و در صورت کسب حد نصاب نمره قبولی، متقاضیان خود را برای مراحل مصاحبه آماده نمایند. جهت آگاهی از زمان و نحوه دریافت نتایج تا انتها این مقاله همراه ما باشید.

شرکت کنندگان آزمون دانشگاه های افسری تنها با کسب حد نصاب نمره قبولی در مرحله کتبی، مجاز برای شرکت در جلسات مصاحبه و معاینات پزشکی خواهند بود.

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دانشگاه افسری ارتش ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

متقاضیانی که در زمان مقرر شده جهت ثبت نام دانشگاه افسری ارتش  در سال 1403-1402 اقدام نموده اند، پس از شرکت در آزمون کتبی منتظر اعلام نتایج اولیه یا همان نمره علمی خود هستند که این نتیجه به صورت اینترنتی در روز 27 دی 1401 از طریق سایت aja.ir در دسترس کاربران قرار گرفت. از افرادی که موفق به کسب حد نصاب نمره قبولی شده اند، جهت مصاحبه و اقدامات بعدی مانند معاینات پزشکی دعوت به عمل می آید و موفقیت در این مرحله، تعیین کننده قطعی حضور داوطلبان در این دسته از دانشگاه هاست.

شرکت کنندگان با مراجعه به سایت نام برده شده و ورود به بخش “استخدام و گزینش”، می توانند با وارد نمودن اطلاعات خواسته شده توسط این سامانه، نتایج اولیه خود را مشاهده کنند که مشخص می کند آیا افراد می بایست خود را برای مراحل بعدی پذیرش آماده نمایند یا خیر. به شما همراهان گرامی نیز توصیه می کینم تا با عضویت در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ایران مشاوره  از به روز ترین اخبار در این زمینه مطلع شوید.

نحوه دریافت نتایج اولیه آزمون دانشگاه افسری ارتش 1402 – 1403

مشاهده و دریافت نتایج آزمون دانشگاه های افسری هر ساله به صورت اینترنتی و از طریق پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران یا همان سامانه آجا به نشانی aja.ir انجام خواهد شد و شرکت کنندگان می توانند از این طریق اقدام به مشاهده نتایج اولیه آزمون خود نمایند. در ادامه، مراحل دسترسی به کارنامه اولیه هر داوطلب در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به صورت گام به گام شرح داده شده است.

  • ابتدا به سایت ارتش جمهوری اسلامی ایران به آدرس aja.ir مراجعه کرده و گزینه “گزینش و استخدام افسری” را از قسمت بالای منوی اصلی که با فلش نشان داده شده است، انتخاب کنید.

اولین مرحله انتشار نتیجه اولیه ازمون دانشگاه افسری ارتش 1401-1400

  • سپس روی لینک فعال “نتیجه آزمون کتبی” موجود در لیست سمت راست صفحه کلیک کنید.

دومین مرحله انتشار نتیجه اولیه ازمون دانشگاه افسری ارتش 1401-1400

  • در صفحه پیش رو، کد ملی و شماره داوطلبی خود را در کادرهای مشخص شده درج نموده سپس، دکمه “تایید” را بفشارید. در این قسمت شما می توانید از قبولی و یا عدم قبولی خود در آزمون مطلع شوید.مرحله سوم مشاهده نتایج آزمون دانشگاه افسری ارتش

همان طور که ذکر شد، نتایج آزمون دانشگاه افسری ارتش 1402-1403 در دو مرحله در اختیار افراد قرار می گیرد که البته نتیجه دوم تنها مختص افرادی است که مرحله نخست یعنی آزمون کتبی را با نمره قبولی پشت سر گذاشته اند. از متقاضیان پذیرفته شده در نتایج اولیه، مصاحبه دانشگاه افسری ارتش  و معاینات پزشکی به عمل خواهد آمد که داوطلبان می بایست در زمان تعیین شده از نتایج نهایی آزمون دانشگاه افسری ارتش از طریق همان سایت aja.ir آگاه شوند. سپس پذیرفته شدگان نهایی می بایست در تاریخ مشخص شده جهت پذیرش و تکمیل مدارک به دانشگاه خود مراجعه نمایند.

سوالات متداول

1- چه زمانی نتایج اولیه آزمون دانشگاه افسری ارتش ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ اعلام می شود؟

نتایج اولیه آزمون کتبی دانشگاه های افسری ارتش در 27 دی ۱۴۰۱ در دسترس کاربران قرار گرفت.

2- از چه طریقی می توان نتایج اولیه آزمون دانشگاه افسری ارتش ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ را مشاهده نمود؟

داوطلبان می توانند از طریق پایگاه اینترنتی ارتش جمهوری اسلامی ایران و طبق مراحل ذکر شده در مقاله فوق، کارنامه اولیه خود را دریافت نمایند.

3- از چه کسانی برای شرکت در مصاحبه دانشگاه افسری ارتش ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ دعوت به عمل خواهد آمد؟

از افرادی که در آزمون کتبی دانشگاه افسری ارتش حد نصاب نمره قبولی را به دست آورده باشند، جهت مصاحبه دعوت به عمل می آید که البته به معنای پذیرش قطعی نیست.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره