خانه فرهنگیان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 1401

اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 1401

زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 1401
اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 1401

کسانی که در فرآیند تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر رجایی ثبت نام کرده اند، در انتظار اعلام نتایج تکمیل ظرفیت این دانشگاه ها می باشند. لازم به ذکر است که در صورت ثبت نام در تکمیل ظرفیت فرهنگیان می توان در نیمه اول دی ماه منتظر انتشار نتایج این فرآیند بود. اسامی پذیرفته شدگان مانند ادوار گذشته از طریق سایت سازمان سنجش در دسترس قرار خواهد گرفت. پذیرفته شدگان باید توجه داشته باشند که در صورت قبولی بایستی پیگیر اخبار مربوط به مصاحبه این دانشگاه باشند و در صورت قبولی در مصاحبه، می توانند برای تکمیل ثبت نام اقدام نمایند.

نتایج اولیه و نهایی تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می گردد.

زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 1401

هنوز اخباری مبنی بر نیاز دانشگاه فرهنگیان به برگزاری تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بهمن 1401 منتشر نشده و از آنجایی که در سال های اخیر، دانشگاه فرهنگیان اعلام تکمیل ظرفیت نکرده است، احتمال می رود که در سال جاری نیز فرآیند مذکور انجام نگیرد. در آخرین دوره اسامی پذیرفته شدگان در روز 12 دی ماه بر روی سایت سنجش قابل مشاهده بوده و پذیرفته شدگان می بایست برای اطلاع از زمان و محل انجام مصاحبه، معاینه پزشکی و سایر مراحل گزینش، پیگیر اطلاعیه سایت این سازمان می شدند. با این حال به محض انتشار اخبار مربوطه، مقاله حاضر بروزرسانی خواهد شد و همچنین می توانید با عضویت در کانال تلگرام انتخاب رشته ایران مشاوره در اسرع وقت از جزئیات زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در سال 1401 مطلع شوید.

نتایج اولیه

علاقه مندان به ثبت نام در تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان، پس از انجام انتخاب رشته بایستی در انتظار اعلام نتایج اولیه مربوطه باشند. دانشگاه فرهنگیان از میان شرکت کنندگان در تکمیل ظرفیت، اسامی واجدین شرایط را تا 3 برابر ظرفیت تعیین می کند که بایستی در مصاحبه حضوری شرکت کرده و در این مرحله نیز نمره لازم را کسب نمایند. طبق آخرین دوره برگزاری تکمیل ظرفیت این دانشگاه می توان گفت زمان اعلام نتایج اولیه حدودا 2 هفته پس از نام نویسی و انتخاب رشته در فرآیند تکمیل ظرفیت آن می باشد.

نتایج نهایی

همان طور که گفته شد، پذیرفته شدگان مرحله اول تکمیل ظرفیت فرهنگیان بایستی در مصاحبه حضوری شرکت کرده و در زمینه های عقیدتی، سیاسی، جسمانی و روانی و… مورد ارزیابی قرار گیرند. نتیجه مصاحبه این افراد توسط هسته گزینش دانشگاه های فرهنگیان بررسی شده و در نهایت از طریق سایت سنجش، اسامی پذیرفته شدگان اعلام می شود. این دسته از افراد بایستی در زمان مقرر برای اقدام به ثبت نام در دانشگاه اقدامات لازم را انجام دهند.

شایان ذکر است که در صورت برگزاری این فرآیند، داوطلبان باید در مدت زمان تعیین شده به آدرس های مندرج در اطلاعیه های منتشر شده مراجعه نموده و اقدامات لازم را به انجام برسانند. توجه داشته باشید که عدم مراجعه به موقع به منزله انصراف از گزینش بوده و داوطلب حق هیچ گونه اعتراضی در این باره نخواهد داشت.

نحوه مشاهده نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 1401

همان طور که پیش از این اشاره شد، نتایج اولیه و نهایی تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس sanjesh.org منتشر می گردد که شما می توانید مطابق با راهنمای تصویری موجود در ادامه مقاله نسبت به مشاهده آن اقدام نمایید.

  • ابتدا وارد سایت sanjesh.org شوید و از منوی سمت راست، گزینه “سراسری” را انتخاب نمایید.

مرحله اول مشاهده نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

 

  • روی لینک “اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره اعلام اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت رشته های تحصیلی پردیس های دانشگاه فرهنگیان در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون سراسری” کلیک کنید.

مرحله دوم مشاهده نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

 

  • برای مشاهده اسامی پذیرفته شدگان کافی است روی لینک موجود در انتهای اطلاعیه تحت عنوان “برای مشاهده اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت اینجا کلیک نمایید”، را انتخاب کنید تا فایل آن در قالب pdf نمایش داده شود.

مرحله سوم مشاهده نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

 

توجه داشته باشید که پس از انتشار زمان و آدرس های محل مصاحبه دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی لازم است مطابق با تاریخ های معین به آدرس های اعلام شده مراجعه نمایید، چرا که هیچ دلیلی مبنی بر غیبت داوطلبان در جلسه مصاحبه، معاینه و سایر مراحل گزینش قابل قبول نبوده و این امر به منزله انصراف قطعی آن ها تلقی می گردد. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط و زمان بندی مصاحبه دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی، روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

اقدامات لازم پس از قبولی در تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 1401

در صورتی که تکمیل ظرفیت فرهنگیان در سال 1401 برگزار شود، پس از اعلام نتایج نیز امکان اعتراض به نتایج وجود دارد که افراد می توانند از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش درخواست خود را به ثبت برسانند.

همچنین آن دسته از کسانی که پس از گذراندن مرحله مصاحبه این دانشگاه موفق به پذیرش نشده و در کارنامه سبزشان عدد 5 درج شده باشد، می توانند مجددا با ثبت درخواست بازبینی، شانس خود را امتحان کنند. این عدد بیانگر این است که داوطلب مذکور به دلایلی مانند عدم موفقیت در مصاحبه های تخصصی و عمومی (عقیدتی، سیاسی و …) مورد پذیرش قرار نگرفته است. بدیهی است در صورت پذیرش، افراد باید مدارک مربوطه را آماده کرده و ثبت خود را نهایی نمایند.

سوالات متداول

1- نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱ چه زمانی مشخص می گردد؟

زمان انتشار نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان هنوز مشخص نیست اما به محض اعلام، اخبار مربوطه کانال انتخاب رشته ایران مشاوره و مقاله فوق قرار می گیرد.

2- از چه طریقی می توان به مشاهده کارنامه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان اقدام کرد؟

نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت که نحوه مشاهده آن در مقاله حاضر تشریح شده است.

3- در صورت عدم شرکت داوطلبان در مصاحبه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان می توان آن ها را جزء پذیرفته شدگان به شمار آورد؟

خیر؛ عدم حضور متقاضیان در زمان تعیین شده برای شرکت در مصاحبه، به منزله انصراف قطعی آن ها تلقی می گردد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره فرهنگیان پیج فرهنیگان