خانه فرهنگیان تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بهمن 1401

تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بهمن 1401

زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بهمن 1401
تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بهمن 1401

تحصیل در دانشگاه فرهنگیان به دلیل مزایایی که در حین تحصیل و بعد از فارغ التحصیلی دارد، هر ساله داوطلبان زیادی را به سوی خود جذب می کند. پذیرش دانشجویان در دانشگاه های تربیت معلم تنها با ثبت نام کنکور سراسری و شرکت در آن امکان پذیر بوده و همچنین فرآیند انتخاب رشته آن همزمان با انتخاب رشته کنکور انجام می شود.

پس از اعلام نتایج کنکور سراسری، به دلیل این که پذیرش نهایی رشته های دبیری به صورت متمرکز شرایط خاص از طریق برگزاری مصاحبه می باشد، ممکن است برخی از متقاضیان با علیرغم داشتن رتبه و تراز مناسب، امتیاز لازم را در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 1401 کسب نکنند. این دسته از افراد می توانند در فرصت مجددی که تحت عنوان “تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان”، شانس خود را مجددا برای تحصیل در این دانشگاه امتحان کنند.

داوطلبان جهت شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بایستی تراز علمی 6500 و یا بالاتر داشته باشند.

تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان چیست؟

علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان، پس از گذراندن مرحله آزمون کنکور و پذیرش نهایی، بایستی برای قطعی کردن ثبت نام خود در دانشگاه فرهنگیان اقداماتی مانند ارائه مدارک و تشکیل پرونده در این دانشگاه را انجام دهند. در صورتی که تعدادی از پذیرفته شدگان، مراحل نهایی ثبت نام و تحویل مدارک خود را انجام نداده و یا انصراف دهند، دانشگاه مذکور با ظرفیت خالی مواجه می شود که برای جبران آن، اقدام به پذیرش علاقه مندان در فرآیندی به نام “تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان” می نمایند. آن دسته از افرادی که در مرحله انتحاب رشته پذیرفته نشده بودند، می توانند مجددا شانس خود را برای قبولی در این دانشگاه از طریق فرآیند مذکور امتحان کنند.

زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بهمن 1401

دانشگاه فرهنگیان در برخی سال ها اقدام به فراخوانی متقاضیان جهت ثبت نام در تکمیل ظرفیت می نماید. توجه به منتشر نشدن اطلاعیه ای در این خصوص، بازه زمانی نام نویسی در مرحله تکمیل ظرفیت برای سال 1400 مشخص نمی باشد اما با توجه به سال های گذشته که ثبت نام این فرآیند در اواخر بهمن ماه صورت می پذیرفت، انتظار می رود که در در صورت برگزاری تکمیل ظرفیت، فراخوان مربوطه در زمان مشابه سال های گذشته (اواخر بهمن ماه) انجام گیرد. شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام انتخاب رشته ایران مشاوره از تمامی اخبار در رابطه با زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 1401 در اسرع وقت مطلع شوید.

نحوه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بهمن 1401

همان طور که گفته شد، فرآیند تکمیل ظرفیت از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام خواهد گرفت. علاقه مندان بایستی در بازه زمانی مقرر به سایت مذکور مراجعه کرده و پس از دریافت و مطالعه دقیق دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بهمن 1401 که حاوی کد رشته محل ها، شرایط و ضوابط پذیرش می باشد، به ثبت کد رشته محل های انتخابی بپردازند. برای انجام انتخاب رشته تکمیل ظرفیت فرهنگیان بایستی طبق مراحل زیر اقدام نمود.

  • مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org و انتخاب گزینه “سراسری” از منوی موجود در سمت راست صفحه

مرحله اول انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

  • کلیک بر روی لینک فعال “انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال 1401 – مرحله تکمیل ظرفیت پردیس های دانشگاه فرهنگیان”

مرحله دوم انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

  • فعال نمودن تیک “اطلاعیه های اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری 1401 را مطالعه نموده ام” و فشردن کلید “تایید و ادامه – گام بعدی”

مرحله سوم انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

  • در این مرحله از سه روش به منظور ورود به حساب کاربری خود در سایت سازمان سنجش می توانید استفاده کنید.
  1. از طریق وارد کردن اطلاعاتی مربوط به سریال ثبت نام و شماره شناسنامه
  2. با ثبت کد ملی، سریال شناسنامه و شماره پرونده
  3. درج نمودن شماره رهگیری و کد ملی

مرحله چهارم انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیانپس از درج کد رشته های انتخابی، لازم است که اطلاعات وارد شده را تایید نموده تا در سامانه ذخیره شوند. توجه داشته باشید که جهت ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان لازم است ابتدا از احراز شرایط مورد نیاز اطمینان حاصل کرده و سپس روند نام نویسی و انتخاب رشته خود را پیگیری کنید.

شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بهمن 1401

آن دسته از داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت کرده اند، در صورت برخورداری از تمامی شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان می توانند در تکمیل ظرفیت این دانشگاه نیز شرکت کنند. لازم به ذکر است که اصلی ترین شرط پذیرش در تکمیل ظرفیت این دانشگاه، کسب حداقل تراز کل 6500 در کنکور سراسری بوده و سایر داوطلبان مجاز به ثبت نام نمی باشند.

همزمان با شروع ثبت نام تکمیل ظرفیت، دفترچه آن در سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار داده می شود که حاوی لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان، شرایط و نکاتی برای پذیرش در این دانشگاه است که در ادامه مقاله ضوابط اختصاصی و عمومی این مرحله ذکر شده است.

شرایط عمومی

  • تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  • اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان معرفی شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • دارا بودن سلامت کامل روانی و جسمانی
  • عدم سابقه کیفری مؤثر و محکومیت جزایی
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • داشتن مدرک دیپلم نظام جدید، دیپلم نظام قدیم و یا پیش دانشگاهی

شرایط اختصاصی

  • علاقه مندان جهت نام نویسی در تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بایستی علاوه بر دارا بودن تراز علمی 6500 و بالاتر، دارای شرط معدل و شرط سن نیز باشند. بدین صورت که معدل کل دوره دوم متوسطه داوطلب باید حداقل 14 بوده و حداکثر سن داوطلب نیز 24 سال تمام (متولدین یکم مهر ماه سال 76 به بعد) باشد. 
  • داوطلبان مجاز به انتخاب حداکثر 20 کد رشته محل از دفترچه انتخاب رشته هستند.
  • آن دسته از داوطلبان کنکور سراسری که در یکی از رشته های تحصیلی بورسیه یا رشته های دارای تعهد خدمت به دستگاه های اجرایی کشور پذیرفته شده اند، مجاز به ثبت نام در تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان نمی باشند.
  • متقاضیانی که در انتخاب رشته اولیه در یکی از رشته های تحصیلی دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی پذیرفته شده اند، نمی توانند در مرحله تکمیل ظرفیت شرکت نمایند.
  • کسانی که در کنکور سراسری سال 1401 شرکت کرده اند و در یکی از رشته های تحصیلی دوره های روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان و پیام نور مورد پذیرش قرار گرفته اند، می توانند در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ثبت نام کنند ولی در صورتی که در این طرح پذیرفته شوند، مجاز به ادامه تحصیل در رشته قبلی خود نمی باشند.
  • داوطلبانی که در انتخاب رشته اولیه تراز لازم برای حضور در مصاحبه را به دست آورده اند ولی به علت موارد پزشکی، شرط معدل و یا شرط سن، مجاز به حضور در مرحله مصاحبه تخصصی نشده اند، نمی توانند در تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ثبت نام نمایند.
  • افرادی که رتبه و تراز لازم برای حضور در مصاحبه را به دست آورده اند ولی در مرحله مصاحبه به دلیل عدم کسب حدنصاب لازم پذیرفته نشده اند، می توانند با شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان، شانس پذیرش خود را برای بار دوم امتحان کنند.
  • متقاضیانی که در زمان انتخاب رشته، علاقه مندی خود را برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان اعلام نکرده اند ولی دارای شرایط لازم برای شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان می باشند نیز می توانند فرم انتخاب رشته را دریافت نمایند.
  • کسانی که با ارائه اطلاعات نادرست در تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان نام نویسی نمایند، در هر مرحله که مشخص شود دارای شرایط مغایر با ضوابط موجود می باشند، ثبت نام و پذیرش آن ها لغو خواهد شد.
دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بهمن 1401
دانلود دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بهمن 1401

(به محض انتشار، لینک فوق فعال خواهد شد.)

با توجه به این که پذیرش علاقه مندان واجد شرایط در مرحله تکمیل ظرفیت به صورت متمرکز و با شرایط خاص انجام می شود، گزینش نهایی دانشگاه فرهنگیان بدین ترتیب صورت می گیرد که نتایج ثبت نام داوطلبان از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شده و از پذیرفته شدگان جهت حضور در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان دعوت به عمل می آید. اگر پس از طی فرآیند مصاحبه، صلاحیت عمومی و تخصصی داوطلبان برای کارشناسان و نمایندگان سازمان آموزش و پرورش محرز گردد، پذیرش آن ها قطعی خواهد شد. توجه داشته باشید که مقررات مرتبط با حداقل معدل و حداکثر سن، تحت هیچ شرایطی تغییر نخواهد کرد.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱ چه زمانی است؟

در حال حاضر زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان برای سال ۱۴۰۱ مشخص نمی باشد اما در صورت برگزاری، احتمال دارد اواخر آذر ماه صورت پذیرد.

2- انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱ از طریق کدام سایت انجام می گیرد؟

متقاضیان می توانند به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و نسبت به تکمیل فرم ثبت نام خود اقدام نمایند.

3- حداقل تراز لازم برای ثبت نام در فرآیند تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان چقدر است؟

حداقل تراز لازم برای ثبت نام در فرآیند تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 6500 بوده و داوطلبان با تراز پایین تر مجاز به ثبت نام نمی باشند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۳۰ نظر
  1. جبار

    سلام
    ایا انصراف از دانشگاه افسری باعث از بین رفتن یک بار حق انصراف از تحصیل اقایان میشود یا متفاوت از بقیه دانشگاه ها است؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، در صورتی که مسئله نظام وظیفه تان در مدت زمان تحصیل در افسری حل شده باشد مشکلی ندارید، در غیر اینصورت یکبار حق انصراف برایتان محسوب خواهد شد.

  2. شهرام

    سلام
    ایا انصراف از دانشگاه های افسری هم مثل دانشگاه های دیگه باعث از بین رفتن یک بار فرصت انصراف میشه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      بله

  3. شهرام

    من و دوستم هر دو یک کد رشته رو انتخاب کردیم از دانشگاه فرهنگیان؛اون قبول شده و من اولویت بعدی رو قبول شدم؛دوستم مشکل خدمت داره و نتونسته ثبت نام کنه؛منی ک توی کد رشته بعدی قبول شدم میتونم درخواست بدم من رو توی اون کد رشته قبول کنن؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود خیر، این درخواست امکان ندارد.

  4. عماد معراجی فر

    سلام دانشجویان که ترم بهمن وارد دانشگاه فرهنگیان میشنود چه زمانی وارد کلاسهای درس بعنوان معلم میشوند

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      معمولا دانشجویان ورودی بهمن پس از فارغ التحصیلی، برای سال تحصیلی آینده وارد کلاس می شوند.

  5. سما

    سلام خسته نباشید و خیلی ممنون از پاسخگوییتون با توجه به اینکه الان تقریبا آخر اسفند هست و تا حالا خبری از تکمیل ظرفیت نبوده ممکنه مثلا فروردین ۱۴۰۱ تکمیل ظرفیت فرهنگیان رو انجام بدن؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، در حال حاضر اطلاعیه ای در این زمینه منتشر نشده است؛ شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی، از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوید.

  6. عبذالرئوف

    سلام آیا به خاطر استخدامی است که تکمیل ظرفیت فرهنگیان برگزار نمی شود

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، هم اکنون اطلاعیه ای در این خصوص منتشر نشده است لذا شما میتوانید برای اطلاع از جدیدترین اخبار، در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ایران مشاوره عضو باشید.

  7. سما

    سلام وقتتون بخیر ببخشید آیا هیچ خبری از تکمیل ظرفیت فرهنگیان نیست؟ اگر اسفند ماه تموم بشه دیگه برگزار نمیشه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، خیر، هیچ اطلاعیه ای در این خصوص منتشر نشده است.

  8. سما

    سلام وقتتون بخیر من از قسمت درخواست ها در سایت سنجش در مورد تکمیل ظرفیت فرهنگیان پرسیدم گفتن برگزار نمیشه… آیا واقعا برگزار نمیشه؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، در حال حاضر اطلاعیه ای در خصوص تکمیل ظرفیت فرهنگیان منتشر نشده اشت.

  9. عبذالرئوف

    سلام باتوجه ثبت نام کنکور سراسری آیاا میدی به تکمیل ظرفیت فرهنگیان ۱۴۰۰ نیست

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، در حال حاضر اطلاعیه ای در خصوص این مورد منتشر نشده است؛ جهت اطلاع از آخرین اخبار، می توانید عضو کانال تلگرام مشاوره تحصیلی باشید.

  10. عبذالرئوف

    سلام باتوجه به ثبت نام کنکور سراسری آیا دیگه تکمیل ظرفیت فرهنگیان ۱۴۰۰ برگزار نمی شود

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، در حال حاضر اطلاعیه ای در این خصوص منتشر نشده است؛ جهت اطلاع از آخرین اخبار، می توانید عضو کانال تلگرام مشاوره تحصیلی باشید.

  11. سما

    سلام ببخشید حتی یک درصد هم احتمال برگزاری تکمیل ظرفیت فرهنگیان وجود نداره؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، در حال حاضر اطلاعیه ای در این خصوص منتشر نشده است؛ جهت اطلاع از آخرین اخبار، می توانید عضو کانال تلگرام مشاوره تحصیلی باشید.

  12. نیلوفر

    سلام.هنوز معلوم نیست که تکمیل ظرفیت برگزار میشه یا نه؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، خیر، در حال حاضر اطلاعیه ای در این زمینه منتشر نشده است؛ شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ، از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوید.

  13. سینا

    سلام خسته نباشید تکمیل ظرفیت فرهنگیان چه زمانی هست؟
    دیگه انقدر جست وجو کردم کلافه شدم لطفا جواب بدهید

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، در حال حاضر اطلاعیه ای در این خصوص منتشر نشده است؛ جهت اطلاع از آخرین اخبار، می توانید عضو کانال تلگرام مشاوره تحصیلی باشید.

  14. Tina2020

    سلام وقتتون بخیر،ببخشید کسی که کلا در هیچ رشته ای کنکور شرکت نکرده،میتواند دانشگاه فرهنگیان ثبتنام کند؛

    • ایران مشاوره

      با سلام، شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان شامل: شرکت در آزمون سراسری رشته های نظری، حداقل معدل کل دیپلم ۱۴،شرایط سنی ۲۲سال و کسب تراز ۶۵۰۰ می باشد.

  15. حمیدرضا

    سلام. زمان تکمیل ظرفیت امسال چه روزیه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، مهلت تکمیل ظرفیت دانشگاه ها در نیمسال دوم به پایان رسیده است.

مشاوره فرهنگیان پیج فرهنیگان