خانه فرهنگیان دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بهمن 1401

دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بهمن 1401

دریافت دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بهمن 1401
دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بهمن 1401

رشته دبیری از رشته های پر متقاضی بوده و هر ساله داوطلبان زیادی را به خود اختصاص می دهد که این دسته از افراد برای ادامه تحصیل در این رشته باید در یکی از دانشگاه های فرهنگیان و یا تربیت دبیر شهید رجایی پذیرفته شوند. اما ممکن است برخی از داوطلبان علی رغم مجاز شدن برای انتخاب رشته این دانشگاه (در کارنامه اولیه کنکور سراسری) موفق به کسب امتیازات لازم در مرحله مصاحبه دانشگاه فرهنگیان نگردند.

بعد از اعلام نتایج نهایی و ثبت نام پذیرفته شدگان در صورتی که ظرفیت این دانشگاه پر نشده باشد، وزارت آموزش و پرورش به میزان ظرفیت خالی مانده این دانشگاه، برای جذب علاقه مندان واجد شرایط فراخوان داده و این متقاضیان می توانند مجددا شانس خود را برای پذیرفته شدن در رشته های ارائه شده در دفترچه مربوطه این دانشگاه امتحان نمایند. لازم به ذکر است که دانشگاه مذکور در سال های اخیر فراخوانی برای جذب دانشجو در تکمیل ظرفیت نداشته و آخرین دوره برگزاری این فرآیند مربوط به سال 98 می شود.

دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بهمن ماه
دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بهمن ماه 98

(جهت دریافت فایل، بر روی لینک فوق کلیک فرمایید.)

دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بهمن ماه 1401

(به محض انتشار، لینک فوق فعال می گردد.)

از آنجایی آخرین دوره برگزاری تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان مربوط به سال 98 بوده است، احتمال می رود این مرلحه برای سال 1401 نیز برگزار نشود.

زمان انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بهمن 1401

دانشگاه فرهنگیان بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری در صورت وجود ظرفیت برای بهمن ماه، دانشجو جذب می کند. داوطلبانی که در انتخاب رشته قبلی خود پذیرفته نشده اند و یا دانشگاه فرهنگیان را در انتخاب های خود قرار نداده بودند اما اکنون علاقه مند به شرکت در آن ها هستند، می توانند در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بهمن 1401 شرکت کنند.

یکی از اقدامات ضروری قبل از ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان، بررسی دفترچه مربوط به این فرآیند است اما از آنجایی که در سال های اخیر فرآیند تکمیل ظرفیت فرهنگیان برگزار نشده، احتمال می رود که در سال جاری نیز برگزار نشود.

آخرین دوره ای که فرآیند تکمیل ظرفیت فرهنگیان برگزار شد مربوط به سال 98 بوده که دفترچه مربوطه نیز در اواخر آبان ماه منتشر شد. علاقه مندان می توانند برای اطلاع از هر گونه اخبار مربوط به زمان انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بهمن 1401 با عضویت در کانال تلگرام کنکور ایران مشاوره در اسرع وقت مطلع گردند.

مندرجات دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بهمن 1401

دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان (در صورتی که منتشر شود) حاوی جداولی می باشد که مندرجات آن ها شامل اطلاعات مختلفی در رابطه با رشته های پذیرنده دانشجو در فرآیند تکمیل ظرفیت می باشد. مندرجات دفترچه مذکور در آخرین دوره ای که منتشر شد (یعنی سال 98) به شرح زیر بوده است:

  • کد رشته محل
  • عنوان رشته
  • ظرفیت و جنسیت دانشجوی مورد پذیرش
  • توضیحات مربوط به محل تحصیل و اولویت های پذیرش

لازم به ذکر است که برای اطلاع از جزییات و شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در این فرآیند بایستی به دفترچه انتخاب رشته مراجعه کرد.

دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بهمن 1401

همان طور که اشاره شد قبل از اقدام به ثبت کد رشته های مورد نظر در سایت ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان، ابتدا باید دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را از سایت sanjesh.org دانلود کرده و آن را به دقت مطالعه نمایید.

دفترچه مربوط به آخرین دوره تکمیل ظرفیت فرهنگیان یعنی سال 98، در جدول زیر قرار داده شده است که برای آشنایی بیشتر با فرآیند مذکور می توانید آن را مطالعه نمایید. همچنین لینک دریافت دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بهمن ماه 1401 به محض انتشار در کادر زیر فعال می شود.

دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بهمن ماه
دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بهمن ماه 98

(جهت دریافت فایل، بر روی لینک فوق کلیک فرمایید.)

دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بهمن ماه 1401

(به محض انتشار، لینک فوق فعال می گردد.)

پذیرش نهایی داوطلبان رشته های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی بر اساس کسب نمره حدنصاب در مصاحبه تخصصی صورت می گیرد. آن دسته از علاقه مندانی که در بازه زمانی اعلام شده در فرآیند مصاحبه و سایر مراحل گزینش شرکت کرده باشند و صلاحیت آن ها توسط آموزش و پرورش تایید شود، می توانند روند ثبت نام خود را با مراجعه به دانشگاه محل پذیرش پیگیری نمایند.

لازم است بدانید که با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، شرط حداقل معدل و حداکثر سن، تحت هیچ شرایطی تغییر نخواهد کرد. اگر می خواهید از زمان و نحوه اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 1401 بر روی همین لینک کلیک فرمایید. 

 

سوالات متداول

1- دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بهمن ۱۴۰۱ چه زمانی منتشر می گردد؟

هنوز زمان انتشار آن مشخص نشده اما می توانید از طریق کانال کنکور تلگرامی ایران مشاوره در اسرع وقت وقت از زمان فرآیند مذکور مطلع گردید.

2- از چه طریقی می توان به دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بهمن ۱۴۰۱ دست یافت؟

با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org و همچنین دانلود آن از طریق لینک موجود در این مقاله امکان پذیر خواهد بود.

3- چه مواردی در دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱ عنوان شده اند؟

دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان (بهمن ماه) شامل رشته های ارائه شده در این مرحله می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۹ نظر
  1. علی

    سلام من به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان دعوت شدم و مصا حبه رفتم اما قبول نشدم و به اخرین قبولی ها نزدیک بودم اگر تکمیل ظرفیت اعلام بشه احتمال قبولی چقدر است

    • ایران مشاوره

      با سلام، در حال حاضر اطلاعیه ای در این زمینه منتشر نشده است.

  2. تقی‌ویسی‌ششبهره

    باسلام‌من‌درکنکور۴۰۰۰شدم‌ولی‌دردانشگاه‌فرهنگیان‌قبول‌نشدم‌بعدازانتخاب‌رشته‌سهمیه‌جانبازی‌ام‌۲۵٪شدوکارنامه‌ام‌به‌روزشدورتبه‌ام‌۶۵۱شدباتراز۶۵۵۰بایدچکارکنم‌که‌دوباره‌ویرایش‌انتخاب‌رشته‌کنم‌باچه‌سایتی‌ممنون

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، در قسمت ارسال درخواست سایت سنجش، درخواست خود را ثبت نموده تا کارشناسان بررسی های لازم را به عمل آورند.

  3. Ava

    سلام وقت بخیر. من با تراز ۷۵۰۰ امسال انتخاب رشته کردم و با اطمینان بهم گفتند که پرستاری واحد آزاد شهر محل سکونتم قبول میشم .منم با اینکه دانشگاه فرهنگیان مجاز بودم انتخابش نکردم. دیروز که جواب نهایی اعلام شد متاسفانه مردود شدم و الان پشیمونم بابت اینکه زمان انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان رو انتخاب نکردم. به نظر شما با این وضعیت میتونم در تکمیل ظرفیت شرکت کنم؟ تا بهمن ماه برای کنکور سال بعد بخونم و بعد از اون هم وارد دانشگاه بشم و هم ادامه بدم برای سال بعد؟ یعنی همزمان هم دانشگاه بخونم و هم کنکور سال بعد رو. و اینکه سال بعد وقتی قبول شدم رشته دلخواهم رو میتونم دیگه فرهنگیان رو ادامه ندم و به جای اون همون رشته قبولیم رو بخونم؟ یعنی باید خسارت پرداخت کنم؟ این کار ممکنه اصلا؟ .ممنون میشم جوابمو بدید.

  4. فاطمه

    سلام من نمره کلم شده ۶۲۰۰میتونم برای تکمیل ظرفیت فرهنگیان انتخاب رشته کنم سریع لطفا جواب بدید

    • ایران مشاوره

      باسلام
      یکی از شرایط دانشگاه فرهنگیان جهت پذیرش دانشجو ، تراز بالا ۶۵۰۰ می باشد.

  5. امیرحسین

    سلام
    من پشت کنکوری ام. سه تاازدروس داخلی پیش دانشگاهی ام راغیبت موجه داشتم والان برای شرکت درامتحان دیماه این دروس ثبت نام کردم.
    آیامن میتونم درتکمیل ظرفیت فرهنگیان شرکت کنم؟

    • ایران مشاوره

      باسلام
      کلیه داوطلبان حاضر در جلسه کنکور سراسری سال ۹۷ که تراز بالا ۶۵۰۰ کسب کرده اند در صورت دارا بودن شرایط (شرط سنی ، شرط معدل…) می توانند در تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان شرکت کنند.

مشاوره فرهنگیان پیج فرهنیگان