خانه فرهنگیان شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 1401

شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 1401

شرایط و ضوابط عمومی نام نویسی تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 1401
شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

پس از اعلام نتایج کنکور سراسری 1401 ممکن است بسیاری از داوطلبان واجد شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان مورد پذیرش قرار نگرفته و یا علی رغم کسب رتبه و تراز لازم، در مرحله مصاحبه دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی 1401 قبول نشده باشند.

این دسته از متقاضیان می توانند در فرصتی که تحت عنوان “تکمیل ظرفیت” در اختیار آن ها قرار می گیرد، با احراز شرایط عمومی و اختصاصی شانس خود را بار دیگر برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان امتحان کنند. البته لازم به ذکر است که حداکثر سن لازم جهت ثبت نام در این فرآیند دچار تغییراتی شده که در ادامه جزئیات لازم برای شما ذکر گردیده است.

آن دسته از داوطلبانی که حداقل تراز 6500 را در زیر گروه مربوطه در نتایج اولیه کنکور کسب نکرده اند، نمی توانند در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ثبت نام کنند.

شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 1401

سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان مجری برگزاری کنکور سراسری، فرآیند ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 1401 را نیز بر عهده دارد. بنابراین داوطلبان می توانند در موعد مقرر به سایت این سازمان به نشانی sanjesh.org مراجعه نموده و مراحل مربوط به نام نویسی خود را در این سامانه تکمیل نمایند.

توجه داشته باشید که صرفا متقاضیان واجد شرایط، مجاز به نام ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان می باشند. شرایطی که در ادامه مشاهده می کنید، از طریق سایت ثبت نام کنکور سراسری در قالب اطلاعیه ای در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. همچنین در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1401 نیز به این ضوابط اشاره شده است.

شرایط عمومی

  • داشتن تابعیت ایرانی
  • اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی کشور
  • التزام عملی به قانون اساسی
  • برخورداری از سلامت کامل روانی، جسمانی و توانایی انجام وظایف محوله
  • نداشتن سابقه محکومیت جزایی یا کیفری موثر
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • داشتن مدرک پیش دانشگاهی برای داوطلبان نظام قدیم و مدرک اتمام دوره متوسطه دوم برای متقاضیان نظام جدید

شرایط اختصاصی

  • تنها داوطلبانی که موفق به کسب نمره کل نهایی 6500 و بالاتر (با توجه به کارنامه نتایج علمی اولیه) شده باشند، می توانند نسبت به ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان اقدام نمایند.
  • داشتن حداقل معدل 14 در دوره متوسطه دوم از دیگر شرایط پذیرش دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان می باشد.
  • حداکثر سن مجاز برای ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان برابر با 24 سال تمام است. (متولدین اول مهرماه ۱۳۷۵ به بعد مجاز به ثبت نام هستند.)
  • متقاضیان در بدو استخدام قطعی بعد از فراغت از تحصیل باید حداکثر 30 سال داشته باشند.
  • پذیرفته شدگان می بایست در آغاز دوره تحصیلات، به میزان دو برابر مدت زمان تحصیل خود (حداقل 5 سال) به آموزش و پرورش تعهد خدمت ارائه نمایند.
  • هر یک از این داوطلبان نباید از آغاز تا پایان دوره تحصیلات خود در دانشگاه فرهنگیان هیچ گونه تعهدی مبنی بر خدمت (دائم یا موقت) در نهادها و سازمان های دولتی و غیردولتی داشته باشند.
  • بومی بودن متقاضی در هر یک از کد رشته محل های مندرج در دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 1401 ملاک عمل خواهد بود.

نکته مهم: ملاک بومی بودن داوطلبان به شرح زیر می باشد.

  1. در صورتی که محل اخذ مدرک تحصیلی سه سال آخر دوره متوسطه برای داوطلبان نظام قدیم و محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی و دو سال آخر دبیرستان برای داوطلبان نظام جدید در یک بخش، شهر و یا استان باشد، داوطلب به عنوان بومی آن شهر و استان شناخته می شود.
  2. متقاضیانی که سه سال آخر تحصیلات خود را در خارج از کشور گذرانده اند، استان محل تولد آن ها به منزله استان بومی آن ها تلقی می گردد.
  3. اگر داوطلبی ضمن اینکه سه سال آخر تحصیلات خود را در کشوری غیر از ایران گذرانده، در خارج از ایران نیز متولد شده باشد، استان بومی این افراد شهر تهران تلقی خواهد شد.
  4. در صورتی که محل اخذ مدرک تحصیلی سه سال آخر داوطلب در یک بخش، شهر و یا استان نباشد، بخش شهر و استان محل تولد داوطلب به عنوان بخش شهر و استان بومی وی در نظر گرفته می شود.

نکات مهم شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 1401

  • پذیرش داوطلبان در مرحله تکمیل ظرفیت نیز به صورت پذیرش در رشته های متمرکز با شرایط خاص کنکور سراسری بوده و دارای مصاحبه اختصاصی می باشد.
  • قبول ‌شدگان آزمون سراسری در هر یک از کد رشته‌های دارای بورسیه و یا شرایط خاص که به دستگاه‌ های اجرایی تعهد خدمت دارند و هم چنین پذیرفته‌ شدگان رشته‌های دانشگاه‌ های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی که متعهد به خدمت در وزارت آموزش و پرورش هستند، مجاز به ثبت ‌نام در مرحله تکمیل ظرفیت نمی باشند.
  • شرط حداقل معدل و یا حداکثر سن تحت هیچ شرایطی تغییر نخواهد کرد.
  • داوطلبانی که پیش از این در هر یک از کد رشته محل های دانشگاه فرهنگیان و یا دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی معرفی شده اند اما به دلیل یک سری موارد پزشکی، معدل و یا سن مورد پذیرش قرار نگرفته اند، حق ثبت نام در تکمیل ظرفیت را نخواهند داشت.
  • متقاضیانی که به مرحله مصاحبه راه یافته اند اما به موجب عدم کسب حدنصاب امتیاز لازم در مصاحبه مردود شده اند، منعی برای ثبت نام در تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان نخواهند داشت.
  • تغییر رشته و گرایش، تغییر محل تحصیل، انتقال، جابه‌جایی و تغییر اولویت انتخابی در بدو ورود و در طول تحصیل تحت هر شرایط مجاز نمی ‌باشد.
  • با توجه به این که آغاز فرآیند تحصیل پذیرفته شدگان نهایی از مهر ماه سال جاری خواهد بود، رعایت شرایط و ضوابط مرتبط با مقررات نظام وظیفه برای آقایان، بر عهده آن ها خواهد بود.
  • چنانچه در هر مرحله از ثبت نام، تحصیل، استخدام آزمایشی و قطعی، محرز گردد که داوطلبی با ارائه اطلاعات نادرست مورد پذیرش قرار گرفته و فاقد شرایط لازم می باشد، نه تنها قبولی وی باطل می گردد بلکه مشمول پرداخت جریمه نیز خواهد شد.

داوطلبان واجد شرایط ذکر شده می توانند در مدت زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 1401، کد رشته محل های مورد نظر خود را با توجه به دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بهمن 1401 انتخاب نمایند. متقاضیان بایستی در  پس از اتمام مهلت نام نویسی و در موعد مقرر، از متقاضیان واجد شرایط ثبت نام برای شرکت در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی 1401 دعوت به عمل می آید.

 

سوالات متداول

1- داوطلبان در چه محدوده سنی می توانند در فرآیند تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱ ثبت نام نمایند؟

متقاضیان با حداکثر 24 سال تمام مجاز به ثبت نام در فرآیند تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱ می باشند.

2- ثبت نام در فرآیند تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱ با داشتن چه معدلی امکان پذیر است؟

داشتن حداقل معدل 14 در دوره متوسطه دوم یکی از اصلی ترین شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان می باشد.

3- آیا داوطلبانی که در مرحله مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱ مردود شده اند، حق شرکت در تکمیل ظرفیت را دارند؟

بله، داوطلبانی که به هر دلیل در مرحله مصاحبه دانشگاه مذکور پذیرفته نشده اند، می توانند شانس مجدد خود را در مرحله تکمیل ظرفیت امتحان کنند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره فرهنگیان پیج فرهنیگان