خانه فرهنگیان زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 1401

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 1401

مهلت و تاریخ تمدید ثبت نام تکمیل ظرفیت فرهنگیان 1401
زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 1401

بسیاری از داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت می کنند، علاقه مند به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان هستند. این دانشگاه برای دانشجویان خود مزایایی در نظر می گیرد و طبعا بهره مندی از این مزیت ها، نیازمند برخورداری از شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان مانند معدل بالای 14، تراز بالاتر از 6500 در آزمون سراسری و داشتن 22 سال سن می باشد.

در این میان متقاضیانی نیز وجود دارند که تمامی شرایط لازم را دارند اما موفق به تحصیل در این دانشگاه نمی شوند. در این شرایط، دانشگاه فرهنگیان طی مرحله تکمیل ظرفیتی که معمولا در نیمه دوم سال برگزار می کند، فرصت دیگری را در یک بازه زمانی مشخص در اختیار این دسته از داوطلبان قرار می دهد تا آن ها بتوانند بار دیگر شانس خود را برای پذیرش بیازمایند.

زمان انجام فرآیند تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 1401 از سوی سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می گردد.

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 1401

همان طور که گفته شد، داوطلبانی که پس از اعلام نتایج کنکور سراسری 1401 در دانشگاه فرهنگیان مورد پذیرش قرار گیرند، از نیمسال اول تحصیلی می توانند وارد دانشگاه شوند و دوره تحصیلی خود را آغاز نمایند، در صورتی که فرآیند تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بهمن معمولا پس از سپری شدن یک ترم تحصیلی و در زمستان اجرا می شود.

با توجه به اینکه هنوز اطلاعیه ای در خصوص زمان دقیق ثبت نام در این فرآیند برای سال جاری منتشر نشده است، پیش بینی می شود مانند دوره های قبل این فرآیند در اواخر بهمن ماه انجام شود. در صورت انتشار اطلاعیه ای در این خصوص، جزئیات لازم از طریق کانال تلگرام انتخاب رشته ایران مشاوره و همچنین این مقاله در دسترس شما قرار می گیرد.

همچنین مهلت مجدد برای ثبت نام دانشگاه فرهنگیان 1401 در مرحله تکمیل ظرفیت، معمولا پس از پایان زمان اولیه آن مشخص می شود اما نمی توان به طور قطعی گفت که داوطلبان برای هر دوره در این فرآیند فرصت مجددی برای انتخاب رشته خواهند داشت، چرا که در برخی دوره های گذشته نام نویسی و انتخاب رشته تمدید نشد، بنابراین بهتر است علاقه مندان انتخاب رشته خود را در صورت برگزاری این مرحله، به امید مهلت مجددی که برقراری آن مشخص نیست، به تعویق نیندازند. 

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 1401

قدم اول برای انجام فرآیند تکمیل ظرفیت اطلاع از رشته های دانشگاه فرهنگیان است. به همین منظور علاقه مندان می بایست با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به دریافت و بررسی دقیق دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بهمن 1401 اقدام کرده، سپس لیستی از کد رشته محل های مورد نظر تهیه نموده و به ترتیب اولویت و علاقه خود آن ها را در فرم انتخاب رشته مربوطه ثبت کنند. در صورت برگزاری این فرآیند برای سال 1401، مراحل ثبت نام به ترتیب موارد ذیل خواهد بود.

  1.  به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و گزینه “سراسری” را از منوی موجود در سمت راست صفحه انتخاب کنید.
  2. بر روی لینک فعال “انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری 1401 – مرحله تکمیل ظرفیت پردیس های دانشگاه فرهنگیان” کلیک نمایید.
  3. تیک مربوط به گزینه “اطلاعیه های اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری را مطالعه نموده ام” را پس از مطالعه کامل اطلاعیه فعال نمایید و دکمه “تایید و ادامه – گام بعدی” را بفشارید.
  4. اکنون از سه روش به منظور ورود به حساب کاربری خود در سایت سازمان سنجش می توانید استفاده کنید.
  • از طریق وارد کردن اطلاعاتی مربوط به سریال ثبت نام و شماره شناسنامه
  • با ثبت کد ملی، سریال شناسنامه و شماره پرونده
  • درج نمودن شماره رهگیری و کد ملی

همان گونه که می دانید، تمامی رشته های ارائه شده در مرحله تکمیل ظرفیت توسط پردیس های مختلف، در قالب دفترچه تکمیل ظرفیت فرهنگیان بهمن1401 منتشر می شوند که داوطلبان می بایست آن را به دقت مطالعه کنند و کد رشته های انتخابی خود را استخراج نمایند. یکی دیگر از دانشگاه هایی که دانش آموختگان آن می توانند در حوزه آموزش فعالیت کنند، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی می باشد که شما می توانید پس از آگاهی یافتن از رشته های دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی در صورت دارا بودن شرایط لازم، شانس خود را برای پذیرش در این دانشگاه ها امتحان نمایید.

شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 1401

مانند همه دوره های سازمان سنجش، این دوره نیز دارای شرایط  و ضوابط مخصوص به خود می باشد که همه ی داوطلبان می بایست از طریق دانلود و مطالعه دفترچه مربوطه، از آنها با خبر شوند. در ادامه شرایط مربوط به دوره های قبل را در قالب جدول ذکر کرده ایم.

شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 

داشتن حداقل معدل کل 14 در دوره متوسطه دوم (سه پایه اول، دوم و سوم)
بومی بودن متقاضی در کدرشته محل های انتخابی
داشتن حداکثر سن 24 سال تمام در هنگام ورود به دانشگاه
برخورداری از سلامت جسمانی، روحی و روانی، توانایی بینایی،گفتاری و توانایی شنیداری آن ها در سطح قابل قبولی باشد.
کسب حداقل نمره علمی کل 6500 و بالاتر در زیر گروه مربوط به کنکور سراسری

سوالات متداول

1- تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱ چه زمانی انجام می شود؟

تاکنون اطلاعیه ای در خصوص مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان برای سال ۱۴۰۱ منتشر نشده است.

2- از چه طریقی می توان نسبت به ثبت نام در فرآیند تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان اقدام نمود؟

با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org می توان در تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان نام نویسی کرد.

3- آیا تمامی داوطلبان کنکور می توانند در فرآیند تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان شرکت نمایند؟

خیر، تنها کسانی که مجاز به ثبت کدرشته های دانشگاه فرهنگیان شده اند، می توانند در فرآیند تکمیل ظرفیت شرکت نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره فرهنگیان پیج فرهنیگان