خانه اخبار تحصیلی میزان افزایش شهریه دانشگاه آزاد در سال ۱۴۰۲

میزان افزایش شهریه دانشگاه آزاد در سال ۱۴۰۲

میزان افزایش شهریه دانشگاه آزاد در سال ۱۴۰۲

همه ساله قبل از شروع سال تحصیلی جدید، میزان افزایش شهریه دانشگاه آزاد نیز از طرف رئیس دانشگاه های آزاد اسلامی مشخص و اعلام می شود که در سال تحصیلی ۱۴۰۲-1403 نیز به همین صورت می باشد.

میزان افزایش شهریه دانشگاه آزاد در سال 1402

در روزهای اخیر یک نشست مطبوعاتی با رئیس دانشگاه آزاد در حاشیه نشست اساتید دانشگاه های استان تهران انجام شد که در آن به سوالاتی در خصوص زمان شروع سال تحصیلی و البته افزایش میزان شهریه دانشگاه آزاد این دانشگاه ها نیز اشاره شد. اطلاعات ارائه شده در نشست خبری توسط رئیس دانشگاه آزاد به صورت زیر می باشد.

میزان افزایش شهریه

  • طبق گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، میزان افزایش شهریه دانشگاه آزاد در سال ۱۴۰۲، مشابه سال گذشته (20 تا 25 درصد) بوده و تغییری در آن ایجاد نشده است.
  • به گفته ایشان شهریه واحدها و کد رشته محل ها با یکدیگر متفاوت است چون دانشگاه آزاد دارای 18 نوع واحد دانشگاهی می باشد که شهریه هر کدام از آنها با توجه به تعداد واحد و نوع رشته ها با یکدیگر متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال رشته تاریخ و حقوق با یکدیگر متفاوت بوده که شهریه پرداختی آن نیز یکی نخواهد بود.
  • متوسط افزایش شهریه تمام رشته های دانشگاه آزاد بین 20 تا 25 درصد است یعنی ممکن است شهریه برخی از واحد های دانشگاهی 5 درصد بوده ولی در برخی دیگر امکان افزایش بیشتر از 25 درصد نیز وجود داشته باشد.
  • بورسیه شدن دانشجویان دانشگاه آزاد نیز یکی از راهکارها برای کمک به پرداخت شهریه می باشد که به ازای کار دانشجویی و در فضای دانشگاه ها انجام می شود.
  • در خصوص افزایش دوباره شهریه در سال جاری نیز اینطور بیان کردند که افزایش دوباره شهریه در سال گذشته به دلیل افزایش حقوق کارمندان از طرف دولت بود که در سال جاری این شرایط به وجود نخواهد آمد.

زمان آغاز سال تحصیلی دانشگاه آزاد

  • طبق گفته های رئیس دانشگاه آزاد، سال تحصیلی جدید برای دانشجویان سال های قبل آغاز شده و فقط ورودی های جدید هستند که به دلیل عدم اعلام اسامی آنها از سمت سازمان سنجش، کلاس های خود را با تاخیر آغاز خواهند کرد.
  • دانشجویان سال های قبل دانشگاه های آزاد، ثبت نام خود را در هفته های گذشته انجام داده و کلاس های آنها از هفته آخر شهریور ماه آغاز شده است که برای حذف و اضافه نیز می توانند در هفته نخست مهرماه 1402 اقدام کنند.
  • وی با اشاره به ثبت نام دانشجویان مقطع دکتری و ارشد دانشگاه آزاد، تاکید کردند که بعد از ثبت نام ورودی های جدید دانشگاه آزاد که تعداد آنها حدود 400 هزار نفر می باشد، ثبت نام دانشجویان دکتری و ارشد شروع خواهد شد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره