خانه سایر مطالب برنامه امتحان نهایی نهم خرداد ۱۴۰۲ آذربایجان غربی

برنامه امتحان نهایی نهم خرداد ۱۴۰۲ آذربایجان غربی

برنامه امتحان نهایی نهم خرداد ۱۴۰۲ آذربایجان غربی
برنامه امتحان نهایی نهم خرداد ۱۴۰۲ آذربایجان غربی

پایان سال تحصیلی برای دانش آوزان نوید امتحانات آخر ترم بوده و این امتحانات برای دانش اموزان ششم، نهم و دوازدهم به صورت نهایی و از سوی وزارت آموزش و پرورش برگزار می شود و دارای اهمیت بسیاری است، چرا که امتحانات نهایی تاثیر زیادی در انتخاب رشته نهم به دهم دانش آموزان دارد. البته باید توجه داشت که سوالات امتحان نهایی نهم برای استان های مختلف متفاوت بوده و هر یک از آنها از جدول امتحانی جداگانه ای در این فصل پیروی می کنند.

برنامه امتحانی نهایی خردادماه هر یک از استان های کشور از طریق سایت سازمان آموزش و پرورش به نشانی medu.gov.ir اعلام می گردد. در ادامه مطلب به جزئیات برنامه امتحانات نهایی در استان آذربایجان غربی خواهیم پرداخت.

box type=”info” align=”right” class=”” width=””]

امتحانات نهایی خرداد نهم استان اذربایجان غربی از 30 اردیبهشت ۱۴۰۲ آغاز می شود.

[/box]

برنامه امتحانات نهایی خرداد نهم آذربایجان غربی 1402

همانطور که می دانید وزارت آموزش و پرورش در سال جاری برای هر یک از استان های کشور برنامه ای جداگانه جهت برگزاری امتحانات نهایی پایه نهم ارائه داده است. این جدول امتحانی برای استان آذربایجان غربی با امتحان قرآن از  30 اردیبهشت آغاز شده و با آزمون امتحان دفاعی مورخ 24 خرداد ۱۴۰۲ پایان می یابد.

برنامه امتحانات نهایی نوبت خرداد آذربایجان غربی پایه نهم ۱۴۰۲
روزعنوان درس
شنبه 30 اردیبهشت 1402قرآن
دوشنبه 1 خرداد ۱۴۰۲مطالعات اجتماعی
چهارشنبه 3 خرداد 1402زبان انگلیسی
شنبه 6 خرداد ۱۴۰۲علوم تجربی
دوشنبه 8 خرداد 1402عربی
چهارشنبه 10 خرداد ۱۴۰۲فارسی
شنبه 13 خرداد 1402ریاضی
چهارشنبه 17 خرداد ۱۴۰۲املای فارسی
شنبه 20 خرداد 1402پیام‌های آسمان
دوشنبه 22 خرداد ۱۴۰۲نگارش ( انشای فارسی)
چهارشنبه 24 خرداد 1402آمادگی دفاعی

نحوه برگزاری امتحانات نهایی خرداد نهم آذربایجان غربی 1402

برخلاف سال های اخیر که به دلیل شرایط حاکم بسیاری از امتحانات به صورت غیر حضوری برگزار می شد، در سال ۱۴۰۲ تمامی امتحانات مدارس به صورت حضوری برگزار می شوند. امتحانات نهایی خردادماه پایه نهم نیز از این مورد مستثنی نیست.

همانطور که در موارد فوق نیز به آن اشاره شد برنامه ریزی هر استان ر امتحانات نهایی پایه نهم با سایر استان های کشور متفاوت بوده و وزارت آموزش و پرورش برای هر استان زمانبندی جداگانه ای ارائه می دهد.

با توجه به زمانبندی اعلام شده توسط مدارس، دانش آموزان باید قبل از شروع امتحان در مدرسه حضور داشته باشند. لازم به ذکر است که به همراه داشتن کارت ورود به جلسه امتحان نهایی در روز امتحان ضروری است؛ در صورت نداشتن کارت ورود به جلسه از ورود و شرکت در امتحان مذکور جلوگیری خواهد شد.

یکی از دلایل حساسیت امتحانات نهایی این است که سوالات توسط معلمان مدرسه طرح نشده بلکه مستقیما از اداره آموزش و پرورش هر استان طراحی و توزیع می شوند. به علاوه تصحیح اوراق امتحانی نیز به به عهده همین سازمان بوده و مدارس در آن نقشی ندارند به موجب همین امر لازم است دانش آموزان به مطالب درسی تسلط بالایی داشته باشند.

کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی خرداد نهم آذربایجان غربی 1402

به دلیل شرایطی خاصی که بر روند برگزاری امتحانات نهایی حاکم است باید به شرایط آن توجه ویژه ای داشت؛ یک از این شرایط به همراه داشتن کارت ورود به جلسه در روز امتحانات است. این کارت در هربار امتحان حین ورود به حوزه امتحانی توسط مراقبان بررسی می ضشود و در صورت به همراه نداشتن آن مانع از ورود و شرکت در امتحان خواهد شد.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه

بدهی است که کارت ورود به جلسه باید پیش از برگزاری اولین امتحان توسط دانش آموزان دریافت شود. با توجه به اینکه اولین امتحان نهایی پایه نهم استان آذربایجان غربی در 31 اردیبهشت ماه برگزار می شود، کارت ورود به جلسه آزمون نیز باید پیش از این تاریخ از طریق پنجره خدمات الکترونیک وزارت اموزش و پروش به نشانی my.medu.ir قابل دریافت می باشد که نحوه دریافت آن را در ادامه توضیح داده ایم.

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه

دریافت کارت ورود به جلسه برای تمامی مقاطع تحصیلی دارای امتحان نهایی الزامی بوده و دریافت آن از طریق پنجره خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir صورت می گیرد که به شرح زیر می باشد:

  • ابتدا وارد پنجره خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir شده و پس از وارد کردن کدملی و شماره سریال شناسنامه کلید “ورود” را بفشارید.

مرحله اول ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان 1402

  • پس از ورود به صفحه بر روی آیکون “کارت امتحان نهایی” کلیک کنید.

مرحله سوم ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان 1402

 

سوالات متداول

1- چگونه می توان کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی نهم خرداد ۱۴۰۲ را دریافت کرد؟

کارت ورود به جلسه این آزمون را می بایست از پنجره خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir دریافت کرد.

2- آیا امتحانات نهایی نهم خرداد ۱۴۰۲ به صورت هماهنگ در سراسر کشور برگزار می شود؟

خیر، آموزش و پرورش هر استان برنامه ای متفاوت برای این امتحان در نظر می گیرد.

3- امتحانات نهایی نهم خرداد ۱۴۰۲ در چه بازه زمانی برگزار می شود؟

امتحانات نهایی نهم از ۳۰ اردیبهشت آغاز شده و در صورت عدم تعویق، در ۲۴ خردادماه پایان می یابد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره