خانه مدارس برنامه امتحان نهایی نهم خرداد ۱۴۰۲ اصفهان

برنامه امتحان نهایی نهم خرداد ۱۴۰۲ اصفهان

برنامه امتحان نهایی نهم خرداد ۱۴۰۲ اصفهان
برنامه امتحان نهایی نهم خرداد ۱۴۰۲ اصفهان

از بین امتحانات تمامی پایه های تحصیلی دوره متوسطه اول، تنها پایه نهم است که به صورت نهایی برگزار می شود. دو تفاوت امتحان نهایی با سایر امتحانات این است که سوالات آن توسط خود آموزش و پرورش طرح می شود و دوم اینکه تمامی اوراق امتحانی، توسط معلمانی به جز معلمان مدرسه تصحیح می گردد. البته در بعضی مواقع و طبق شرایط خاصی، آموزش و پرورش وظیفه تصحیح اوراق را به معلمان مدرسه واگذار می کند. سوالات مطرح شده و همچنین برنامه امتحانات نهایی خرداد در هر استانی متفاوت است. هدایت تحصیلی پایه نهم برای ورود به پایه دهم اهمیت بسیاری دارد به این جهت که انتخاب رشته نهم به دهم در این پایه صورت می گیرد. در واقع پایه نهم، اولین قدم ها در آینده شغلی و آینده تحصیلی دانش آموزان می باشد لذا امتحانات نهایی آن را باید جدی گرفت.

امتحانات نهایی خرداد نهم استان اصفهان به صورت حضوری بوده و از تاریخ 1 خرداد 1402 آغاز می شود.

برنامه امتحانات نهایی خرداد نهم اصفهان 1402

اداره کل آموزش و پرورش هر استان، برنامه امتحانات نهایی پایه نهم متوسطه اول را با زمان بندی متفاوت اعلام می کند. دانش آموزان پس از اطلاع از زمان بندی امتحانات نهایی، باید برنامه ریزی درسی منظمی را برای کسب بهترین نمره در پیش بگیرند. در جدول زیر برنامه امتحانات نهایی خرداد ماه پایه نهم استان اصفهان 1402 را قرار داده ایم. ضمن اینکه در نظر داشته باشید ساعت شروع امتحان نهایی کلیه دروس 10 صبح می باشد.

برنامه امتحانات نهایی نوبت خرداد اصفهان پایه نهم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲
تاریخ برگزاری عنوان درس
دوشنبه 1 خرداد ۱۴۰۲قرآن
چهارشنبه 3 خرداد 1402زبان انگلیسی
شنبه 6 خرداد ۱۴۰۲علوم
دوشنبه 8 خرداد 1402فارسی
چهارشنبه 10 خرداد ۱۴۰۲عربی
شنبه 13 خرداد 1402ریاضی
سه شنبه 16 خرداد 1402مطالعات اجتماعی
چهارشنبه 17 خرداد ۱۴۰۲املاء – نگارش
شنبه 20 خرداد 1402پیام‌های آسمان
دوشنبه 22 خرداد ۱۴۰۲آمادگی دفاعی

نحوه برگزاری امتحانات نهایی خرداد نهم اصفهان 1402

در سال جاری، تمامی امتحانات نهایی خرداد ماه 1402 پایه نهم، به صورت حضوری برگزار می گردد. برنامه امتحانات نهایی پایه نهم، همه ساله توسط اداره کل وزارت آموزش و پرورش هر استان منتشر می شود که این برنامه، مختص همان استان می باشد. دانش آموزان پس از اطلاع از زمانبندی امتحانات، با استفاده از برنامه ریزی درسی اصولی و منظم در زمان تعیین شده، در جلسات امتحان شرکت می کنند.

با توجه به زمانبندی اعلام شده توسط مدارس، دانش آموزان باید قبل از شروع امتحان در مدرسه حضور داشته باشند. لازم به ذکر است که به همراه داشتن کارت ورود به جلسه امتحان نهایی در روز امتحان ضروری می باشد و در صورت نداشتن این کارت از ورود و شرکت در امتحان مذکور جلوگیری خواهد شد. همچنین مطالعه مقاله نمونه سوالات امتحان نهایی خرداد می تواند برای کسب نمره بهتر در آزمون کمک کننده باشد.

یکی از مهم ترین مراحل آزمون نهایی نهم، تصحیح اوراق امتحانی است که وظیفه این کار به عهده وزارت آموزش و پرورش می باشد. دانش آموزان در پاسخ دادن به سوالات باید دقت زیادی به خرج داده و تا حد توان جزئیات جواب خود را کامل شرح دهند. چرا که برگه های امتحانی با استفاده از کلید سوالات تصحیح می شود و به گونه ای می توان گفت که حساسیت بسیاری در تصحیح این سوالات نقش دارد.

کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی خرداد نهم اصفهان ۱۴۰۲

همان طور که گفته شد یکی از شرایط شرکت در جلسات امتحان به همراه داشتن کارت ورود به جلسه امتحان نهایی در روز امتحانات است. این کارت در هربار امتحان حین ورود به حوزه امتحانی توسط مراقبان بررسی می شود و در صورت به همراه نداشتن آن مانع از ورود و شرکت در امتحان خواهد شد.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه

بدیهی است که کارت ورود به جلسه باید پیش از برگزاری اولین امتحان توسط دانش آموزان دریافت شود. با توجه به اینکه اولین امتحان نهایی پایه نهم استان اصفهان در 1 خرداد ماه برگزار می شود و کارت ورود به جلسه آزمون نیز باید پیش از این تاریخ از طریق پنجره خدمات الکترونیک وزارت اموزش و پروش به نشانی my.medu.ir قابل دریافت بود که نحوه دریافت آن را در ادامه توضیح داده ایم.

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه

دریافت کارت ورود به جلسه برای تمامی مقاطع تحصیلی به صورت اینترنتی و از طریق پنجره خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir صورت می گیرد. در ادامه به شرح مراحل انجام این روند پرداخته شده است.

  • ابتدا وارد پنجره خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir شده و پس از وارد کردن کدملی و شماره سریال شناسنامه، کلید “ورود” را بفشارید.

مرحله اول ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان 1402

  • پس از ورود به صفحه بر روی آیکون “کارت امتحان نهایی” کلیک کنید. در نهایت می توانید کارت ورود به جلسه خود را مشاهده و از آن پرینت تهیه نمایید.

مرحله سوم ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان 1402

 

سوالات متداول

1- امتحانات نهایی خرداد نهم ۱۴۰۲ از چه تاریخی آغاز می شود؟

امتحانات نهایی این پایه از تاریخ 1 خرداد آغاز می شود که برنامه کامل آن در مطلب فوق قید شده است.

2- چگونه می توان کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی نهم خرداد 1402 را دریافت کرد؟

کارت ورود به جلسه این آزمون را می بایست از سایت پنجره خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir دریافت کرد.

3- آیا تصحیح اوراق امتحانی توسط معلمان مدرسه انجام می گیرد؟

خیر، تصحیح اوراق امتحانی توسط آموزش و پرورش صورت می گیرد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس