خانه مدارس برنامه امتحان نهایی نهم خرداد ۱۴۰۲ بوشهر

برنامه امتحان نهایی نهم خرداد ۱۴۰۲ بوشهر

برنامه امتحان نهایی نهم خرداد ۱۴۰۲ بوشهر
برنامه امتحان نهایی نهم خرداد ۱۴۰۲ بوشهر

از بین امتحانات تمامی پایه های تحصیلی دوره متوسطه اول، تنها پایه نهم است که به صورت نهایی برگزار می شود. دو تفاوت امتحان نهایی با سایر امتحانات این است که سوالات آن توسط خود آموزش و پرورش طرح می شود و دوم اینکه تمامی اوراق امتحانی، توسط معلمانی به جز معلمان مدرسه تصحیح می گردد. البته در بعضی مواقع و طبق شرایط خاصی، آموزش و پرورش وظیفه تصحیح اوراق را به معلمان مدرسه واگذار می کند. سوالات مطرح شده و همچنین برنامه امتحانات نهایی خرداد در هر استانی متفاوت است. هدایت تحصیلی پایه نهم برای ورود به پایه دهم اهمیت بسیاری دارد به این جهت که انتخاب رشته نهم به دهم در این پایه صورت می گیرد. در واقع پایه نهم، اولین قدم ها در آینده شغلی و آینده تحصیلی دانش آموزان می باشد لذا امتحانات نهایی آن را باید جدی گرفت.

کلیه امتحانات نهایی خرداد نهم استان بوشهر از ساعت 8 صبح، از تاریخ 20 اردیبهشت تا 13 خرداد 1402 برگزار می شود.

برنامه امتحانات نهایی خرداد نهم بوشهر 1402

همانطور که می دانید وزارت آموزش و پرورش در سال جاری برای هر یک از استان های کشور برنامه ای جداگانه جهت برگزاری امتحانات نهایی پایه نهم ارائه داده است. این جدول امتحانی برای استان بوشهر با امتحان پیام های آسمان از 20 اردیبهشت آغاز شده و با آزمون امتحان عربی مورخ 13 خرداد 1402 پایان می یابد.

برنامه امتحانات نهایی نوبت خرداد بوشهر پایه نهم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲
تاریخ برگزاری عنوان درس
چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402پیام‌های آسمان
شنبه 23 اردیبهشت 1402مطالعات اجتماعی
دوشنبه 25 اردیبهشت ۱۴۰۲املاء فارسی
چهارشنبه 27 اردیبهشت 1402نگارش فارسی
شنبه 30 اردیبهشت ۱۴۰۲ریاضی
دوشنبه 1 خرداد 1402قرآن
چهارشبنه 3 خرداد ۱۴۰۲ادبیات فارسی
شنبه 6 خرداد 1402علوم تجربی
دوشنبه 8 خرداد ۱۴۰۲زبان انگلیسی
چهارشنبه 10 خرداد 1402آمادگی دفاعی
شنبه 13 خرداد ۱۴۰۲عربی

نحوه برگزاری امتحانات نهایی خرداد نهم بوشهر 1402

برخلاف سال های اخیر که به دلیل شرایط حاکم بسیاری از امتحانات به صورت غیر حضوری برگزار می شد، در سال 1402 تمامی امتحانات مدارس به صورت حضوری برگزار می شوند. امتحانات نهایی خرداد ماه پایه نهم نیز از این مورد مستثنی نیست. همانطور که در موارد فوق نیز به آن اشاره شد برنامه ریزی هر استان در امتحانات نهایی پایه نهم با سایر استان های کشور متفاوت بوده و وزارت آموزش و پرورش برای هر استان زمانبندی جداگانه ای ارائه می دهد.

با توجه به زمانبندی اعلام شده توسط مدارس، دانش آموزان باید قبل از شروع امتحان در مدرسه حضور داشته باشند. لازم به ذکر است که به همراه داشتن کارت ورود به جلسه امتحان نهایی در روز امتحان ضروری می باشد و در صورت نداشتن این کارت از ورود و شرکت در امتحان مذکور جلوگیری خواهد شد. همچنین مطالعه مقاله نمونه سوالات امتحان نهایی خرداد می تواند برای کسب نمره بهتر در آزمون کمک کننده باشد.

یکی از مهم ترین مراحل آزمون نهایی نهم، تصحیح اوراق امتحانی است که وظیفه این کار به عهده وزارت آموزش و پرورش می باشد. دانش آموزان در پاسخ دادن به سوالات باید دقت زیادی به خرج داده و تا حد توان جزئیات جواب خود را کامل شرح دهند. چرا که برگه های امتحانی با استفاده از کلید سوالات تصحیح می شود و به گونه ای می توان گفت که حساسیت بسیاری در تصحیح این سوالات نقش دارد.

کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی خرداد نهم بوشهر ۱۴۰۲

همان طور که گفته شد یکی از شرایط شرکت در جلسات امتحان به همراه داشتن کارت ورود به جلسه امتحان نهایی در روز امتحانات است. این کارت در هربار امتحان حین ورود به حوزه امتحانی توسط مراقبان بررسی می شود و در صورت به همراه نداشتن آن مانع از ورود و شرکت در امتحان خواهد شد.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه

بدیهی است که کارت ورود به جلسه باید پیش از برگزاری اولین امتحان توسط دانش آموزان دریافت شود. با توجه به اینکه اولین امتحان نهایی پایه نهم استان بوشهر در 20 اردیبهشت ماه برگزار می شود و کارت ورود به جلسه آزمون نیز باید پیش از این تاریخ از طریق پنجره خدمات الکترونیک وزارت اموزش و پروش به نشانی my.medu.ir قابل دریافت بود که نحوه دریافت آن را در ادامه توضیح داده ایم.

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه

دریافت کارت ورود به جلسه برای تمامی مقاطع تحصیلی به صورت اینترنتی و از طریق پنجره خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir صورت می گیرد. در ادامه به شرح مراحل انجام این روند پرداخته شده است.

  • ابتدا وارد پنجره خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir شده و پس از وارد کردن کدملی و شماره سریال شناسنامه، کلید “ورود” را بفشارید.

مرحله اول ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان 1402

  • پس از ورود به صفحه بر روی آیکون “کارت امتحان نهایی” کلیک کنید. در نهایت می توانید کارت ورود به جلسه خود را مشاهده و از آن پرینت تهیه نمایید.

مرحله سوم ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان 1402

 

سوالات متداول

1- امتحانات نهایی خرداد نهم ۱۴۰۲ از چه تاریخی آغاز می شود؟

امتحانات نهایی این پایه از تاریخ 20 اردیبهشت آغاز می شود که برنامه کامل آن در مطلب فوق قید شده است.

2- چه زمانی می توان کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی نهم خرداد 1402 بوشهر را دریافت کرد؟

پیش از شروع اولین آزمون که در تاریخ 20 اردیبهشت 1402 برگزار می شود، امکان دریافت کارت وجود دارد.

3- آیا امتحانات نهایی نهم خرداد 1402 به صورت هماهنگ در سراسر کشور برگزار می شود؟

خیر، آموزش و پرورش هر استان برنامه ای متفاوت برای این امتحان در نظر می گیرد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس