خانه مدارس برنامه امتحان نهایی نهم خرداد ۱۴۰۲ گیلان

برنامه امتحان نهایی نهم خرداد ۱۴۰۲ گیلان

برنامه امتحان نهایی نهم خرداد ۱۴۰۲ گیلان
برنامه امتحان نهایی نهم خرداد ۱۴۰۲ گیلان

از بین امتحانات تمامی پایه های تحصیلی دوره متوسطه اول، تنها پایه نهم است که به صورت نهایی برگزار می شود. دو تفاوت امتحان نهایی با سایر امتحانات این است که سوالات آن توسط خود آموزش و پرورش طرح می شود و دوم اینکه تمامی اوراق امتحانی، توسط معلمانی به جز معلمان مدرسه تصحیح می گردد. البته در بعضی مواقع و طبق شرایط خاصی، آموزش و پرورش وظیفه تصحیح اوراق را به معلمان مدرسه واگذار می کند. سوالات مطرح شده و همچنین برنامه امتحانات نهایی خرداد در هر استانی متفاوت است. هدایت تحصیلی پایه نهم برای ورود به پایه دهم اهمیت بسیاری دارد به این جهت که انتخاب رشته نهم به دهم در این پایه صورت می گیرد. در واقع پایه نهم، اولین قدم ها در آینده شغلی و آینده تحصیلی دانش آموزان می باشد لذا امتحانات نهایی آن را باید جدی گرفت.

امتحانات نهایی خرداد نهم استان گیلان، از 30 اردیبهشت 1402 آغاز شده و در 24 خرداد 1402 به اتمام می رسد.

برنامه امتحانات نهایی خرداد نهم گیلان 1402

اداره کل آموزش و پرورش هر استان، برنامه امتحانات نهایی پایه نهم متوسطه اول را با زمان بندی متفاوت اعلام می کند. دانش آموزان پس از اطلاع از زمان بندی امتحانات نهایی، باید برنامه ریزی درسی منظمی را برای کسب بهترین نمره در پیش بگیرند. در جدول زیر برنامه امتحانات نهایی خرداد ماه پایه نهم استان گیلان 1402 را قرار داده ایم. ضمن اینکه در نظر داشته باشید ساعت شروع امتحان نهایی کلیه دروس 11 صبح می باشد.

برنامه امتحانات نهایی نوبت خرداد گیلان پایه نهم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲
تاریخ برگزاری عنوان درس
شنبه 30 اردیبهشت 1402قرآن
دوشنبه 1 خرداد ۱۴۰۲مطالعات اجتماعی
چهارشنبه 3 خرداد 1402زبان انگلیسی
شنبه 6 خرداد ۱۴۰۲علوم تجربی
دوشنبه 8 خرداد 1402عربی
چهارشنبه 10 خرداد ۱۴۰۲فارسی
شنبه 13 خرداد 1402ریاضی
چهارشنبه 17 خرداد ۱۴۰۲املای فارسی
شنبه 20 خرداد 1402پیام‌های آسمان
دوشنبه 22 خرداد ۱۴۰۲نگارش ( انشای فارسی)
چهارشنبه 24 خرداد 1402آمادگی دفاعی

نحوه برگزاری امتحانات نهایی خرداد نهم گیلان 1402

در سال جاری، تمامی امتحانات نهایی خرداد ماه 1402 پایه نهم، به صورت حضوری برگزار می گردد. برنامه امتحانات نهایی پایه نهم، همه ساله توسط اداره کل وزارت آموزش و پرورش هر استان منتشر می شود که این برنامه، مختص همان استان می باشد. دانش آموزان پس از اطلاع از زمانبندی امتحانات، با استفاده از برنامه ریزی درسی اصولی و منظم در زمان تعیین شده، در جلسات امتحان شرکت می کنند.

ساعت برگزاری امتحانات نهایی خرداد نهم گیلان 1402، ساعت 11 صبح می باشد. کلیه دانش آموزان جهت شرکت در جلسه آزمون، باید کارت ورود به جلسه امتحان نهایی و کارت شناسایی مانند شناسنامه یا کارت ملی، را همراه خود داشته باشند. ارائه مدارک گفته شده ضروری می باشد در غیر این صورت از حضور شما در جلسه آزمون ممانعت می گردد چرا که یکی از وظایف مراقبان امتحانات نهایی، تطبیق اطلاعات کارت ورود به جلسه و مدارک شناسایی می باشد.

پس از برگزاری آزمون، نوبت به تصحیح اوراق امتحانی می رسد اما مهمترین نکته در تصحیح اوراق این است که توسط خود وزارت آموزش و پرورش انجام می شود. در بعضی موارد و با شرایط خاصی این وظیفه را بر عهده معلم همان مدرسه نیز قرار می دهند. مصححان، سوالات را با توجه به کلید قرار داده شده تصحیح می کنند لذا در پاسخگویی، دقت باشید.

کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی خرداد نهم گیلان ۱۴۰۲

همراه داشتن کارت ورود به جلسه امتحان نهایی از واجبات حضور در زمان شرکت در امتحانات است از این جهت که، در حین جلسه امتحان نهایی، این کارت با کارت شناسایی فرد توسط مراقبان مطابقت داده می شود.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه

به طور معمول 4 الی 7 روز قبل از شروع اولین آزمون که در تاریخ 30 اردیبهشت 1402 برگزار می شود، دانش آموزان پایه نهم استان گیلان امکان تهیه کارت ورود به جلسه آزمون را از طریق پنجره خدمات الکترونیک وزارت اموزش و پروش به نشانی my.medu.ir خواهند داشت.

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه

دریافت کارت ورود به جلسه برای تمامی مقاطع تحصیلی به صورت اینترنتی و از طریق پنجره خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir صورت می گیرد. در ادامه به شرح مراحل انجام این روند پرداخته شده است.

  • ابتدا وارد پنجره خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir شده و پس از وارد کردن کدملی و شماره سریال شناسنامه، کلید “ورود” را بفشارید.

مرحله اول ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان 1402

  • پس از ورود به صفحه بر روی آیکون “کارت امتحان نهایی” کلیک کنید. در نهایت می توانید کارت ورود به جلسه خود را مشاهده و از آن پرینت تهیه نمایید.

مرحله سوم ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان 1402

 

سوالات متداول

1- امتحانات نهایی خرداد نهم ۱۴۰۲ گیلان از چه تاریخی آغاز و در چه تاریخی به پایان می رسد؟

امتحانات نهایی خرداد نهم ۱۴۰۲ گیلان از تاریخ 30 اردیبهشت 1402 شروع و 24 خرداد 1402 به اتمام می رسد.

2- چگونه می توان کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی نهم خرداد 1402 را دریافت کرد؟

کارت ورود به جلسه این آزمون را می بایست از سایت پنجره خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir دریافت کرد.

3- آیا امتحانات نهایی نهم خرداد 1402 به صورت هماهنگ در سراسر کشور برگزار می شود؟

خیر، آموزش و پرورش هر استان برنامه ای متفاوت برای این امتحان در نظر می گیرد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس