خانه دانشگاه آزاد میزان تاثیر سهمیه بسیج فعال در انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400

میزان تاثیر سهمیه بسیج فعال در انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400

تاثیر سهمیه بسیج فعال درانتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400 چقدر است؟
میزان تاثیر سهمیه بسیج فعال در انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400

در رابطه با تاثیر سهمیه بسیج در انتخاب رشته دانشگاه آزاد، برای آن دسته از داوطلبانی که قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند لازم است بگوییم که استفاده از سهمیه بسیج در انتخاب رشته دانشگاه آزاد می تواند در پذیرش داوطلبان بسیار موثر باشد به عنوان مثال اگر داوطلبی با استفاده از سهمیه بسیج در مقاطع کاردانی و کارشناسی 90 درصد نمره کسی را که از سهمیه عادی استفاده کرده کسب نماید، پذیرفته خواهد شد.

فرض کنید دانشگاهی قصد پذیرفتن حدود 50 دانشجو را دارد در این صورت اگر داوطلبی با استفاده از سهمیه بسیج، بتواند 90درصد نمره نفر 50 (آخرین نفر) را کسب کند، می تواند در آن دانشگاه پذیرفته شود ولی برای رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و مقاطع بالاتر تحصیلی (مقطع کارشناسی ارشد و مقطع دکتری) 95 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در نظر گرفته خواهد شد. ضمن اینکه داوطلبان در صورتی که بسیج فعال باشند می توانند با کسب امتیاز 100 به بالا که مربوط به منطقه سپاه پاسداران می باشد در زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد از آن استفاده نمایند که البته این امر، فقط درصورت ادامه فعالیت در بسیج، انجام پذیر خواهد بود که در ادامه مطلب به طور کامل به ارائه توضیحاتی در این خصوص پرداخته ایم.

سهمیه بسیج فعال در انتخاب رشته آخرین بار در کنکور سال 97 تاثیر گذار بوده است و از سال 98 به بعد حذف شد.

میزان تاثیر سهمیه بسیج فعال در انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400

همانطور که گفته شد، سهمیه بسیج در انتخاب رشته دانشگاه آزاد بسیار موثر می باشد، به طوری که اگر داوطلب یک سال سابقه عضویت در بسیج فعال را داشته باشد و 100 امتیاز بسیجی را دریافت کند در صورتی که 90 درصد نمره و تراز آخرین فردی که بدون سهمیه بسیج در رشته های غیرپزشکی یک دانشگاه پذیرفته شده باشد را کسب کند، قبول می شود. درصد مذکور برای پذیرش در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به 95 درصد تغییر می کند.

نحوه کسب امتیازات به چه صورت می باشد؟

  • به ازای هر ماه عضویت عادی: 1 امتیاز
  • به ازای هر ماه عضویت فعال: 2/5 امتیاز
  • به ازای هر ماه عضویت در شورای پایگاه: 3/5 امتیاز
  • به ازای هر ماه عضویت در شورای حوزه: 4  امتیاز
  • همچنین لازم به ذکر می باشد که جهت استفاده از سهمیه بسیج، اگر 100 امتیاز کسب نموده اید باید حتما بسیج فعال باشید. ضمنا باید حداقل 1 سال سابقه حضور در بسیج فعال را داشته و باقی آن را از سابقه عضویت عادی تامین نمود.

توجه داشته باشید که سهمیه بسیج فعال در انتخاب رشته آخرین بار در کنکور سال 97 تاثیر گذار بوده است و از سال 98 به بعد حذف شد.

نحوه دریافت کد 12 رقمی سهمیه بسیج 1400

داوطلبان می بایست در صورت عضویت در بسیج محل به حوزه مقاومت بسیج شهر خود مراجعه و گواهی عضویت فعال را جهت شرکت در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد دریافت نمایند؛ سپس برای تایید نهایی کد 12 رقمی خود به سپاه پاسداران منطقه محل سکونت مراجعه کرده و گواهی مربوط به آن را دریافت نمایند؛ از این گواهی جهت انتخاب رشته دانشگاه آزاد استفاده کنند. همچنین لازم به ذکر است که در انتخاب رشته دانشگاه آزاد شانس قبولی داوطلبانی که از سهمیه بسیج استفاده می کنند 10درصد نسبت به کسانی که از سهمیه عادی استفاده می کنند بیشتر خواهد بود.

توصیه های مهم در استفاده از سهمیه بسیج

  • داوطلبان باید توجه داشته باشند که تنها در صورت فعالیت مستمر در بسیج کد 12 رقمی به آن ها تعلق خواهد گرفت و در صورت قطع ارتباط، کد 12 رقمی مربوطه کان لم یکن خواهد شد.
  • افراد عادی نیز در صورت تمایل، امکان شرکت در دوره های تکمیلی بسیج را خواهند داشت، در ضمن می توانند پس از شرکت در دوره های تکمیلی به عضو فعال بسیج تبدیل شوند.
  • سهمیه بسیج تنها یک بار قابل استفاده می باشد، به همین دلیل پیشنهاد ما به شما این است که از این سهمیه برای مقاطع بالاتر که به مراتب دشوارتر است استفاده نمایید، بنابراین به خاطر داشته باشید که اگر داوطلبی قصد استفاده از سهمیه بسیج را در مقطع کاردانی داشته باشد در صورت قبولی، امکان استفاده مجدد از این سهمیه در مقاطع بالاتر را نخواهد داشت.
  • پس از دریافت کد 12 رقمی در صورت قبول نشدن داوطلب در کنکور، امکان استفاده از سهمیه بسیج وجود خواهد داشت به همین دلیل نام داوطلب به عنوان پذیرفته شده درج نشده است.
  • آن دسته از داوطلبانی که کد 12 رقمی را دریافت نموده و در دانشگاه پذیرفته شده اند در صورت شروع تحصیل و یا در صورت انصراف از تحصیل بنا به هر دلایلی، استفاده از سهمیه، امکان استفاده مجدد از سهمیه را در مقاطع بالاتر نخواهند داشت.

آیا سهمیه بسیج در انتخاب رشته دانشگاه سراسری تاثیر دارد؟

یکی از سوالات متداولی که از مشاوران مرکز ایران مشاوره توسط داوطلبان کنکور پرسیده می شود این است که آیا سهمیه بسیج در کنکور دانشگاه سراسری تاثیری دارد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که جواب منفی است البته به استثنای برخی از دانشگاه های نظامی از جمله دانشگاه بقیه الله که مربوط به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می باشد، سهمیه بسیج در کنکور دانشگاه سراسری تاثیری نخواهد داشت.

 

سوالات متداول

1- برای استفاده از سهمیه بسیج فعال در انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400 به چه میزان امتیازی نیاز است؟

برای استفاده از سهمیه بسیج فعال، داوطلب ملزم به دریافت حداقل 100 امتیاز می باشد اما سهمیه بسیج فعال در انتخاب رشته آخرین بار در کنکور سال 97 تاثیر گذار بوده است و از سال 98 به بعد حذف شد.

2- درصد تاثیر سهمیه بسیج فعال در انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400 برای پذیرش در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به چه صورت است؟

این میزان در انتخاب رشته دانشگاه آزاد به 95 درصد تغییر می کند.

3- نحوه دریافت کد 12 رقمی سهمیه بسیج 1400 در انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400 به چه صورت است؟

داوطلبان می بایست به محل حوزه مقاومت بسیج شهر خود مراجعه نمایند و مطابق با متن مقاله که به طور کامل توضیح داده شده است، مراحل آن را انجام دهند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۵۳۰ نظر
  1. فریده

    سلام برای امسال کنکور (۱۴٠٠) سهمیه بسیج فعال وجود دارد و لحاظمی شود؟ ممنونم از پاسخگویی و لطفتون

    • ایران مشاوره

      با سلام، سهمیه بسیج فعال در انتخاب رشته آخرین بار در کنکور سال ۹۷ تاثیر گذار بوده است و از سال ۹۸ به بعد حذف شد.

  2. ساحل

    سلام. ایا امسال (کنکور۹۸)سهمیه بسیج فعال وجود دارد؟؟
    درصفحه انتخاب رشته من ک چیزی وجود نداشت

  3. سیامک

    سهمیه بسیج فعال حذف شده امسال ؟؟

  4. ali

    سلام سهمیه حذف شده؟

  5. مهدی

    باعرض سلام. من پارسال کد فعالی را گرفتم ولی قبول نشدم آیا امسال هم میتوانم همان کد پارسال را بزنم یا باید مجددا کد بگیرم؟…….و آیا امسال هم سهمیه بسیج برای دانشگاه آزاد خواهد بود؟

  6. محمد

    سلام ببخشید من اسمم تو تکمیل ظرفیت بده ولی نتونستم برم دانشگاه ایا باید دوباره برم کد ۱۲ رقمی دریافت کنم یا با همون قبلی میشه

  7. سینا

    سلام من با رتبه ۲۵۰۰۰ منطقه ۳ و تراز ۷۱۹۰ میتونم تو پرستاری آزاد قبول بشم؟چند درصد شانس دارم؟

  8. وحید

    سلام من رفتم کد ۱۲ رقمی بگیرم ولی اونجا گفتن سهمیه حذف شده از کنکور.الان امسال میاد سهمیه بسیج یا نه؟مرسی

  9. محمد

    سلام ببخشید تا چه تاریخی میتوان کد ۱۲ رقمی را گرفت

  10. نسترن

    سلام ببخشید میخواستم بپرسم که “من بسیجی فعال هستم و کد ۱۲ رقمی رو هم گرفتم ولی امسال بخاطر پشت کنکور بودن نمیتونم تو مراسماشون شرکت کنم ” دیگه نمیتونم از سهمیه واسه کنکور امسال استفاده کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام
      شما در صورت دارا بودن کارت فعالیت در بسیج و دریافت کد ۱۲ رقمی می توانید از این سهمیه در انتخاب رشته دانشگاه آزاد استفاده نمایید و سابقه فعالیت شما لحاظ خواهد شد.

  11. محمد مهدی عبدی

    سلام و خسته نباشید خدمت شما عزیزان ببخشید یک سوال راجع به تاثیر این سهمیه داشتم این سهمیه به اندازه ۵ درصد ایثارگران سراسری تو ازاد تاثیر میزاره؟؟؟برای پرستاری ۹۰ درصد اخرین فرد قبولی حساب میشه؟؟؟ممنون میشم کمکم کنید

  12. Sh2

    باسلام
    من خیلی وقت بودم عضو بسیج بودم یه مدت دیگه فعالیت نکردم وقتی سراغشو گرفتم دیدم راکت شده پرونده الان ی ماهه از راکت بودن خارج شده
    باتوجه ب اینکه نوشته شده به ازای یک ماه بسیجی یک امتیاز الان واسه من این یک ماه ب حساب میاد یا گذشتمم جزوش میشه ک قبلا ازاینکه راکت بشم؟

نمایش دیدگاه های بیشتر
دریافت مشاوره