خانه فرهنگیان تراز دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

تراز دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

تراز دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

تراز کنکور، به نوعی ارزش واقعی نمره داوطلبان را نشان می دهد. به این معنا که نمره شما همیشه ارزش یکسان دارد و این ارزش قرار نیست در طی زمان های مختلف کم یا زیاد گردد. آشنایی با تراز و رتبه قبولی دانشگاه فرهنگیان، باعث می گردد تا افراد بتوانند شانس خود را برای قبولی در رشته های دانشگاه فرهنگیان بیشتر نمایند.

 

دانشگاه فرهنگیان، از طریق کنکور اختصاصی فرهنگیان اقدام به پذیرش دانشجو می کند. بنابراین به دلیل تقاضای بالای داوطلبان برای ثبت نام دانشگاه فرهنگیان، آگاهی از حداقل تراز لازم برای ورود به این دانشگاه بسیار مهم خواهد بود.

حداقل تراز برای دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۳، اواخر دی ماه 1402 همزمان با انتشار دفترچه انتخاب رشته مشخص خواهد شد.

تراز دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

کنکور 1403 تغییرات بسیاری را شاهد بود که یکی از این تغییرات، حذف دروس عمومی از کنکور، طراحی سوالات کنکور از دروس تخصصی و برگزاری دو نوبت آزمون بود. اخبار زیادی نیز در خصوص اعمال تغییرات در شرایط سنی پذیرش دانشگاه فرهنگیان از 24 سال به 40 سال مطرح شده بود که در نهایت تغییری در این خصوص رخ نداد و حداکثر سن پذیرش 24 سال تمام برای سال 1403 اعلام شد.

 

با تغییر میزان تاثیر سوابق تحصیلی به 50 درصد قطعی و جدا شدن کنکور سراسری و کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان، حداقل تراز دانشگاه فرهنگیان برای سال 1403 مشخص نیست و پس از انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان اعلام خواهد شد. حداقل تراز برای دانشگاه فرهنگیان در سال 1402 عدد 6000 اعلام شده بود که با تغییرات کنکور و جدا شدن کنکور دانشگاه فرهنگیان از کنکور سراسری با تغییر مواجه شد. این احتمال می رود که با اختصاصی شدن کنکور دانشگاه فرهنگیان تراز اهمیت خود را در انتخاب رشته از دست دهد، در هر صورت اواخر دی ماه 1402 و با انتشار دفترچه انتخاب رشته این ابهام مرتفع می گردد. جهت اطلاع از حداقل تراز در کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان در کانال تلگرام کنکور فرهنگیان ایران مشاوره عضو شوید.

 

پس از اعلام علاقه مندی به کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان و انتخاب رشته، بررسی صحت اطلاعات و شایتگی ها توسط سازمان سنجش انجام می شود. متقاضیان همزمان با کنکور سراسری اردیبهشت ماه در کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان شرکت خواهند کرد و در صورت مجاز شدن به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان راه می یابند.

حداقل رتبه و تراز دانشگاه فرهنگیان

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان گردیده اند، پس از انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان، می توانند اقدام به انتخاب رشته های دلخواه خود در دانشگاه فرهنگیان نمایند. آگاهی از حداقل رتبه دانشگاه فرهنگیان و همچنین تراز مشخص شده، می تواند شانس قبولی بیشتری را برای داوطلبان رقم بزند. ضمنا برای مطالعه شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان می توانید به لینک مربوطه، مراجعه کنید.

 

البته بهتر است که در این مرحله، داوطلبان با کمک مشاوره انتخاب رشته کنکور، این مرحله را پشت سر بگذارند. چرا که انتخاب رشته بخصوص برای دانشگاه های خاص مانند دانشگاه فرهنگیان، می تواند تا حدودی پیچیده و سردرگم کننده باشد.

 

به دلیل اختصاصی شدن کنکور دانشگاه فرهنگیان دیگر رتبه و تراز افراد متقاضی این دانشگاه با رتبه و تراز کل متقاضیان کنکور سنجیده نمی شود. بلکه تنها افرادی که اعلام علاقه مندی خود را برای شرکت در دانشگاه فرهنگیان ثبت نموده اند با یکدیگر رقابت می کنند. بنابراین شرایط برای قبولی در این دانشگاه مساعد تر شده لیکن اطلاع دقیق از حداقل تراز و رتبه در دست نیست و می بایست منتظر دفترچه انتخاب رشته در اواخر دی ماه بود تا این روند مشخص تر گردد. همانطور که گفته شد ممکن است بحث تراز مانند سال های قبل مطرح و مهم نباشد.

 

سوالات متداول

1- حداقل تراز برای قبولی فرهنگیان چه نمره ای است؟

تراز قبولی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ به دلیل اختصاصی شدن کنکور آن هنوز مشخص نیست و احتمالا اواخر دی در دفترچه انتخاب رشته مشخص می شود.

2- رتبه قبولی فرهنگیان برای رشته های مختلف چقدر می باشد؟

به دلیل اختصاصی شدن کنکور دانشگاه فرهنگیان داوطلبان متقاضی با سایر داوطلبان کنکور سراسری رقابت نمی کنند بنابراین رتبه قبولی متفاوت از سال های گذشته است.

3- چه افرادی مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه فرهنگیان هستند؟

تمامی داوطلبانی که علاقه مندی خود را برای شرکت در کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان اعلام کرده و حائز شرایط از جمله شرط سنی هستند، مجاز به انتخاب رشته هستند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره فرهنگیان پیج فرهنیگان