خانه اخبار تحصیلی آیا کار دانشگاه پیام نور به تعطیلی کشیده می شود؟

آیا کار دانشگاه پیام نور به تعطیلی کشیده می شود؟

آیا کار دانشگاه پیام نور به تعطیلی کشیده می شود؟

 دانشگاه پیام نور جزو انتخاب داوطلبانی است که می خواهند در رشته موردعلاقه خود در نزدیکی محل زندگی تحصیل کنند. این دانشگاه از دو طریق با آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می گیرد.

حذف یا تعطیل شدن دانشگاه پیام نور

رییس دانشگاه پیام نور استان یزد بیان کرد که حدود 8500 دانشجو در مقطع کارشناسی با 270 رشته و در مقطع ارشد 72 رشته و در مقطع دکتری در یک رشته محل در حال تحصیل هستند. از سال 1367 نیز 30 هزار دانشجو از دانشگاه پیام نور یزد فارغ التحصیل شده اند.

همچنین آزمون ها در دانشگاه پیام نور به صورت یکپارچه برگزار می شود. علاوه براین سه هزار کتاب درسی و 220 عنوان کتاب فرادرسی به دانشجویان معرفی می شود. این کتاب ها به صورت خودآموز بوده و دانشجویان به راحتی می توانند آن ها را مطالعه کنند.

به گفته ی رییس دانشگاه اگرچه بحث آمایش دانشگاه ها و رشته ها از جمله مواردی است که مدنظر قرار گرفته شده است اما قرار نیست دانشگاه پیام نور حذف شود. فقط ارتقا کیفیت و کمیت آموزش در دستور کار دانشگاه است.

در حال حاضر 118 عضو هیئت علمی در دانشگاه پیام نور استان یزد فعالیت می کنند. سطح آموزشی و علمی این دانشگاه نیز در جایگاه خوبی قرار دارد؛ چراکه 60 درصد افرادی که در آزمون وکالت پذیرفته شدند، از دانشجویان دانشگاه پیام نور بودند. همچنین 30 درصد قبولی های آزمون استخدامی آموزش پرورش امسال از دانشجویان پیام نور یزد هستند.

در روزهای جاری ثبت نام دانشگاه پیام نور نیز آغاز شده است. امسال تعداد پذیرفته شدگان دانشگاه پیام نور یزد دو هزار و 700 نفر است که از تاریخ 22 مهرماه با مراجعه به سایت دانشگاه پیام نور می توانند مدارک لازم را بارگذاری کنند و در روز 7 آبان برای ثبت نام حضوری به دانشگاه مراجعه کنند.

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره