خانه کنکور تعویق کنکور سراسری 1401

تعویق کنکور سراسری 1401

آیا کنکور 1401 به تعویق می افتد؟
تعویق کنکور سراسری 1401

ویروس ناخوانده کرونا نه تنها در کشور ما بلکه در تمام نقاط دنیا، بخش های مختلف زندگی مردم را تحت الشعاع قرار داده است. هر یک از سازمان ها و ارگان های کشور همزمان با شیوع این ویروس، تمهیدات مختلفی را در راستای جلوگیری و حفظ سلامت افراد جامعه اندیشیده و به مرحله اجرا رسانده اند. از همان روزهای ابتدایی انتشار این ویروس در کشور، نه تنها امور اقتصادی و فعالیت های اجتماعی افراد با مشکل رو به رو شده، بلکه در بخش آموزش نیز شاهد تعطیلی دانشگاه ها و تعطیلی مدارس بوده ایم اما این پایان کار نبوده و بسیاری از مراجع ذی صلاح به منظور جلوگیری از ابتلا و انتشار هر چه بیشتر بیماری کووید 19 تصمیماتی از جمله تعویق برگزاری آزمون های علمی کشور را در دستور کار خود قرار داده اند.

در صورت عدم تعویق زمان برگزاری کنکور سراسری 1401، این آزمون در بازه زمانی 8 لغایت 11 تیرماه منعقد می گردد.

آیا کنکور سراسری 1401 به تعویق می افتد؟

کنکور سراسری تورنمنت بزرگی است که جامعه آماری بسیار بالایی دارد و همین مسئله می تواند حساسیت چگونگی برگزاری آن را بیش از پیش مورد توجه قرار دهد. ستاد ملی مبارزه با کرونا با همکاری سایر نهادهای مربوطه از جمله وزارت بهداشت، وزارت علوم و سازمان سنجش آموزش کشور، مرجع تصمیم گیری در خصوص زمان برگزاری کنکور سراسری می باشد و رسالت آن بر مبنای انعقاد هرچه ایمن تر این آزمون به منظور حفظ فاصله گذاری اجتماعی و ممانعت از شیوع بیشتر بیماری کرونا تنظیم شده است.

در سال های گذشته به خصوص کنکور سراسری 99، به علت وخیم شدن وضع اپیدمی کووید 19 در کشور، شاهد تعویق و عقب افتادن زمان برگزاری کنکور سراسری بوده ایم اما طبق آخرین اخبار حاصله از اطلاعیه های سایت سازمان سنجش آموزش کشور و با استناد به مندرجات دفترچه ثبت نام کنکور سراسری، اگر اتفاق غیرمنتظره ای رخ ندهد، کنکور سراسری 1401 برای گروه های آزمایشی پنج گانه ریاضی، انسانی، تجربی، هنر و زبان خارجه در بازه زمانی 8 لغایت 11 تیرماه برگزار خواهد شد.

مطابق با آخرین اخبار منتشر شده در این زمینه درباره تغییر زمان برگزاری کنکور 1401 یا تعویق آن، با توجه به عدم وجود شهر های قرمز کرونایی درحال حاضر و همچنین برگزاری کلاس های درس به صورت حضوری، آزمون مذکور به هیچ عنوان به تعویق نخواهد افتاد. لازم به ذکر است که در صورت انتشار هرگونه اطلاعیه تکمیلی این مطلب بروز خواهد شد. شما همچنین می توانید برای دسترسی به جدیدترین خبرها در رابطه با زمان برگزاری کنکور در کانال تلگرام کنکور ایران مشاوره عضو شوید.

با این حال، توجه داشته باشید که رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک مناسب، شیلد، ضدعفونی کردن دست ها با الکل، به همراه داشتن دستکش بهداشتی، بطری آب معدنی شخصی و مواردی از این قبیل در هنگام شرکت در جلسه کنکور سراسری 1401، اقدامی موثر در جهت حفظ سلامت خودتان و سایر داوطلبان است. هنوز ابلاغیه ای در خصوص لزوم تزریق 3 دوز واکسن کرونا جهت شرکت در آزمون سراسری 1401 به تصویب نرسیده است اما توصیه می شود که ترزیق واکسن را در راستای انجام اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی به منظور مبتلا نشدن به بیماری کووید 19 جدی بگیرید.

 

سوالات متداول

1- کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ در چه تاریخی برگزار می شود؟

با توجه به تصمیمات اتخاذ شده قرار است که کنکور سراسری ۱۴۰۱ در بازه زمانی 8 لغایت 11 تیرماه برگزار شود.

2- آیا احتمال تعویق کنکور سراسری ۱۴۰۱ وجود دارد؟

بنابر آخرین اخبار اعلام شده از طرف سازمان سنجش، این آزمون در بازه زمانی مقرر برگزار خواهد شد.

3- در صورت تغییر در تاریخ برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۱، چگونه می توان از اخبار مربوطه مطلع شد؟

هرگونه تغییر در زمان برگزاری کنکور از طریق اطلاعیه های سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org و همین مطلب اطلاع رسانی می گردد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۴ نظر
  1. یاسمن

    سلام
    ایا با اضافه شدن یک ماه تحصیلی کنکور به تعویق می افتد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، هم اکنون اطلاعیه ای در این خصوص منتشر نشده است لذا شما میتوانید برای اطلاع از جدیدترین اخبار در کانال تلگرام کنکور ایران مشاوره عضو باشید.

  2. احسان

    سلام
    ببخشید می خواستم بپرسم احتمال تعویق کنکور سراسری چقدر هستش؟؟ الان داوطلبان مشترک آزمون ارشد و سراسری باید چیکار کنند سازمان سنجش برای اینها چه تدبیری اندیشیده خیلی ممنون

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، در حال حاضر اطلاعیه ای مبنی بر تعویق کنکور سراسری منتشر نشده است. جهت اطلاع از آخرین خبرها می توانید عضو کانال تلگرام مشاوره تحصیلی شوید.

مشاوره کنکور پیج کنکور