خانه اخبار تحصیلی آخرین تغییرات دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲

آخرین تغییرات دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲

آخرین تغییرات دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲

یک روز بعد از انتشار کارنامه نهایی داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ در گروه های آزمایشی مختلف، دفترچه انتخاب رشته کنکور نیز جهت شروع فرآیند انتخاب رشته، منتشر و در دسترس داوطلبان قرار گرفته شده است.

مهمترین تغییرات دفترچه انتخاب رشته کنکور 1402

با توجه به متفاوت بودن کنکور در سال 1402 از لحاظ زمان برگزاری و نحوه اعلام نتایج، همه منتظر تغییراتی در دفترچه انتخاب رشته 1402 نیز بودند. با انتشار این دفترچه در روزهای اخیر، اطلاعیه ها و خبرهای تغییرات ایجاد شده در آن نیز قطعی و عنوان شد. مهمترین تغییرات ایجاد شده در دفترچه انتخاب رشته برای انجام این فرآیند در سال ۱۴۰۲، شامل موارد زیر می باشد.

  • برخلاف سال های قبل، دیگر کارنامه سبز منتشر نخواهد شد و موضوعی تحت عنوان تغییر رشته پس از قبولی وجود ندارد.
  • یکی از موارد مهمی که در دفترچه به آن اشاره شده، تغییر زمان برگزاری کنکور در سال آینده است. کنکور برای سال های آینده در ماه های اردیبهشت و تیر برگزار خواهد شد.
  • هدف از ایجاد رشته های بورس که به عنوان بورس دانش نیز شناخته می شوند، جذب رتبه های خوب در رشته های کم تقاضا می باشد.
  • تعهد رشته های تعهدی پیراپزشکی به میزان 1.5 برابر کاهش یافته است.
  • برخی از رشته های جدید به لیست رشته های فرهنگیان اضافه شده اند که پذیرفته شدگان آنها باید دو سال اول خود را در دانشگاه های معمولی کشور تحصیل کنند و دو سال باقی مانده را در مراکز فرهنگیان بگذرانند.
  • افزایش 4 هزار نفری رشته های فرهنگیان از دیگر تغییرات ایجاد شده در دفترچه انتخاب رشته سال جاری می باشد.
  • یکی از موارد مهم دیگری که برخی از افراد منتظر تغییر آن بودند، سقف سن پذیرش فرهنگیان است که همچنان ثابت بوده و 24 سال می باشد.
  • میزان ظرفیت پذیرش در رشته های پزشکی نیز تغییر ناچیزی کرده و با افزایش ظرفیت اندک، ارائه شده اند.

تمام شرکت کنندگانی که مجاز به انتخاب رشته در سال 1402 شده اند باید در ابتدا دفترچه انتخاب رشته کنکور را در گروه آزمایشی مورد نظر خود بررسی و مطالعه کنند. استفاده از مشاوره انتخاب رشته کنکور ، می تواند به انتخاب رشته مورد علاقه و متناسب با شرایط افراد کمک قابل توجهی کند. طبق آخرین اطلاعات ارائه شده، مدت زمان انتخاب رشته، 31 مرداد ماه آغاز و تا 4 شهریور ماه ۱۴۰۲ نیز ادامه خواهد داشت.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره