خانه کنکور تغییرات کنکور ۱۴۰۳ | کنکور ۱۴۰۳ چگونه است؟

تغییرات کنکور ۱۴۰۳ | کنکور ۱۴۰۳ چگونه است؟

تغییرات کنکور ۱۴۰۳

کنکور سراسری در طی سالیان اخیر دچار تغییرات فراوانی شده است و با برگزاری کنکور سال گذشته متفاوت ترین کنکور تاریخ کشور برگزار شد. حال با نزدیک شدن به زمان ثبت نام کنکور سراسری 1403 مهم ترین دغدغه داوطلبان در خصوص نحوه برگزاری این آزمون می باشد.

 

تا به امروز اخبار متفاوتی در خصوص تصمیمات نهایی برای شیوه پذیرش دانشجویان یا شرایط ثبت نام کنکور منتشر شده که موجب ایجاد سردرگمی برای متقاضیان گردیده است. با وجود انتشار اخبار و مصوبات جدید در خصوص حذف کنکور کاغذی و تغییر میزان تاثیر معدل در کنکور، هنوز ابهامات بسیاری در جزئیات آزمون ۱۴۰۳ وجود دارد.

در صورت اجرایی شدن مصوبه مجلس، کنکور ۱۴۰۳ به شیوه کنکور 1401 برگزار خواهد شد.

آخرین اخبار در خصوص کنکور ۱۴۰۳

خبر 7 مهر ماه

سازمان سنجش آموزش کشور با انتشار اطلاعیه ای شیوه برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳ را مشخص نمود. بر اساس این اطلاعیه، مصوبه کنکور مجلس برای کنکور ۱۴۰۳ قابل اجرا نیست. در این اطلاعیه در خصوص شیوه برگزاری کنکور سال جاری جزئیات زیر ذکر شده است.

  • تاثیر سوابق تحصیلی پایه دوازدهم به میزان 50 درصد قطعی
  • برگزاری آزمون در دو نوبت اردیبهشت و تیر ماه 1403
  • دروس عمومی از مجموعه دروس آزمون حذف شده اند.

خبر 30 شهریور ماه

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مصاحبه ای، اجرایی شدن مصوبه کنکوری جدید مجلس را منوط به تایید شورای نگهبان دانست. با توجه به تصویب این لایحه در پایان شهریور ماه، امکان اجرایی شدن آن برای کنکور ۱۴۰۳ وجود ندارد و در صورت تایید شورای نگهبان نیز از سال ۱۴۰۴ قابلیت اجرا دارد.

خبر 28 شهریور ماه

مصوبه کنکور پس از اعتراضات فراوان داوطلبان در خصوص نحوه برگزاری آزمون و شیوه تاثیر معدل در نتایج، در روز سه شنبه 28 شهریور ماه به تصویب رسید. مطابق این مصوبه، کنکور در سه سال 1403، 1404 و ۱۴۰۵ به شیوه کنکور ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد و تاثیر قطعی سوابق تحصیلی مقطع دوم دبیرستان از سال ۱۴۰۶ اعمال می گردد.

خبر 24 شهریور ماه

مجلس به دنبال تصویب قانونی برای تغییرات کنکور و اصلاح وضعیت تاثیر سوابق تحصیلی در روزهای آتی است. با توجه به اعتراض داوطلبان به تاثیر قطعی معدل، نمایندگان مجلس به دنبال حذف و اصلاح این قانون هستند.

خبر 30 مرداد ماه

وزارت علوم قصد دارد با جدا کردن کدرشته محل های دانشگاه فرهنگیان، کنکور اختصاصی تربیت معلم برگزار کند. با مجزا شدن کنکور اختصاصی تربیت معلم، فرآیند پذیرش و مصاحبه آن نیز از کنکور سراسری جدا خواهد شد. این کنکور احتمالا در بهمن ۱۴۰۲ برای اولین بار برگزار خواهد شد. اگر برای شما سوال کنکور اختصاصی تربیت معلم چیست؟ به وجود آمده، می توانید به مطلب لینک شده مراجعه کنید.

خبر 29 مرداد ماه

سازمان سنجش آموزش کشور با انتشار اطلاعیه ای از تغییر تاریخ کنکور اردیبهشت ماه 1403 به روز های 6 و 7 اردیبهشت ماه خبر داد. مطابق آخرین اخبار ثبت نام اولین نوبت کنکور سراسری ۱۴۰۳ از 21 تا 27 آبان ماه ۱۴۰۲ انجام خواهد شد.

خبر 9 مرداد ماه

احتمالا شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان در کنکور سراسری 1403 به 22 سال سن کاهش پیدا خواهد کرد.همچنین زمزمه هایی مبنی بر احتمال افزایش حداکثر سن به 40 سال وجود دارد.

خبر 15 تیر ماه

جزئیات برگزاری کنکور سراسری 1403 به شیوه الکترونیکی که جدید ترین شیوه برگزاری آزمون خواهد بود. در این روش با استفاده از اثر انگشت و عکس داوطلب احراز هویت انجام خواهد شد. با فراگیر شدن کنکور سراسری الکترونیکی، فرآیند اعلام نتایج و نمره آزمون بلافاصله پس از پایان آزمون انجام خواهد شد.

مصوبه کنکور 1403 مجلس شورای اسلامی

مجلس شورای اسلامی در تاریخ 28 شهریور ماه 1402 قوانینی را در خصوص تغییرات کنکور مصوب کردند. مطابق این مصوبه، وزارت آموزش و پرورش می بایست با ایجاد زیر ساخت های لازم، تاثیر قطعی سوابق تحصیلی داوطلبان واجد شرایط ثبت نام کنکور را از کنکور 1406 به بعد اجرایی نماید.

 

بنابر این مصوبه، کنکور سراسری سال های 1403 تا 1405 به روال کنکور 1401 برگزار خواهد شد و تغییرات ایجاد شده در خصوص سهم سوابق تحصیلی لغو خواهد شد. به علاوه نمره سوابق تحصیلی مجموعه دروس عمومی و اختصاصی پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم می باشد و معدل هر سه پایه به صورت قطعی بر نتایج پذیرش داوطلبان موثر خواهند بود.

 

این مصوبه هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده و احتمال ایجاد اصلاحات و یا رد آن وجود دارد که توصیه می شود برای اطلاع از آخرین اخبار در خصوص قانون مورد بحث می توانید در کانال تلگرام کنکور ایران مشاوره عضو شوید.

5 تغییر مهم کنکور سراسری ۱۴۰۳

با توجه به اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده، عمده ترین تغییرات کنکور سراسری ۱۴۰۳ را می توان در ۵ عنوان مهم زیر بیان نمود.

برگزاری دو نوبت کنکور در سال

از سال ۱۴۰۲ برگزاری دو نوبت کنکور در سال توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به سازمان سنجش ابلاغ شد. بر این اساس برای راحتی و کاهش استرس ناشی از شرکت در جلسه برای داوطلبان دو نوبت آزمون در سال برگزار خواهد شد و در نهایت بهترین نتیجه به انتخاب داوطلبان برای محاسبه رتبه قبولی کنکور لحاظ خواهد شد. نتیجه آزمون نیز به مدت دو سال معتبر خواهد بود.

حذف دروس عمومی

یکی از مهم ترین تغییرات کنکور نسبت به سال های گذشته تغییر منابع آزمون و حذف دروس عمومی از مواد آن می باشد. حذف دروس عمومی از کنکور به معنی بی اهمیت شدن این دروس نیست و اهمیت و ضریب تاثیر آن ها در سوابق تحصیلی افزایش یافته است.

توجه: برای اطلاع از ضرایب دروس عمومی و اختصاصی کنکور می توانید به مطلب لینک شده مراجعه کنید.

تاثیر 50 درصد قطعی سوابق تحصیلی

شورای عالی انقلاب فرهنگی در لایحه برگزاری کنکور که سال ۱۴۰۲ اجرایی شد، به سازمان سنجش آموزش کشور دستور العملی برای افزایش سوابق تحصیلی ارائه نمود. بر اساس این لایحه کنکور ۱۴۰۳ با تاثیر 50 درصدی معدل امتحانات نهایی دوازدهم برگزار خواهد شد.

امکان ایجاد سوابق تحصیلی صرفا در خرداد ماه

بر اساس تصمیم مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌ و پرورش، امکان ایجاد سابقه و شرکت در امتحانات ترمیم نمره برای داوطلبان صرفا در خرداد ماه وجود دارد و امتحان های نهایی دی ماه و شهریور ماه این امکان را ندارند. برای مطالعه شرایط ترمیم معدل به لینک مربوطه مراجعه کنید.

برگزاری کنکور الکترونیکی

مطابق اخبار منتشر شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، در سال 1403 و برای اولین بار کنکور الکترونیک برگزار خواهد شد. هدف از برگزاری آزمون به این شیوه کاهش هزینه ها، افزایش سرعت و دقت برای سنجش و پذیرش داوطلبان عنوان شده است.

کنکور الکترونیکی در سال 1403

سازمان سنجش اخیرا اطلاعاتی در خصوص برگزاری کنکور الکترونیکی در سال ۱۴۰۳ ارائه نموده است. این شیوه برگزاری آزمون در جهت کاهش هزینه ها بهینه کردن شیوه سنجش داوطلبان پیشنهاد شده است.

 

تا کنون اخبار تکمیلی در خصوص جزئیات مرتبط با این روش ارائه شده تا داوطلبان به صورت حدودی با آن آشنا شوند. از جمله مهم ترین جزئیات اعلام شده از سوی مسئولان می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • احتمالا به جای یک آزمون چند آزمون برگزار خواهد شد.
  • بازه برگزاری آزمون طولانی تر خواهد بود
  • آرمون به صورت سوال به سوال و بدون بازگشت به عقب است.
  • متقاضیان می توانند بین کنکور کاغذی و الکترونیکی یک روش را انتخاب کنند.
  • آزمون با تبلت های هوشمند برگزار خواهد شد.
  • هر سوال در زمان مقرر به متقاضی نشان داده شده و داوطلب می تواند جهت پاسخ به آن تامل کرده و یا آن را رد کند.
  • داوطلب می تواند سوالات را در حالت انتظار پاسخ قرار دهد که در این صورت فرصت محدودی امکان بازگشت به آن وجود دارد و پس از اتمام مهلت تعیین شده، امکان بازگشت به عقب وجود ندارد.

ابهامات نحوه برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳

با وجود مصوبات فعلی و قوانین برگزاری کنکور، هنوز نکاتی وجود دارند که در خصوص آن ها اطلاعیه ای منتشر نشده است. نکات مبهم در سرنوشت برگزاری کنکور 1403 موجب سردرگمی داوطلبان در برنامه ریزی کنکور شده است که هنوز پاسخ معینی برای آن ها ارائه نشده است. از جمله مهم ترین مواردی که در خصوص آن ها اطلاعاتی ارائه نشده می توان به موارد زیر اشاره کرد.

تفاوت های کنکور سراسری ۱۴۰۳ با 1402

در صورتی که مصوبه کنکوری مجلس به تایید رسیده و اجرایی شود، کنکور سراسری 1403 با سال گذشته تفاوت های عمده ای خواهد داشت. از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

مقایسه شیوه برگزاری کنکور سراسری 1402 و ۱۴۰۳ در صورت اجرای مصوبه مجلس
معیارهای مقایسهنحوه اجرا در کنکور ۱۴۰۲نحوه اجرا در کنکور 1403
تاثیر سوابق تحصیلی40 درصد قطعی25 درصد مثبت
تعداد دفعات برگزاری2 بار در سال1 بار در سال
منابع آزموندروس اختصاصی متوسطه دومدروس عمومی و  اختصاصی دوره متوسطه دوم
مدت اعتبار نتیجه آزمون2 سال1 سال

در صورتیکه مصوبه مورد بحث اجرایی نشود یا اجرایی شدن آن به سال آینده موکول شود، تغییراتی که در نحوه برگزاری کنکور ۱۴۰۳ مشاهده می کنبم با کنکور سال گذشته به موارد زیر محدود خواهد شد.

مقایسه شیوه برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲ با 1403 در حالت عادی
معیارهای مقایسهنحوه اجرا در کنکور 1402نحوه اجرا در کنکور ۱۴۰۳
تاثیر سوابق تحصیلی40 درصد قطعی50 درصد قطعی
شرکت در آزمون ترمیمدر هر آزمون نهاییصرفا در خرداد ماه
نحوه برگزاری آزمونکاغذیکاغذی و الکترونیکی

آیا تغییرات کنکور ۱۴۰۳ قطعی است؟

با وجود مصوبه کنکوری مجلس که در اواخر شهریور ماه منتشر گردید، هنوز نمیتوان آن را قانونی لازم الاجرا برای مجری برگزار کننده دانست. حدود 10 روز پس از تصویب این طرح شورای نگهبان می بایست نظر خود را در خصوص رد یا تایید آن ابلاغ نماید. با این وجود و حتی در صورت تایید شورای نگهبان، مطابق قانون می بایست شیوه نهایی برگزاری کنکور تا پایان شهریور ماه به داوطلبان اعلام شود.

 

با توجه به اتمام شهریور ماه پیش بینی می شود، کنکور به شیوه سال 1402 برگزار شده و صرفا تاثیر معدل در کنکور به 50 درصد افزایش یابد. در صورت اعلام قطعی هرگونه تغییر، مطلب حاضر بروز رسانی خواهد شد.

تغییرات کنکور به نفع داوطلبان است؟

از سالیان گذشته، تغییراتی که به صورت جزئی یا کلی در نحوه برگزاری کنکور و پذیرش دانشجو اعمال شده، در راستای راحتی داوطلبان بوده است. برای مثال سازمان سنجش با برگزاری دو نوبت کنکور در سال این فرصت را به داوطلبان ارائه کرده تا با استرس کمتری در جلسات آزمون شرکت نمایند. سایر تغییرات نیز با نکات مثبت و منفی اعمال آن ها همگی در جهت راحت تر شدن ماراتن نفسگیر کنکور برای شرکت کنندگان می باشد.

 

آن گونه که کنکور 1402 برگزار شد، برای بسیاری از داوطلبان موجب بروز نارضایتی های بسیاری بود، چرا که تاثیر بالای سوابق تحصیلی تغییر زیادی در تراز کنکور متقاضیان داشت و از طرفی امنیت برگزاری امتحانات نهایی مشکلات فراوانی داشت.

 

بنابراین می توان گفت در صورت اعمال تغییرات جدید، تغییرات احتمالی همگی به نفع داوطلبان و در راستای بهتر شدن شرایط پذیرش آن ها خواهد بود.

 

سوالات متداول

1- کنکور سراسری ۱۴۰۳ چه تغییراتی دارد؟

از جمله تغییرات این آزمون می توان به برگزاری کنکور در اردیبهشت و تیر ماه و تاثیر 50 درصد قطعی سوابق تحصیلی اشاره کرد.

2- آیا مصوبه کنکوری مجلس در کنکور ۱۴۰۳ اجرایی خواهد شد؟

هنوز اخباری از سوی سازمان سنجش در خصوص تغییرات آزمون مطابق این مصوبه اعلام نشده است.

3- میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ چگونه است؟

سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ به 50 درصد قطعی افزایش می یابد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۵۱ نظر
  1. خشایار نیکزاد

    درود بر شما خسته نباشید
    عذرخواهی میکنم من برای نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای کنکور تجربی اقدام کردم و دیپلم تجربی هم دارم اما میخوام برای نوبت دوم کنکور ریاضی ‌شرکت کنم و دیپلم ریاضی هم دارم میخواستم بدونم آیا امکان همچین کاری هست امسال؟
    با تشکر

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      بله، طبق آخرین قوانین ثبت نام کنکور، این امکان وجود خواهد داشت.

  2. Srp

    با سلام میخواستم بدونم هنوز خبری از اضاف شدن رشته ی مهندسی رباتیک تو دفترچه انتتواب رشته ی کنکور نیست؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، لیست رشته های تحصیلی در دفترچه ی انتخاب رشته ی کنکور سراسری قابل مشاهده می باشند و شما لازم است تا زمان انتشار دفترچه، صبر کنید.

  3. رضا

    سلام
    کنکور فنی هم اینشکلی برگزار میشه؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      خیر، این دو آزمون کاملا از هم متفاوت می باشند.

  4. کوروش

    سلام خسته نباشید من رشته فنی و حرفه ای هستم میخواستم برای کنکور تربیت دبیر شهید رجایی امتحان بدم باید کدام رشته کنکور بدم و با دیپلم فنی می‌شود کنکور داد یا باید تطبیق دیپلم را انجام بدم

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، بله شما میتوانید در کنکور یکی از رشته های تجربی، ریاضی یا انسانی شرکت کرده و در کنار آن کنکور تربیت معلم را نیز شرکت کنید. منتهی در هر رشته ای که کنکور دهید میبایست ایجاد سوابق تحصیلی برای دروس تخصصی را در خرداد ماه انجام بدهید. ترجیحا در رشته ریاضی کنکور دهید بهتر است.

  5. محمد

    سلام خسته نباشید دانشگاه فردوسی مشهد برای کنکور هنر دانشجو می‌پذیرد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود طبق دفترچه انتخاب رشته ۱۴۰۲، دانشگاه فردوسی هیچ رشته هنری ارائه نمی دهد.

  6. آذین بهشتی

    با سلام و شبخیر.
    ببخشید من ۳۶سال دارم میتونم در کنکور فرهنگیان شرکت کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      خیر

  7. داوود

    سلام ببخشید من رشته فنی و حرفه ای هستم میخواستم کنکور دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بدم باید کنکور کدام رشته را امتحان بدم و باید تطبیق دیپلم انجام بدم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود تا فردا مورخ ۵ آذر ۱۴۰۲ منتظر بمانید، قرار است اطلاعیه منتشر شود.

  8. maede

    سلام
    من رشته م معماریه در کار و دانش پایه ۱۲ هستم میخوام تو دانشگاه ولی طراحی لباس و دوخت بخونم یا طراحی مد حالا چطور باید برم ؟ چه کنکوری بدم ؟؟ و چه کتابایی لازم هست ؟؟؟
    و یه سوال دیگه این که کسی که رشته ش تجربی بوده چی ؟؟ اون چجوری میتونه طراحی لباس و دوخت بخونه ؟؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      برای انتخاب رشته طراحی لباس تنها نیاز است تا در کنکور علمی و عملی هنر شرکت کنید.

  9. مجتبی حسینی

    سلام بنده برای دریافت معافیت تحصیلی و کنکور مجدد در دانشگاه آزاد مقطع کارشناسی پیوسته ثبت نام کردم،میخواستم بدونم در صورت قبولی مشکلی از لحاظ انصراف از دانشگاه ندارم یا اینکه باید در مقطع کارشناسی ناپیوسته ثبت نام میکردم؟با تشکر

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      در صورت قبولی در دانشگاه جدید امکان انصراف برای شما وجود داشته و هیچ مشکلی ایجاد نخواهد شد.

    • ایران مشاوره

      سلام و درود

      در صورت قبولی در دانشگاه جدید امکان انصراف برای شما وجود داشته و هیچ مشکلی ایجاد نخواهد شد.

  10. حدیثه

    سلام .ببخشید من با اموزش دانشگاه صحبت کردم ک در کنار دانشگاه برا کنکور بخونم.میگن نمیتونی اینکارو بکنی و نمیزاریم بری.چیکار باید بکنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      چنانچه قصد انصراف از دانشگاه فعلی را دارید آموزش نمی تواند از این امر جلوگیری کند و چنانچه قصد تحصیل همزمان را داشته باشید اگر دارای شرایط لازم هستید می توانید از مدیر گروه خود کسب تکلیف نمایید.

  11. حدیثه

    و اینکه من روزانه هستم، اگر فرهنگیانو قبول شم میتونم واردش شم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، بله در صورتی که انصراف خود را قطعی کنید میتوانید وارد شوید.

  12. حدیثه

    سلام وقتتون بخیر.من دانشحوی ترم ۷ زبان عربی ام.در کنار دانشگاهم برا کنکور میخوام بخونم.تا زمان نتایج نهایی کنکور هم صبر میکنم بعد انصراف میدم.برا انصراف حتمن باید ب اموزش دانشگاهمون مراجعه کنم و فرم انصراف رو پر کنم ؟یا اینکه نیازی نیس؟ و میتونم بدون انصراف وارد دانشگاه جدید شم؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      بله، نیاز است تا انصرافتان از دانشگاه قبلی را به صورت رسمی ثبت نمایید.

  13. Dori

    سلام وقت بخیر. من دانشجوی مامایی ام ترم دو متاهلم و یک بچه کوچک دارم به تازگی، بنظر شما مامایی رو ادامه بدم بهتره یا چون یه لیسانس دارم برم ارشد و دکتری روانشناسی بگیرم؟ ( لیسانسم مهندسیه).کدومش اینده بهتر داره

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      سوال شما در رابطه با دو حوزه کاملا متفاوت می باشد.
      برای اظهار نظر در این باره نیاز به اطلاعات بیشری است.

  14. فاطمه

    سلام وقت بخیر
    چند تا سوال داشتم ممنون میشم پاسخ بدید
    اگه ۱۴۰۲ یه بتر کنکور داده باشید اونموقع درصد معدل ۴۰ درصد بود و اگه امسال ۵۰ درصد بشه یعنی برای پشت کنکوری هام ۵۰ درصده یا همون ۴۰ درصد؟
    ترمیم معدل هرسال امکانش هست یا فقط یکبار؟
    چند تا درسو میشه ترمیم کرد؟

    • ایران مشاوره

      با سال در حال حاضر تاثیر معدل برای همه ی داوطلبین به صورت ۵۰ درصد قطعی بوده و هم چنین برای ثبت نام در طرح ترمیم معدل توصیه می شود به صورت حضوری به آموزش و پرورش منطقه زندگیتان مراجعه نمائید.

  15. محسن

    سلام چنتا سوال داشتم اینکه
    ۱ من سهمیه داشتم و امسال دانشگاه دولتی ثبت نام کردم و پشیمونم الان خواستم بدونم میتونم دوباره از سهمیم استفاده کنم یا نه؟
    ۲ اینکه چون من دانشگاه دولتی بودم و انصراف بدم میتونم کنکور بدم دوباره یا محروم میشم؟
    و اینکه خرداد ۴۰۲ دیپلم گرفتم ایا میتونم ترمیم معدل شرکت کنم؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      خیر امکان استفاده مجدد از سهمیه برای دانشگاه روزانه برای شما وجود نخواهد داشت.
      محرومیتی برای شما وجود نخواهد داشت.
      بله امکان ترمیم معدل برای شما فراهم است.

  16. اشکان

    سلام
    دوتا سوال دارم ایا امکان داره کتاب تست و اموزش زیست ویژه کنکور ۱۴۰۱ رو برای امسال استفاده کنیم؟ فیزیک ویژه ۱۴۰۰ چی؟
    و اینکه بنده امسال ترمیم معدل ثبت نام کردم همه درس هارو امتحان دادم جز یکی که غایب شدم. نمرات عمومیم بالای ۱۹ شد اما اختصاصی خراب کردم. ایا میتونم دوباره ثبت نام کنم؟ بهم گفتن فقط درسی که غایب بودم میتونم ترمیم کنم ایا این درسته؟ ممنون از عوامل ایران مشاوره

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      شما میتوانید لیست بهترین کتاب های کمک درسی را از سایت ایران مشاوره مشاهده نمائید.
      درسی قابل ترمیم مجدد می باشد که سرجلسه امتحان حضور نداشتید.

  17. مژده

    با سلام کنکور ۱۴۰۴ به چه صورت برگزار میشه اطلاع دارید؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      برای پاسخ به این سوال نیاز است تا منتظر انتشار اطلاعیه رسمی سازمان سنجش باشیم.

  18. عسل

    سلام خسته نباشین. ایا امکان داره به ماهایی که خرداد ۴۰۲ ترمیم معدل انجام دادیم دوباره فرصت ترمیم بدن؟؟؟ من اصلا روحیه درس خوندن ندارم همش استرس دارم فرصت ندن. توروخدا شما اطلاعی ندارید؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      شما حق یک مرتبه ترمیم نمره برای هر درس را دارا می باشید.

  19. حدیثه

    ببخشید من دانشجو ترم ۷ هستم
    اگر برای کنکور شرکت کنم و قبول شم .میتونم از دانشگاهم انصراف بدم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود بله، هیچ منعی برای انصراف نخواهید داشت.

    • حدیثه

      خیلی دوسدارم تو کنکور شرکت کنم.اما یکی میگ شرط سنی ۲۲ ساله یکی میگ ۲۴.کاش میگفتن شرایط سنیو از سردرگمی در بیایم

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، شرایط سنی تا آخرین سال (۱۴۰۲)، ۲۴ سال بوده است.

  20. مبینا

    سلام وقت بخیر
    درسته که برای کنکور ۱۴۰۳ شرط سنی فرهنگیان رو برداشتن و تا ۴۰ ساله؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود خیر، تابدین لحظه اطلاعیه رسمی منتشر نشده است.

  21. فاطمه

    سلام
    شرط سن تربیت معلم و آورده بودن تا ۴۰ سال
    الان لغو شده؟؟؟
    کی قطعی میشه؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود حداکثر سن برای شرکت در آزمون اسنخدامی آموزش و پرورش ۴۰ سال می باشد و شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان هنوز تغییری نکرده است.

  22. حدیثه

    سلام وقتتون بخیر شرایط سنی برای فرهنگیان تا چند ساله؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، داشتن حداکثر سن ۲۴ سال تمام جهت تحصیل رشته ی مورد نیاز آموزش و پرورش الزامی است.

  23. احمد

    ایا میتوان در کنکور ۴۰۳ در گروه ازمایشی مختلف شرکت کرد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، بله می توانید در یکی از رشته های اصلی و در دو رشته شناور کنکور بدهید.

  24. Sheyda

    کنکور امسال درچه تاریخی برگزار میشود و آیا دروس عمومی حذف اند یاخیر؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، زمان برگزاری مرحله ی اول کنکور سراسری، ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ می باشد و در حال حاضر خبر قطعی مبنی بر حذف مواد آزمون عمومی منتشر نشده است.

مشاوره کنکور پیج کنکور