خانه اخبار تحصیلی تغییر شرایط سهمیه ایثارگران کنکور 97

تغییر شرایط سهمیه ایثارگران کنکور 97

تغییر شرایط سهمیه ایثارگران کنکور 97
تغییر شرایط سهمیه ایثارگران کنکور 97
سهمیه یکی از عوامل اثرگذار در جا به جایی رتبه داوطلبان کنکور سراسری می باشد به طور کلی سهمیه های تعلق گرفته به داوطلبان با توجه به شرایط آن ها می باشد مثلا سهمیه مناطق محروم برای جبران نبود امکانات لازم و شرایط مناسب برای تحصیل داوطلبان این مناطق است. از سهمیه هایی که در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ذکر شده که می تواند در رتبه کنکور داوطلب تاثیر گذار باشد سهمیه ایثارگران است. تاثیر این سهمیه در پذیرفته شدن داوطلب بسیار زیاد می باشد. تلاش ما این است در ادامه این مطلب اطلاعاتی در باب تغییر شرایط سهمیه ایثارگران در کنکور 97 و همچنین سهمیه ایثارگران به چه کسانی تغلق می گیرد در اختیار شما عزیزان قرار دهیم همچنین می توانید برای آگاهی بیشتر از جزئیات این سهمیه با مشاوره تحصیلی تلفنی  ما در مرکز ایران مشاوره تماس حاصل فرمایید و یا عضو کانال تلگرامی ما شوید.

تاثیر سهمیه برای خانواده های ایثارگران در کنکور سراسری از 70 درصد به 80 درصد تغییر نموده است لازم به ذکر است که این درصد برای سطح علمی داوطلبان می باشد.

تغییر شرایط سهمیه ایثارگران کنکور 97

استفاده از سهمیه ایثارگران در سال های مختلف تغییرات بسیاری داشته است. تاثیر سهمیه ایثارگران تا سال گذشته ( 96 ) تاثیر 70% درصدی داشته اما بنا به مصوبات کمسیون آموزش و تحقیقات به 80% تغییر یافته است. در گذشته چون تاثیر این سهمیه  70 درصدی بوده داوطلبان باید برای قبولی در دانشگاه ها باید تلاش زیادی می نمودند اما درمورد تاثیر سهمیه ایثارگران سال 97 لازم است بگوییم که ظرفیت و سهمیه های ایثارگران تغییر چندانی نداشته بلکه این سطح علمی است که فقط برای خانواده های جانبازان از 70% به 80% تغییر کرده است ولی سهمیه برای خود جانبازان تغییری نکرده است ممکن است این سهمیه در بعضی از رشته ها که در ادامه مطلب ذکر خواهیم کرد در آزمون سراسری و تمام رشته‌ محل‌ های تحصیلات تکمیلی و آزمون دستیاری پزشکی از 80 درصد به 85 درصد تغییر نماید.

علوم پایه ( پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی)

ریاضی فیزیک ( فنی مهندسی )

سهمیه ایثارگران به چه کسانی تعلق می گیرد؟ 

سهمیه ایثارگران تاثیر بسیار زیادی در جا به جایی رتبه داوطلب دارد. در ادامه مطلب خواهیم گفت که این سهمیه به چه کسانی تعلق می گیرد.

  1. جانبازان 25 درصد و بالاتر، همسر و فرزندان آن ها
  2. جانبازان کمتز از 25 درصد و همسر و فرزندان آن ها
  3. جانبازان 5 درصد
  4. آزادگان و همسر و فرزندان آن ها
  5. فرزندان و همسران شهدا
  6. رزمندگانی که حداقل 6 ماه سابقه حضور در جنگ تحمیلی دارند.
  7. مادر و پدر، خواهر و برادر شهدا

تاثیر هریک از این درصد ها در انتخاب رشته متفاوت می باشد یعنی هرچه درصد جانبازی بالاتر باشد شانس قبولی و جابه جایی رتبه نیز بیشتر می باشد برای مثال دو داوطلب که رتبه یکسانی را در کنکور سراسری کسب نموده اند اما یکی از آن ها ازسهمیه 5 درصد ایثارگران استفاده می کند نسبت به داوطلبی که هیچ سهمیه ای به او تعلق نگرفته رتبه ی بهتری کسب می کند. داوطلبان برای پذیرفته شدن در هریک از کد رشته محل مورد نظر خود باید 80 درصد از نمره اخرین نفری که پذیرفته شده است را حتما کسب نماید. نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که حتی اگر ظرفیت وجود داشته باشد اما فرد داوطلب میزان نمره مورد نظر را کسب نکرده باشد پذیرفته نخواهد شد. همچنین درصد مورد پذیرش برای رشته هایی که قبلا ذکر نموده ایم باید 85 درصد باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 

 

 

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۶۵ نظر
  1. یاسمین

    سلام ..امسال ادغام سهمیه ۲۵ درصدی با ۵ درصدی صورت میگیره یا ن

    • ایران مشاوره

      با سلام سهمیه های خانواده شهید و ازادگان و جانبازان بالای ۲۵ درصد جانبازی, ۲۵ درصد سهمیه هر کد رشته است و همچنین سهمیه خانواده های ایثار گر ۵ درصد هر کد رشته میباشد .

  2. بخشی

    سلام ،ببخشید من امسال از سهمیه کمتر ۲۵درصد استفاده کردم وانتخاب رشته کردم ولی مجاز نشدم ،آیا سال دیگه یعنی کنکور ۹۸هم میتونم از،این سهمیه استفاده کنم ؟

  3. مصطفی

    سلام من در سال ۹۶ با استفاده از سهمیه ۵ ایثارگران در مقطع روزانه قبول شدم و انصراف دادم اما سهمیه من در کارت ورود به جلسه مناطق زده بود ولی در کارنامه سهمیه ام اعمال شده با توجه به اینکه در کارت ورود به جلسه مناطق زده آیا میتونم دوباره در مقطع روزانه استفاده کنم

  4. علی

    سلام با توجه به تغییر سهمیه ایثارگران و ادغام سهمیه ۵درصدی و ۲۵درصدی آیا کسانی که با سهمیه ۵ درصدی وارد دوره ی روزانه شدن آیا میتوانند با انصراف از دانشگاه از این ۳۰ درصد استفاده کنند

  5. مجید

    سلام ببخشید کلا ادغام سهمیه یعنی چی؟یعنی دقیقا همون شرایطی که برای ایثارگران ۲۵ درصدی هاهست برای ۵ درصدی ها هم وجود داره؟
    واینکه برای ۹۸ تصویب شده؟

  6. علی احمدی

    پس چرا تو دفترچه چیز دیگه ای می نویسند و بعد شرایط را تغییر می دن . اگه ببینند ایثارگران ۸۰ در صد را آوردند می گن ۹۰ در صد و بعد هم می کنن صد در صد یعنی سهمیه بی سهمیه . اینها که تو دو رویی نظیر ندارن این هم روی کارهای دیگه شون

نمایش دیدگاه های بیشتر
دریافت مشاوره