خانه دانشگاه پیام نور تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور

تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور

راهنمای جامع تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور 98
تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور 98
پس از اتمام زمان ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور ، ظرفیت برخی از کد رشته ها خالی باقی می ماند زیرا بعضی از داوطلبان به دلیل نداشتن علاقه به رشته پذیرفته شده خود ، برای ثبت نام حضوری اقدام نمی کنند و به این صورت ظرفیت رشته ها تکمیل نمی گردد. بر همین اساس دانشگاه پیام نور اقدام به انتشار این کد رشته ها می کند و فرصتی مجدد در اختیار داوطلبانی که می خواهند بر اساس سوابق تحصیلی وارد دانشگاه شوند ، قرار می دهد تا شانس پذیرش خود را در رشته های مورد علاقه امتحان کنند.

رشته های ارائه شده در تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور ، توسط سازمان سنجش آموزش کشور و واحد های دانشگاهی دارای ظرفیت ، منتشر می شود.

زمان و نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور 98

معمولا پس از اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه پیام نور ، ثبت نام تکمیل ظرفیت آغاز می شود زیرا ابتدا باید داوطلبان پذیرفته شده در انتخاب رشته ، ثبت نام حضوری خود را انجام دهند تا مشخص شود چه تعداد از ظرفیت رشته ها باقی مانده است و پس از آن می توان برای تکمیل ظرفیت اقدام کرد.

تکمیل ظرفیت برای ورودی بهمن ماه سال جاری دانشگاه پیام نور ، ار 28 آبان ماه آغاز شد و تا روز 15 بهمن ماه ادامه دارد. داوطلبان جهت ثبت نام باید به صورت حضوری به واحد دانشگاهی پذیرنده مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام دهند. علاقه مندان می توانند برای اطلاع از لیست رشته های ارائه شده در مرحله تکمیل ظرفیت ، به سایت sanjesh.org مراجعه کنند و پس از این که مطمئن شدند رشته دلخواهشان ارائه شده است ، با به همراه داشتن مدارک لازم برای ثبت نام خود اقدام نمایند.

شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور

  • دارا بودن یکی از مدارک کاردانی ، دیپلم 4 ساله نظام قدیم ، دیپلم نظام جدید و پیش دانشگاهی از شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور می باشد.
  • همه ی داوطلبان اعم از داوطلبانی که در ثبت نام اولیه شرکت کرده اند یا شرکت نکرده اند ، مجاز به ثبت نام در تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور می باشند.
  • داوطلبان باید هزینه ای را بابت ثبت نام دانشگاه پیام نور معادل 27 هزار و 500 تومان پرداخت نمایند.
  • داوطلبان مجاز به انتخاب یک گروه آزمایشی و یک کد رشته محل می باشند و در صورت انتخاب چند کد رشته یا چند گروه آزمایشی ، به تشخیص سازمان سنجش آموزش کشور ، ثبت نام آن ها در یکی از رشته ها باطل خواهد شد.
  • پذیرفته شدگان در انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه پیام نور ، اگر پس از شرکت در طرح تکمیل ظرفیت در رشته ای پذیرفته شوند ، پذیرش قبلی آن ها لغو خواهد شد.
  • پذیرش داوطلبان در مرحله تکمیل ظرفیت مشروط به تایید نهایی سازمان سنجش آموزش کشور می باشد.
  • داوطلبان آقا باید وضعیت سربازی خود را در زمان ثبت نام در نظر بگیرند و از این جهت مشکلی نداشته باشند.

مدارک ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور

با توجه به این که ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور ، اواخر مهر ماه می باشد بنابراین به احتمال زیاد شروع کلاس ها از بهمن ماه می باشد و داوطلبان تا آن زمان فرصت خواهند داشت که مدرک فارغ التحصیلی خود را (مدرک کاردانی ، دیپلم یا پیش دانشگاهی) فراهم کنند. بنابراین در صورت عدم ارائه مدرک فارغ التحصیلی ، ثبت نام داوطلب انجام پذیر نخواهد بود. مدارک مورد نیاز به شرح زیر می باشد:

  • اصل و کپی گواهی مدرک پیش دانشگاهی ، دیپلم نظام قدیم یا جدید به همراه امضا و مهر دبیرستان یا سازمان آموزش پرورش
  • داوطلبانی که رشته تحصیلی مقطع دبیرستان آن ها فنی و حرفه ای می باشد، داشتن مدرک کاردانی الزامی می باشد.
  • اصل و کپی شناسنامه (2 برگ از تمام صفحات)
  • شش قطعه عکس پرسنلی (متعلق به سال جاری داوطلب)
  • اصل و کپی کارت ملی (2 برگ)
  • مدرک تعیین کننده وضعیت نظام وظیفه داوطلبان آقا

توضیحات ذکر شده در مطلب فوق ، برای ثبت نام تکمیل ظرفیت رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور می باشد و آن دسته از داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت کرده اند ولی پس از اعلام نتایج انتخاب رشته ، در هیچ یک از رشته های انتخابی خود پذیرفته نشده اند ، بایستی برای ادامه تحصیل در رشته های با کنکور دانشگاه پیام نور ، در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری شرکت نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره پیام نور