خانه مدارس ثبت‌ نام آزمون المپیاد ادبی 1401 – ۱۴۰۲

ثبت‌ نام آزمون المپیاد ادبی 1401 – ۱۴۰۲

راهنمای ثبت‌ نام آزمون المپیاد ادبی 1401 - 1402
ثبت‌ نام آزمون المپیاد ادبی 1401 – 1402

المپیاد ادبی ، پس از المپیاد ریاضی و به همراه المپیاد فیزیک جزو قدیمی ترین المپیادهایی است که از سال تحصیلی 66 – 67، با هدف تشویق دانش آموزان به رشته ادبیات و زبان فارسی در سطح کشور برگزار می شود. ثبت نام این آزمون، برای دانش آموزان رشته های علوم انسانی، معارف، ریاضی و فیزیک و تجربی، مجاز است. دانش آموزان واجد شرایط نیز می توانند در زمان مشخص، نسبت به ثبت نام در این آزمون به صورت اینترنتی اقدام کنند.

دانش آموزان پایه دهم که به صورت آزمایشی در المپیاد ادبی شرکت می کنند، مجاز به مشارکت در دوره تابستان نمی باشند.

زمان ثبت‌ نام آزمون المپیاد ادبی 99 – 1400

المپیاد ادبی طی 3 مرحله برگزار می شود و همواره داوطلبان زیادی نسبت به شرکت در آن اقدام می نمایند. در مرحله اول حدود 1000 نفر از شرکت کنندگان این مرحله انتخاب و به مرحله بعد راه پیدا می کنند. مرحله دوم نیز در دهه اول اردیبهشت ماه برگزار می شود و بسته به نمرات شرکت کنندگان، حدود 40 نفر به مرحله بعد راه می یابند.

مرحله سوم (دوره آموزشی تابستان) از دهه اول تیر ماه آغاز می‌ شود. روند آزمون در مرحله آموزشی تابستان، متفاوت با دو مرحله قبل است به این صورت که تمام برگزیدگان، در تهران جمع شده و طی چند هفته، آموزش دیده و مورد سنجش قرار می‌ گیرند. انواع متفاوتی از کلاس‌ های ادبی مانند نقد ادبی، شعر معاصر، شاهنامه و … برگزار می‌ گردد. در پایان هر کلاس، آزمونی گرفته می‌ شود که گاهی این آزمون، با کار عملی و پژوهشی نیز همراه است.

در نهایت تمامی شرکت کنندگان، مورد مصاحبه (کاملا علمی، حضوری و فردی) با اعضای کمیته علمی المپیاد قرار می‌ گیرند تا هوش و دانش ادبی آن ها سنجیده شود. مجموع تمام آموزش ها و سنجش های این دوره، نمره نهایی هر شرکت کننده را تعیین می‌ کند و بر این اساس مشخص خواهد شد که مدال ها به چه کسانی تعلق می گیرند.

زمان ثبت نام هر مرحله از آزمون المپیاد ادبی توسط سامانه مربوطه و نیز دفترچه ثبت نام المپیاد دانش آموزی مشخص می گردد که به شرح زیر است.

مرحله اول : زمان ثبت نام مرحله اول آزمون المپیاد ادبی از 23 لغایت 27 دی ماه می باشد که این بازه زمانی تا تاریخ 29 دی ماه 99 نیز تمدید شده است. البته لازم به ذکر است که داوطلبان می توانند از روز دوشنبه مورخ 13 بهمن ماه 99 نسبت به پرداخت هزینه ثبت نام به صورت الکترونیکی در بازه زمانی مقرر اقدام نمایند.

با توجه به عدم صدور مجوز از سوی ستاد مدیریت بیماری کرونا، زمان برگزاری آزمون رشته های مختلف به تعویق افتاده است. از این رو داوطلبان می توانند از تاریخ 25 الی 28 بهمن ماه 99 نیز، جهت ثبت نام مجدد، ویرایش اطلاعات و پرداخت هزینه نام نویسی اقدامات لازم را به انجام برسانند.

مرحله دوم : تمامی برگزیدگان مرحله اول آزمون المپیاد دانش آموزی، بدون نیاز به هر گونه عملیات ثبت نام می توانند در آزمون مرحله دوم شرکت کنند.

مرحله سوم (دوره آموزشی تابستان) : ثبت نام این مرحله از دهه اول تیر ماه، برای تمامی برگزیدگان مرحله دوم، امکان پذیر می‌ باشد که در حال حاضر تاریخ دقیق آن برای سال 1400 مشخص نمی باشد.

توجه داشته باشید که تمام مراحل ثبت‌ نام آزمون المپیاد دانش آموزی و پس از آن، مانند کارت ورود به جلسه المپیادهای دانش آموزی، مشاهده نتایج، ثبت اعتراض و دریافت پاسخ آن، کاملا اینترنتی بوده و مسئولیت هرگونه مغایرت در اطلاعات وارد شده با اطلاعات فرد متقاضی، بر عهده خود شخص می باشد.

نحوه ثبت‌ نام آزمون المپیاد ادبی 99 – 1400

توصیه می شود داوطلبان قبل از شروع به ثبت نام المپیاد ادبی، دفترچه راهنمای مربوطه را کاملا مطالعه کرده و از تمام جزئیات آن آگاه شوند. در ادامه مرحله به مرحله ثبت نام آزمون المپیاد دانش آموزی را مشاهده می کنید.

مرحله اول ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی

  • حال نقش خود و عنوان سازمان را مشخص نموده و در نهایت عبارت “تایید” را انتخاب کنید.

مرحله دوم ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی

  • در این صفحه بخش های مختلفی را مشاهده می نمایید که می بایست مطابق تصویر، بر روی “المپیاد دانش آموزی” در قسمت راست بالای سایت کلیک کنید.

مرحله سوم ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی

  • پس از وارد شدن به این قسمت، ماژول “ثبت نام المپیاد” را انتخاب کرده تا فرآیند نام نویسی شما آغاز گردد.

مرحله چهارم ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی

  • حال در این مرحله بر روی عبارت “ثبت نام نشده” مربوط به آزمون المپیاد ادبی کلیک نمایید.

مرحله پنجم ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی

  • در مرحله آخر نیز می بایست فرم اینترنتی نمایان شده مانند تصویر ذیل را تکمیل نمایید و در نهایت عبارت “ذخیره” را انتخاب کنید.

مرحله ششم ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی

لازم به ذکر است که در صورت انجام موفقیت آمیز فرآیند ثبت نام، سامانه، یک کد پیگیری در اختیار شما قرار می دهد. این کد را یادداشت کرده و تا پایان تمام مراحل المپیاد، نزد خود نگه دارید.

مدارک موردنیاز برای ثبت‌ نام در آزمون المپیاد ادبی 99 – 1400

  • ثبت نام و شرکت در آزمون المپیاد ادبی همانند سایر المپیادها، با پرداخت مبلغی و تنها از طریق کارت‌ های بانکی عضو شبکه شتاب و درگاه پرداخت اینترنتی سامانه ثبت‌ نام المپیادهای دانش آموزی امکان پذیر است. بنابراین توجه نمایید که هرگونه پرداخت از راه‌ های دیگر، چه از بانک و چه از طریق باجه های خودپرداز، باطل بوده و امکان بازگشت وجه وجود ندارد.
  • اطلاعات مربوط به کارت ملی و شناسنامه
  • فایل اسکن شده عکس دانش آموز باید مربوط به سال جاری او و دارای شرایط زیر باشد.
  1. پس زمینه سفید
  2. ابعاد 300*400 و یا 200*300 پیکسل
  3. حداکثر 70 کیلوبایت حجم
  4. در قالب JPG

شرایط لازم برای شرکت در آزمون المپیاد ادبی 99 – 1400

شرکت در آزمون المپیاد ادبی تنها برای افرادی که دارای ضوابط لازم می باشند‏، امکان پذیر است که در ادامه شرایط ثبت نام در این المپیاد را بیان کرده ایم.

  • شرکت کننده، مشغول به تحصیل در پایه دهم یا یازدهم باشد.
  • حضور دانش آموزان پایه دهم در آزمون المپیاد ادبی به صورت آزمایشی بوده و اجازه شرکت در دوره آموزشی تابستان را ندارند.
  • داوطلبان پایه دهم و یازدهم درصورت برخورداری از شرایط ثبت نام المپیاد دانش آموزی می‌ توانند در المپیادهای دیگر نیز شرکت کنند.

نفرات برتر این آزمون، از شرکت در کنکور سراسری زیرگروه مربوطه معاف هستند و می توانند به ادامه تحصیل در رشته و دانشگاه مورد نظر خود بپردازند. هم چنین می توانند در کنار رشته های علوم انسانی، رشته های گروه آزمایشی هنر را نیز انتخاب نمایند.

چند نکته مهم

  • عدم پرداخت هزینه ثبت نام المپیاد های علمی دانش آموزی تا زمان مقرر، به منزله انصراف قطعی دانش آموز از آزمون تلقی می شود.
  • پس از پرداخت هزینه ثبت‌ نام هرگونه ویرایش اطلاعات، لغو ثبت‌ نام و بازگشت وجه پرداختی، امکان پذیر نمی‌ باشد.
  • پرداخت هزینه ثبت‌ نام برای کاربران خارج از کشور، با داشتن یک کارت بانکی قابل قبول در سیستم بانکی کشور که دارای رمز دوم باشد ، از طریق درگاه پرداخت الکترونیکی المپیادها، امکان پذیر است.
  • عکس داوطلبان خانم با پوشش کامل و چهره کاملا واضح باشد.
  • چنان چه عکس داوطلب، مربوط به سال جاری و یا متعلق به شخص شرکت کننده نباشد، ثبت‌ نام او باطل خواهد شد.
  • بهتر است پس از پرداخت وجه ثبت‌ نام، رسیدی که شامل اطلاعات دقیق از وضعیت ثبت‌ نام شما می‌ باشد، چاپ و دریافت نمایید.
  • توصیه می‌ شود که داوطلبان قبل از اقدام به ثبت‌ نام، مدارک مورد نیاز را آماده کنند تا احتمال بروز هرگونه مشکل در حین ثبت‌ نام کاهش یابد.
  • متقاضیان به منظور شرکت در آزمون المپیاد می توانند به صورت فردی، از قسمت ورود دانش‌ آموزان و یا به صورت گروهی، از قسمت ورود مدیران، اقدام به ثبت‌ نام نمایند. داوطلبان خارج از کشور نیز می‌ توانند ازطریق پنل مدیر مدرسه در سامانه ثبت‌ نام المپیادها اقدامات لازم را انجام دهند.

همان طور که می بینید نکات بسیاری در زمینه آزمون المپیاد و ثبت نام آن وجود دارد. توصیه می شود که داوطلبان برای اطلاع دقیق تر از این شرایط و نکات به سایت ثبت نام المپیاد دانش آموزی مراجعه و تمامی اطلاعیه ها را دنبال کنند. پس از ثبت نام آزمون المپیاد ادبی، داوطلبان با مطالعه منابع آزمون المپیاد دانش آموزی می توانند خود را برای آزمون مورد نظر آماده سازند.

سوالات متداول

1- مرحله اول ثبت‌ نام آزمون المپیاد ادبی 99 - 1400 در چه بازه زمانی صورت می گیرد؟

با توجه به تمدید زمان این فرآیند تا تاریخ 29 دی ماه، جاماندگان می توانند از 25 الی 28 بهمن ماه 99 نیز نسبت به نام نویسی خود اقدام نمایند.

2- مرحله دوم ثبت‌ نام آزمون المپیاد ادبی 99 - 1400 از چه تاریخی آغاز می شود؟

تمامی برگزیدگان مرحله اول آزمون المپیاد دانش آموزی، بدون نیاز به هر گونه عملیات ثبت نام می توانند در آزمون مرحله دوم شرکت کنند.

3- ثبت‌ نام آزمون المپیاد ادبی 99 - 1400 چگونه انجام می شود؟

فرآیند ثبت نام از طریق سایت oly.medu.ir و مطابق با مراحل ذکر شده در این مقاله انجام می گیرد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر
  1. سعید

    سلام.آغاز ثبت نام چه زمانیه؟؟ سایتش که هنوز چیزی ننوشته

    • ایران مشاوره

      با سلام ، در حال حاضر اطلاعیه ای برای ثبت نام المپیاد دانش آموزی سال ۱۳۹۸ منتشر نشده است ، و احتمالا ثبت نام در نیمه اول دی ماه انجام خواهد گرفت . شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی از آخرین اخبار مطلع شوید .

مشاوره مدارس پیج مدارس