خانه مدارس ثبت نام آزمون المپیاد شیمی 1401 – ۱۴۰۲

ثبت نام آزمون المپیاد شیمی 1401 – ۱۴۰۲

ثبت نام آزمون المپیاد دانش آموزی شیمی 1401 - 1402
ثبت نام آزمون المپیاد شیمی 1401 – 1402

یکی از آزمون های پرطرفدار در مدارس، المپیادهای علمی دانش آموزی هستند. این المپیادها در 14 رشته برگزار می شوند و هر ساله نفرات برتر در مراحل مختلف برخی از این المپیادها، به المپیاد جهانی راه پیدا می کنند. یکی از رشته های قدیمی و پرطرفدار المپیادهای علمی دانش آموزی، المپیاد شیمی است. پرسشی که ممکن است ذهن هر دانش آموز علاقه مند به درس شیمی را مشغول به خود کرده باشد، این است که چگونه می توان در مراحل مختلف این آزمون ثبت نام کرد؟ ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی شیمی مانند نام نویسی در سایر رشته های المپیادها، از طریق سامانه ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی انجام می گیرد.

نام نویسی در المپیاد علمی دانش آموزی شیمی به صورت اینترنتی و از طریق سایت ثبت نام المپیاد علمی دانش آموزان صورت می گیرد.

زمان ثبت نام آزمون المپیاد شیمی 99 – 1400

دانش آموزان واجد شرایط ثبت نام المپیادهای دانش آموزی می توانند با مطالعه منابع آزمون المپیاد شیمی در این رقابت بزرگ علمی شرکت کنند. فرآیند نام نویسی این آزمون از 23 دی آغاز شده و تا روز 27 دی ماه ادامه داشت که علاقه مندان می بایست پس از مطالعه دفترچه ثبت نام که همزمان با آغاز نام نویسی منتشر شده است، فرآیند مربوطه در سایت ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی را به انجام برسانند. همچنین مهلت ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی مجددا تا تاریخ 29 دی ماه 99 تمدید شد و در این بازه زمانی امکان نام نویسی و ویرایش اطلاعات ثبت نام وجود داشت. علاوه بر این داوطلبان می توانند از روز 13 لغایت 28 بهمن ماه 99 نسبت به ثبت نام آزمون المپیاد، پرداخت هزینه نام نویسی و ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.

نحوه ثبت نام آزمون المپیاد شیمی 99 – 1400

در ادامه راهنمای مرحله به مرحله ثبت نام آزمون المپیاد شیمی که به صورت اینترنتی انجام می شود، بیان شده است.

  • وارد سامانه ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی سال 99 – 1400 به آدرس oly.medu.ir شوید و در منوی سمت راست کدملی و رمز ورود همگام داوطلب را وارد کنید و سپس گزینه “ورود” راد انتخاب کنید. (رمز ورود همگام، از مدرسه ای که داوطلب در آن تحصیل می کند، قابل دریافت می باشد.)مرحله اول ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی
  • در این مرحله، نقش و عنوان سازمان خود (نام مدرسه) را انتخاب کرده و سپس دکمه “تایید” را بفشارید.
    مرحله دوم ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی
  • پس از انجام مرحله بالا وارد صفحه جدیدی خواهید شد که می بایست از بین گزینه های موجود در صفحه، دکمه “المپیاد دانش آموزی” را انتخاب کنید.مرحله سوم ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی
  • اکنون بر روی گزینه “ثبت نام المپیاد دانش آموزی” کلیک نمایید.
    مرحله چهارم ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی
  • در این مرحله می بایست با توجه به درسی که تمایل به شرکت در آن را دارید، گزینه “ثبت نام نشده” مقابل آن را انتخاب نمایید. همچنین در صورتی که تمایل به شرکت در چند رشته المپیاد را داشته باشید، می توانید با پرداخت هزینه هر کدام از آن ها به صورت جداگانه، روند نام نویسی خود را پیش بگیرید.مرحله پنجم ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی
  • در مرحله بعد، صفحه ای نمایش داده می شود که می بایست با اطلاعات صحیح دانش آموز تکمیل گردد. پس از وارد نمودن مشخصات، گزینه “ذخیره” را بفشارید.مرحله ششم ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی
  • در نهایت بعد از وارد کردن صحیح اطلاعات و پرداخت هزینه ثبت نام، یک کد پیگیری از سامانه مذکور دریافت خواهید کرد که برای انجام سایر مراحل مورد نیاز می باشد.

شرایط ثبت نام آزمون المپیاد شیمی 99 – 1400

قطعا مانند ثبت نام در هر آزمونی، نام نویسی در آزمون المپیاد شیمی نیز شرایط خاصی دارد. دانش آموزانی که علاقه مند به شرکت در آزمون المپیاد شیمی هستند، علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی شرکت در این آزمون، می بایست شرایط اختصاصی تعیین شده را نیز داشته باشند تا مجاز به ثبت نام و شرکت در این المپیاد شوند. در ادامه این شرایط را به تفصیل بیان خواهیم نمود.

  • دانش آموزان باید در سال تحصیلی جاری مشغول به تحصیل در پایه دهم یا یازدهم باشند.
  • دانش آموزان پایه دهم می توانند در مراحل اول و دوم آزمون المپیاد شیمی شرکت کنند اما فقط یک بار شانس شرکت در دوره آموزشی تابستان و مراحل پس از آن را دارند.
  • دانش آموزان پایه دهم که پس از پذیرش برای دوره آموزشی تابستان، به هر دلیلی از ادامه مسیر انصراف می دهند، از امتیاز خاصی برای سال بعد بهره مند نخواهند شد و مجددا باید تمام مراحل را از ابتدا طی کنند و تنها در صورت کسب نمره قبولی به مرحله بعدی راه پیدا خواهند کرد.
  • دارندگان مدال طلای کشوری آزمون المپیاد شیمی، از شرکت در آزمون سراسری زیرگروه مربوطه معاف هستند و می توانند در رشته و دانشگاه مورد نظر خود، به ادامه تحصیل بپردازند.
  • دانش آموزان در صورتی که واجد شرایط باشند، علاوه بر رشته شیمی، می توانند در المپیاد سایر رشته ها نیز شرکت کنند.
  • دانش آموزان پایه دهم که در دوره آموزشی تابستان سال گذشته موفق به دریافت مدال نقره و برنز در المپیاد رشته شیمی شدند، جهت شرکت مجدد در دوره آموزشی تابستان سال جاری، ملزم به ثبت نام و شرکت در همه مراحل بوده و مانند سایر شرکت کنندگان باید برای موفقیت در هر مرحله تلاش کنند.

مدارک ثبت نام آزمون المپیاد شیمی 99 – 1400

پیش از آغاز فرآیند نام نویسی، بهتر است مدارک ثبت نام المپیادهای دانش آموزی را آماده کنید تا به مشکل برنخورید. از جمله مدارک مورد نیاز جهت نام نویسی آزمون المپیاد شیمی، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اسکن عکس داوطلب (عکس داوطلب می بایست مربوط به سال جاری داوطلب باشد و دارای پس زمینه سفید، فرمت jpg، ابعاد 300×200 یا 400×300 پیکسل و حجمی کمتر از 70 کیلوبایت باشد.)
  • اطلاعات کارت ملی و شناسنامه داوطلب
  • پرداخت هزینه ثبت نام المپیادهای دانش آموزی به مبلغ 40 هزار تومان (جهت پرداخت وجه ثبت نام، دارا بودن یکی از کارت های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت اینترنتی آن فعال باشد، الزامی است.)

پیش از هر گونه اقدامی در راستای ثبت نام المپیاد شیمی، لازم است تا دفترچه ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی را دانلود و مطالعه نمایید و سپس در صورت دارا بودن شرایط ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی، می توانید اقدامات لازم را انجام دهید. هم چنین شما عزیزان جهت آگاهی از هر یک از موارد فوق می توانید روی لینک آن ها کلیک نمایید.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام آزمون المپیاد شیمی از چه طریقی امکان پذیر است؟

دانش آموزان واجد شرایط شرکت در این آزمون با مراجعه به سایت ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی به آدرس oly.medu.ir فرآیند نام نویسی خود را به انجام برسانند.

2- ثبت نام آزمون المپیاد شیمی 99 - 1400 در چه زمانی قابل انجام است؟

فرآیند نام نویسی در آزمون مذکور از تاریخ 22 تا 27 دی ماه 99 امکان پذیر بود که مجددا تا تاریخ 29 دی تمدید و بازه مجددی از 13 تا 28 بهمن ماه در نظر گرفته شد.

3- برای نام نویسی در آزمون المپیاد دانش آموزی شیمی نیازمند به داشتن چه شرایطی هستیم؟

شما می توانید با مراجعه به مقاله فوق از شرایط عمومی و تخصصی این آزمون مطلع شوید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۰ نظر
  1. Arezu

    چجوری باید از محل برگزاری ازمون مطلع بشیم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام ، محل آزمون در کارت ورود به جلسه قید خواهد شد.

  2. Frsht

    سلام من میخوام تو المپیاد شرکت کنم و امسال کلاس هشتم و نمیدونم که باید همون سالی که میخوام ازمون بدم ثبت نام کنم یا از همین الان.
    یعنی سال دهم ثبت نام کنم یا از همین الان؟!

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، می بایست در سال تحصیلی دهم یا یازدهم خود نسبت به ثبت نام در المپیاد دانش آموزی اقدام نمایید.

  3. آرش

    سلام
    آزمون مرحله اول چه تاریخی هست؟
    و اینکه من فارغ التحصیل نظام جدید هستم ( سال ۹۸ کنکور دادم) الان میتونم تو المپیاد شیمی ثبت نام کنم ؟
    و اینکه محدودیت سنی داره؟

    • ایران مشاوره

      با سلام ، مرحله اول المپیاد شیمی دانش آموزی در سال ۱۳۹۸ ، روز شنبه مورخ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲ برگزار می گردد ، و مطابق با دستور العمل المپیاد های دانش آموزی سال ۱۳۹۸ ، دانش آموزان در حال تحصیل در پایه دهم و یازدهم مجاز به شرکت در آزمون می باشند . پیشنهاد می شود با مراجعه به مشاوره ثبت نام المپیاد دانش آموزی اطلاعات مربوطه را به دست آورید .

  4. امین

    از چه مباحثی میاد چطور است تسته یا نه

    • ایران مشاوره

      با سلام ،
      مطابق با دفترچه راهنمای ثبت نام المپیادهای دانش آموزی سال جاری(۱۳۹۸-۱۳۹۹) ، سوالات مرحله اول این آزمون به صورت چندگزینه ای می باشد.لازم به ذکر است منابع مرحله اول المپیاد شیمی ؛ کتاب های شیمی سال های دهم ، یازدهم ، و دوازدهم دوره دوم متوسطه می باشد.

  5. مهدی

    سلام
    من دانش اموز فارغ التحصیل نظام جدید هستم و الان هم پشت کنکوری به حساب مییام
    ایا منم میتونم در المپییاد شیمی ثبت نام کنم

    • ایران مشاوره

      با سلام،
      مطابق با دفترچه ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی سال ۱۳۹۸-۱۳۹۷ ، داوطلبان برای شرکت در آزمون می بایست در همان سال تحصیلی که در آزمون شرکت می نمایند، در پایه دهم و یا یازدهم دوره متوسطه به تحصیل اشتغال داشته باشند.

مشاوره مدارس پیج مدارس