خانه مدارس ثبت نام آزمون المپیاد علوم زمین 99 – 1400

ثبت نام آزمون المپیاد علوم زمین 99 – 1400

ثبت نام المپیاد علوم زمین 99 - 1400
ثبت نام آزمون المپیاد علوم زمین 99 – 1400

المپیادهای علمی دانش آموزی از جمله مسابقات علمی هستند که هر ساله دانش آموزان زیادی با شرکت در این آزمون ها به رقابت با یکدیگر می بپردازند. نقطه آغاز این المپیادها از مدارس بوده و برگزیدگان کشوری برای حضور در مرحله نهایی آماده می شوند. المپیادهای علمی مختص پایه های دهم و یازدهم می باشند و دانش آموزان واجد شرایط ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی 99 – 1400 می توانند رشته مورد نظر خود را مطابق با علایق و استعداد خود انتخاب کرده و با مراجعه به سایت ثبت نام المپیاد دانش آموزی 99 – 1400 ، اقدامات لازم را جهت نام نویسی به انجام برسانند.

دانش آموزان می توانند علاقه مندی خود را در 14 رشته متفاوت اعلام نمایند که از جمله این رشته ها، رشته علوم زمین می باشد. ثبت نام المپیاد دانش آموزی 99 – 1400 به صورت اینترنتی انجام می شود و مدیران مدارس نیز می توانند در صورت تمایل داوطلبان و رضایت والدین آن ها، نسبت به ثبت نام گروهی دانش آموزان اقدام نمایند. المپیادهای علمی در طی چند مرحله برگزار می شوند که هر یک از این آزمون ها شرایط خاص خود می باشند. در ادامه مقاله قصد داریم منحصرا به نحوه ثبت نام و شرایط شرکت در المپیاد علوم زمین بپردازیم.

تنها دانش آموزان رشته های ریاضی فیزیک، علوم تجربی و فنی و حرفه ای می توانند در المپیاد علوم زمین شرکت کنند.

زمان ثبت نام آزمون المپیاد علوم زمین 99 – 1400

مهلت نام نویسی المپیادهای علمی دانش آموزی معمولا توسط باشگاه دانش پژوهان جوان اعلام می شود و داوطلبان در مدت زمان اعلام شده می بایست با مراجعه به سایت مربوطه نسبت به پرداخت هزینه ثبت نام المپیاد دانش آموزی 99 – 1400 و ارسال مدارک ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی 99 – 1400 اقدام کنند. با توجه به این که المپیادهای دانش آموزی در چند مرحله برگزار می شوند، ثبت نام هر دوره نیز در بازه های زمانی متفاوت صورت می گیرد.

زمان ثبت نام دوره اول

اولین مرحله از نام نویسی دانش آموزان به صورت اینترنتی و از طریق “سامانه ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزان” به نشانی oly.medu.ir انجام می شود. این مرحله از ثبت نام از روز سه شنبه 23 دی ماه 99 آغاز شده و تا روز شنبه 27 دی ماه 99 ادامه دارد و داوطلبان در مدت زمان مذکور فرصت دارند تا نسبت به پرداخت هزینه و تکمیل فرآیند ثبت نام خود مبادرت نمایند.

لازم به ذکر است که مهلت ثبت نام در دوره اول تمدید شده است بنابراین، متقاضیانی که موفق به نام نویسی در بازه زمانی مذکور نشده اند، می توانند تا پایان روز 29 دی ماه 99 ثبت نام خود را به انجام برسانند.

البته در نظر داشته باشید که بعد از اتمام مهلت مجدد نام نویسی، داوطلبان می توانستند از روز دوشنبه مورخ 13 بهمن ماه 99 نسبت به پرداخت هزینه لازم و تکمیل مراحل ثبت نام به صورت الکترونیکی در بازه زمانی مقرر اقدام نمایند.

همچنین با توجه به آخرین اطلاعیه منتشر شده از سوی سایت ثبت نام المپیاد های علمی دانش آموزی در تاریخ 25 بهمن ماه 99، زمان نام نویسی در المپیاد برای بار دوم تمدید شده است و داوطلبان می توانند تا ساعت 24 روز سه شنبه مورخ 28 بهمن ماه 99، به ثبت نام مجدد، پرداخت وجه و ویرایش اطلاعات نام نویسی خود بپردازند.

زمان ثبت نام دوره دوم

در مرحله دوم المپیادهای علمی نیازی به نام نویسی نیست و پذیرفته شدگان مرحله اول می توانند در آزمون مرحله دوم نیز شرکت کنند. این مرحله از آزمون معمولا در اوایل اردیبهشت ماه برگزار می گردد.

زمان ثبت نام دوره سوم

این مرحله از المپیادهای علمی شامل برگزاری دوره های آموزشی تابستان می باشد و دانش آموزانی که دو مرحله ابتدایی را با موفقیت پشت سر گذاشته اند، در این دوره به فراگیری دانش و مهارت های مربوطه می پردازند. زمان نام نویسی اینترنتی و ثبت نام حضوری این دوره از سوی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و از طریق سایت ysc.ac.ir اعلام می شود. با توجه به زمان بندی دوره های گذشته، پیش بینی می شود دوره آموزشی تابستان از اوایل تیر ماه آغاز شود.

زمان ثبت نام دوره چهارم

این مرحله با هدف آماده سازی شرکت کنندگان برای حضور در عرصه جهانی برگزار می شود. دانش آموزانی که در مرحله قبل موفق به کسب طلای کشوری شده اند، می توانند بدون نیاز به ثبت نام، در این دوره شرکت کنند.

راهنمای ثبت نام آزمون المپیاد علوم زمین 99 – 1400

کلیه مراحل نام نویسی مرحله اول المپیادهای علمی به صورت اینترنتی انجام می شود و داوطلبان می توانند پس از پرداخت هزینه، رشته مورد نظر خود را انتخاب کرده و به تکمیل روند ثبت نام خود بپردازند. گام هایی که می بایست در راستای ثبت نام المپیاد علوم زمین طی نمایید به ترتیب زیر می باشند.

  • ورود به سامانه ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی به نشانی oly.medu.ir‏، درج نمودن کد ملی و رمز ورود به همگام و سپس فشردن عبارت “ورود”

مرحله اول ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی

  • انتخاب نقش خود (مثلا دانش آموز) و عنوان سازمان (نام مدرسه) و در نهایت انتخاب گزینه “تایید”

مرحله دوم ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی

  • کلیک بر روی ماژول “المپیاد دانش آموزی” در بالای صفحه سمت راست

مرحله سوم ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی

  • انتخاب نمودن بخش “ثبت نام المپیاد” در این مرحله

مرحله چهارم ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی

  • انتخاب گزینه “ثبت نام نشده” مربوط به المپیاد علوم زمین جهت آغاز فرآیند نام نویسی

مرحله پنجم ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی

  • تکمیل فرم اینترنتی نمایش داده شده با استفاده از اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی، کد ملی، جنسیت، نام پدر، موبایل، تلفن، ایمیل و … و سپس فشردن گزینه “ذخیره” جهت ثبت اطلاعات

مرحله ششم ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی

در صورتی که تمامی مراحل فوق با موفقیت انجام شوند، سامانه کدی را به عنوان “کد پیگیری” صادر می کند که لازم است آن را تا اتمام فرآیند آزمون نزد خود نگه دارید. توجه داشته باشید که امکان لغو نام نویسی تا قبل از واریز هزینه وجود دارد به این ترتیب که روی عبارت “لغو ثبت نام” مندرج در ستون وضعیت ثبت نام کلیک کنید.

شرایط ثبت نام آزمون المپیاد علوم زمین 99 – 1400

شرایط ثبت نام المپیادهای علمی شامل شرایط عمومی و اختصاصی می باشند. شرایط عمومی برای داوطلبان شرکت در تمامی رشته های یکسان بوده اما شرایط اختصاصی هر یک از آن ها به تفکیک عنوان رشته در دفترچه ثبت نام المپیاد دانش آموزی 99 – 1400 قید شده اند. آزمون المپیاد علوم زمین نیز از این قاعده مستثنی نبوده و علاقه مندان می بایست قبل از اقدام به ثبت نام، از احراز شرایط مربوطه اطمینان حاصل نمایند.

شرایط عمومی

  • صرفا دانش آموزانی که در پایه های دهم و یازدهم در حال تحصیل هستند می توانند در آزمون ثبت نام کنند.
  • دارندگان مدال نقره و برنز آزمون المپیاد علوم زمین در دوره آموزشی تابستان 98 – 99، در صورت تمایل می توانند در آزمون شرکت نمایند.

شرایط اختصاصی

  • دانش آموزان دوره دهم و یازدهم رشته های علوم تجربی، ریاضی فیزیک و فنی و حرفه ای می توانند در آزمون المپیاد زمین شرکت کنند. بدیهی است که دانش آموزان سایر رشته های مجاز به ثبت نام در رشته علوم زمین نمی باشند.

با توجه به زمان برگزاری المپیادهای علمی دانش آموزی 99 – 1400، معمولا چند روز پیش از برگزاری آزمون، داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت ثبت نام المپیاد دانش آموزی 99 – 1400، نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون المپیادهای علمی دانش آموزی 99 – 1400 خود اقدام نمایند. فراموش نکنید که حتما پیش از نام نویسی، دفترچه ثبت نام المپیاد دانش آموزی 99 – 1400 با دقت مطالعه نمایید تا در دیگر مراحل آزمون دچار مشکل نشوید.

 

سوالات متداول

1- داوطلبان تا چه تاریخی می توانند فرآیند ثبت نام خود در مرحله اول آزمون المپیاد علوم زمین 99 - 1400 را به انجام برسانند؟

علاقه مندان به ثبت نام می توانند تا تاریخ 28 بهمن ماه 99، نسبت به نام نویسی خود اقدام نمایند.

2- ثبت نام آزمون المپیاد علوم زمین 99 - 1400 از طریق کدام سایت انجام می گیرد؟

ثبت نام در آزمون این المپیاد از طریق سایت oly.medu.ir انجام می شود.

3- دانش آموزان کدام رشته ها مجاز به ثبت نام در آزمون المپیاد علوم زمین می باشند؟

تنها دانش آموزان رشته های ریاضی فیزیک، علوم تجربی و فنی و حرفه ای می توانند در المپیاد علوم زمین شرکت کنند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس