خانه مدارس ثبت نام آزمون المپیاد کامپیوتر 1401 – ۱۴۰۲

ثبت نام آزمون المپیاد کامپیوتر 1401 – ۱۴۰۲

شرایط ثبت نام آزمون المپیاد دانش آموزی کامپیوتر 1401 - 1402
ثبت نام آزمون المپیاد کامپیوتر 1401 – 1402

از جمله المپیادهای دانش آموزی که هر ساله داوطلبان زیادی از پایه های دهم و یازدهم مایل به شرکت در آن هستند، می توان به المپیاد کامپیوتر اشاره کرد. برای ثبت نام در این آزمون که رقابتی مهم برای دانش آموزان تلقی می شود، داوطلبانی که واجد شرایط هستند، می توانند نسبت به نام نویسی خود از طریق سامانه ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی اقدام نمایند. المپیاد کامپیوتر را می توان یکی از مفهومی ترین المپیادهای علمی دانست که دانش آموزان زیادی از جای جای کشور علاقه مند به شرکت در آن هستند.

نام نویسی در المپیاد کامپیوتر به صورت اینترنتی از طریق سامانه ثبت نام المپیادهای دانش آموزی انجام می شود.

زمان ثبت نام آزمون المپیاد کامپیوتر 1402 – 1401

المپیادهای علمی دانش آموزی توسط باشگاه دانش پژوهان جوان برای دانش آموزان پایه های دهم و یازدهم برگزار می شوند و شامل چندین مرحله تا رسیدن به المپیاد جهانی می باشند. المپیاد کامپیوتر یکی از 14 رشته المپیادهای علمی دانش آموزی است و دانش آموزان واجد شرایط که قصد دارند در این آزمون نام نویسی کنند، می تواننند در زمان ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند. زمانبندی در نظر گرفته شده مطابق با جدول زیر است.

زمانبندی ثبت نام برگزاری دوره های المپیاد علمی دانش آموزی 1401 – 1402
عنوان دورهتاریخ ثبت نامتاریخ برگزارینوع سوالات آزمون
مرحله اولاز 16 لغایت 25 آذر ماه 1401بهمن ماه 1401تستی و کوتاه پاسخ
مرحله دومهنوز اعلام نشده استاردیبهشت ماه 1402تستی، تشریحی و کوتاه پاسخ
دوره آموزشی تابستانتیر ماه 1402مرداد و شهریور ماه 1402تستی، تشریحی، عملی و کوتاه پاسخ

نحوه ثبت نام آزمون المپیاد کامپیوتر 1402 – 1401

ثبت درخواست شرکت در آزمون المپیادهای علمی دانش آموزی به صورت اینترنتی از طریق سایت ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی به نشانی my.medu.ir انجام می گیرد. جهت نام نویسی در المپیاد کامپیوتر می بایست مطابق راهنمای زیر عمل کنید.

لازم است بدانید امکان این که در صورت تمایل دانش آموزان و والدین آن ها، مدیر هر مدرسه نسبت به نام نویسی گروهی دانش آموزان اقدام نماید، وجود دارد. همچنین پیش از آغاز نام نویسی بهتر است که جهت آشنایی با ضوابط و شرایط مربوطه نسبت به دانلود دفترچه ثبت نام المپیاد دانش آموزی و مطالعه کامل آن اقدام کنید.

  • ابتدا وارد سامانه ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی سال تحصیلی به نشانی my.medu.ir شده و کد ملی، رمز ورود همگام، نقش خود و کد امنیتی را در کادرهای مربوطه درج نمایید، سپس بر روی گزینه “ورود” کلیک کنید.

نحوه ثبت نام در المپیادهای علمی دانش آموزی

لازم به ذکر است که در صورت انجام موفقیت آمیز فرآیند ثبت نام، سامانه، یک کد پیگیری در اختیار شما قرار می دهد. این کد را یادداشت کرده و تا پایان تمام مراحل المپیاد، نزد خود نگه دارید.

هزینه ثبت نام

همانطور که گفتیم، ثبت نام در این آزمون نیز نیازمند پرداخت هزینه است که مبلغ آن در دوره جدید معادل 80 هزار تومان می باشد.

شرایط ثبت نام آزمون المپیاد کامپیوتر 1402 – 1401

علاقه مندان به نام نویسی و شرکت در آزمون المپیاد علمی کامپیوتر می بایست مانند سایر آزمون های دیگر المپیادی، قبل از حضور در جلسه آزمون، مراحل تکمیل ثبت نام خود را با در نظر گرفتن شرایط عمومی و اختصاصی ویژه رشته مورد نظر انجام دهند. از این رو، شرایط ثبت نام المپیاد دانش آموزی برای متقاضیان شرکت در آزمون رشته کامپیوتر به شرح زیر است.

شرایط عمومی

  • دانش آموزان می بایست در دوره دوم متوسطه مشغول به تحصیل باشند.
  • داوطلبان واجد شرایط می توانند علاوه بر شرکت در المپیاد علمی کامپیوتر در المپیاد سایر رشته ها نیز شرکت نمایند.
  • دانش آموزان پایه دهم که موفق به کسب مدال نقره کشوری المپیاد کامپیوتر در دوره آموزشی تابستان سال گذشته شده اند، در صورتی که تمایل دارند مجددا در آزمون این المپیاد ثبت نام کنند، با ارائه برگ خلاصه وضعیت و گواهی اشتغال به تحصیل مورد تایید مدرسه و اداره کل آموزش و پرورش می توانند بدون شرکت در مراحل اول و دوم آزمون، در دوره آموزشی رشته های ادبی و فیزیک تابستان حضور پیدا کنند.
  • از میان دانش آموزان پایه دهم، افرادی که موفق به کسب مدال برنز در المپیاد علمی کامپیوتر و یا نقره و برنز سایر رشته ها در دوره قبل شده اند، در صورتی که تمایل داشته باشند در المپیاد کامپیوتر سال جاری نیز شرکت کنند، از امتیازی برخوردار نخواهند بود و می بایست همه مراحل را مانند سایر شرکت کنندگان از ابتدا بگذرانند.
  • علاقه مندان به ثبت نام آزمون المپیاد فیزیک و کامپیوتر باید بدانند که بین مرحله دوم و دوره آموزشی تابستان یک مرحله سومی برای آن ها در نظر گرفته است که به صورت آزمون عملی برگزار می شود. برگزیدگان مرحله سوم این المپیاد وارد دوره آموزشی تابستان خواهند شد.

شرایط اختصاصی

  • داوطلبانی که بتوانند مدال طلای بین المللی المپیاد کامپیوتر را کسب کنند، امکان ادامه تحصیل در رشته های گروه پزشکی را خواهند داشت.
  • دانش آموزان پایه دهم که مدال نقره کشوری المپیاد کامپیوتر را از سال گذشته دارند، می توانند بدون شرکت در مرحله اول و دوم این المپیاد در سال جاری، مستقیما وارد دوره آموزشی تابستان شوند؛ مشروط بر ارائه برگ خلاصه وضعیت و گواهی اشتغال به تحصیل که مورد تایید مدرسه و اداره کل آموزش و پرورش باشد.
  • برگزیدگان المپیاد دانش آموزی کامپیوتر می توانند بدون شرکت در کنکور سراسری زیرگروه مربوطه در رشته و دانشگاه مورد نظر خود پذیرفته شوند.

پذیرفته شدگان المپیاد کامپیوتر در صورتی که شرایط لازم را دارا باشند، می توانند از امتیازات و تسهیلات در نظر گرفته شده جهت ورود به دانشگاه استفاده کنند. شرط بهره مندی از این امتیاز آن است که رشته دیپلم داوطلبان با رشته ای که در المپیاد آن شرکت کرده اند (کامپیوتر) تناسب داشته باشد. همچنین دارندگان مدال طلای آزمون المپیاد کامپیوتر، می توانند در رشته های گروه پزشکی به ادامه تحصیل بپردازند.

مدارک ثبت نام آزمون المپیاد کامپیوتر 1402 – 1401

هر دانش آموزی پیش از آن که بخواهد نسبت به ثبت نام خود در المپیاد کامپیوتر اقدام کند، بهتر است ابتدا مدارک نام نویسی المپیاد دانش آموزی را آماده نماید تا در هنگام نام نویسی در سامانه مربوطه به مشکل برنخورد. مدارک مورد نیاز جهت نام نویسی در این آزمون شامل موارد زیر می باشد.

  • ارائه اطلاعات کارت ملی و شناسنامه دانش آموز برای تکمیل فرآیند ثبت نام الزامی است.
  • اسکن عکس داوطلب (عکس داوطلب می بایست دارای زمینه سفید، فرمت JPG، حجمی کمتر از 70 کیلوبایت و مربوط به سال جاری دانش آموز باشد.)
  • پرداخت هزینه ثبت نام که معادل 80 هزار تومان می باشد.

دفترچه ثبت نام آزمون المپیاد کامپیوتر 1401 – 1402

اطلاعاتی که افراد جهت ثبت نام در آزمون مورد بحث نیاز دارند، همگی در دفترچه راهنمای ثبت نام مربوط به این آزمون گردآوری شده اند، لذا جهت سهولت دسترسی افراد به جزئیات مربوطه، لینک دانلود دفترچه مورد نظر را در ادامه قرار داده ایم.

دفترچه ثبت نام المپیاد علمی دانش آموزی 1401 – 1402
دانلود دفترچه ثبت نام المپیاد علمی دانش آموزی 1401 – 1402

(جهت دانلود فایل، بر روی لینک فوق کلیک نمایید.)

همان طور که بیان شد، دانش آموزان واجد شرایط می توانند علاوه بر شرکت در آزمون المپیاد کامپیوتر، نسبت به ثبت نام المپیاد دانش آموزی در سایر رشته ها نیز اقدام کنند. نام نویسی متقاضیان در تمامی رشته ها از طریق سایت ثبت نام المپیادهای دانش آموزی انجام می گیرد. داوطلبانی که در المپیاد کامپیوتر نام نویسی کرده اند، می بایست علاوه بر داشتن یک برنامه ریزی جامع، بلند و کوتاه مدت، با آگاهی از منابع آزمون المپیادهای علمی دانش آموزی و مطالعه آن ها، خود را تا زمان برگزاری آزمون آماده کنند. شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون هر یک از موارد گفته شده، می توانید روی لینک آن ها کلیک نمایید.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام آزمون المپیاد کامپیوتر ۱۴۰۲ - ۱۴۰۱ در چه زمانی انجام می شود؟

ثبت نام از 16 تا 25 آذر ماه قابل انجام است.

2- ثبت نام آزمون المپیاد کامپیوتر از چه طریقی صورت می گیرد؟

نام نویسی داوطلبان به صورت اینترنتی و از طریق سایت my.medu.ir (مطابق با مراحل ذکر شده در مقاله) انجام می گیرد.

3- برای ثبت نام در آزمون المپیاد کامپیوتر نیاز به ارائه چه مدارکی داریم؟

بارگذاری فایل عکس پرسنلی متقاضی، پرداخت هزینه و تکمیل فرم ثبت نام با توجه به مدارک دانش آموز برای نام نویسی در این آزمون ضروری است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۳ نظر
  1. Nikayin

    سلام مرسی از مطلب خوبتون
    ی سوال داشتم.
    اگه مثلاً آذر سال ۱۴۰۲_ ۱۴۰۳ کلاس یازدهم کامپیوتر باشی، باید دهم کامپیوتر یا یازدهم کامپیوتر رو آزمون بدی؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      برای شرکت در المپیاد دانش آموزی تنها اجازه ثبت نام برای پایه در حال تحصیل وجود دارد.

  2. Nikayin

    سلام مرسی از مطلب خوبتون
    ی سوال داشتم.
    اگه مثلاً آذر سال ۱۴۰۲_ ۱۴۰۳ کلاس یازدهم کامپیوتر باشی، باید دهم کامپیوتر یا یازدهم کامپیوتر آزمون بدی؟

مشاوره مدارس پیج مدارس